Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906065 keer)

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4035 Gepost op: zondag 12 oktober 2014 - 09:26:48 »
Elektrisch trapondersteunde fietsen?

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4036 Gepost op: zondag 12 oktober 2014 - 09:47:04 »
Elektrisch trapondersteunde fietsen?

Ik wou het nog even naar humor verplaatsen!

Elektrisch fietsen zijn te gevaarlijk op de manier waarop er nu wordt mee omgegaan. Ik zou al eens beginnen met een helm, rijbewijs en verzekering voor die dingen. Misschien dat het aantal fietsongevallen terug wat daalt dan.  Dat rijbewijs moet dan regelmatig hernieuwd worden. Nu zie ik te veel ouderen met een slecht gevoel voor evenwicht, slechte ogen, oren en nog slechtere reflexen met die dingen aan 25 km/u door Mechelen centrum racen. Dacht je dat ze rekening houden met voorrang? Natuurlijk niet! Het flauw excuus voor een schepen van mobiliteit hier in Mechelen (Groen!) doet er nog een schepje bovenop door te verklaren dat fietsers in een fietsstraat altijd voorrang hebben. Fietsers breiden dat natuurlijk uit naar altijd voorrang.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4037 Gepost op: zondag 12 oktober 2014 - 12:40:18 »
Loopt wel meer mis in Mechelen vrees ik  >:(
Maar die elektrische fietsen beginnen overal een bedreiging te worden, voor mede-fietsers op het fietspad, zijn ze al niet veel beter.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4038 Gepost op: zondag 12 oktober 2014 - 13:00:36 »
Hopen van die elektrische fietsen zijn brom- of zelfs motorfietsen.

Ik kom vaak "niet trappende" fietsers tegen met een dikke wielnaaf ... en echt niet bergaf.

Trapondersteuning die ook zonder trappen kan.
Snelheid die te hoog kan, al dan niet met trapondersteuning.
Als je tegen dertig ingehaald wordt door een gezapig rechtop trappende bejaarde, dan weet je hoe laat het is ...

Als je ooit op 1 knalt: "fiets" in beslag laten nemen voor onderzoek.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4039 Gepost op: donderdag 16 oktober 2014 - 08:57:00 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4040 Gepost op: vrijdag 17 oktober 2014 - 13:57:26 »
Overweg hier in de Brouwerijstraat -naar zowat jaarlijkse gewoonte- nog 's afgesloten wegens werkzaamheden.  Er ligt hier al asfalt, mogelijks is de overweg nog afgesloten omdat 1 en ander nog moet uitharden.  Sommige bestuurders vinden omrijden dan nutteloos.  Dan verschuiven ze toch gewoon die nadarhekkens, en de verkeersborden, zeker !  En vervolgens slalommen ze lustig tussen de neergelaten slagbomen.  "Want in 't weekend rijden hier toch geen treinen".     :o

Klopt dus al niet helemaal.  Normaal gesproken, rijden hier inderdaad geen treinen.  Al kan het uitzonderlijk wél gebeuren.  Bijvoorbeeld als er calamiteiten of werkzaamheden zijn in de Kennedy-spoortunnel.  Dan durft er al eens treinverkeer langs deze spoorlijn omgeleid te worden naar het station van Puurs.  Hopelijk komen deze bestuurders in dergelijke omstandigheden dus nooit een aanstormende intercity tegen.

En hopelijk hebben ze nu niks kapot gereden, doordat 1 en ander niet genoeg heeft kunnen uitharden.  Anders is de overweg tegen volgend jaar weer kapotgereden, en kunnen diezelfde lui weer klagen dat de overweg opnieuw dicht moet.   >:(
« Laatst bewerkt op: vrijdag 17 oktober 2014 - 13:59:53 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4041 Gepost op: zaterdag 18 oktober 2014 - 00:28:52 »
Ongeval in Massenhoven? Dat is kijkfile tot op de Antwerpse ring natuurlijk.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4042 Gepost op: zaterdag 18 oktober 2014 - 22:04:27 »
Achter een lesauto, rijschool, de begeleider zat rustig een sigaretje te paffen, naar rechts afdraaien, waarom zouden we omkijken? We zullen het goed kunnen op het examen....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4043 Gepost op: zondag 19 oktober 2014 - 10:07:24 »
Achter een lesauto, rijschool, de begeleider zat rustig een sigaretje te paffen, naar rechts afdraaien, waarom zouden we omkijken? We zullen het goed kunnen op het examen....

Not done. 

Je paft al sowieso niet in 't bijzijn van de leerling, die nog altijd je klant is.  En een stichtend voorbeeld is het sowieso niet, als je daardoor ook nog anderen gaat hinderen of in gevaar brengen.  Een rijles duurt toch maar twee uurtjes, zeker.  Rook dan tussen twee lessen in.  Bij ons op de melkerij, is het trouwens sowieso verboden te roken in de camion.  En ik ben er vrij zeker van, dat dat in de rijschoolauto ook zo is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4044 Gepost op: zondag 19 oktober 2014 - 12:42:08 »
auto's gebruikt voor het werk, zijn werkplaatsen, en bijgevolg: rookverbod
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4045 Gepost op: maandag 27 oktober 2014 - 23:15:46 »
Winteruur betekent vroeg donker, dus voor de eerste maal in het donker Leuven - Mechelen op de fiets. Langs het kanaal is het dan ook goed donker. Naast de standaard LED-jes op de fiets gebruik ik een hoofdlamp die me wat meer zicht geeft voor me, zonder al te sterk te zijn. Wat viel vandaag op. Er rijden behoorlijk wat fietsers rond met slechte of helemaal geen verlichting. Helaas rijden er ook rond met echt verblindende verlichting.
Zo zag ik er vandaag ééntje van ver afkomen langs het kanaal. Een zeer sterke LED-lamp, vergelijkbaar met het grootlicht van een auto, verblinde me. Om het nog erger te maken probeerde hij me gewoon van de weg te rammen. Die kerel reed helemaal links en week pas op de laatste meters voor me terug naar rechts. Het bleek de variant te zijn van de klak in de auto, oude kerel die verstrooid langs het kanaal reed. Met zo'n lamp had hij me moeten zien. Ik had ook de nodige verlichting en bovendien witte bovenkleiding.
Dat zijn van die momenten dat ik zou willen terugdraaien en die kerel eens fijn uitleggen wat ik van zijn ronduit gevaarlijk gedrag denk. Gelukkig ben ik vrij handig op de fiets en zag ik het gevaar aankomen. Moest het toch tot een aanrijding komen, ik reed aan de kant van het kanaal en had weinig extra ruimte om uit te wijken, zou hij gegarandeerd stevig tegen de vlakte zijn gegaan.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4046 Gepost op: dinsdag 28 oktober 2014 - 08:36:06 »
Ben je zeker dat jouw hoofdlamp niet verblindt?

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4047 Gepost op: dinsdag 28 oktober 2014 - 11:06:59 »
Ben je zeker dat jouw hoofdlamp niet verblindt?

Daar ben ik redelijk zeker van, zo sterk is ze niet. Bovendien geeft die een brede bundel vlak voor mijn wiel. Ik heb de lamp helemaal naar beneden gedraaid, net om verblinden te vermijden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4048 Gepost op: donderdag 30 oktober 2014 - 18:59:27 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4049 Gepost op: donderdag 30 oktober 2014 - 21:18:03 »
Stukje verder terug 2 rijstroken en haalt die mij in, niks mis mee.
Tenzij uitzonderlijk toegelaten, is dat verboden hé ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder