Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906179 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3525 Gepost op: vrijdag 20 september 2013 - 20:15:36 »
In Brecht, kan de zaakvoerder van een verdeler van gazonmaaiers en machines voor groenvoorziening ervan meespreken. 

Madam was enkele jaren geleden bezig de kantjes van haar gazon te maaien, met zo'n mini-bosmaaier.  De kleine liep den hof in: "Mamaaa".  Mama hoorde wat, en draaide zich om.  En het onvermijdelijke gebeurde: de kleine mist nu twee tenen ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3526 Gepost op: zaterdag 21 september 2013 - 11:30:52 »
Gisteren in Ossnabruck aan de kant gezet, ik reed niet want vond het te link.
Downgraded Sprinter (van 5.5 naar 3.5T) 700 kg overlading.
Baas is nu 360euro kwijt + 6 X 3.5 verloren werkuren... Eens zien of hij geleerd is....
« Laatst bewerkt op: zaterdag 21 september 2013 - 11:32:39 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3527 Gepost op: zondag 22 september 2013 - 23:18:03 »
Gezien de autoloze zondag onzin heb ik dit weekend Belziek verlaten. In plaats van gepest te worden door de linkie-winkies heb ik in Duitsland nog eens alle 184 paarden kunnen laten galopperen.  ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3528 Gepost op: dinsdag 24 september 2013 - 12:30:52 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3529 Gepost op: dinsdag 24 september 2013 - 18:08:28 »
Waarom stopt iedereen tegenwoordig ook al heeft men voorrang om iemand van rechts door te laten?

Waarom zie je de groepen Okra fietsers  vooral tussen 16.00 en 18.00uur?

Waarom moet een koereurke een reeds triplerend trio voorbijsteken, daarbij het fietspad verlaten, de witte lijn die nog eens 20 cm verder ligt ook overschrijden, terwijl hij eerst achterom keek maar het dus vlak voor mij auto doen?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3530 Gepost op: dinsdag 24 september 2013 - 20:11:18 »
Ik stop met de auto om voorrang van rechts te verlenen, de moto achter mij dacht daar anders over en zag zijn kans mij in te halen te passeren.  Al een geluk voor hem dat de auto van rechts verbaasd was dat ik stopte en niet onmiddellijk doorreed.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3531 Gepost op: dinsdag 24 september 2013 - 21:21:00 »
Ik stop met de auto om voorrang van rechts te verlenen, de moto achter mij dacht daar anders over en zag zijn kans mij in te halen te passeren.  Al een geluk voor hem dat de auto van rechts verbaasd was dat ik stopte en niet onmiddellijk doorreed.

Een geluk met een ongeluk, want zo een motard zou zich natuurlijk beter te pletter rijden, zodat er weer een onverlaat minder met de moto rondrijdt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3532 Gepost op: woensdag 25 september 2013 - 12:26:05 »
Waarom stopt iedereen tegenwoordig ook al heeft men voorrang om iemand van rechts door te laten?

Waarda ?

Meestal zie je net dat men zelfs de bestuurders met VVR NIET doorlaat ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3533 Gepost op: donderdag 26 september 2013 - 09:28:34 »

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3534 Gepost op: donderdag 26 september 2013 - 10:51:33 »
Is het bij Franse wagens mogelijk om je mistlicht aan te laten staan als je je licht uitzet? Opvallend dat er vandaag vooral Peugeots & Citroens nog met hun mistlicht reden.

Neen, minimum met met standlichten, niet als er niets ingeschakeld is. Mistlichten schakel je in met een 'terugroepknop', één keer voorste mistichten, 2 keer voor+achter.(werkt vanaf standlicht) Peugeot 307, 2004 misschien is de bediening niet bij alle de Franse wagens dezelfde.
« Laatst bewerkt op: donderdag 26 september 2013 - 10:53:37 door e49Memling »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3535 Gepost op: donderdag 26 september 2013 - 11:05:07 »
« Laatst bewerkt op: donderdag 26 september 2013 - 11:08:12 door Rafael »

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3536 Gepost op: donderdag 26 september 2013 - 11:13:42 »
Zoals de Audi van mijn madam, het systeem op jouw auto.

Er bestaat geen mistlichtknop die je kan laten aanstaan bij mijn Peugeotje, : (terugroepknop: een knop met een veer, die zich na het gebruik weer in de neutrale stand zet) Rij je met mistlichten, dan gaan die vanzelf mee uit als je de 'gewone' lichten helemaal uitzet.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 27 september 2013 - 10:43:00 door e49Memling »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3537 Gepost op: donderdag 26 september 2013 - 22:53:32 »
Nee, bij mijn weten al vanaf begin jaren 90 met de Citroën ZX en Peugeot 306 voorop dat er het mechanische systeem werd ingebouwd welke je mistlampen mee uitzette met de lichten, na 2001 met het massaal in gebruik nemen van de multiplex bekabeling is het de boordcomputer (BSI) die de mistlampen met pulsen in en uitschakeld. Uitschakelen gewone verlichting is ook uitschakelen mistlampen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3538 Gepost op: vrijdag 27 september 2013 - 03:02:52 »
Er bestaan nog altijd zeer vele wagens waarbij de gewone lichten en het mistachterlicht afzonderlijk moeten uitgeschakeld worden.

Schakel je het mistachterlicht niet uit, dan zal het opnieuw branden de volgende keer dat je de gewone lichten aansteekt.

Juist dat is er de oorzaak van dat velen nog 3 weken nadat er mist geweest is, nog met hun achtermistlicht rijden. Uiteraard samen met het feit dat ze zich nooit eens afvragen waarom dat verplichte oranje verklikkerlichtje van het mistachterlicht dan wel oplicht.

Dit is niet typerend voor alleen maar Franse wagens.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3539 Gepost op: vrijdag 27 september 2013 - 09:42:29 »