Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906060 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3915 Gepost op: donderdag 10 juli 2014 - 23:10:03 »
Naar de TC geweest, alu velgen eraf gevezen, ik betaal daar geen cent meer voor, de banden van bij aankoop erop gezet (minder dan 3mm), goedgekeurd zonder opmerking, pittig detail is dat 1 van die banden zelfs zichtbare platte vlakken heeft.
Alles voor de veiligheid joenges.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3916 Gepost op: vrijdag 11 juli 2014 - 01:40:28 »
Tegen mij zei een controleur van de keuring eens: "De brandblusser kijken we niet meer na, want als die vervallen is, komen ze toch met die van hun buurman".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3917 Gepost op: maandag 14 juli 2014 - 20:39:28 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3918 Gepost op: maandag 14 juli 2014 - 21:44:30 »
heb je die code nadien ook nodig ?

sommige (online) banken gebruiken die sms-codes effectief als verificatie / autorisatie.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3919 Gepost op: maandag 14 juli 2014 - 22:27:42 »
« Laatst bewerkt op: maandag 14 juli 2014 - 22:32:56 door Rafael »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3920 Gepost op: maandag 14 juli 2014 - 22:45:33 »
kbc heeft dat ook niet
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3921 Gepost op: dinsdag 15 juli 2014 - 16:24:57 »

Niet als extra "beveiliging" voor sommige overschrijvingen, maar als autorisatiecode voor verrichtingen, ipv een "bakske" te laten gebruiken.

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3922 Gepost op: dinsdag 15 juli 2014 - 17:06:53 »
Parkeren IN de vakken -ook al zijn ze ruim genoeg- blijft voor velen toch een onoverkomelijke opdracht. 

Ofwel staan ze er een eeuwigheid te prutsen, met volstrekt zinloze bewegingen aan hun stuur.  En ik heb het dan niet over een autos met een L op de achterruit (al zou die L daar niet misstaan, beter nog: de K van knoeier).  Het ongeduldige geclaxonneer van 1e achter mij (ik kon er ook niet langs), deed er natuurlijk al zeker geen goed aan.  't Ging natuurlijk van kwaad naar erger. 

Op een andere plek, zie je ZO het domino-effect.  Eentje parkeert zich nog "net" tussen de lijntjes, maar lichtjes schuin.  Te lui (of te lomp) om zich nog eventjes deftig recht te zetten.  Diegenen die ernaast parkeren, doen al niet veel beter.  (Versta: zo nodig nog een stukje erger).  De derde wagen ernaast, staat natuurlijk al half in het ene parkeervak, en half in het andere.  De ganse parking beschouwd, denk ik dat er zeker vijf parkeerplaatsen onbenut bleven door dit soort geknoei.

Verder miste er 1tje een voorrang aan rechts.  Genre: "ik rij rechtdoor dus heb ik voorrang zeker".  Had niks in de gaten.  Dan maar zélf gestopt om vodden te voorkomen, maar wel ff wakker geschud door een korte claxonstoot.  De begeleider schrok zich zichtbaar rot.  Tsja, als je zélf niet in de gaten hebt dat zoonlief een kruispunt overvliegt zonder te kijken of vertragen, dan deug je niet als begeleider.  Naja, 't ziet er naar uit dat pa en zoontjelief wel héél snel te horen zullen krijgen wat er zoal hapert aan de rijkunsten van zoontjelief.  (en naar ik lichtjes durf vermoeden: bij uitbreiding de eigen rijstijl van pa).  Op de achterbank zag ik namelijk een bekend gezicht, mét schrijfplank ..... (if you know what I mean).  Kribbel, kribbel .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3923 Gepost op: dinsdag 15 juli 2014 - 21:03:39 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3924 Gepost op: woensdag 16 juli 2014 - 10:28:52 »
Verder miste er 1tje een voorrang aan rechts.  Genre: "ik rij rechtdoor dus heb ik voorrang zeker".  Had niks in de gaten.  Dan maar zélf gestopt om vodden te voorkomen, maar wel ff wakker geschud door een korte claxonstoot.  De begeleider schrok zich zichtbaar rot.  Tsja, als je zélf niet in de gaten hebt dat zoonlief een kruispunt overvliegt zonder te kijken of vertragen, dan deug je niet als begeleider.  Naja, 't ziet er naar uit dat pa en zoontjelief wel héél snel te horen zullen krijgen wat er zoal hapert aan de rijkunsten van zoontjelief.  (en naar ik lichtjes durf vermoeden: bij uitbreiding de eigen rijstijl van pa).  Op de achterbank zag ik namelijk een bekend gezicht, mét schrijfplank ..... (if you know what I mean).  Kribbel, kribbel .....
Straks op GRO ...

"Gebuisd door agressief toeterende bestuurder en examinator die er niets van kent "

 ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3925 Gepost op: woensdag 16 juli 2014 - 10:34:26 »
Gisteren. Duffel. Brug over Nete.

Fietsster komt van PAD langs Nete.
B1 naast PAD.
Wil OVERSTEEKPLAATS oprijden.

Tegenligger die wegcode duidelijk niet kent, stopt.
Ikke stop uiteraard niet ... B15

Fietsster stuikt bijna van fiets.
Kijkt vies.

Ik kijk dan maar even vies terug ...  :D


Leer de wegcode, losers.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3926 Gepost op: vrijdag 25 juli 2014 - 22:59:31 »
Is er in Italië een wet die een maximum-afstand tussen voertuigen voorschrijft. Het lijkt er nochtans op en ik vermoed dat het ongeveer 10 m moet zijn. Italianen zijn even grote idioten in het verkeer als Belgen, maar op het gebied van afstand houden kunnen de Belgen nog iets leren van de Italianen, niet zelden zit er eentje achter mij op minder dan 5 m en dat bij snelheden van pakweg 80 km/u.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3927 Gepost op: zaterdag 26 juli 2014 - 09:56:39 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3928 Gepost op: zaterdag 26 juli 2014 - 10:27:08 »
Boedelbakken en kerrevens, ik denk dat het duidelijk is wat ik bedoel?
Voorts nog aangevuld met pipo's tegen 70-80 op de snelweg want hun ramen staan volledig open en zo het waait te hard.......
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3929 Gepost op: dinsdag 29 juli 2014 - 19:41:19 »
Vandaag aanvankelijk PV gekregen, 72 kmh na correctie van 78 kmh, op een *pakplaats waar je 70 moogt.
Dit ca 10 meter voor of op ? het kp met verkeerslichten, na het kp wordt het 90 kmh.
Onbemande controle Gatso type GTC-GS11, om bijna middernacht, zeer goede omstandigheden, amper of geen verkeer, volverlichte plaats, geen kat te zien aan het overzichtelijk kp, behalve wslk die # geparkeerde auto tussen fietspad en rijbaan. Geen flits gemerkt, wegens infrarood.

Ik ging dus ca. 10 m te vroeg op het gas met de C43-90 in het zicht... allez ik kietelde eerder onbewust het gaspedaal te vroeg, verkeerslicht bleef groen bij het passeren.
Ik pleit schuldig.  ;D

* 2+2 brede middenberm buiten bebouwde kom, ruim gescheiden fietspaden:

# even viewen: http://goo.gl/maps/Ds7FK
# redelijk mooi pakplaatsje hé. Men is dus verwittigd.  ;D

Ik gaf de fout aan mijn vrouw, ze leidde me teweinig/teveel af of ze had die verdachte auto niet gezien. :D
« Laatst bewerkt op: dinsdag 29 juli 2014 - 20:00:35 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I