Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906140 keer)

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3660 Gepost op: vrijdag 08 november 2013 - 14:11:12 »
Ik had daar vroeger ook veel last van, toen ik nog elke dag van Mechelen naar Gent en terug diende te sporen. Vooral in mei en juni werden er grote gedeeltes van de trein gereserveerd voor allerhande schoolreizen. Soms waren er vriendelijke controleurs die een gedeelte van de 1e klasse openstelden voor mensen met een 2e klasse ticket. Meestal moest je als abonnement reiziger gewoon rechtstaan. Ik had hierbij telkens dezelfde reflex. Als de controleur niet in de buurt was haalde ik de reserveringsberichten gewoon van de ramen en nam plaats. Het was trouwens opvallend dat een dergelijk voorbeeld snel wordt opgevolgd door de andere reizigers. Ik wens de controleur succes die pakweg 40 abonnenemt reizigers wil opproppen in de staanplaatsen omdat er een bende occasionele reizigers hun plaatsen zou moeten innemen!

Ik hou het spoor ondertussen ook voor bekeken. De laatste keer dat ik geprobeerd heb met het spoor te reizen heeft maar 2 weken geduurd. Zelfs niet de helft van de treinen reed op tijd en één had een vertraging van meer dan een uur. De maat was vol voor mij. Als ik kan zoek ik een job buiten Brussel, wat al minder fileleed tot gevolg heeft en als ik dan toch iets in Brussel zou vinden dan koop ik een moto.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3661 Gepost op: zaterdag 09 november 2013 - 09:50:45 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3662 Gepost op: donderdag 14 november 2013 - 19:42:05 »
Rare jongens, daar in Rumst: http://goo.gl/maps/0h951 en  http://goo.gl/maps/l41TB
« Laatst bewerkt op: donderdag 14 november 2013 - 19:43:52 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3663 Gepost op: donderdag 14 november 2013 - 21:22:05 »
Illegale gele borden (zijn die retro-reflecterend ?) neerpoten met wat voor verkeerstekens moet doorgaan, maar wat er bij de B1 MOET staan, staat er niet ...

Uiteraard is het B5 of B1 .... niet beide.

Goed bezig ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3664 Gepost op: dinsdag 19 november 2013 - 14:16:52 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3665 Gepost op: donderdag 21 november 2013 - 17:32:35 »
Murphy's law toegepast op dashcams: "wanneer er iets leuks gebeurt is de batterij leeg!".

Deze morgend aan de school van mijn dochter was er een ruime plaats beschikbaar. Met een auto van vlot 5 m lang heb je aardig wat plek nodig, dus repte ik me om daar in te draaien. Helaas was iemand me voor, terecht trouwens, zij was eerst bij die plek. Ik parkeerde me dan maar in een krap plekje, maar dat lukt ook. Terwijl mijn vrouw de kinderen naar de school bracht kon ik een schouwspel aanschouwen. De kleine KIA probeerde zich in de ruime parkeerplek te wringen. Helaas had de vrouw geen kaas gehad van parkeren. Ik zag allerlei stuurbewegingen, maar geen enkele was doeltreffend. Meer nog, soms kwam ze nog verder uit de parkeerplaats. Gooi je rijbewijs weg als je echt niet kan inparkeren, zeker als er ruimte in overvloed is!

Het zoontje van de chauffeur zit in de klas van mijn zoon. Ik ga haar maar niet zeggen wat ik van haar rijkunsten denk. Als je dat doet in België ben je zelf de slechte.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3666 Gepost op: vrijdag 22 november 2013 - 10:55:48 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Vlaams Verkeerd-bezig Centrum
« Reactie #3667 Gepost op: vrijdag 22 november 2013 - 13:35:06 »
Het VVC heeft er woensdagavond op de Antwerpse ring en E34/313 A'pen Oost weer een potje van gemaakt.

Geen aanduiding op de Ring dat er file op de E34/313 stond. Waarvoor dank ...

De wegenwerkers gaven op hun signalisatiewagens aan dat er maar 1 rijstrook vrij bleef.
Het VVC gaf via de signalisatie aan dat er 2 vrij bleven ... wat voor een keer klopte, maar uiteraard door niemand nog geloofd werd.
Eens ik naar die rijstrook kon, ging het voor mij goed vooruit natuurlijk   ;D
Je merkt dan dat er een paar beginnen volgen, voordien reden ze als lemmingen allemaal op 1 rijstrook rechts ...

