Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906090 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3540 Gepost op: vrijdag 27 september 2013 - 10:55:47 »
Ik was weggereden in een industriezone op een straat richting rijksweg N41 Dendermonde (ongeveer een week geleden), binnen BBK 50 km/u, er kwam een zware vrachtwagen DAF afgereden achter mij die ik niet hinderde, voor zover die ook maximum 50 km/u reed. Maar die reed dus sneller en kon het niet verkroppen dat ik mij wel, ongeveer, aan de 50 km/u hield (ik reed 55 km/u) Verder de N41  opgereden richting Brussel. toegelaten snelheid 90 km/u. Voor mij een auto die 70 km/u reed, die ik op een veilige afstand volgde. Die vrachtwagen volgde mij op een afstand van max 5 meter, meestal minder. Even geprobeerd de chauffeur te zien. Een jonge gast, waarvan een politiek correct persoon geen verdere beschrijving over zijn etnische afkomst van gaat geven (!). Tenslotte in een recht stuk mijn voorganger voorbijgestoken. Ik kon zien dat hij zijn agressief spelletje dan bij de andere verder speelde. Voor mij zijn dit (potentiële) moordenaars op de weg.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 27 september 2013 - 11:06:26 door e49Memling »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3541 Gepost op: vrijdag 27 september 2013 - 20:55:18 »
Ik ben vandaag met de vrachtwagen zeker 10 keer gecoupeerd waarvan 3 keer op het nippertje waren.
Wat was dat vandaag? rondom mij zag ik dat ook heel de tijd gebeuren.
Resultaat was ernaar, op de Antwerpse ring stond een wagen dwars voor een vrachtwagen, 200 m verder stond een wagen dwars voor een vrachtwagen....
Trouwens eerste ongeval stonden de voertuigen op het eerste vak en half op het tweede, ik had al van ver gezien dat iedereen opschoof dus ik zat al op vak 3 (van de 5), net voor het ongeval laat ik nog een vrachtwagen invoegen van vak 2, in mijn spiegel zie ik nog rap een auto naast me een sprintje trekken om er ook nog voor te zijn, ik had geen plaats naar links dus was het even afwachten of hij mij of die van het ongeval ging raken, mij heeft hij niet geraakt de andere weet ik niet maar het zal geen mm gescheeld hebben.

Ook nog even dank aan alle automobilisten die me wel tussen lieten aan de opritten, wegwerkzaamheden...
Geen dank aan alle vrachtwagens die geen lichtsignaal of dank u kunnen zeggen met hun pinkers.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 27 september 2013 - 21:46:04 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3542 Gepost op: vrijdag 27 september 2013 - 21:21:03 »
 .
« Laatst bewerkt op: vrijdag 27 september 2013 - 21:23:38 door e49Memling »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3543 Gepost op: zaterdag 28 september 2013 - 16:17:02 »
.

Walter heeft er een punt achtergezet...  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3544 Gepost op: zaterdag 28 september 2013 - 21:01:53 »
Neen, ik had iets geschreven, maar het bleek totaal verkeerd, en ik weet niet hoe ik een post moet wissen, en gewoon leeg maken gaat niet.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3545 Gepost op: zaterdag 28 september 2013 - 21:30:32 »
De remmen van de C8 werken voortreffelijk.
Vandaag gecoupeerd door een Mercedes ML die vanuit het linkse voorsorteervak naar rechts draait.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3546 Gepost op: maandag 30 september 2013 - 18:41:50 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3547 Gepost op: dinsdag 01 oktober 2013 - 14:47:52 »
Het blijft me verwonderen dat er zo weinig artikels over verkeersagressie passeren.

Mij ook, Rafael.

Bovendien geraken de artikels verzeild tussen andere en vind ik het thema te belangrijk voor het Praatcafé. Daarom heb ik zelfs al overwogen daar een aparte forumrubriek voor te openen. Als jij en Joeri dat ook opportuun vinden, doe dan gerust.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3548 Gepost op: dinsdag 01 oktober 2013 - 17:02:27 »
Het blijft me verwonderen dat er zo weinig artikels over verkeersagressie passeren.

Mij ook, Rafael.

Bovendien geraken de artikels verzeild tussen andere en vind ik het thema te belangrijk voor het Praatcafé. Daarom heb ik zelfs al overwogen daar een aparte forumrubriek voor te openen. Als jij en Joeri dat ook opportuun vinden, doe dan gerust.

Prima idee!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3549 Gepost op: dinsdag 01 oktober 2013 - 19:20:40 »
Wanneer is er sprake van verkeersagressie? Een 30-tonner die op 3 meter van mijn gat hangt, terwijl ik gewoon de max. snelheid respecteer (dus zeker niet abnormaal traag rij, is volgens mij ook al een vorm van verkeersagressie

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3550 Gepost op: woensdag 02 oktober 2013 - 14:57:19 »
Wanneer is er sprake van verkeersagressie? Een 30-tonner die op 3 meter van mijn gat hangt, terwijl ik gewoon de max. snelheid respecteer (dus zeker niet abnormaal traag rij, is volgens mij ook al een vorm van verkeersagressie

Dat is  zeer zeker een vorm van verkeersagressie, waar in Duitsland zeer zware straffen op staan. Als dat gedrag geïnterpreteerd wordt als "Nötigung", gaat het niet enkel meer om een verkeersovertreding, doch om een "Straftat" (te vergelijken met een correctioneel misdrijf in België).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3551 Gepost op: woensdag 02 oktober 2013 - 15:51:45 »
Een paar posts hiervoor had ik de zaak al beschreven. Je voelt je bedreigd in zo'n situaties.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3552 Gepost op: woensdag 02 oktober 2013 - 20:32:05 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3553 Gepost op: woensdag 02 oktober 2013 - 23:12:15 »
Ik heb vandaag weer mogen genieten van een inhaalmanoeuvre van meer dan 10 km uitgevoerd door een zg. professioneel, een vrachtwagenbestuurder dus.  >:(
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3554 Gepost op: donderdag 03 oktober 2013 - 21:29:05 »
Mij voorbijsteken duurt niet zo lang zenne ... toch niet met een opgefokt brommertje tegen > 70 km/h langs rechts, over het "fietspad"
(het moet zoiets voorstellen, maar is er geen door het gepruts van de wegbeheerder)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder