Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906083 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4140 Gepost op: woensdag 24 december 2014 - 12:00:00 »
Fietsers worden meer en meer suicidaal!

Gisteren reed ik met de auto in een zone 30, keurig tegen 30 km/u. Plots hoor ik een gerammel links achter mijn auto. In mijn spiegel zie ik een fietser die me tracht voorbij te rijden, zonder licht op een rammelende fiets. Zijn conditie is blijbkaar niet slecht want hij haalt effectief traag in.

Waar zit die kerel zijn verstand? Mij voorbij rijden in een zone 30 kan dan wel mogelijk zijn, maar is het veilig, ik dacht het niet! Bovendien, als hij me voorbij zou geraken, hoe lang houdt hij die snelheid vol? Hij reed blijkbaar zo snel hij kon.

Hoe liep het af? Plots begint hij te remmen en slaat hij rechts af! Wou hij nu echt me voorbijsteken om dan vlak voor mijn neus naar rechts af te slaan?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4141 Gepost op: zaterdag 27 december 2014 - 17:16:50 »
Stilaan tijd dat ze de "maneuvers" terug op afgesloten terrein laten gebeuren.

Terug parkeren TUSSEN voertuigen (schuimrubber o.d.d)
Terug door smalle doorgangen, voor en achteruit
Terug garage inrijden.

Verplicht in de sneeuw rijden is misschien wat veel gevraagd ...

Ik vraag me echt af wat de sukkelaars van vanmiddag op de al zo goed als volledig vrijgemaakte / vrijgereden baan, vanmorgen om 5 uur zouden uitgespookt hebben ....
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4142 Gepost op: zaterdag 27 december 2014 - 21:03:43 »
Verplicht in de sneeuw rijden is misschien wat veel gevraagd ...

Ik vraag me echt af wat de sukkelaars van vanmiddag op de al zo goed als volledig vrijgemaakte / vrijgereden baan, vanmorgen om 5 uur zouden uitgespookt hebben ....

Een beeteke sneeuw, en den tram ontspoorde al in Deurne ....  (of moest ik dat in een ander topic posten ? )
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4143 Gepost op: zaterdag 27 december 2014 - 21:47:04 »
Verplicht in de sneeuw rijden is misschien wat veel gevraagd ...

Bij mijn weten wordt tijdens de opleiding tot rijschoolinstructeur ook niet nagegaan of de kandidaat dat wel beheerst.

Als er al bijzijn die niet in bergop kunnen vertrekken, dan zullen er zeker wel bijzijn die er op de sneeuw niets van bakken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4144 Gepost op: zondag 28 december 2014 - 10:52:16 »
gisteren en vandaag een paar idioten zien rijden die het niet nodig vonden om hun ruiten propere te maken, zijruiten volledig ! dicht en de voorruit een halve meter net voor de bestuurder.
Kunnen ze die niet gewoon hun rijbewijs afpakken? a nee ze reden niet te snel (zelfs heel traag)

voor de rest mag iedereen die z'n ruiten proper maakt ook z'n lichten eens vrij maken....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4145 Gepost op: zondag 28 december 2014 - 11:05:05 »
voor de rest mag iedereen die z'n ruiten proper maakt ook z'n lichten eens vrij maken....

en tevens de kentekenplaten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4146 Gepost op: zondag 28 december 2014 - 12:34:49 »
Om nog niet te spreken van huifwagens waar heelder klotten ijs afvallen, zodra de chauffeur door een iets of wat stevige krater in het Belgische wegdek rijdt.  Krijg zoiets maar 's op je motorkap of door je voorruit.  Of erger, krijg zoiets maar voor je neus als motard.

In Nederland, zet de KLPD je voor zo'n dingen meteen aan de kant.  Hier zie ik daar zelden doelgerichte controle op, beteugeling nog veel minder .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4147 Gepost op: zondag 28 december 2014 - 12:46:45 »
Eerste ervaring met mijn Koreaan in de sneeuw, met winterbanden. Doet het heel goed.
Dat is wat ik vandaag heb meegemaakt. Mag ook eens + zijn.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4148 Gepost op: zondag 28 december 2014 - 19:44:54 »
Vlaams Verkeerdcentrum ging ook weer de sneeuw in ...

