Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906056 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3990 Gepost op: maandag 08 september 2014 - 11:56:59 »
Een kort ritje met de auto en het was weer één van die dagen!

Ik ben nog maar pas vertrokken wanneer ik op het laatste moment een klein hondje (Maltezer) tussen twee auto's zie komen. Het baasje houdt de hond aan een lange lijn en laat het tussen twee geparkeerde auto's wandelen om over te steken. Die hond is nu geen moes door mijn oplettendheid, vanzelfspreken was de eigenaar kwaad op mij.
Waarom moet de stad Mechelen de vuilbakjes proper maken rond de scholen net voor schooltijd? Om een maximum aan verkeerschaos te organiseren?
Kruispunt Raghenoplein (ring Mechelen - Leuvensesteenweg). Ik heb groen en ben al enkele meters gevorderd, komt er toch nog een fiets van links door donkerrood gereden. Het enige wat die kerel een ziekenhuisritje of erger heeft bespaard is weer mijn snelle reflex en een noodstop, gelukkig knalde er geen achterin. De moto naast mij moest ook zwaar in de remmen. De fietser, een man van rond de 50, fiets rustig door. Klein detail, op de kruispunt staat altijd politie rond dat uur, natuurlijk geen reactie van hen.
Weer wat verder. Het verkeer uit de andere richting wordt gehinderd door een stilstaand voertuig. Men is constant het voertuig aan het voorbij steken, ik heb voorrang maar die krijg ik natuurlijk niet. Pas na wat 'geduw' stopt het verkeer uit de andere richting.

Dit alles op pakweg een kilometer of 4 à 5. Wat een idioten op de baan hier in Belziek!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3991 Gepost op: maandag 08 september 2014 - 12:26:58 »
tja, zolang je niet te snel rijdt, kan je niks verkeerd doen hier ...

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3992 Gepost op: maandag 08 september 2014 - 16:05:30 »
Dit alles op pakweg een kilometer of 4 à 5. Wat een idioten op de baan hier in Belziek!

En het globale resultaat :

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20140908_01256508

Maar voorrang controleren is uiteraard "te moeilijk".
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3993 Gepost op: woensdag 10 september 2014 - 13:27:05 »
Ouder aan het fietsen met drie kinderen.  Kinderen hebben een helm en fluovest aan.
Dat hebben ze ook nodig als ze een eind voor de ouder rijden en bij een zijstraat ipv naar rechts achterom kijken.  >:(

Wat later een jogger die een heel eind op de rijbaan loopt (ligt nochtans een breed voetpad), zelfs op een rond punt denkt dat hij een auto is, en wat later door een rood voetgangers licht loopt net als de auto's groen krijgen.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3994 Gepost op: maandag 15 september 2014 - 08:30:57 »
http://goo.gl/maps/H9Flt

Een bestuurder voor mij kwam, net als ik uit de Santvoortbeeklaan gereden, en dwarste de Bischoppenhoflaan.  Om zich dan op de dwarsverbinding van deze drukke 2x2, waar 70 toegestaan is, te beginnen keren.   Even de Bischoppenhoflaan oprijden, en thv de de volgende dwarsverbinding keren, was te veilig ?  Of te simpel ?

Jongens, toch.

« Laatst bewerkt op: maandag 15 september 2014 - 08:35:13 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3995 Gepost op: dinsdag 16 september 2014 - 19:34:05 »
Door Broechem gereden
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3996 Gepost op: dinsdag 16 september 2014 - 19:42:18 »
Wel een vrij brede streep om tijdens werken de rand van de rijbaan aan te geven.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3997 Gepost op: woensdag 17 september 2014 - 09:33:42 »
Intelligentie is blijkbaar geen voorwaarde om kinderen op deze planeet te zetten. Deze morgen liep een moeder (of beter baarmachine, want een dergelijk mens is de titel moeder niet waardig) met haar baby van enkele maanden oud op de arm, vol door het rood licht. Als ze dan toch het probleem inziet zet ze geen pas achteruit, nee ze begint vol door het rood te rennen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3998 Gepost op: woensdag 17 september 2014 - 18:50:08 »
Hoop accidenten van BXL naar A-pen op de E19, wij kiezen dus de A12, als we ter hoogte van Breendonk zijn moeten we in de remmen en komt er op de radio ; ongeval rupeltunnel.
Al het verkeer moet naar de linkse rijstrook, ik kijk geamuseerd toe naar die mierennest voor ons, ik denk waar is die regel van ritsen nu, mijn collega chauffeur ook, waarom niet zoals de wet het oplegd en uw rijstrook tot het einde doorrijden?
Dan krijg ik de brandweer in het oog die met een vlammende salami staan te zwaaien, als er ene 100m voor de versmalling nog niet opzij is gegaan gaan ze uit hun dak, komt er een Espace aan en die durft toch wel helemaal het middenvak ten einde rijden zeker, ben er zeker van dat als dat brandweermanneke een revolver had hij die kerel ter plekke had afgemaakt, volledig buiten zijn zinnen was die, terwijl dat Espaceke niet meer deed dan de wet volgen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3999 Gepost op: donderdag 18 september 2014 - 00:21:02 »
Het is voorwaar geen goed idee geweest om de brandweer gedeeltelijke bevoegdheid te verlenen om het verkeer te regelen zonder enige kennis van de wegcode.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4000 Gepost op: donderdag 18 september 2014 - 07:57:32 »
Daarnet bijna een fietser op de motorkap.

Aan een kruispunt waar normaal al bitter weinig zicht is.
Waar nu nog een werfafsluiting staat waardoor je helemaal geen zak meer ziet.
Gaat die paljas eens op het trottoir vlammen met z'n fietske ipv op de rijbaan te rijden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4001 Gepost op: donderdag 18 september 2014 - 20:00:56 »
Vanmiddag met collectief busvervoer van het werk naar huis. In Poppel moet de bus, vanuit richting Tilburg/Goirle, linksaf een straat indraaien. Er komt nogal wat verkeer uit de richting Weelde, dus daar moet sowieso op gewacht worden. Uit de straat waar de bus moet indraaien, staat een rij auto's, die ook linksaf willen. De voorste van die rij staat redelijk voorgesorteerd en zodra er een gat in de stroom verkeer op de hoofdweg is, wenkt de buschauffeur de voorste door, want anders krijgt hij de bus niet zonder moeite de straat ingeprakt. De tweede in de rij, een poederdoos van een jaartje of 50 in een "kekke" Audi A3, meent dat zij ook meteen linksaf mag en pleurt haar autootje net niet onder de Bova die dus juist die straat wil indraaien. De automobilisten achter deze dame (met het inzicht van een visstick) waren gelukkig blijven staan, zodat "madam" luid toeterend en gebaren-makend een stukje achteruit kon...

Echt, denken sommige mensen nog wel eens na?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4002 Gepost op: donderdag 18 september 2014 - 23:13:11 »
De tweede in de rij, een poederdoos van een jaartje of 50 in een "kekke" Audi A3, meent dat zij ook meteen linksaf mag en pleurt haar autootje net niet onder de Bova die dus juist die straat wil indraaien. De automobilisten achter deze dame (met het inzicht van een visstick) waren gelukkig blijven staan, zodat "madam" luid toeterend en gebaren-makend een stukje achteruit kon...

Echt, denken sommige mensen nog wel eens na?

Geen verkeersinzicht en "ikke eerst".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4003 Gepost op: maandag 22 september 2014 - 23:47:27 »
m'n C8 vandaag aangetikt door een vrachtwagen, ben niet in fout maar wat is een wagen van 2003 nog waard? Precies >:D
Terwijl ik hem in orde had om de eerste 60000 geen grote kosten te hebben.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4004 Gepost op: dinsdag 23 september 2014 - 17:39:13 »
m'n C8 vandaag aangetikt door een vrachtwagen, ben niet in fout maar wat is een wagen van 2003 nog waard? Precies >:D
Terwijl ik hem in orde had om de eerste 60000 geen grote kosten te hebben.

Hoe is het gebeurd?

Kan je C8 nog rijden?

Is er voor meer geld schade aan dan hij nog waard is?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."