Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906070 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4050 Gepost op: donderdag 30 oktober 2014 - 22:58:01 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4051 Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014 - 01:16:11 »
Stukje verder terug 2 rijstroken en haalt die mij in, niks mis mee.
Tenzij uitzonderlijk toegelaten, is dat verboden hé ...

Ah? Veel te vinden op ringwegen, o.a. tussen Mol en Geel, Mol richting Lommel, ... Of begrijpen we elkaar verkeerd? 2 rijstroken, samenbrengen naar 1 voor een afslag, daarna terug 2 rijstroken, enz.
Mss denkt Inazuma dat een vrachtwagen je inhaalde...
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4052 Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014 - 17:54:49 »
Mss denkt Inazuma dat een vrachtwagen je inhaalde...
Idd... was blijkbaar niet zo.
Dus geen inhaalverbod   :-\
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4053 Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014 - 17:57:07 »
Ik kom daarstraks op een KP met VVR, van rechts .
Van links, 2 bakvissen op fiets naast elkaar, niet rap (zeer veilig) maar met weinig intentie voorrang te verlenen (toch net iets minder veilig) , dus rij ik ook door ...

"Zeg, gij moet niet meer stoppen zeker ?"
Alleen staat het raam open, en hoor ik dat uiteraard.
"Nee, ik kom van rechts ..."
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder


Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4055 Gepost op: zondag 02 november 2014 - 14:47:22 »
Op de terugweg van een vakantie in Sauerland ff getuige geweest van het optreden van de Deutsche Polizei.  Ik kom aangereden op een snelwegparking.  Kwestie van een sanitaire stop te maken, de jongste te verschonen en een hapje en een dranke te nuttigen.

Kids willen natuurlijk graag aan 't raam zitten, en ze hadden geluk: plaats te over.  Onder onze neus parkeert er ene z'n karretje op een parkeerplaats voor personen met een handicap.  Madam stapt uit, meneer staat van z'n cigaretje te lurken.  Madam is nog geen twee minuten weg, of een VW Passat Break van de Polizei parkeert zich achter het karretje, wachtend op de chauffeur.  Meneer voelt nattigheid, dus gebaart een tijdje van krommenaas.  Na vijf minuten worden de agenten het spelletje zat, en stappen uit.  Voor mij was het beeld, maar geen klank (ik zat binnen).  Maar ik ben er vrij zeker van, dat het er zo ongeveer moet hebben uitgezien:

- Is dat uw auto, meneer ?
- Ja, waarom ?
- Omdat u op een parkeerplaats voor personen met een handicap staat.  (wijzend naar het bord)
- Jama mijn vrouw is maar twee minuten weg, moest dringend naar de wc
- Ja, en dan ?  U mag hier niet staan.  Ook geen twee minuten.  (nogmaals wijzend naar het bord)
- Jama, voor die twee minuten
(enfin, en zo bleven ze vrolijk over en weer discussiëren)
- Uw rijbewijs en de boorddocumenten aub
(na nog wat heen en weer discussiëren ziet de man toch het zinloze ervan in, en geeft wijselijk de gevraagde documenten af)
(intussen komt madam zich ook moeien, en meneer begint nu wild te zwaaien naar z'n madam)


Uiteindelijk heeft 'm zijn bankkaart bovengehaald en toch maar betaald.  Maar 't was wel dikken ambras in de familie, zo te zien. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4056 Gepost op: zondag 02 november 2014 - 22:48:37 »
@ Bert:

Ooit zag ik op een parking langs de autosnelweg de Polizei vruchteloos zoeken naar een gehandicaptenkaart in een wagen die op een plaats voor gehandicapten geparkeerd stond. Toen kwam de bestuurder er aan.

Polizist: "Bent U gehandicapt?"
Bestuurder: "Ik? Gehandicapt? Heeft U zichzelf al eens bekeken?!"
Polizist: "Dat is dan alvast 1.000 DM voor smaad aan de Polizei".

(was in 1984, tarief ligt ondertussen heel wat hoger)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4057 Gepost op: maandag 03 november 2014 - 12:03:10 »
Dit weekend heb ik weer gebruik kunnen maken van het Duitse wegennet. Zo wordt rijden toch weer wat plezieriger. Hoewel het toch niet volledig zonder frustratie was. De A4 Aachen - Keulen is eigenlijk één grote bouwwerf geworden waardoor je van baustelle naar baustelle rijdt. Door de bruinkoolontginning zal er een volledig stuk snelweg verdwijnen, ondertussen is het nieuwe stuk al klaar maar aan de aansluitingen is er nog een werf.
Wanneer gaat de werf aan de wisselaar met A44 en de A4 nu eens eindelijk afgeraken, daar zijn ze zo ondertussen al een 10 jaar aan het werken.

Ik was vertrokken rond 17:00, dus druk verkeer had ik wel verwacht. Voorbij Keulen, richting Frankfurt was het dan ook druk tot zeer druk, maar er kon toch stevig doorgereden worden. De snelheid op de linkse rijstrook varieerde tussen de 130 en 180 km/u. Een idioot vond het nodig om vanachter een vrachtwagen op de tweede rijstrook naar links uit te wijken. Snelheid links zat zo rond de 160 km/u. Ik moest stevig in de remmen om niet op deze idioot te knallen die tegen 95 km/u de vrachtwagen voorbijsteekt!

