Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906070 keer)

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3735 Gepost op: woensdag 05 februari 2014 - 11:31:57 »
Is voorzien door de wegcode:

F45b. Doodlopende weg, uitgezonderd voor voetgangers en fietsers.

In de nieuwe verkaveling, hier bij mij vlak om de hoek staat er bijvoorbeeld ook al zo eentje.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3736 Gepost op: woensdag 05 februari 2014 - 11:42:22 »
JC ik kan u alleen maar zeggen koop iets deftig, ik had me zo'n Keeway 125 gekocht en een paar keer aan gesleuteld waardoor ik zicht kreeg op het concept en de kwaliteit, ik heb hem gewoon verder verkocht, was in orde maar niet voor mij.
Nu zou ik ook nooit meer de 125 kopen.
Maar het geheel scooter is me meer dan ik verwacht had meegevallen.
Bedenk wel dat erop gaan rijden zoals je Hollande en Depardieu ziet doen (kostuum en een helm) eigenlijk niet kan, ik ben me 2 jaar geleden bij Hein Gericke in de solden een vest (fluo) met aanritsbare broek (zwart) gaan kopen met losse wintervoering voor 120€, laarzen vanaf 100, handschoenen vanaf 15, helmen (integraal) vanaf 90.
Daar moet je toch rekening mee houden.
Regenkledij daar had ik gewoon een XXL vissersbroek-vest gaan halen in het Amerikaantje om over de andere kledij aan te doen.
Bedenk ook nog een topkoffer, best geen kleine kopen, vanaf 100, kun je ook occasie zoeken en dan heb je voor die prijs vaak een serieuze koffer.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3737 Gepost op: woensdag 05 februari 2014 - 11:56:13 »
Het is een idee waar ik al langer mee loop. Mijn vrouw kan de auto gebruiken om de kinderen naar school en onthaalmoeder te brengen, ik zou dan een motor gebruiken om naar mijn werk in Brussel te geraken. Mijn moto ervaring is helaas erg beperkt. In mijn jonge jaren heb ik wel een 30 000 km met een Vespa 50 cc gereden, niet echt vergelijkbaar dus. Dit heeft me wel geleerd dat ik nu niet voor een scooter zou gaan. Die kleine wielen zijn levensgevaarlijk, zeker op nat wegdek.
Ik zou opteren om een lichtere moto om mee te starten, ergens rond de 600 à 800 cc. Ik had gedacht aan een BMW F800, lijkt me een ideale motor om dagelijks mee te pendelen, niet te zwaar, niet te breed, maar helaas prijzig, ook op de tweehands markt. Ik vind wel iets en het is niet echt dringend.
Vooraleer ik me aan het pendelverkeer ga wagen moet ik ook eerst wat ervaring opbouwen. Mijn rijbewijs is in orde (rijbewijs van voor 01/01/1989), maar dat wil niet zeggen dat ik de kunde bezit. Een aantal uren rijschool lijken me dan ook aangewezen en dan eerst nog wat km bij elkaar rijden. Kwestie van toch een minimum aan ervaring te hebben.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3738 Gepost op: woensdag 05 februari 2014 - 12:07:09 »
Een Honda scooter met grote wielen heb je al vanaf een 2500.

Zelf heb ik een Transalp 600cc van 25-26 jaar oud, technisch in nieuwe staat gebracht met veel nieuwe onderdelen, eigenlijk vind ik die nog belachelijk veel teveel power hebben, als dat niet is om dagelijks 100+ km snelweg mee te doen, 2500km vakantietrip maar eerder voor de fun voor kortere woonwerk verplaatsingen dan is een 400-500cc eigenlijk ideaal, al is de GS wel een heel goed machien.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3739 Gepost op: woensdag 05 februari 2014 - 17:17:11 »
Ik ben dagelijkse rit naar Brussel heb ik 2 lichtere moto's gezien die aangereden waren.Het waren de lichtere scooter-modellen, zeker één 125 cc en de andere een 250 cc of 400 cc. De schade viel nogal mee en beide motorrijders stonden er bij met de papieren in de hand.
Misschien moet ik toch nog maar eens nadenken of ik binnenkort op twee wielen naar Brussel wil rijden.

Filefilteren ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3740 Gepost op: woensdag 05 februari 2014 - 18:28:32 »
Een aantal uren rijschool lijken me dan ook aangewezen

Absoluut aan te bevelen, mits je een bekwame lesgever hebt.

Je vindt er betere én goedkopere buiten de officiële rijscholen. Leslie kan jou desgewenst meer daarover vertellen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3741 Gepost op: woensdag 05 februari 2014 - 18:36:25 »
Ik dacht dit jaar eens in Zandhoven te horen http://www.motortraining.be/
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3742 Gepost op: woensdag 05 februari 2014 - 19:26:44 »
Ik had gedacht aan een BMW F800, lijkt me een ideale motor om dagelijks mee te pendelen, niet te zwaar, niet te breed, maar helaas prijzig, ook op de tweehands markt.
Een aantal uren rijschool lijken me dan ook aangewezen en dan eerst nog wat km bij elkaar rijden.

Er zijn hopen vergelijkbare motorfietsen, zonder dat je bij BMW moet gaan shoppen.
Gebruikskosten zijn hoog, maar fiscaal aftrekbaar.