90 toelaten wanneer dat onverantwoord is op een met verse sneeuw bedekte snelweg
70 toelaten wanneer die snelweg eigenlijk zo goed als volledig vrij is ...

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4149 Gepost op: zondag 28 december 2014 - 20:27:23 »
Eerste ervaring met mijn Koreaan in de sneeuw, met winterbanden. Doet het heel goed.
Dat is wat ik vandaag heb meegemaakt. Mag ook eens + zijn.

Goed zo!

Wij genieten hier ook van onze 4x4 BMW (permanent) en Suzuki (schakelbaar).

De postbode rijdt eerst 50 meter verder de straat naar beneden om ervoor te zorgen dat hij een aanloop heeft vooraleer hij achteruit onze oprit opgevlamd komt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4150 Gepost op: zondag 28 december 2014 - 20:32:29 »
Om nog niet te spreken van huifwagens

Ik dacht eerst al dat je het over huifkarren had.

Verleden week vielen bij ons plots verschillende stroomkringen uit (zowel kontaktdozen als lichtpunten). Ra ra ra, wat kan dat zijn? Een paardenkoets had buiten onze stroomkast platgereden, en we waren één van de drie fases kwijt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4151 Gepost op: maandag 29 december 2014 - 16:45:37 »
Bij mijn weten wordt tijdens de opleiding tot rijschoolinstructeur ook niet nagegaan of de kandidaat dat wel beheerst.

Als er al bijzijn die niet in bergop kunnen vertrekken, dan zullen er zeker wel bijzijn die er op de sneeuw niets van bakken.

De examens, en dan vooral het onderdeel mechanica, zijn niet echt je datte. 

De te kennen leerstof behelst vooral de mechanica van de auto's van pakt 'm beet jaren 70-80.  Leerstof genre "leg een voorhistorische carburator eens uit", etc.  De onderliggende gedachte, kan ik ergens nog begrijpen.  Namelijk, dat men de mechanica van vroeger moet kennen, om te begrijpen hoe die mechanica gaandeweg geëvolueerd is naar de mechanica van de wagens zoals die vandaag de dag gebouwd worden.  Een beetje zoals 't handig is, om je geschiedenis te kennen, wil je 't heden iets of wat begrijpen. 

Alleen is het dan -naar mijn mening- nogal ironisch dat er dan over de hedendaagse automechanica zo goed als geen vragen gesteld worden.

Wat de toekomst hierover gaat brengen, is helaas nog koffiedik kijken.  De bevoegdheid voor (ondermeer) de brevettenexamens wordt nu overgeheveld naar de gewesten.  En het is vooralsnog afwachten wat de gewesten hierover zullen beslissen.  In afwachting, zou er een noodscenario uitgewerkt zijn voor de eerstvolgende sessie brevettenexamens voor januari eerstkomende.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4152 Gepost op: maandag 29 december 2014 - 17:24:23 »
De te kennen leerstof behelst vooral de mechanica van de auto's van pakt 'm beet jaren 70-80.

Juist. Goed als je interesse hebt voor oldtimers, want tegenwoordig weten de jonge gasten in de garages niet meer wat een carburator is en kunnen ze geen lampje meer vervangen als het een auto is waar nog geen computer kan op aangesloten worden.

Maar ik bedoelde dat er tijdens de opleiding ook aan de rijtechnieken en rijvaardigheden van de kandidaat-rijschoolinstructeurs blijkbaar maar bar weinig tijd besteed wordt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4153 Gepost op: maandag 29 december 2014 - 17:45:51 »
De postbode rijdt eerst 50 meter verder de straat naar beneden om ervoor te zorgen dat hij een aanloop heeft vooraleer hij achteruit onze oprit opgevlamd komt.

Ik ga er van uit dat ze niet meer met de fiets rondrijden...  ;D ;D

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4154 Gepost op: maandag 29 december 2014 - 17:59:13 »
Verkeerdcentrum Antwerpen, na het uitrijden van de Craeybeckx tunnel staat 100 aangegeven voor wie de ring op wil, ook voor richting Gent, het bordje 70 staat als je in de bocht zit, die zotte toestand is al jaren zo, maar met dit weer??
« Laatst bewerkt op: vrijdag 02 januari 2015 - 17:27:12 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien