Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906060 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3870 Gepost op: zaterdag 07 juni 2014 - 23:36:55 »
Waarom rijden die niet met een integraalhelm?
Vooral bij het gros van de GSjes zie ik dat.
Hebben de systeemhelmpjes afgedaan bij de GS-gang ?

Toen ik nog met den tuf reed waren er maar weinig BMW rijders zonder integraal of systeemhelm ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3871 Gepost op: zondag 08 juni 2014 - 08:25:40 »
De systeemhelmen zie je inderdaad ook en die staan steevast omhoog.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3872 Gepost op: maandag 16 juni 2014 - 09:38:24 »
In het weekend komen de echt slechte chauffeurs buiten en dat merk je. Op de ring rond Mechelen stond zaterdag een voertuig in panne. Aan de Zwartzustersvest, tegen de klok in, kan je dan geen kant op of je moet het voertuig enkele honderden meters duwen. Gelukkig is het daar 2x2 en is er op een zaterdagmorgend niet te veel verkeer. Met vlot ritsen heeft het verkeer daar nauwelijks last van. Een koe in een Citroen DS4 had echter nog niet van ritsen gehoord en wilde me niet tussenlaten.  Nochtans werd het ritsen daar correct toegepast. Nog wat licht- en klangspel en veel gebaren of met andere woorden: "kijk naar mij want ik ken de wegcode niet!".
Niet enkel de typische zondagsrijder verpest het weekendverkeer. Gisteren was het weer de beurt aan een "professioneel", deze keer geen vrachtwagenchauffeur maar een buschauffeur. Bij het terugkomen van de Sinksenfoor rijdt hij tegen zo'n 20 km/u richting zuid langs de kaaien. Eerst dacht ik nog dat het file was, maar er hing niemand voor hem. De wagens achter hem konden prima voorbij steken maar deden dit niet. Pas aan de Kennedytunnel zette hij zich naar rechts met de 4 richtingsaanwijzers op en begint hij op zijn kaart te kijken. Als je de weg niet weet, zet je dan even aan de kant en raadpleeg je kaart, hou het verkeer niet nodeloos op! Als buschauffeur zou ik dan nog veronderstellen dat je de kaart op voorhand had bekeken en eventueel enkele korte notities had gemaakt over de route. Trouwens, betaalbare navigatiesystemen zijn al meer dan 10 jaar op de markt. Misschien toch maar eens een eenvoudige raamplakker kopen van nauwelijks 100 €?
Voor de rest de klassieke problemen op de snelweg. Ik kom aanrijden met 123 km/u op de cruise-control (dit is een echte 120 km/u GPS). Ik kom vlot dichterbij op een Mercedes en ga naar links. Vanaf dat moment acceleert de Mercedes, ik voeg terug rechts in, maar de Mercedes gaat van het gas. Dat soort eikels kom je dus meer en meer tegen.
Rijden in Belziek, het is niet plezierig meer.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3873 Gepost op: maandag 16 juni 2014 - 10:10:18 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3874 Gepost op: maandag 16 juni 2014 - 10:27:08 »
Als je goed op tijd begint met het plannen van de afrit heeft dit trouwens zeer gunstige effecten voor je verbruik. Ik ga meestal zo ergens tussen de 1600 m en de 800 m voor de afrit al van de gas en laat de wagen gewoon bollen. De afrit ga ik dan meestal op vanaf een 'vrachtwagensnelheid' van ongeveer 90 km/u. Minder verbruik, minder sleet van de remblokken en banden en minder stress! Ik heb me laten vertellen dat het trouwens beter is voor de motor ook, maar dat zal vnl. zo geweest zijn voor oudere auto's. Hoe dan ook, het zal de auto zeker niet schaden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3875 Gepost op: dinsdag 17 juni 2014 - 19:29:27 »
die laatste seconde moeten ze hebben, spijtig dat stom zijn vaak geen zeer doet, ze zouden het wel afleren.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3876 Gepost op: woensdag 18 juni 2014 - 15:42:05 »
ik heb blijkbaar een paar wijzigingen aan de wegcode gemist :(

ik kom een kruispunt opgereden
ik zie van links een fietsster aankomen, maar gezien ik haar zie veronderstel ik dat zij mij ook ziet
ik rij dus het kruispunt op en krijg ineens een pak scheldwoorden in mijn richting gestuurd
ik vraag de dame welk deel van de wegcode dat ik niet begrepen had, gezien ze mij toch voorrang moest verlenen
"je had mss wel voorrang, maar niet zo!!!"
op de vraag hoe dan wel, kon ze niet antwoorden

een paar dorpen verder kom ik aan een kruispunt met lichten
het is groen voor mij, maar een voetganger (met belgische vlag op zijn hoofd en wss og aan het feesten na gisteren) gaat gewoonweg naast het zeebrapad de baan over
als ik bijna over zijn voeten rijd, begint hij ook te schelden
"gezien ik niet over het zeebrapad oversteek, tellen die lichten niet voor mij, en moet jij mij voorrang geven!!!"

kan iemand mij vertellen waar dat staat in de wegcode aub
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3877 Gepost op: woensdag 18 juni 2014 - 16:28:58 »

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3878 Gepost op: woensdag 18 juni 2014 - 16:56:43 »
Ik ben blij dat ik daar allemaal niets van gemerkt heb.  Blijkbaar toeteren ze zelfs niet graag in mijn buurt.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3879 Gepost op: woensdag 18 juni 2014 - 18:04:56 »
Ik zal misschien een azijnpisser zijn, maar is het nu echt nodig om ganse dorpen te blokkeren nadat België een voetbalmatch wint?

Een echte ramp is het. Alleen goed voor het hotel waar Leslie werkt, en waar ze 's avonds op het grootbeeldscherm de wedstrijden komen volgen.

Maandagavond moest mijn geliefde entertainer optreden, maar dat ging niet door vanwege de voetbal, er zou toch haast niemand gekomen zijn.

Nu zie je de nationale vlag in overvloed, maar niet op de nationale feestdag van het land waarvan een premier zelfs het volkslied niet kende.

Dat voor een "sport" waar het enkel om grof geld draait en barbaars gedrag (zie Pepe in de wedstrijd Duitsland-Portugal).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3880 Gepost op: woensdag 18 juni 2014 - 18:34:53 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3881 Gepost op: woensdag 18 juni 2014 - 21:56:56 »
Ik zal misschien een azijnpisser zijn, maar is het nu echt nodig om ganse dorpen te blokkeren nadat België een voetbalmatch wint? Dat toeterend rondrijden tot daar nog aan toe, dat dronken uit de ramen en kofferbak hangen al wat minder, maar een dorp helemaal blokkeren? ::) Dat voor een match die eigenlijk niet meer is dan Proficiat, je bent niet de grootste verliezer dit WK, want verder staan ze nog niet. Nu maar hopen dat er geen voetbalfans mij afschieten :)

Mjah.  Maar afgezien daarvan, was 't BUITEN de dorpskernen waar TV's opgesteld staan, bangelijk kalm op de baan. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3882 Gepost op: maandag 23 juni 2014 - 18:46:23 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3883 Gepost op: maandag 23 juni 2014 - 23:35:55 »
Het hoeft niet altijd negatief te zijn! Zondag reden 6 motards me voorbij op de E19 richting Antwerpen. Ik kwam de snelweg op bij Mechelen-Zuid. Het waren blijkbaar 6 Britten op vakantie, gezien de bagage die aan de moto's hing. Ik rijd keurig aan 120 km/u GPS en mijn afstand blijft constant, zij denken dus het zelfde. Maar er is nog meer, ze rijden echt keurig uiterst rechts in een mooie strakke formatie, de één na de ander en dan links rechts op de rijstrook. Op de ring rond Antwerpen hetzelfde keurige gedrag, eveneens richting E313 richting Hasselt. De motoren konden zeker sneller, als ik het goed heb gezien waren het 6 identieke Honda CBR1000's.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3884 Gepost op: dinsdag 24 juni 2014 - 03:51:06 »
Hij heeft mij dan maar geïrriteerd door zo kort hij kon op mijn bumper te plakken. Nuja, geïrriteerd, het kon me niet bommen, heb vriendelijk bedankt gewuifd en toen at hij bijna zijn stuur op.

Wees voorzichtig met die bumper, Rafael. Het is niet gemakkelijk om hem in dezelfde kleur te laten herspuiten.  ;D

En stel je voor dat die man zijn stuur opgegeten had, en dan verwonderd was dat hij plots niet meer kon sturen...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."