Op de linkse oprit vanaf de Turnhoutsebaan daar, gaf het VVC dan weer met een verdrijvingspijl aan dat de bestuurders naar 2 afgesloten rijstroken moesten ...
Verplicht een derdegraadsovertreding maken ???


Crevits, doe dat VVC AUB dicht.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3668 Gepost op: vrijdag 22 november 2013 - 20:27:57 »
Rafael ik kom deze morgend op de E19 (A-pen  / Bxl) , er schuift een vrachtwagen 1 rijstrook op om mij vrije baan te geven, ik had genoeg snelheid kunnen maken dus hing die vrachtwagen klem op de 2é rijstrook aan dezelfde snelheid, daarom neem ik wat gas terug om hem voor me te laten, het ene vriendelijke gebaar is het andere waard.
Op dat moment komt er dan nog eentje voorbij die ik ook nog braaf voor laat, beide hun snelheid is gedaald naar een 85 als ze voor me rijden, ik heb niet veel goesting om de E19 te laten opstroppen dus blijf ik mee rechts tegen 85.
Doordat ik genoeg afstand heb genomen heb ik een goed overzicht in de verte (bochten van de E19), ik zie dat mijn 2 conculega's zich gaan vastrijden achter een 75-80 geval, zelf heb ik daar niet echt veel zin in dus begin al uit te kijken naar een deftige opening op vak 2 (in luttele seconden kan ik met 10-15/uur verschil die mannen voorbij zonder het andere verkeer zwaar te stremmen), het lukt me dus probleemloos om op vak 2 te rijden tot ik de eerste wil beginnen inhalen, die denkt dat ik die er blijf tussen laten om dan voor me van het gas te gaan, nee trop is teveel.
Dan probeert hij me maar weg te drukken wat schromelijk mislukt door zijn eigen falen in vooruit denken.
Er zitten echt cowboy's tussen.....
« Laatst bewerkt op: vrijdag 22 november 2013 - 20:38:42 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3669 Gepost op: dinsdag 26 november 2013 - 18:16:18 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3670 Gepost op: dinsdag 26 november 2013 - 18:27:00 »
 ;D   ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3671 Gepost op: dinsdag 03 december 2013 - 19:57:33 »
« Laatst bewerkt op: dinsdag 03 december 2013 - 20:00:34 door Rafael »

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3672 Gepost op: woensdag 04 december 2013 - 10:00:26 »
Gisterenmorgen het volgende meegemaakt :

Iemand die haar auto vlak voor een zebrapad stilzet, waarmee ze al het zicht voor het verkeer blokkeert, haar kind van hooguit 4 jaar laat uitstappen, haar zelf de koffer open laat doen voor haar boekentas, als ze roept dat de koffer "niet goed toe" is, het kind negeert want ze is met haar gsm bezig achter het stuur, en dan het kind haar plan laten trekken, ze moet alleen maar even oversteken (terwijl andere auto's deze auto dus voorbij steken ZONDER zicht op wie er oversteekt) en de volgende straat in wandelen om bij haar school te komen. (Ik ben dan toch maar even blijven staan om te zien of dat kind vandaag de overkant haalde...)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3673 Gepost op: woensdag 04 december 2013 - 10:31:21 »
Madammeke dat haar dubbel zet, ondanks luttele meters verder plaats, ze laat zeker een meter tussen de geparkeerde auto's om dan haar kind aan de linker kant uit de auto te halen, hindert zo beide richtingen.
Maar als sussertje kregen we een bedank handje omdat we bleven wachten.
Wat had die trien nu gedacht dat ik er tegen ging rijden?  Dat zijn vlekken en blutsen, natuurlijk dat ik wacht al bekruipt het gevoel je dan weer eens ..... :-X

Iets verderop eentje dat achteruit van haar oprit wil, ook al heb ik er geen begrip voor dat je je wagen elke avond stomweg voorruit op je oprit zet, ik laat haar er tussen, mensen zo sukkelen, mogelijk doet die dit al jaren zo. ???
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3674 Gepost op: woensdag 04 december 2013 - 10:40:32 »