Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906086 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3900 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 13:23:02 »
@Rafael: Gebeurt mij ook regelmatig. Ooit vertelde mij een al wat oudere bestuurder dat die Duitsers zo raar reden. Buiten bebouwde kom zitten ze achter mij te toeteren en te flitsen met de lichten, en als ik door een dorpje rij, zijn ze ineens weg. Een beetje later buiten het dorpje zijn ze daar weer, ik rij nochtans 'altijd schoon mijn 70 km/u'. Rare bestuurders die Duitsers, was zijn commentaar.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3901 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 17:57:00 »
Blijkbaar is het dus sociaal meer aanvaard om tot 50 km/u te snel te rijden aan werven, maar ben je een levensgevaarlijke doodrijder als je 10-15 km/u boven de snelheidslimiet rijdt buiten de werken op een snelweg? Is 120 km/u een magisch getal ondertussen en alles daaronder 'goed'?
Indoctrinatie werkt.
Niet enkel in Noord-Korea.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3902 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 19:13:11 »
amai, de reactie liegen er niet om op hln: iemand die sneller dan 120 durft te rijden wordt al gelijkgesteld met een moordenaar  :'(

Is je werkgever dan na een dodelijk werkongeval ook een moordenaar ?  :-X

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3903 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 21:30:23 »
"Buiten bebouwde kom zitten ze achter mij te toeteren en te flitsen met de lichten, en als ik door een dorpje rij, zijn ze ineens weg."

Dat moet al lang geleden zijn. Dat ze wat te dicht naderen, gebeurt nog dikwijls. Maar dat toeteren en flitsen met de lichten (op de autosnelweg nog met hoge snelheid naderend, met de linker knipperlichten doorlopend werkend, en op amper enkele centimeters van de vangrail met de linkerkant van de wagen) is zéér duur geworden (Nötigung).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3904 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 21:44:56 »
Dat moet al lang geleden zijn. Dat ze wat te dicht naderen, gebeurt nog dikwijls. Maar dat toeteren en flitsen met de lichten (op de autosnelweg nog met hoge snelheid naderend, met de linker knipperlichten doorlopend werkend, en op amper enkele centimeters van de vangrail met de linkerkant van de wagen) is zéér duur geworden (Nötigung).

Inderdaad, dat kan gaan over iets van een jaar of 20 geleden. (toen wij nog jong en mooi waren; nu zijn we nog alleen maar mooi  :D :D)

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3905 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 22:55:57 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3906 Gepost op: maandag 30 juni 2014 - 09:02:32 »
Dat zie je hier ook nog vaak genoeg, en vreemd genoeg niet altijd de oudere generatie. 60 km/u, bebouwde kom of niet. Ik begrijp dat niet, ik heb nooit een snelheidslimiet van 60 km/u gekend, waar halen ze dat? De oudere generatie tot daar aan toe, bebouwde kom was toen 60 km/u als ik me niet vergis.

Lap, ik blijk dat de oudere generatie te behoren!  ;)

Toen ik pas reed was de limiet binnen de bebouwde kom nog 60 km/u. Sindsdien is men telkens de snelheidslimieten naar benden gaan halen:

- bebouwde kom:  60 -> 50
- 2x2 zonder middenberm: 120 -> 90
- plots nog maar volgende limieten: 30 - 50 - 70 - 90. In de praktijk ging hierdoor op veel wegen de snelheid naar benden bv. 80 -> 70, 75 -> 70, 60 -> 50
- invoering zonitis, Londerzeel was zo één van de eerste gedrochten: secundaire wegen vrijwel allemaal van 90 -> 70, alle 2x2 90 naar 70 of 50, 2x2 120 naar 90 of 70

En wat is het resultaat van al die onzin => 0!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3907 Gepost op: maandag 30 juni 2014 - 17:03:00 »
toen wij nog jong en mooi waren; nu zijn we nog alleen maar mooi  :D :D

Met dat verschil dat we dat laatste nu zelf moeten zeggen, hé Walter, want anders zegt het toch niemand...  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3908 Gepost op: dinsdag 01 juli 2014 - 22:09:52 »
Vier voetgangers die ineens rechtveren en pardoes de rijbaan opschieten, daarbij het rode licht negerend.  Ik en m'n tegenligger moesten stevig in de ankers om er geen omver te rijden.  Nu, blijkbaar was er in de zijstraat een wagen voor 't rode licht gestopt en een wielerterrorist er achterop geknald.  En daar wilden ze dan maar zonder om te kijken naartoe spurten.

Jongens, toch.  1 Ongeval is nog niet erg genoeg, soms ?  Hulp bieden: jazeker!  Maar gebruik dan héél ff je verstand aub.  Voor er onnodig nog méér gewonden vallen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3909 Gepost op: dinsdag 01 juli 2014 - 23:17:06 »
toertje in de buurt gedaan, van Deurne noord naar Merksem over de brug van de Azijn vergeet het maar, opgebroken
Kruispunt August van de Wielelei met de Ruggeveldlaan in Deurne noord opgebroken.
Brug van de Houtlaan in Wijnegem opgebroken, het verkeer staat km ver aan te schuiven, Wijnegem dorp zit muurvast, kanaaldijk Schoten Wijnegem daardoor ook afgesloten.
Ringlaan Zandhoven opgebroken
Afritcomplex Zoersel gesloten voor de herstelling van de E34 tussen zoersel en Oelegem, kanaalbrug E34 Oelegem nog steeds werken.
Ach even naar mijn broer in St Job, vergeet het maar met de werken op de E19.
Dat allemaal in een straal van 15-20 km.
Allemaal hoofdassen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3910 Gepost op: dinsdag 01 juli 2014 - 23:19:22 »
Daarstraks ook ineens walmende auto en power niet altijd aanwezig, snel gevonden, turbodarm gescheurd, voorlopige herstelling gedaan, morgen nieuwe bestellen, kost maar een paar euro maar wel wreed ambetant (zeker omdat ik volgende week naar de keuring ga).
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3911 Gepost op: donderdag 10 juli 2014 - 00:23:13 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3912 Gepost op: donderdag 10 juli 2014 - 00:59:00 »
Ik had vandaag zowat dezelfde ervaring. De gemiddelde chauffeur zit benauwd achter het stuur omdat het regent. De dynamische borden op de Antwerpse ring waren zoals gewoonlijk weer waardeloos. De snelheid wordt afgebouwd tot 50 km/u, enkele honderden meters verder is het terug 100 km/u en dit natuurlijk zonder enige aanwijsbare reden. We moeten maar geloven in het wijsheid van het Vlaams Verkeerdcentrum.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3913 Gepost op: donderdag 10 juli 2014 - 12:26:01 »
Och op zulke dagen rij ik binnendoor naar huis
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3914 Gepost op: donderdag 10 juli 2014 - 13:20:30 »
Vrij drukke weg, smal voetpad. Komt een vrouw rechts voor mij met een kindje aan de hand van een 3-4jaar, kindjenatuurlijk(?) straatkant... Op de plaats waar een lantaarnpaal staat is het voetpad te smal voor 2 personen. Dus kindje de straat op, mama kan zo op de stoep blijven stappen. Ik reed traag, ben nog trager gaan rijden tot ik ze (veilig) voorbij was.