Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3645 Gepost op: maandag 28 oktober 2013 - 21:57:55 »
Een vrachtwagen die besluit op zijn zijde te gaan liggen op de E34 in Oelegem blokkeert de snelweg voor meer dan 8u !  :o :o :o

Dat kan toch alleen maar in Belziek! Toen ik ver voorbij kwam zo rond 14:00 richting Antwerpen waren de takelwerkzaamheden bijna afgrond. Er stonden nog enkele takelwagens van S.L.O.W. (Stuntelige Langdradige Opruim Werkzaamheden).
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3646 Gepost op: dinsdag 29 oktober 2013 - 12:25:18 »
Nu, als er dan al eens een trein van de grond komt en naast zijn sporen verder rijdt, dan loopt het meestal niet goed af.

Als boetedoening, naar Santiago de Compostella.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3647 Gepost op: donderdag 31 oktober 2013 - 00:58:25 »
Paar daagjes omgeving Malaga gezeten, Audi A6 van de schoonpa als tiijdelijk vervoermiddel, 500000km en 16 jaar oud maar hij deed het nog goed in de bergen daar.
O ja de wegen kunnen nog slechter als in dien Belziek maar controleren door de politie hoeft hier ook weer niet zoveel als daar, of misschien toch,  veel politiecontrole gezien daar op drinken en papieren.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3648 Gepost op: donderdag 31 oktober 2013 - 21:56:44 »
Vandaag mogen genieten van de snufjes in de Liefkenshoektunnel.  Ze kunnen daar nu blijkbaar je radioprogramma onderbreken, en belangrijke mededelingen doen.  Zo kreeg ik in NL, FRA, DUI, ENG te horen dat linkse rijstrook afgesloten was, en ik rechts moest houden.

Alleen .... 't was net omgekeerd.   >:(

Goe bezig, jongens.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3649 Gepost op: donderdag 31 oktober 2013 - 22:36:28 »
Lier is een totale ramp geworden! Vandaag ging ik met de kinderen zwemmen in de Waterperels, het zwembad van Lier. Ik weet dat de Mechelsesteenweg nogal filegevoelig is, maar op een donderdag in een vakantieweek zo rond 14:00? Ik gokte en hoopte dat het wel zal meevallen. De file stond bijna tot aan de grote zonnecentrale op de linkerkant. Dus een 15 min aanschuiven met twee ongeduldige kinderen achterin. Bij het wegrijden een beetje hetzelfde verhaal. Binnen de ring heb ik meer dan 10 min moeten aanschuiven op de Mechelsesteenweg. Blijkbaar had dit veel te maken met een veel te korte voorsorteerstrook om links af te slaan (ik moest rechterdoor), waardoor al het achterliggende verkeer werd opgehouden!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3650 Gepost op: vrijdag 01 november 2013 - 22:59:11 »
Lier is een totale ramp geworden! Vandaag ging ik met de kinderen zwemmen in de Waterperels, het zwembad van Lier. Ik weet dat de Mechelsesteenweg nogal filegevoelig is, maar op een donderdag in een vakantieweek zo rond 14:00? Ik gokte en hoopte dat het wel zal meevallen. De file stond bijna tot aan de grote zonnecentrale op de linkerkant. Dus een 15 min aanschuiven met twee ongeduldige kinderen achterin. Bij het wegrijden een beetje hetzelfde verhaal. Binnen de ring heb ik meer dan 10 min moeten aanschuiven op de Mechelsesteenweg. Blijkbaar had dit veel te maken met een veel te korte voorsorteerstrook om links af te slaan (ik moest rechterdoor), waardoor al het achterliggende verkeer werd opgehouden!

En de echte werken aan het KP R16 (Ring) en Mechelsesteenweg moeten nog beginnen ....

Je mag nog blij zijn dat je niet maandag gekomen bent .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3651 Gepost op: maandag 04 november 2013 - 09:35:40 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3652 Gepost op: maandag 04 november 2013 - 17:10:38 »
Daarnet in een, zoals gewoonlijk rond 17:00, zeer drukke Leopoldstraat in Mechelen. Een idioot met een Chevrolet Captiva zet zijn kerstboom aan en blokkeert zo één van de twee rijstroken. Ik zie hem uitstappen met een brief in zijn hand, waarschijnlijk moet hij die vlak in  de buurt posten. Ongeveer 15 m verder is er een ruime parkeerplaats voorhanden waar hij had kunnen parkeren. Door het 'Mechels kwartiertje' kan dat bovendien nog gratis. Wat later in de Arsenaalstraat geeft de politie van Mechelen het goede voorbeeld en staat onreglementair geparkeerd. In deze straat zorgt dat ervoor dat de lijnbussen niet meer kunnen passeren. Weerom, een 50 m verder hadden ze zich perfect reglementair kunnen parkeren, zonder enige hinder voor het zwaardere verkeer in deze straat.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3653 Gepost op: dinsdag 05 november 2013 - 20:07:58 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3654 Gepost op: dinsdag 05 november 2013 - 20:29:00 »
Niet voorzien in de wegcode ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3655 Gepost op: woensdag 06 november 2013 - 09:09:14 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3656 Gepost op: woensdag 06 november 2013 - 13:46:45 »
Artikel 1. Algemene bepalingen

1.1. Alleen de verkeerstekens bepaald in het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer mogen gebruikt worden om de weggebruikers de aanwijzingen te geven waarop zij betrekking hebben.


Niet voorzien = niet toegelaten
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3657 Gepost op: woensdag 06 november 2013 - 17:56:24 »
Artikel 1. Algemene bepalingen

1.1. Alleen de verkeerstekens bepaald in het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer mogen gebruikt worden om de weggebruikers de aanwijzingen te geven waarop zij betrekking hebben.


Niet voorzien = niet toegelaten

Wie zegt dat het verkeerstekens zijn?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3658 Gepost op: vrijdag 08 november 2013 - 09:23:44 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 08 november 2013 - 09:25:24 door Rafael »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3659 Gepost op: vrijdag 08 november 2013 - 13:25:04 »
Elke ochtend een trein met 3 wagons. Huurt er een school 1 wagon af, komt er nog altijd dezelfde trein met... 3 wagons...
Waarvan 1 voorbehouden ...  ;D

Klaar.


Als u zich niet in het denkpatroon van de NMBS wenst in te passen, gelieve u er dan van te onthouden met de maatschappij te reizen.
Dank u.

 ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder