Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906050 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3585 Gepost op: donderdag 10 oktober 2013 - 11:11:40 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3586 Gepost op: donderdag 10 oktober 2013 - 11:45:19 »
Gisterenavond ook een zwakbegaafde denk ik, zat willekeurig met zijn grootlichten te spelen. Vreselijk irritant om zo'n idioot achter je te hebben.

Niks zo plezant als dan met de vrachtwagen te rijden, en zo'n kerel lik op te stuk te geven met de zoeklichten op mijn bumper achteraan.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3587 Gepost op: donderdag 10 oktober 2013 - 12:00:27 »

Roddel of niet (?); ik dacht ergens gelezen te hebben dat BMW om die reden ook aan het kijken was om de achterlichten ook maar gelijk mee aan te doen met de DRLs vooraan.
Het zou in elk geval niet slecht zijn om daar toch minsens een (paar) led(s) te hebben die ook altijd aan staan

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3588 Gepost op: donderdag 10 oktober 2013 - 12:03:40 »
Ik parkeer me deze morgend aan de school van mijn kinderen. Voor een keer was er voldoende plaats. Achter mij zijn zelfs nog twee plaatsen vrij, parallel met de weg. Komt daar één of andere mama haar kindje ook afzetten met een C3-tje. Ze krijgt haar kleine autootje niet geparkeerd achter mij, er is verdorie 10 m plaats vrij! Ze rijdt wat vooruit en achteruit met niet terzake doende stuurbewegingen en laat dan haar auto schots en scheef in het parkeervak staan. Hoe komen dergelijke idioten aan hun rijbewijs?

Heel eenvoudig (letterlijk en figuurlijk, dan).

De maneuvers moeten nu op de openbare weg uitgevoerd worden, in het verkeer.  Het gedeelte maneuvers op afgesloten terrein, is nu voltooid verleden tijd.  Ja, de leerling dient nu rekening te houden met andere weggebruikers.  Maar basis-maneuvers zoals:

* een garage in- en uitrijden
* recht achteruit rijden

hoeft de leerling niet meer te bewijzen.  Wat mij betreft, mogen ze dat gedeelte gerust opnieuw invoeren.  Een paar simpele bewegingen, leveren nu vaak onoverkomelijke problemen op.  Niet zelden bvb wanneer ze een parkeervak haaks op de rijbaan moeten uitrijden, en nooit geleerd hebben hun wielen recht te zetten.  Ze rijden al volop achtewaarts, de parkeerplaats uit, en hebben er gewoon geen benul van hoe akelig dicht ze met hun motorkap al bij de wagen naast hen zitten.  Niet zelden zelfs boenk ertegen.

Probeer NU maar eens aan een leerling de lat hoog genoeg te leggen, en hem te leren TUSSEN 2 ipv ACHTER 1 voertuig te parkeren.  Willen de meesten niet, zij willen niet zozeer leren autorijden, doch vooral slagen in hun praktijkexamen.  Vergelijk het met een docent die aan z'n studenten vertelt dat hij géén vragen zal stellen over het eerste hoofdstuk van z'n cursus, maar dat die leerstof wél gekend moet zijn aangezien ze de basis vormt voor de rest van de leerstof uit de cursus.  Driekwart van de leerlingen blokt het eerste hoofdstuk niet, want ze hebben wél gehoord dat er over dat hoofdstuk géén vragen zullen komen op het examen.  De rest uit het betoog van de docent, hebben ze niet gehoord.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3589 Gepost op: donderdag 10 oktober 2013 - 12:17:02 »
Als dat al helpt. Wagens met xenon verlichting hebben dit verplicht, valt me toch op dat er regelmatig moderne wagens zijn waar zelfs de xenon verlichting te hoog van staat.

Een optie die ik echt niet meer zou kunnen missen zijn xenon-lichten. Ze leveren toch behoorlijk wat extra zicht op in vergelijking met halogeen lampen. De kans dat je als één-oog rondrijdt wordt er ook een pak kleiner op.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3590 Gepost op: donderdag 10 oktober 2013 - 12:23:57 »
Roddel of niet (?); ik dacht ergens gelezen te hebben dat BMW om die reden ook aan het kijken was om de achterlichten ook maar gelijk mee aan te doen met de DRLs vooraan.
Kan niet meer met de huidige richtlijn over DRL.