Linksplakken begint alsmaar meer een plaag te worden in Duitsland. Op de terugrit via de A61 reed een VW Polo een tiental km links, nochtans was het toen rustig en zaten er gaten van soms wel 1 km tussen het trager verkeer. Hij reed zo'n 150 à 160 km/u, ik vermoed vol gas. Toen ik geen voorliggers meer zag voor hem heb ik hem toch maar eens een flits met grootlicht gegeven (ik weet het, niet toegelaten). Daarna ging hij onmiddellijk naar rechts. Ik geef hem het voordeel van de twijfel. Hij was misschien even zijn karretje aan het testen en was zo geconcentreerd op de topsnelheid van zijn Polo… Tot aan de A4 heb ik dan kunnen flirten met de topsnelheid van de BMW. ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4058 Gepost op: maandag 03 november 2014 - 16:56:00 »
Hij reed zo'n 150 à 160 km/u, ik vermoed vol gas. Toen ik geen voorliggers meer zag voor hem heb ik hem toch maar eens een flits met grootlicht gegeven (ik weet het, niet toegelaten). Daarna ging hij onmiddellijk naar rechts.

Met één enkele lichtflits riskeer je quasi niets. Anders is het natuurlijk als je tegen die snelheid op 5 meter achter een voorligger voortdurend met je grootlichten gaat knipperen: dat kan een dure grap worden (Nötigung, Gefärhdung des Straßenverkehrs).

Je mag het voorgaande evenwel altijd eens in België proberen. Je hebt dan 95% kans dat je de stoplichten van je voorligger te zien krijgt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4059 Gepost op: maandag 03 november 2014 - 17:35:39 »
Dit weekend heb ik weer gebruik kunnen maken van het Duitse wegennet. Zo wordt rijden toch weer wat plezieriger. Hoewel het toch niet volledig zonder frustratie was. De A4 Aachen - Keulen is eigenlijk één grote bouwwerf geworden waardoor je van baustelle naar baustelle rijdt. Door de bruinkoolontginning zal er een volledig stuk snelweg verdwijnen, ondertussen is het nieuwe stuk al klaar maar aan de aansluitingen is er nog een werf.
Wanneer gaat de werf aan de wisselaar met A44 en de A4 nu eens eindelijk afgeraken, daar zijn ze zo ondertussen al een 10 jaar aan het werken.

Ik onthou van het stukje tussen Kreuz Aachen en Keulen toch vooral, dat die omgebouwd is van 2x2 naar 2x3 rijstroken.  Het nieuwe stuk autosnelweg, kon ik anders best wel smaken.  Alleen m'n GPS was er ff het Noorden kwijt, en dacht dat ik in de velden zat.  ;D

Hier in Belziek zou er daarentegen wel een groene pummel staan zanikken dat meer beton alleen maar meer verkeer aantrekt.  Wel, dat ze daar eens gaan kijken of die stelling klopt .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4060 Gepost op: maandag 03 november 2014 - 17:36:41 »
Een goede 100 km verder had ik al prijs. In de buurt van Heerlen reed een gele plaat links tegen 110 km/u. Die was gewoon niet naar rechts te krijgen ook al was de snelweg quasi leeg. Mijn voorligger flitste met zijn grootlichten en de kerel voor hem blokkeerde haast zijn wielen! Natuurlijk ging hoe nog niet naar rechts maar besloot hij om verder te rijden tegen 80 km/u. Dat soort crapuul kom je regelmatig tegen in NL en B.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4061 Gepost op: maandag 03 november 2014 - 17:41:41 »
Ik onthou van het stukje tussen Kreuz Aachen en Keulen toch vooral, dat die omgebouwd is van 2x2 naar 2x3 rijstroken.  Het nieuwe stuk autosnelweg, kon ik anders best wel smaken.  Alleen m'n GPS was er ff het Noorden kwijt, en dacht dat ik in de velden zat.  ;D

Hier in Belziek zou er daarentegen wel een groene pummel staan zanikken dat meer beton alleen maar meer verkeer aantrekt.  Wel, dat ze daar eens gaan kijken of die stelling klopt .....

De groen pummels moeten niet zagen over dat nieuw stuk A4. Het is door hun gezaag naar groene energie en de nucleaire uitstap van Duitsland dat ze bruinkool moeten stoken. Daardoor wordt de put ten noorden van de oude A4 nog een stuk groter.
Het is inderdaad mooi dat ze die A4 van 2x2 naar 2x3 brengen, er zijn zelfs stukken 2x4. Het gaat er dan ook vlot vooruit. Als ik er buiten de spits voorbij kom is 200 km/u geen probleem op deze prima snelweg.

Het stoort me wel dat de werken extreem lang duren. Ik kom regelmatig daar in de buurt. Een voormalig lid van de site is ergens in 2003 naar Duitsland verhuist waar ik hem nog regelmatig opzoek. De wisselaar A4 - A44 moet ik dan altijd voorbij, hoewel hij al enkele keren verhuist is. Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit zonder werken ben voorbij gereden. Dat is compleet belachelijk!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4062 Gepost op: maandag 03 november 2014 - 19:42:06 »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4063 Gepost op: maandag 03 november 2014 - 20:48:53 »
reed hij te snel ? :-X >:D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4064 Gepost op: maandag 03 november 2014 - 22:40:46 »
Het stoort me wel dat de werken extreem lang duren.

Daar zijn ze hier in Duitsland goed in: wegenwerken waar je over een afstand van 10 km de spreekwoordelijke "twee man en een paardekop" aan het werk ziet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."