Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906067 keer)

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3705 Gepost op: zondag 12 januari 2014 - 16:48:01 »
Jaaa! Eindelijk heb ik ze gevonden en mogen blazen! Na 9 jaar en een stuk over 210.000 km.

En... had je prijs?  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3706 Gepost op: maandag 13 januari 2014 - 09:25:23 »
Gisteren zag ik een bestelwagen een andere bestelwagen slepen op de Brusselse ring aan 100km/u.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3707 Gepost op: maandag 13 januari 2014 - 09:41:53 »
Gisteren kwam ik terug van een uitstap naar Oostende. Op de terugweg was het vrij druk maar gelukkig geen file. Van Oostende tot Aalst heeft een grote bestelwagen constant op het linkse rijvak gereden. Zeker voorbij Aalter was er geregeld de mogelijkheid om naar rechts te gaan wat hij dus niet deed.
Ik was niet gehaast en reed tegen 120 km/u (GPS) waarbij ik wel regelmatig naar rechts ging als dat mogelijk was, toch liep hij niet uit. Wel kon ik zien dat hij meermaals op slechts 1 à 2 m achter een voorligger ging rijden die aan het inhalen was.
Die kerel blijkt dus een zeer associale chauffeur te zijn, die over een afstand van meer dan 80 km de snelweg onveilig heeft gemaakt. Helaas blijkt dergelijk gedrag wel meer voor te komen bij bestuurders van grotere bestelwagens.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3708 Gepost op: maandag 13 januari 2014 - 11:53:37 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3709 Gepost op: maandag 13 januari 2014 - 22:10:46 »
Als het donker worden kruipen de zwakzinnige weggebruikers onder hun steen onderuit. Het is alsof het overdag al te veilig is voor hen dat ze dan maar hun kans wagen in het donker.

In de winter verleg ik mijn looptrainingen naar het kanaal in Mechelen. Het jaagpad is er min of meer verlicht wat toch veiliger is dan het onverlichte en onverharde jaagpad langs de Dijle. Daar komen dan ook wel meer lopers en fietsers, maar dat is misschien net een voordeel in het donker, alhoewel. Ik kom er veel andere lopers tegen die steevast rechts lopen, het gaat er maar niet in dat hun plaats links is (art 42). Op een gegeven moment komen twee fietsers mij voorbij gereden. Twee oudere dames die meer aandacht hadden voor hun geroddel dan voor de medeweggebruikers bleek later. Een wielertoerist zag ik al van ver aankomen, ook al kwam hij van achter mij en nee ik heb geen ogen achter op mijn hoofd. Twee felle led's op zijn stuur zitten de weg in een witte gloed tot enkele tientallen meter voor hem. Bovendien had hij nog een witte knipper-LED wat nog meer de aandacht trekt. De twee andere fietsers hadden hem echter niet opgemerkt, ook niet na het bellen van de wielertoerist. Ze gingen gewoon niet opzij. Op het laatste moment gaat één van hen links rijden en de andere rechts. Ik zou hier niet tussen gereden zijn, maar dat is wel wat die wielertoerist deed. Het leek ook echt of ze op die achterlijke manier plaats maakten voor hem. Je kan het al raden, op het moment dat hij wil passeeren gooien ze het gat dicht. De wielertoerist krijgt de nodige verwensingen naar zijn hoofd geslingerd! De man reed gewoon door, hij weet waarschijnlijk al langer dat dergelijk krapuul niet voor reden vatbaar is.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3710 Gepost op: dinsdag 14 januari 2014 - 11:59:53 »
@ Joeri:

We plegen vrouwen (want dames kan ik ze niet noemen) die zich aldus gedragen als zwakke weggebruikers, zwakzinnige weggebruikers te noemen, zonder dat we daar meestal verder bij stilstaan.

Maar ik vraag me toch echt wel af hoe het met de geestelijke gezondheid gesteld is van lieden die dergelijke waarden en opvattingen hanteren in hun omgang met medemensen, in dit geval in het verkeer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3711 Gepost op: vrijdag 17 januari 2014 - 18:16:37 »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3712 Gepost op: zaterdag 18 januari 2014 - 16:00:58 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3713 Gepost op: zaterdag 18 januari 2014 - 16:28:00 »
Wijnegem zou volgens mijn vrouw ook niet echt plezant meer zijn.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3714 Gepost op: zaterdag 18 januari 2014 - 16:38:54 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3715 Gepost op: zondag 19 januari 2014 - 22:43:26 »
Een takelwagen was vandaag wel erg haastig! Op de E. Tinnellaan in Mechelen moest deze takelwagen links afslaan richting Liersesteenweg. Het zinde hem al niet erg dat ik rechtsafdraaiend voor hem op de Liersesteenweg draaide. Een beetje verder aan de verkeerslichten op het kruispunt met de caputsteenstraat komt hij me links voorbij. Hierbij rijdt hij gewoon over de vluchtheuvel en rijdt hij vervolgens door rood, links de Caputsteenstraat in! Zelfs prioritair rijdende politie heb ik nog zo'n toeren niet zien uithalen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3716 Gepost op: zondag 19 januari 2014 - 23:26:56 »
Een takelwagen was vandaag wel erg haastig! Op de E. Tinnellaan in Mechelen moest deze takelwagen links afslaan richting Liersesteenweg. Het zinde hem al niet erg dat ik rechtsafdraaiend voor hem op de Liersesteenweg draaide. Een beetje verder aan de verkeerslichten op het kruispunt met de caputsteenstraat komt hij me links voorbij. Hierbij rijdt hij gewoon over de vluchtheuvel en rijdt hij vervolgens door rood, links de Caputsteenstraat in! Zelfs prioritair rijdende politie heb ik nog zo'n toeren niet zien uithalen!

Die cowboys mogen binnenkort op de pechstrook, maar ze denken al jaren dat ze àlles mogen ...

Oostenrijks model AUB !
Brandweer takelt - in de zin van de weg vrijmaken - naar een veilige plaats, en de privé kan nadien het wrak naar de schroothoop / garage brengen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3717 Gepost op: maandag 20 januari 2014 - 11:40:03 »
Deze morgend, in de buurt van Buda, Vilvoorde. Een trekker/oplegger combinatie moet achteruit een parking opdraaien. De weg is heeft er een normale breedte, plus aan beide kanten een parkeerstrook die leeg is. Dat maakt toch een breedte die equivalent is met bijna 4 volwaardige rijstroken. De poort waar de oplegger achteruit in moet rijden is behoorlijk breedt, ik schat toch minstens 7 m. Voor een kundig chauffeur is dit een makkie, zo niet voor de chauffeur deze morgend.

Eerst rijdt hij bijna de paal van de poort omver. De combinatie staat nu over de volledige breedte. De chauffer stapt uit om de situatie gaan in te schatten. Hij stapt terug in en maakt enkele niet echt nuttige bewegingen voor en achteruit, stapt nogmaals uit om de situatie te bekijken, weer wat korte stukjes vooruit en achteruit, weer stapt hij uit. Op dat moment kon ik hem voorbij via de parkeerstrook en ben ik maar verder gereden. Wat een klungelaar! Normaal gezien geef ik manoeuvrerende vrachtwagens alle ruimte en ben ik ook heel geduldig, maar genoeg is genoeg! Die man kon heel duidelijk niet rijden!

Je kan de plek goed bekijken op streetview: Emmanuallaan 14, Vilvoorde.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3718 Gepost op: maandag 20 januari 2014 - 17:44:56 »
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140119_00936316&_section=47235766&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=pm
Toch straf dat die vrachtwagenchauffeur hier met de vinger gewezen wordt.
Zeker als ik dan lees thuisverpleegster, iedereen weet wel hoe die rijden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3719 Gepost op: dinsdag 21 januari 2014 - 00:43:47 »
Toch straf dat die vrachtwagenchauffeur hier met de vinger gewezen wordt.

Dat vind ik ook.

Citaat
AR 10.1.3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.

Niet groot genoeg misschien, een oplegger?

Zelfs geen remsporen... waar was dat mens mee bezig?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."