Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4095 Gepost op: dinsdag 18 november 2014 - 14:02:49 »
En ze vergeten vooral hoe kwetsbaar ze zijn.

Maar ze herinneren zich de status van kwetsbare weggebruiker wél, als 't erom gaat dat bestuurders dubbel voorzichtig dienen te zijn tav henzelf.  En ze verwarren daarbij de bepaling "dubbel voorzichtig zijn tav" nogal gretig met de terplekke verzonnen "altijd voorrang verlenen aan".  En doen op die manier hetgeen de wetgever wellicht ooit beoogd heeft, natuurlijk teniet ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4096 Gepost op: dinsdag 18 november 2014 - 14:36:07 »
GRRRRRR     VerkeerDscentrum van m'n .....

Staat er op de portieken: "werken in Kennedytnl.  file vanaf Antwerpen Centrum".  Ja, duh !  Dàt zie ik dan zélf ook wel, ja.  Ik sta er GVD middenin.    >:D 

Schrijf er dan ineens "hahaha, u bent gefopt" op.  Is het nu écht zo moeilijk, om dat op een portiek te doen verschijnen VOOR de plaats waar de file staat ?  Zo had ik mss de kans gehad om gewoon via de A12 en de Liefkenshoektunnel naar Kallo te tuffen.  Maar neen.  En is het nu écht zo moeilijk om die werken iets later te laten aanvatten, met enkele mensen méér ?  Neen, dat moet en zàl om 21.00 uur gebeuren.  Het verkeer moet en zàl hopeloos in de soep draaien.  Naja, voor mij zijn 't weer een paar boterhammekes meer verdiend.

Bij de tweede terugrit natuurlijk weer 's de zoveelste flauwe plezante, die er een sport van maakte, om (uit het raam op de achterbank bengelend) zoveel mogelijk kegeltjes omver te gooien.  Waartoe dienen die camera's in de Kennedytunnel en op de Ring eigenlijk ?  Als wandversiering ?  Want ik heb alvast geen flikken gezien die deze onnozelaars aan de kant hebben gezet. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4097 Gepost op: dinsdag 18 november 2014 - 23:13:57 »
Ja Bert, ontdek hier waar elk Europees land erg slecht in is

http://www.knack.be/nieuws/ondertussen/ontdek-hier-waar-elk-europees-land-erg-slecht-in-is/article-normal-511763.html?utm_source=Newsletter-18/11/2014&utm_medium=Email&utm_campaign=Newsletter-RNBDAGKN&M_BT=183623168979

En waar is België slechts in?
Citaat
België: Ergste verkeerscongestie

Volgens The Huffington Post liggen de twee ergste steden wat fileleed en verkeerscongestie betreft in België: namelijk Brussel en Antwerpen.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4098 Gepost op: woensdag 19 november 2014 - 17:09:51 »
Ja Bert, ontdek hier waar elk Europees land erg slecht in is

http://www.knack.be/nieuws/ondertussen/ontdek-hier-waar-elk-europees-land-erg-slecht-in-is/article-normal-511763.html?utm_source=Newsletter-18/11/2014&utm_medium=Email&utm_campaign=Newsletter-RNBDAGKN&M_BT=183623168979

En waar is België slechts in?
Citaat
België: Ergste verkeerscongestie

Volgens The Huffington Post liggen de twee ergste steden wat fileleed en verkeerscongestie betreft in België: namelijk Brussel en Antwerpen.

Volgens Inrix-website, West-Europa + USA/Canada de afgelopen 12 maanden: http://www.inrix.com/scorecard/
42 % "betere punten" als Nederland (Inrix-index):

1. Belgium : 23,1
2. Netherlands: 16,3
3. United Kingd.: 16,1
4. Italy : 15,4
5. France: 15,4
6. Canada: 14,6
7. Luxembourg: 12,3
8. Germany: 12,3
9. Switzerland: 12,2
10. Austria : 9,5
11. Spain: 8,5
12. Ireland: 8,2
13. USA : 7,1
14. Hungary: 4,5
15. Portugal: 3

Top-15 van de steden:

1. Milano : 33,8
2. Bruxelles: 33,3
3. Antwerpen: 31,4
4. Honolulu: 31,3
5. Los Angeles: 31,2
6. London : 30,1
7. San Francisco: 26,8
8. Manchester: 25,9
9. Paris : 24,2
10. Rotterdam: 23,1
11. Austin : 22,9
12. Nottinghamshire : 22,5
13. Gent : 21,7
14. Montreal: 21,6
15. Merseyside: 21,5

Wat wil je van een land dat al ~ 23 jaar amper iets significants aan zijn "snelste" rijstrookkilometers doet ?
http://www.wegenwiki.nl/Belgie

ook:
http://www.milieurapport.be/nl/feitencijfers/sectoren/transport/ruimtegebruik-door-transport/ruimtegebruikdoor-transportnetwerk/

In plannen maken zal Vlaanderen wel wereldkampioen zijn, maar om het dan nog uit te voeren tja... daar zijn we door-de-mand-kampioen.

btw in Wallonië heeft men deze problematiek niet, die hebben quasi alle snelwegplannen uit 1973 uitgevoerd en zelfs meer dan dat...
http://services-techniques.met.wallonie.be/fr/trafic_routier_5/liaisons_autoroutieres_un/la_liaison_e25e40_a_liege/
Charleroi heeft een ruime gesloten snelwegring R3 = 33 km zonder de ~ 15 km E42 die Noordelijk de R3 sluit.
http://www.autosnelwegen.net/be/rb3.html
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/83/Map_Charleroi_transport-fr.svg/713px-Map_Charleroi_transport-fr.svg.png

Daarnaast de A503 die dwars door Charleroi loopt via de kleine R9-ring.

De R1-Antwerpen heeft 17 km... http://fr.wikipedia.org/wiki/Ring_belge_R1

Ik vermoed dat de A605 Oostverbinding rond Luik er eerder komt als de Oosterweel...
http://fr.wikipedia.org/wiki/Autoroute_belge_A605
« Laatst bewerkt op: woensdag 19 november 2014 - 17:50:16 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4099 Gepost op: woensdag 19 november 2014 - 21:31:19 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4100 Gepost op: donderdag 20 november 2014 - 13:01:17 »
Waarom plaatst men een bord C5 met een onderbord M3? Vandaag ergens tegengekomen, maar begrijp niet waarom er een onderbord geplaatst werd?




 ;D ;D ;D

Begrijpen doe ik het ook niet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4101 Gepost op: donderdag 20 november 2014 - 16:43:29 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4102 Gepost op: donderdag 20 november 2014 - 17:32:40 »
Waarom plaatst men een bord C5 met een onderbord M3? Vandaag ergens tegengekomen, maar begrijp niet waarom er een onderbord geplaatst werd?




 ;D ;D ;D

Begrijpen doe ik het ook niet.

De gebruiksaanwijzing stond er niet bij ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4103 Gepost op: donderdag 20 november 2014 - 17:34:04 »
Knap staaltje probleemoplossend denken, maar zo typisch Belgisch: ambetant kruispunt, dus mensen die links op het kruispunt zouden moeten, nemen een straatje er voor en snijden zo het kruispunt af. Hebben ze dat straatje maar voorzien van blokken in't midden, zodat je er niet meer door kan. Goed opgelost mannen, goed opgelost. Een lekkende sifon lossen we ook op door er een emmer onder te zetten hé... 't drupt dan ook niet meer op de grond ::)

Totdat de hulpdiensten 's kostbare tijd verliezen door langs de verkeerde kant die weg in te rijden op een ogenblik dat seconden tellen voor 1 of meerdere mensenlevens .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4104 Gepost op: donderdag 20 november 2014 - 17:58:41 »
Knap staaltje probleemoplossend denken, maar zo typisch Belgisch: ambetant kruispunt, dus mensen die links op het kruispunt zouden moeten, nemen een straatje er voor en snijden zo het kruispunt af. Hebben ze dat straatje maar voorzien van blokken in't midden, zodat je er niet meer door kan. Goed opgelost mannen, goed opgelost. Een lekkende sifon lossen we ook op door er een emmer onder te zetten hé... 't drupt dan ook niet meer op de grond ::)
Vertel eens van het begin :
In het kader van iedereen moet maar met de bus of de fiets rijden  maken we dat kruispunt ambetant om auto's te weren.
Ze mislukken finaal want die stoute auto's zoeken een veiligere-makkelijkere weg.
Dus dat moet weer gecounterd worden, bijgevolg gaan die stoute auto's weer zoeken......
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4105 Gepost op: maandag 24 november 2014 - 18:44:03 »
Waartoe dienen die camera's in de Kennedytunnel en op de Ring eigenlijk ?
Die mogen niet gebruikt worden om overtredingen, inbreuken, of god weet welke onwettige handeling op te sporen ...

Het zijn nl. géén bewakingscamera's (beelden mogen dan enkel door flikken gezien worden).
Net zo min als een dashcam een bewakingscamera is - en dus niet onder de wetgeving daarover valt.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4106 Gepost op: maandag 24 november 2014 - 18:45:36 »
Waarom plaatst men een bord C5 met een onderbord M3? Vandaag ergens tegengekomen, maar begrijp niet waarom er een onderbord geplaatst werd?




Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

gewoon een goede Vlaamse weg-wanbeheerder ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4107 Gepost op: maandag 24 november 2014 - 19:08:44 »
Je kan er ook vanuit gaan dat fietsers vaak de betekenis van borden niet kennen en men speciaal voor hen dat onderbord er bij plaatst.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4108 Gepost op: maandag 24 november 2014 - 19:51:52 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4109 Gepost op: maandag 24 november 2014 - 20:06:26 »
Je kan er ook vanuit gaan dat fietsers vaak de betekenis van borden niet kennen en men speciaal voor hen dat onderbord er bij plaatst.

Die de betekenis niet kennen rijden sowieso dat bord voorbij.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I