Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906171 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4005 Gepost op: dinsdag 23 september 2014 - 18:13:45 »
Rij naast een vrachtwagen Boomsesteenweg, komt er een andere uit een zijstraat piepen en die clown naast mij kapt gewoon af zonder te pinken. reactietijd 0.0
Toch heel wat schade maar wel oppervlakkige blikschade, alleen de koplamp is overal afgescheurd, verder nog goed rijdbaar.
Al even opinie gaan vragen bij Citroën dealer en die heeft er een heel goed oog in om het bij de expert op herstelling aan te sturen, wel occasie stukken maar hey dat was de auto ook, word bijgespoten etc.  en geen gepruts maar dealer werk.
Met nieuwe stukken kom je op een economische total loss.

Ik vind hem super rijden en veel plaats maar emotioneel is dat echt een van A naar B wagen, dus als hij gewoon hersteld is en de garagist heeft wat kunnen verdienen is het voor mij ok.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4006 Gepost op: dinsdag 23 september 2014 - 18:28:29 »
Oef, het komt dus nog relatief goed in orde.

Mijn ouders werden zo eens op de Ring rond Antwerpen tegen de betonnen middenberm geplet, ook door een vrachtwagenbestuurder die uitweek voor een andere wagen.

Het is droevig als bestuurders van dergelijke zwaargewichten al niet meer gepast kunnen reageren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4007 Gepost op: dinsdag 23 september 2014 - 18:35:43 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4008 Gepost op: dinsdag 23 september 2014 - 19:05:33 »
Ik heb zoiets van als je niet weet of je kunt uitwijken blijf je waar je bent, bvb. in een file tegen 30-40/uur zit alles en iedereen als mieren door elkaar te wriemelen, dan blijf je gewoon beter op je vak, ....

Verleden week zelf nog iets voorgehad met vrachtwagen, hoge curbstones kapot gereden (smalle straat) door een rem die bleef hangen en daardoor mijn opligger ineens deed draaien (meesturende as)
Gelukkig geen andere personen-voertuigen bij betrokken.
Onze vloot is zeer goed onderhouden, defecten rijden we niet mee, keuring was pas 2 maand geleden, bleek remvoering te zijn die gebroken was.
Politie gebeld om aangifte te doen, van het werk mechanieker  naar mij toe, die heeft de meeloper vast gezet, rem gelost, andere trailer die ondertussen gebracht was gewisseld zodat ik toch veilig kon laden-rijden, defecte trailer in de garage en alle remmen zijn vervangen (alle assen)

Maar dat is dus het verschil tussen een ongeval en een (grove) fout maken.

Rafael, ook waar maar ik verwacht van mijn dealer in elk geval dat hij alles fatsoenlijk vast zet en niet hier en daar vijsjes () vergeet omdat je er moeilijk aan kunt bvb.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4009 Gepost op: dinsdag 23 september 2014 - 19:58:26 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4010 Gepost op: dinsdag 23 september 2014 - 20:30:12 »
Ben ook aan het kijken om een oldtimer van hem te kopen, we moeten het nog eens worden... Hij heeft dus wel wat te verliezen om mij geknoei aan te smeren (10 jaar klant daar)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4011 Gepost op: dinsdag 23 september 2014 - 22:13:48 »
Het viel weer erg op deze avond in Mechelen. Tijdens mijn wandelingtje van het CVO naar mij thuis heb ik eigenlijk geen enkele fietser gezien die in orde was met zijn verlichting! Ik zou ook de fiets kunnen nemen maar de afstand is niet zo groot en ik vind het in de binnenstad, zeker voor de start van de les, zo rond 18:15, niet al te veilig. Ik ga dan maar te voet. Op 12 min. ben ik er en ik loop geen enkel risico dat mijn fiets zou gestolen worden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4012 Gepost op: dinsdag 23 september 2014 - 22:36:19 »
De eenoogige auto's vallen ook weer op.

Verleden week een kleine wagen voor me, rustig van Hove naar Boechout, niks speciaal, reed rustig ed. maar z'n rechtse stoplicht werkte niet.
Lang geleden dat ik het nog eens deed maar voor het rode licht waar we nog even gingen staan toch even gaan melden.
Kreeg zowaar een bedankje bovenop.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4013 Gepost op: woensdag 24 september 2014 - 18:59:21 »
Nog maar eens een wandelingetje door Mechelen en vlak voor mijn deur was het een totale chaos. In het stukje enkelrichting van de stationsstraat staat een Mercedes E-klasse in de verboden richting. Hierdoor blokkeert hij ondertussen 6 lijnbussen waaronder 1 gelede en nog wat auto's. Hij stond er dus nog maar even. Hij stond slechts 20 m in de verboden richting en kon makkelijk achteruit rijden. Hij vertikte dit echter te doen!
Een Mercedes E met een jongere kerel van pakweg 30 en dat soort gedrag ... vul zelf maar aan, wij noemen dat meestal een nieuwe Mechelaar om die linkie-winkies niet tegen de borst te stoten.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4014 Gepost op: woensdag 24 september 2014 - 23:28:54 »
Vandaag was er op de E40 een vrachtwagen gekanteld in Erpe-Mere.
Ik had al file van net voorbij Ternat, je kan je voorstellen, dat ik 2,5 uur in de file gestaan heb :-(

Verschillende dingen die me opvielen :

1) 1500 meter (het bord dat de afrit binnen 1500 meter zou komen) voor Affligem, zie je ineens alle chauffeurs die daar willen afslagen van de pechstrook een vierde rijstrook maken, want jawel, 't is er al alle dagen zowat file/bijna-file voor mensen die daar van de afrit moeten geraken, maar nu met de file van die gekantelde vrachtwagen, was het nog erger dan anders. Maar dit toch je reinste gekte, dat je 1500 meter de pechstrook gebruikt, met tientallen wagens ?

2) Op de radio werd verschillende keren afgeroepen van alsjeblieft niet eraf te gaan in Aalst, als je 't als alternatieve route voor Gent en verder zou willen gebruiken, want dat er door wegwerkzaamheden aan de N9 daar in de regio al meer dan voldoende verkeersellende is. Dus ik schuif netjes aan op de middenrijstrook. Plots komt de afrit Aalst zichtbaar, zijn daar niet minder dan 7 voertuigen, die alle mogelijke halsbrekende toeren deden om vanaf de linkerrijstrook (!) naar die afrit te geraken. Ik snap dat niet iedereen de oproepen via de radio hoort, maar de afrit Aalst wordt drie keer aangekondigd met van die grote plakkaten, tot 1500 meter voor de afrit, hadden ze dan misschien toch niet beter een beetje vroeger al zich naar rechts begeven ?

3) Je moet eens als je in de file staat, kijken naar de chauffeurs om je heen... Bijna niemand is echt bezig met het verkeer: ze zijn niet-handenvrij aan het bellen, ze lezen de krant, ze doen wat makeup op hun gezicht (en elders), ze sturen een smsje, ze surfen op hun gsm (allee dat veronderstel ik toch, ze zijn alleszins druk bezig met een gsm-toestel), etc. etc. In de file vanavond heb ik wel van 4 verschillende achterliggers gezien dat ze bijna m'n achterbumper gingen raken, gewoon omdat ze wel rijden, maar niet zien naar waar ze rijden. Het verbaast me dan ook niks, dat je regelmatig hoort, dat er in de file naar aanleiding van een ongeluk, ook een ongeluk gebeurt  :(
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4015 Gepost op: dinsdag 30 september 2014 - 21:40:56 »
Telkens je denkt dat je nu zowat àlles al gezien hebt, blijkt toch weer dat je je mening moet herzien. 

Vannacht word ik met de vrachtwagen ingehaald door een Nederlander.  Snelheidsverschil is niet denderend groot.  Hangt al een eeuwigheid naast mij, terwijl het nochtans helder weer is.  Erg baanvast rijdt de chauffeur ook al niet.  Iets doet me vermoeden dat déze kerel niet erg nuchter is.  Wanneer hij thv van mijn cabine rijdt, komt hij ineens wel érg dichtbij.   Ik wijk lichtjes mee uit, richting pechstrook om een ongeval te vermijden, en claxonneer kort om 'm EIN DE LIJK 's wakker te schudden.

En dan komt de aap uit de mouw.  Zijn lief, op de passagiersstoel veert -zichtbaar geschrokken- overeind.  Nu ja, met haar hoofd heeft ze zowat op zijn schoot gelegen, en van daaruit is ze dus overeind geveerd.  Scheelde eventjes geen haar, of de bestuurder was de controle verloren.  Nu ik dit schrijf, moet ik mezelf eigenlijk al corrigeren.  De bestuurder was kennelijk zodanig met andere zaken bezig, dat hij al langer geen controle meer had over z'n wagen.  En bijna ging het dus grondig mis.  Aan het koppeltje: er zijn verlaten landwegeltjes genoeg, waar je je ding kan doen.  Huur desnoods een limousine met chauffeur als je 't per sé ook 's al rijdend op de autosnelweg wil proberen.