Wat ooit goedgekeurd is met DRL voor + achterlichten kan blijven bollen, nieuwe zouden er zo niet meer mogen kunnen bijkomen.
Al valt het bij meerdere merken probleemloos in te schakelen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3591 Gepost op: donderdag 10 oktober 2013 - 17:06:22 »
Niks zo plezant als dan met de vrachtwagen te rijden, en zo'n kerel lik op te stuk te geven met de zoeklichten op mijn bumper achteraan.

En dan niet begrijpen waarom even later die kerel eens even zijn remmen test vóór je vrachtwagen...

Klein, klein kleuterke, wat doet gij in den hof?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3592 Gepost op: donderdag 10 oktober 2013 - 17:08:04 »
Een optie die ik echt niet meer zou kunnen missen zijn xenon-lichten. Ze leveren toch behoorlijk wat extra zicht op in vergelijking met halogeen lampen. De kans dat je als één-oog rondrijdt wordt er ook een pak kleiner op.

Bij onze Volvo draaien ze bovendien mee in de bochten. En in tegenstelling tot een Citroën DS, moet je daarna niet met je vuist tegen het spatbord kloppen om ze weer in de rechtuitstand te doen springen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3593 Gepost op: donderdag 10 oktober 2013 - 17:32:40 »
En dan niet begrijpen waarom even later die kerel eens even zijn remmen test vóór je vrachtwagen...

Neen, je ziet ze dan niet meer.  Dan valt ineens het kwartje hoe gevaarlijk het is om anderen te verblinden met die grootlichten.

Klein, klein kleuterke, wat doet gij in den hof?

Van't zelfde kaliber als wat anderen >>> hier met die Fransman willen uithalen, die hen met een véél te klein snelheidsverschil per sé wil inhalen.
« Laatst bewerkt op: donderdag 10 oktober 2013 - 17:42:52 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3594 Gepost op: zaterdag 12 oktober 2013 - 10:27:00 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3595 Gepost op: zaterdag 12 oktober 2013 - 11:19:34 »
En maar verschieten waarom er hier zoveel ongevallen gebeuren ... trend STIJGEND.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3596 Gepost op: maandag 14 oktober 2013 - 13:54:16 »
NMBS is goed bezig, 's avonds komen ze te laat aan en 's morgens vertrekken ze te vroeg - in't weekend toch, door de week komen ze 's morgens ook al te laat aan. Deze morgend verrast door de kou vannacht, ik kon eerst nog krabben dus ik was al wat later. Trein vertrekt normaal om 8u14. Om 8u13 (hun klok) het station doorlopen en op het perron de trein in de verte zien ??? Juist ja. Ik kon nog begrip opbrengen als de deuren al gesloten waren en ik niet meer mee mocht, maar de trein al in de verte zien is er toch wat over.

Sinds ik met pensioen ben draait het daar niet goed meer bij de spoorwegen.  ;D
Ik zeg niet dat er een oorzakelijk verband is.  ;)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3597 Gepost op: maandag 14 oktober 2013 - 18:14:43 »
Sinds ik met pensioen ben draait het daar niet goed meer bij de spoorwegen.  ;D
Ik zeg niet dat er een oorzakelijk verband is.  ;)

Hoe was het daar vóór jij met pensioen was?  ;D ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3598 Gepost op: maandag 14 oktober 2013 - 20:13:27 »
Hoe was het daar vóór jij met pensioen was?  ;D ;)

Beter  ;D ;D ;D ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3599 Gepost op: dinsdag 15 oktober 2013 - 01:29:51 »
Hoe was het daar vóór jij met pensioen was?  ;D ;)

Beter  ;D ;D ;D ;D

 ;D ;D ;D ;D

1-0 voor jou, Walter!  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."