Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906073 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3945 Gepost op: woensdag 06 augustus 2014 - 13:02:59 »
Gisteren avond, het was al méér dan schemerdonker.  Een bende wielerterroristen is aan het razen op de baan van Wuustwezel naar Brecht.  Uiteraard over de rijbaan, en niet via het naastgelegen fietspad.  En jawel: de meesten ZONDER licht, met pikdonkere tenuetjes.  En ze stonden heetgeblakerd blijkbaar, want ze waren elkaar aan het aflossen aan de kop.  Chanseke dat ik goed naar links uitgeweken was om dit groepje van een tiental renners in te halen.  Want nét wanneer ik hen inhaal, besluiten ze om in waaiers te gaan rijden.  Zoals de groten= échte Cancellara-wannabees.

Tegen dat ik bijna thuis ben, nog een achterligger die ZONDER licht aan het rijden was in haar autootje.  Het was dan al pikdonker geworden   Een waarschuwing met m'n 4 richtingsaanwijzers hielp niet.  ff Uitgestapt aan het rode licht om teken te doen.  Aanvankelijk zag ik ze verbleken van de schrik, maar uiteindelijk snapte ze de hint toch.  Nu ja, die schrik kan ik -achteraf bekeken- wel begrijpen:  je staat als jongedame voor 't rode licht en ineens stapt je voorligger uit en die lelijkerd komt recht op je af ....  (haar schrik aanjagen was uiteraard niet m'n bedoeling).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3946 Gepost op: donderdag 07 augustus 2014 - 01:07:35 »
je staat als jongedame voor 't rode licht en ineens stapt je voorligger uit en die lelijkerd komt recht op je af

Ach, trek het je niet aan, Bert, er zijn al wel meer mottige venten aan een knappe griet geraakt hoor...  ;D ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3947 Gepost op: maandag 18 augustus 2014 - 10:29:24 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3948 Gepost op: maandag 18 augustus 2014 - 14:49:31 »
Waar is de tijd dat autoverzekeringen goedkoper werden na schadevrije jaren. Weer € 30 er bij omdat "het tarief gewijzigd is". Ik kan natuurlijk weer kosteloos opzeggen, maar ben ik vet mee.
Been there ...
Elk jaar briefje met BM die weer eens omLAAG ging, en tarief dat steeds weer omHOOG ging.
Op een keer briefje levenslang BM-2 (ik bots echt te weinig ... ;D ), goede bestuurder etc ... en wat later tariefwijziging OMHOOG natuurlijk.
't spel opgezegd ...

Wisselen van verzekering.
Shop around, je vindt ongetwijfeld iets goedkoper.
"Nieuwe" klanten met aantrekkelijke schadestatistiek wil iedereen aantrekken.

Paar jaar later switch je dan terug of zo - als je een andere kar koopt is het nieuwe aanbod waarschijnlijk niet meer interessant (hooked customer), en wordt je elders weer een interessante "nieuwe" klant ...

Alternatief : met aanbod concurrentie naar je huidige verzekering, vragen of ze het tarief matchen.
« Laatst bewerkt op: maandag 18 augustus 2014 - 14:51:46 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3949 Gepost op: dinsdag 19 augustus 2014 - 12:30:33 »
Deze nacht, ongevalletje op de afrit naar Kapellen (Kleine Barreel), rijrichting Nederland.  Ik passeerde op de E19, ik moest naar Loenhout.  Ongeval moet nét gebeurd zijn.  Iedereen was al uitgestapt, maar uit de gecrashte VW Golf kwam een enorme rookontwikkeling.  Toch maar de hulpdiensten verwittigd (handsfree uiteraard).    En de operator ineens ook de rookontwikkeling doorgegeven, kwestie van de brandweer ineens ook te verwittigen.

- Rook ?  Och, da's gewoen van den airbaig.  Moette oe niks van oantrekke, da kan gin kwoad.
- Zeker van ?
- Wie zal 't na wete ?  (ik dacht nog "gij, van achter uwen bureau ?"  ::))
- Tsja, als u 't risico wil lopen.  Maar volgens mij, is het raadzaam de brandweer ook te verwittigen.  Wellicht zal het wegdek toch gereinigd moeten worden na weggespijlde olie of brandstof.
- Mjah, allé, 't is goe.  Ik zal die manne iniens oek mor loate kome.  (op een toontje van: dan ben ik van uw gezaag af)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3950 Gepost op: dinsdag 19 augustus 2014 - 15:53:01 »
we staan hier nog heel , heel ver van de werking van een 999 of 911 centrale af ...

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3951 Gepost op: dinsdag 19 augustus 2014 - 16:01:15 »
Vlaams Verkeerd Centrum was gisterenavond weer aan 't prutsen in Antwerpen Noord !

Normaal sluiten ze toch zo graag rijstroken af ...
Maar terwijl er éne op zijn dak ligt in de bocht naar de A12 daar, wordt de rechterrijstrook NIET afgesloten met X

In plaats daarvan heb ik voor de allereerste keer op de dynamische borden een gevaarbord A51 gezien - blijkbaar kàn dat dus !

(Uiteraard geen opgave van afstand, en ook niet op 150m ...)


De Fed Pol kwam op de pechstrook achteruit gereden terwijl ze met een vlammende salami uit het raampje zwaaiden om het verkeer naar de linker rijstrook te krijgen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3952 Gepost op: donderdag 21 augustus 2014 - 12:21:23 »
Vlaams Verkeerd Centrum was gisterenavond weer aan 't prutsen in Antwerpen Noord !

Woensdagavond deden ze er nog een schepje bij thv Merksem richting Breda.
Plots onaangekondigd 70 - vorige beperking was 100 - wat dus niet kan zonder aankondiging vooraf - om die beperking dan gelijk aan het volgende portaal thv de oprit weer allemaal op te heffen.  ???
Niets gebeurd, niets tezien  ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3953 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 09:50:16 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3954 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 15:25:59 »
Woensdagavond deden ze er nog een schepje bij thv Merksem richting Breda.
Plots onaangekondigd 70 - vorige beperking was 100 - wat dus niet kan zonder aankondiging vooraf - om die beperking dan gelijk aan het volgende portaal thv de oprit weer allemaal op te heffen.  ???
Niets gebeurd, niets tezien  ???

Was vannacht krék hetzelfde ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3955 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 15:46:19 »
Heb het eens nagevraagd :

In 10 jaar baanbrekend geknoei met
  • onwettige (opeenvolging van) snelheidsbeperkingen
  • niet reglementair weer open stellen van rijstroken
  • gebruik van onwettige verkeerstekens
  • niet correct signaliseren van gevaren op de wegen
  • de gekste combinaties van afgesloten rijstroken en verdrijvingspijlen

heeft het VVC daarvoor geen enkel PV "mogen" ontvangen.


Denk dat het duidelijk mag zijn : de talloze inbreuken door de overheid worden NIET geverbaliseerd.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3956 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 16:49:35 »
Moraal van't verhaal; naar mijn mening faalt 80% van die 'hoffelijke' chauffeurs die invoeghulp geven aan vrachtwagens

Sowieso is iemand die een vrachtwagenbestuurder invoeghulp wil geven op een autsnelweg en daarbij het overige verkeer hindert of in gevaar brengt, volkomen fout bezig.

De autobestuurder die je aanhaalt, is geen hoffelijke bestuurder, maar een regelrechte wegpiraat.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3957 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 16:50:53 »
Denk dat het duidelijk mag zijn : de talloze inbreuken door de overheid worden NIET geverbaliseerd.

Alle Belgen zijn gelijk voor de wet, maar de enen wat meer dan de anderen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3958 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 17:37:10 »
Denk dat het duidelijk mag zijn : de talloze inbreuken door de overheid worden NIET geverbaliseerd.
Alle Belgen zijn gelijk voor de wet, maar de enen wat meer dan de anderen.
De Belgen zijn gelijk voor de wet, maar de wet wordt niet gelijk toegepast voor alles en iedereen ...

Ik heb zo nog een vraagje lopen voor gans het Vlaams gewest  >:D
Vermoedelijk zullen dat hooguit een paar gevallen / jaar zijn.



Ook hier is het Gewest uiteindelijk buiten schot gebleven.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-avelgem/trucker-veroordeeld-na-dood-justine-a1895781/

Kanten Dendermonde put die leidt tot dodelijk ongeval: gewest wordt niet gedagvaard ... wél de plaatselijke opzichter - al kan dàt ook een trucje geweest zijn.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3959 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 18:49:48 »