Op de terugweg van een vakantie in Sauerland ff getuige geweest van het optreden van de Deutsche Polizei. Ik kom aangereden op een snelwegparking. Kwestie van een sanitaire stop te maken, de jongste te verschonen en een hapje en een dranke te nuttigen.
Kids willen natuurlijk graag aan 't raam zitten, en ze hadden geluk: plaats te over. Onder onze neus parkeert er ene z'n karretje op een parkeerplaats voor personen met een handicap. Madam stapt uit, meneer staat van z'n cigaretje te lurken. Madam is nog geen twee minuten weg, of een VW Passat Break van de Polizei parkeert zich achter het karretje, wachtend op de chauffeur. Meneer voelt nattigheid, dus gebaart een tijdje van krommenaas. Na vijf minuten worden de agenten het spelletje zat, en stappen uit. Voor mij was het beeld, maar geen klank (ik zat binnen). Maar ik ben er vrij zeker van, dat het er zo ongeveer moet hebben uitgezien:
- Is dat uw auto, meneer ?
- Ja, waarom ?
- Omdat u op een parkeerplaats voor personen met een handicap staat. (wijzend naar het bord)
- Jama mijn vrouw is maar twee minuten weg, moest dringend naar de wc
- Ja, en dan ? U mag hier niet staan. Ook geen twee minuten. (nogmaals wijzend naar het bord)
- Jama, voor die twee minuten
(enfin, en zo bleven ze vrolijk over en weer discussiëren)
- Uw rijbewijs en de boorddocumenten aub
(na nog wat heen en weer discussiëren ziet de man toch het zinloze ervan in, en geeft wijselijk de gevraagde documenten af)
(intussen komt madam zich ook moeien, en meneer begint nu wild te zwaaien naar z'n madam)
Uiteindelijk heeft 'm zijn bankkaart bovengehaald en toch maar betaald. Maar 't was wel dikken ambras in de familie, zo te zien.