Bij mijn thuiskomst nog getuige geweest van een akkefietje tussen een motorrijder en een automobilist, beneden aan de viaduct van de A12.  Automobilist kiest aanvankelijk om de middenrijbaan (A12) te blijven volgen, maar merkt dan -rijkelijk laat- dat het op de buitenste rijbaan (N177) vlotter gaat.   Dus besluit hij in extremis om toch nog naar de parallelbaan te gaan.  Geen tijd meer om deftig richting aan te geven.  En tja, 't feit dat hij daartoe een doorlopende streep moet overschrijden + een naderende motard mogen daarbij de pret natuurlijk niet bederven.  Motard moet eventjes fel vertragen om niet te worden weggekegeld.  Maakt zich daar kwaad over, wat ik best kan begrijpen.  Wat ik al minder goed begrijp, is dat hij daartoe zo nodig verhaal wil gaan halen en per sé langszij wil.  Hij propt z'n motor nog ternauwernood tussen de betonnen jerseys rechts en de bewuste auto links.  Ging ook allemaal maar nét goed.  En jahaa: hij heeft de nodige middenvinger kunnen opsteken.  Serieus, kerel.  Is die middenvinger je écht een levenslange verlamming, of je eigen leven waard ?

En, ach ja.  Net een citytripje geboekt met de kids.  Naar Londen.  De jongste, ziet zich dan enkele dagen (rot)verwend door de grootouders.  Had eigenlijk geen idee, inzake het prijsverschil tussen de reis per Eurostar en per vliegtuig.  Blijkt dat het voor hetzelfde hotel, zelfde 3 dagen, zelfde formule het prijsverschil ruim 700 euro te zijn.  (Berekend op basis van tickets 2de klasse op de trein, en de goedkoopste vliegtuigtickets).  Ik moet zeggen, dat ik (bijna letterlijk) van m'n stoel viel.  De touroperator had er ook niet meteen een verklaring voor.  "Tsja, de luchthaventaks alleen al bedraagt 50 euro hé meneer."  Wel, dat verklaart dan al een prijsverschil van 200 euro.  Blijft over: 500 euro.  "Tsja, da's met die zakenlui hé.  Die betalen goed, en zullen liever vliegen, zeker ?".  Nu, HOE ik er geraak, is minder belangrijk.  Alleen een reis per boot, viel snel af.  Nogal tijdrovend.  Dus wat wordt het ?  Tuurlijk: den Eurostar.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 30 september 2014 - 21:58:51 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4016 Gepost op: vrijdag 03 oktober 2014 - 09:23:29 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4017 Gepost op: vrijdag 03 oktober 2014 - 11:44:29 »
Meestal komen er problemen van als je ook maar enige vorm van gezag verleend aan mensen die te dom zijn om te helpen donderen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4018 Gepost op: vrijdag 03 oktober 2014 - 15:04:03 »
Hier in Hemiksem, hebben we wel zo'n flik.  Te weten: onze wijkagent.

Toen de wandelclub, waarvan m'n schoonvader voorzitter is, twee jaar geleden aan de Oude feestzaal De Lux een wandeling organiseerde op een zondag, stond de wijkagent daar ineens ook.  Ongevraagd.  De deelnemers moesten de drukke Sint Bernardsesteenweg oversteken, richting abdij, richting Schelde.  Maar er staat daar een verkeerslicht, dat die dag -net als anders- gewoon perfect werkte.  Een ganse namiddag is die kerel daar gaan staan.  Telkens het licht op groen sprong, stapte hij de rijbaan op en gaf een uitnodigend gebaar naar de overstekende voetgangers.  Het nut daarvan, heb ik nooit gesnapt.  Alsof de voetgangers zélf niet kunnen zien wanneer het licht voor hen op groen staat.

Nu, je weet maar nooit waarvoor je als wandelclub die kastaars later ooit nog nodig hebt.  Misschien moet je als vereniging later ooit nog wat gedaan krijgen van die gasten.  Dus werd hij wat gepaaid: hij mocht gerust een kop soep komen drinken.  Welnu: ik denk dat hij die dag méér soep is komen drinken dan dat er soep verkocht werd aan al de deelnemers samen.

's Morgens, staat hij hier ook gewoonlijk op een druk kruispunt.  Hij stelt zichzelf dan zowat op, zoals een gemachtigd opzichter zou doen.  Veel meer dan wat glimlachen naar overstekende voetgangers (vooral dan naar die jonge mama's), is er nooit bij.  Het enige verschil is dan zijn uniform en bijbehorende bevoegdheid, en het feit dat hij géén C3 opsteekt.  Ineens het verkeer regelen, zodat alles ineens veilig én vlot verloopt, is er nooit bij.  Optreden tegen bestuurders die onder zijne neus flagrante inbreuken begaan bij het afzetten van de kids, is er al evenmin bij.  Zo verandert er daar natuurlijk nooit wat.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 03 oktober 2014 - 15:10:38 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4019 Gepost op: vrijdag 03 oktober 2014 - 16:41:54 »
En >>> DIT is wat ervan komt, als er aan begeleiders géén vereisten inzake kennis wegcode of -zoals hier- inzake didactische vaardigheden gesteld worden.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 03 oktober 2014 - 16:43:47 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone