Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906070 keer)

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3765 Gepost op: vrijdag 28 februari 2014 - 13:14:37 »
Wat ik niet snap is dat de flikken dat overal maar laten gebeuren.

Er mag niet geparkeerd worden aan een halte, ook niet door de Lijn, maar ze doen niks anders.
Zien we hier in Lier ook constant aan Veemarkt of station.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3766 Gepost op: vrijdag 28 februari 2014 - 13:21:09 »
Er mag niet geparkeerd worden aan een halte, ook niet door de Lijn, maar ze doen niks anders.

Er mogen geen personen vervoerd worden op de buitenkant van het koetswerk, maar de vuilnisophalers doen het voortdurend.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3767 Gepost op: zondag 02 maart 2014 - 18:23:34 »
Eerste "ritser" tegengekomen die maar vond dat hij voorrang had om zijn ophoudende linker rijstrook te verlaten ...

Niks sterk vertraagd verkeer ... we reden daar met 2.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Als statistiekjes persoonlijk worden ...
« Reactie #3768 Gepost op: dinsdag 04 maart 2014 - 15:03:32 »
Vanmorgen naar de uitvaartplechtigheid voor een "+30 dagen statistic" geweest  :'(
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3769 Gepost op: dinsdag 04 maart 2014 - 21:12:52 »
Heb vandaag met mijn fiets een aanrijding gehad met een andere fietser.
Ik rijd buiten bebouwde kom samen met mijn dochtertje van 6 jaar ieder op onze fiets, ze zat dus niet achterop, naast mekaar op de rijbaan.
Ergens op die weg komt van rechts een pad uit dat alleen door fietsers en voetgangers gebruikt mag worden. Daar waar het pad eindgt is een oversteekplaats voor fietsers aangebracht. Je kan niet ver in dat pad kijken door begroeiing. Op het ogenblik dat wij met onze fiets de fietsoversteekplaats gaan dwarsen komt daar vrij onvoorzien een meisje van ongeveer 12 jaar uitgereden zonder te stoppen op de voet gevolgd door haar vader die net voor onze wielen de rijbaan oversteekt, gevolgd door nog drie jongere kinderen die wij hebben aangereden omdat we niet meer konden stoppen.
Die man heeft mij uitgescholden en zei dat zij voorrang hadden tussen de blokken markering. Er waren geen gewonden, wel is er een kind van hem tegen de grond gegaan.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 04 maart 2014 - 21:28:40 door mazda »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Als statistiekjes persoonlijk worden ...
« Reactie #3770 Gepost op: dinsdag 04 maart 2014 - 23:28:05 »
Vanmorgen naar de uitvaartplechtigheid voor een "+30 dagen statistic" geweest  :'(

Sterkte.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3771 Gepost op: dinsdag 04 maart 2014 - 23:30:46 »
Die man heeft mij uitgescholden en zei dat zij voorrang hadden tussen de blokken markering. Er waren geen gewonden, wel is er een kind van hem tegen de grond gegaan.

En dat allemaal omdat pa zich misdraagt, en zijn kinderen aldus ineens ook maar leert hoe het vooral niet moet.  Erg voor dat kind.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3772 Gepost op: woensdag 05 maart 2014 - 06:01:48 »
100km E42 gereden. >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3773 Gepost op: woensdag 05 maart 2014 - 07:39:55 »
Die man heeft mij uitgescholden en zei dat zij voorrang hadden tussen de blokken markering.

Ongetwijfeld 1 van die Vlamingen die de wegcode "simpel" vindt ... zijn eigen wegcode dan, wel te verstaan.

Er is uiteraard niet eens een voorrangsverplichting tov wie reeds op de oversteekplaats is, wanneer een fietser dergelijke oversteekplaats nadert - stomweg omdat een fiets oversteekplaats nooit zo bedoeld was.
« Laatst bewerkt op: woensdag 05 maart 2014 - 07:41:31 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3774 Gepost op: woensdag 05 maart 2014 - 19:53:06 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3775 Gepost op: woensdag 05 maart 2014 - 20:34:56 »
In ieder geval toch iemand geholpen :)

Fijn dat het gelukt is.

Ik heb bij een rood verkeerslicht mijn achterligger er ook eens op gewezen dat hij zonder lichten reed. Zijn antwoord: "Moette gaë misschien is een koek op oe bakkes hemme? Ik steek main lichten aan azze kik wil!".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3776 Gepost op: donderdag 06 maart 2014 - 07:39:39 »
Mercedes is blijkbaar ook eentje die hun dashboard verlichting permanent aan houdt.
Peugeot precies ook.
Gisteren avond in Lier; een heel eind zonder licht; geen reactie als je eens met je eigen lichten speelt ;

Er rijden duidelijk nog een hoop hopeloze gevallen rond.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3777 Gepost op: donderdag 06 maart 2014 - 08:46:10 »
Zou dit gedrag ook geen gevolg zijn van het steeds toenemende aantal auto's met automatische verlichting. Ik kan me niet herinneren wanneer ik de laatste keer nog eens de lichten heb aangestoken. Het automatische systeem op mijn wagen werkt prima. Veel gezinnen hebben meerdere wagens waarbij de tweede wagen niet noodzakelijk met een dergelijk systeem is uitgerust. Dan vergeet men wel eens zijn lichten aan te steken, zeker in combinatie met een verlicht dashboard en goed verlichte wegen.
Dit praat dit gedrag natuurlijk niet goed. Een chauffeur moet bewust omgaan met zijn deelname aan het verkeer, maar dat doen er maar enkelen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3778 Gepost op: donderdag 06 maart 2014 - 10:00:29 »

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3779 Gepost op: donderdag 06 maart 2014 - 10:15:39 »
Citaat
Andere denkwijze die ik hoorde zijn mensen die inderdaad altijd de verlichting op automatisch hebben staan, maar dat die worden uitgeschakeld in sommige garages tijdens het onderhoud, maar niet terug op automatisch gezet worden na het onderhoud. Als je dan niet al te snugger bent en die knop niet controleert, rij je weg met het idee dat je lichten nog op automatisch staan, maar eigenlijk gewoon uit staan. Geen idee of garages dat echt doen eigenlijk. Maar dan nog, zelfs met goed verlichte wegen merk je toch nog dat je geen licht voor je wagen hebt.

Dat heb ik al meegemaakt ja.  Gemerkt dan op een donkerdere weg "tiens dat is precies wel erg donker" dat ze niet terug opstonden.
Ik vermoed dat ze die afzetten om de batterij te sparen tijdens het onderhoud.  Het zou wel van service getuigen om die knop dan ook terug te zetten ...