Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906070 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4125 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 11:40:30 »
Als je met een gedeelte van het team naar de klant moet rijden dan wordt er terecht aan car-pooling gedaan. Gisteren gingen we zo op pad met zijn drieën. Dat was dus de laatste keer dat ik met dat teamlid meerijdt. Het is een jonge kerel van ongeveer 30. Een kleine opsomming van zijn fratsen:

- totaal verkeer schakeltechniek. Hij rijdt lang in eerste bij pakweg 3500 toeren en dat met een diesel. Op de snelweg rijdt hij 90 km/u in derde en dat gedurende langere tijd.
- rijdt achter een vrachtwagen op de snelweg (90 km/u) met een afstand van pakweg 10 m
- telefoneert met de gsm in de hand achter het stuur
- sms't achter het stuur
- rijdt over een doorgetrokken witte lijn
- houdt het stuur vast aan de spaken van het stuurwiel
- stuurt gedurende langere tijd met de knie
- ...

Helaas ken ik meer van dat soort 'bestuurders'.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4126 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 12:33:48 »
Ik was niet ver meegereden met die vent.

Heb je hem aangesproken op zijn bijzonder gevaarlijk rijgedrag? Want mensenlevens blijken mij nog altijd belangrijker te zijn dan zwijgen om de lieve vrede.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4127 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 12:59:03 »
Ik was niet ver meegereden met die vent.

Akkoord, maar je moet het voertuig dan wél nog veilig kunnen verlaten.  Ik kan mij inbeelden dat dat -zelfs tegen amper 90 op de autosnelweg- niet zo evident is.....  ;D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4128 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 14:02:04 »
Ik was niet ver meegereden met die vent.

Akkoord, maar je moet het voertuig dan wél nog veilig kunnen verlaten.  Ik kan mij inbeelden dat dat -zelfs tegen amper 90 op de autosnelweg- niet zo evident is.....  ;D

O, je gaat ervan uit dat de bestuurder Joeri niet zou willen laten uitstappen hebben aan de eerstvolgende afrit of parking.

In een dergelijke situatie heb ik op de Ring rond Antwerpen ooit een R4 aan de kant gezet. Kontakt afgezet en sleutel vastgehouden (maar uiteraard niet uit het slot getrokken om te vermijden dat het stuur zou blokkeren). Over de terreinen naast de Ring naar de Singel getrokken.

Het kan ook anders. Bel 112, zeg dat je door een gevaarlijk rijdende bestuurder ontvoerd (tegen je wil meegenomen in een voertuig) wordt, en vraag om de wagen te onderscheppen. Spektakel verzekerd, mogelijk zelfs met de helikopter erbij.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4129 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 14:07:09 »
Het is nogal delicaat om een collega, waar je dagelijks mee werkt, te berispen op zijn rijgedrag.
Joeri, ik veronderstel dat je toch 'iets' gezegd hebt.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4130 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 14:08:37 »
Bij ons in de firma is het anders bon ton om iemand op zijn rijgedrag aan te spreken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4131 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 14:30:16 »
Het is nogal delicaat om een collega, waar je dagelijks mee werkt, te berispen op zijn rijgedrag.
Joeri, ik veronderstel dat je toch 'iets' gezegd hebt.

Parels voor de zwijnen ...

Ik kan er iets van zeggen, maar ik weet zeker dat hij het zelf zo niet gaat zien. Hij heeft nogal een ego. Ik laat hem maar in de waan en rijd niet meer met hem mee.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4132 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 14:53:43 »
Het is nogal delicaat om een collega, waar je dagelijks mee werkt, te berispen op zijn rijgedrag.
Joeri, ik veronderstel dat je toch 'iets' gezegd hebt.

Parels voor de zwijnen ...

Ik kan er iets van zeggen, maar ik weet zeker dat hij het zelf zo niet gaat zien. Hij heeft nogal een ego. Ik laat hem maar in de waan en rijd niet meer met hem mee.

Ik ken dat. Jaren geleden (een kleine 40 jaar)  met vrienden van de jeugdbeweging naar Zwitserland geweest. Gelukkig met mijn wagen (VW 412-e, een tank, maar zoop als een Zwitser.  ;D) zodat ik zelf kon rijden.
Er zat er ook iemand bij die mij commentaar gaf op mijn eerder rustige manier van rijden. Dat ik een klungelrijder was enzovoort.
Dat die op een jaar tijd 2 auto's totale-loss reed vond hij dan wel doodnormaal, paste bij zijn ego. Mijn laatste aanrijding op de weg was in 1981...nooit een perte-totale. (tot nu toe)

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4133 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 15:27:53 »
O, je gaat ervan uit dat de bestuurder Joeri niet zou willen laten uitstappen hebben aan de eerstvolgende afrit of parking.

Dat kan en mag ik uiteraard niet beoordelen, ik ken die chauffeur immers van haar noch pluim.  (er stond nog een smiley'ke bij ..., 'k was maar aan 't zwanzen  ;))
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4134 Gepost op: zondag 21 december 2014 - 20:58:16 »
Zo, koop van de Saab gaat niet door, me op het laatste nippertje nog ff voor 350€ willen naaien...., niet de kostprijs want die was nog laag maar de manier waarop. >:D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4135 Gepost op: zondag 21 december 2014 - 23:56:52 »
Alcoholcontrole op de Belgiëlei daarstraks.  En niet mogen blazen hé, niet mogen hé.  Zal ik deze eindejaarsperiode wéér moeten afsluiten zonder zo'n BOB-sleutelhanger ?  Kans zit er dik in....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4136 Gepost op: maandag 22 december 2014 - 11:53:33 »
Maand of zo geleden ook nog eens een alco-controle gepasseerd, was ook weer jaren geleden,  en ook niet mogen blazen  ???

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4137 Gepost op: maandag 22 december 2014 - 13:08:38 »
Zo, koop van de Saab gaat niet door, me op het laatste nippertje nog ff voor 350€ willen naaien...., niet de kostprijs want die was nog laag maar de manier waarop. >:D

Hoezo jo?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4138 Gepost op: maandag 22 december 2014 - 22:53:51 »
Plots moest er een kost van 350€ aan gedaan die ik zou moeten betalen...
Het was een ruil met mijn moto, ik ging al 500€ onder de prijs van mijn moto omdat een 900 classic, een Aero niet zo dik gezaaid meer ligt.

Maar heb al contact voor een andere, niet op LPG, kan ik er misschien een LPI van maken, wordt het een : Saab 900 Mk2 Aero LPT LPI
Deze is veel beter van kas en lak, minder kilometers maar toch slechter blok, ....., revisie, kan hij er weer 300000 tegen. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4139 Gepost op: dinsdag 23 december 2014 - 13:49:19 »
Een ritje naar Brussel om wat inkopen te doen in de Chinese supermarkt in deze periode is altijd boeiend, blijkbaar worden op het einde van het jaar de idioten losgelaten!

Het begon hier in Mechelen. Idioot parkeert auto langs de weg met de achteras voor meer dan 1 m op het voetpad. De kleine Corsa stond zowat 45° in het parkeervak. De parkeerplaats was groot genoeg maar als je het manoeuvre niet beheerst... Wat verder hetzelfde verhaal. Een vrouw probeert haar Alfa 159 in te parkeren maar slaagt er niet in. Ik zie veel stuurbewegingen maar geen doelmatige. Gevolg: een flinke file achter deze koe die haar rijbewijs klaarblijkelijk bij een stuk chocola heeft gekregen.
In Brussel verandert men van rijstrook een 5-tal keer achter elkaar, nu en dan gebruikt men twee rijstroken, natuurlijk zonder knipperlichten te gebruiken. In de parkeergarage weer ééntje die zelfs basis manoeuvreren met zijn auto niet kan. Hij geraakt nauwelijks de cirkelvormige oprit van Parking 58 op en heeft steeds moeite om de poortjes (bv. voor de ticketten) binnen te rijden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519