Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906079 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3615 Gepost op: donderdag 17 oktober 2013 - 20:17:52 »
De oplossing die hier gesuggereerd worden, zijn er helaas geen. 

En met een trekker-oplegger onverantwoord.  Op de meeste plaatsen, geldt sowieso al een tonnagebeperking.  Veel zijwegen, zijn sowieso al niet geschikt om met een trekker-oplegger een ommetje te beginnen make.   En is er géén tonnagebeperking, dan ben je zonder twijfel persona non grata.  De buurtbewoners gaan het bvb niet echt waarderen als je daar bij nacht en ontij met een oplegger over een verhoogde inrichting dendert, ook al doe je nog zo je best om het zo rustig mogelijk te doen.  En doe het vooral geen 2x, of de buurtbewoners zorgen er wel voor, dat ook hun weg een tonnagebeperking krijgt.

En waarom zou ik mezelf in de nesten moeten werken omdat er zo'n onnozelaar achter me hangt ? 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3616 Gepost op: donderdag 17 oktober 2013 - 21:33:30 »
Heb jij dan een beter voorstel, Bert?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3617 Gepost op: donderdag 17 oktober 2013 - 21:39:22 »
Ik heb 's een achterligger uiteindelijk lik op stuk gegeven.  De grootlichten ging redelijk rap uit. ....  de mijne dus ook weer.

Maar goed, da's kennelijk crimineel.  Maar de alternatieven die ik hier tot nu toe hoor, raken kant noch wal.  Je mag altijd 's proberen met een trekker-oplegger, eventjes een ommetje maken als je niet op de autosnelweg rijdt.  Veel geluk ermee, maar ik ga je begot niet volgen met mijn combinatie.  Gegarandeerd heb je links of rechts een tonnagebeperking genegeerd.  De bordjes die de doorgang verbieden voor +3,5 ton, schieten namelijk als paddestoelen uit de grond.  Of je hebt in 't holst van de nacht de halve buurt wakker geschud door over een paar way te hoog en te steil aangelegde verhoogde inrichtingen te denderen (ook al doe je 't nog zo rustig als je wil).   En dat allemaal om van zo'n onnozelaar achter je, af te geraken.  Ben je dan goed bezig?  

Oh ja, en van de overige wegen, vallen er nog een bijzonder groot aantal af, omdat ze er inzake breedte in de verste verte niet op voorzien zijn op je combinatie.  Te smalle weg hier, een bloembak daar, een veel te krappe rotonde of nog een paar andere onnozelheden ginder.  (Ik vraag me dan altijd af, of de buurtbewoners die daarom gevraagd hebben, er bij stilstaan hoeveel tijd de brandweer daar verliest als hun kot in de fik staat, ma bon).
« Laatst bewerkt op: donderdag 17 oktober 2013 - 21:52:48 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3618 Gepost op: maandag 21 oktober 2013 - 09:33:57 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3619 Gepost op: maandag 21 oktober 2013 - 09:39:58 »
Dat is ook een mythe, net zoals die idioot op TV die bleef volharden dat meer asfalt niets helpt.

Bedoel je die groene rakker, bij VOLT ? 

Naja, men moet maar gewoon naar Mortsel en omstreken te kijken, naar wat zijn partijgenote Pira ervan gebakken heeft.  Elke dag loopt het verkeer er muurvast.  Héél milieuvriendelijk wellicht, die dampende rij auto's van 's morgens tot 's avonds.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3620 Gepost op: maandag 21 oktober 2013 - 09:51:16 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3621 Gepost op: maandag 21 oktober 2013 - 10:13:52 »
Of zoals Crevits van de week : alle kleine beetje helpen, bvb. de spitsstroken zijn een goed idee.
O ja madam? Waarom opent u die vanaf Ranst naar Borgerhout dan niet?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3622 Gepost op: maandag 21 oktober 2013 - 10:14:25 »
Kan je daar niet opnieuw beginnen? Vandaag weer van dat. File van Herentals tot Antwerpen blijkbaar. Een trein om 39 en 42. 39 red ik niet, maar om 40 door het station naar het perron. Deuren dicht en sein gegeven om te vertrekken, stationsklok sprong net op 41. Goed bezig mannen. Toppunt van al is dat die trein te vroeg vertrokken is en volgens de planning dan ook nog eens 4 minuten te laat is aangekomen. Met de trein zou je er al zijn... Juist. Dat is ook een mythe, net zoals die idioot op TV die bleef volharden dat meer asfalt niets helpt.

Ik ben blij dat ik er niet meer werk. Ik heb inderdaad een 10-tal jaar gewerkt op een plaats waar ik enige invloed had op het verloop van het treinverkeer.
De problemen zijn nu meer structureel. Alles moet zo veel mogelijk renderen. Keertijden voor materieel en personeel zijn te kort, Wat een domino-effect geeft bij het minste incident. Geen 'reservemensen die je in geval van problemen kan opvorderen, want dat is niet productief. Veel jonge mensen. (op een 5-tal  jaar tijd is bijna heel 'mijn generatie' met pensioen gegaan. Als je bedenkt dat een paar jaar na mijn aanwerving een door de politiek (De Croo Sr die van skild en vriend) bepaalde, aanwervingsstop is geweest van meer dan 10 jaar... dit heeft tot gevolg dat er nu op korte tijd veel jonge mensen binnen de spoorwegberoepen zijn gestapt. Niets over hun kwaliteiten, maar de continuïteit in zo'n systeem mag niet ontbreken en dat is nu wel zo.
Dan spreek ik nog niet over de mannen aan de top. die komen van andere bedrijven en denken dat het bij het spoor op dezelfde manier kan gerund worden. Ook na jaren blijkt uit wat ze zeggen dat ze nog altijd totaal niet weten hoe een spoorwegsysteem in mekaar zit.
Wat betreft te voeg vertrekkende treinen: Klacht indienen, er is geen excuus voor.
Dat de spoorweg zijn werk niet aankan heeft vooral een politieke oorsprong. (je kunt niet iemand een -laat zeggen- een BMW geven en zeggen, nu moet je aan 160 van Brussel naar Oostende rijden, en hem maar 5 liter brandstof geven.)
« Laatst bewerkt op: maandag 21 oktober 2013 - 10:19:04 door e49Memling »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3623 Gepost op: maandag 21 oktober 2013 - 10:40:40 »

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3624 Gepost op: maandag 21 oktober 2013 - 11:14:12 »
Heeft zoiets zin voor 1-2 minuten? Gaat volgens mij toch gewoon uitdraaien op een welles-nietes spelletje?

Als ze de moeite doen kunnen ze perfect, via het registreertoestel van de trein (en indien uitgerust met GPS ook daarmee en met het systeem van treinopvolging bij 'Traffic-Controle) perfect zien hoe laat de trein werkelijk vertrok (op de seconde na). Het vertrek van de trein is de verantwoordelijkheid van de treinbegeleider.
Strikt genomen kunnen ze zich beroepen op een (ooit bestaande, en misschien nog) reglementering, dat een reiziger 5 minuten voor het vertrek van zijn trein in het station moet zijn. Zoals ik zei, ik weet niet of deze regel nog bestaat.
Ik zou, indien het regelmatig voorkomt dat er te vroeg vertrokken wordt met een bepaald trein, het toch proberen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3625 Gepost op: maandag 21 oktober 2013 - 16:46:20 »
Strikt genomen kunnen ze zich beroepen op een (ooit bestaande, en misschien nog) reglementering, dat een reiziger 5 minuten voor het vertrek van zijn trein in het station moet zijn.

In het station, dus niet op het perron?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3626 Gepost op: dinsdag 22 oktober 2013 - 10:54:11 »
In het station, dus niet op het perron?

Inderdaad, Ik dacht dat het er zo stond..., maar ik ben het nog aan het opzoeken.

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3627 Gepost op: dinsdag 22 oktober 2013 - 10:58:06 »
Ik kan met de wagen voor 90% van mijn verplaatsingen nauwkeuriger zeggen wanneer ik aan kom, dan met een trein. Klopt toch gewoon niet.

De trein hoort op tijd te zijn. Wat de verplaatsingen per auto betreft, misschien neem je wat bredere marges? Ik woon in de rand rond Brussel, ik kan nooit op voorhand nauwkeurig zeggen hoe lang het gaat duren. Op een verplaatsing van, laat zeggen, 5-10 km kan er al een verschil van 3-4 minuten zijn.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3628 Gepost op: dinsdag 22 oktober 2013 - 11:41:39 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3629 Gepost op: dinsdag 22 oktober 2013 - 17:55:38 »
Een vroegere collega zei me dat hij vrijwel altijd op het voorziene uur kon vertrekken met de trein. Meestal was het dan wel de vorige trein die vertraging had, maar toch.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."