Hou er rekening mee dat je dat ding eender hoe een keertje gààt platleggen als beginner.
Hoeft niet erg te zijn, maar herstellen kost vaak meer dan je kan geloven ...

Eender wat je van anderen hoort : koop er éne met ABS.

Motorrijders zonder ABS remmen te zacht, of te hard.
Het resultaat is quasi hetzelfde: ze gaan ergens tegen of op hun gezicht ...
Je remt als door-de-weekse motorrijder zo goed als nooit beter dan het ABS systeem kan.
Doorgaans omdat je niet zo hard durft remmen .
Durf je dat wel, heb je het risico dat het net té hard was ...

ABS neemt dat dilemma weg, en meer nog dan in een auto, is dat op een motor een zegen.
Kan je je concentreren op ontwijken ipv remmen.


Oh, ik ben rond 2005 gestopt met motorrijden, ondermeer omdat het me toen al te link werd.
Het is er niet echt op verbeterd sindsdien ....
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3743 Gepost op: donderdag 06 februari 2014 - 03:45:50 »
Hou er rekening mee dat je dat ding eender hoe een keertje gààt platleggen als beginner.

Sommigen zelfs meer dan één keer.

Hoe het komt, weet ik niet, maar dat lijkt hoe dan ook onvermijdelijk te zijn.

Ik ben er dan ook mee opgehouden vóór het zover was.  ;D

Citaat
Eender wat je van anderen hoort : koop er éne met ABS.

100% gelijk, vanwege het door jou geschetste dilemma zonder ABS: op de hindernis of op je snuit.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3744 Gepost op: dinsdag 11 februari 2014 - 11:40:23 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3745 Gepost op: zondag 16 februari 2014 - 10:47:55 »
Gisteren met de oudste 2 ff een hapje gaan eten, na de cinema.  De jongste was bij de schoonouders.

Speciaal voor de kids, mochten we aan 't raam zitten.  Kon papa de chauffeurs buiten op zoek naar een parkeerplekje, wat gadeslaan.  't Was de moeite ....

* Alle parkeerplaatsen volzet, dan moeten we dus keren.  Leverde voor velen gigantische problemen op, hoewel er plaats genoeg was.  
==> Toppunt was madam die al volop achterom keek, maar blijkbaar vergeten was om ook in achteruit ipv 1ste te schakelen.  Gelukkig was ze bij de eerste beweging erg slecht in afstanden schatten, anders had ze prijs
* Merken dat iedereen er toch uitgereden komt, en toch erin rijden, om dan te constateren dat alle plekken daar natuurlijk bezet zijn ... om dan uiteindelijk ook slechts met véél moeite te kunnen keren
* Merken dat opa moeite heeft om een parkeerplaats uit te rijden, ipv hem gewoon ff tijd en ruimte te geven zich zodanig opstellen dat hij nog wat zenuwachtiger wordt (er moest er zo maar 's ene diezelfde parkeerplek op 't oog hebben, nietwaar?)
* Zich desnoods maar in de langsrichting parkeren achter haakse parkeerplaatsen, zodat chauffeurs die parkeerplaatsen amper nog kunnen verlaten
* Zich daarbij vlak naast een haag parkeren.  Madam probeert met haar portier de haag opzij te duwen, en zet er  zo ferme krassen op.  Uiteindelijk beslist ze om over de zetels te kruipen, (haar gewoon éérst laten uitstappen was wellicht te gemakkelijk ?)
* Alle parkeerplaatsen voorbijrijden, en zich met de twee voorwielen gewoon IN de beplanting parkeren.  Uitstappen, vooraan ff checken en dan zelfgenoegzaam knikken "Ja, we staan goed".

Zelfs m'n zoontje die nu 8 gaat worden, is dan al slimmer  : "BWWWAAA, PAAAA ! KIJK DAAR, WAAROM MAG DIE MADAM NIET GEWOON EERST UITSTAPPEN ?"  Gevolg: andere restaurantbezoekers kregen 't ook in de gaten.  Hilariteit alom, natuurlijk.  Tikt er ene op mijn schouder: "Da manneke is al slimmer dan sommige volwassenen".
« Laatst bewerkt op: zondag 16 februari 2014 - 10:58:50 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3746 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 21:19:09 »
Een kleinere bus voor schoolkinderen, ergens zo'n dikke 20 plaatsen schat ik, besluit om me van de weg te drukken. In fileverkeer rijd ik er naast aan pakweg 10 km/u. De chauffeur steekt zijn pinker aan en denkt dan voorrang te hebben. Ik heb eens deftig gebruik gemaakt van mijn claxon. Hij kon een beter moment zoeken om van rijstrook te wisselen, trouwens er was op dat moment geen reden om dat te doen. Omdat ik verkoos om uit de situatie te geraken door te acceleren ipv te remmen, ik was dan ook bijna voorbij de bus werd die kerel nog agressief. 1 km verder stonden zijn grootlichten nog aan. En dat krapuul vervoert dan kinderen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3747 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 17:52:43 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3748 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 18:28:05 »
Versmalling van de weg met meer dan een meter moet toch ook aangeduid worden dacht ik.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3749 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 19:44:39 »
Versmalling van de weg met meer dan een meter moet toch ook aangeduid worden dacht ik.
Versmalling ten belope van een rijstrook moet aangeduid worden, vanaf 1m màg aangeduid worden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder