Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906083 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4185 Gepost op: zondag 11 januari 2015 - 18:30:49 »
Maar, ... als je gsmt heb je toch ook licht!  ;D

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4186 Gepost op: zondag 11 januari 2015 - 20:06:00 »
Maar, ... als je gsmt heb je toch ook licht!  ;D
Nee dat licht gaat uit als je hem bij je gezicht hebt.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4187 Gepost op: zondag 11 januari 2015 - 20:46:57 »
Maar, ... als je gsmt heb je toch ook licht!  ;D
Nee dat licht gaat uit als je hem bij je gezicht hebt.

Je ziet dat licht dan misschien niet meer, maar of het uitgaat louter omdat je de GSM bij je gezicht houdt? Rare GSM die jij hebt!  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4188 Gepost op: zondag 11 januari 2015 - 22:31:42 »
Maar, ... als je gsmt heb je toch ook licht!  ;D
Nee dat licht gaat uit als je hem bij je gezicht hebt.

Je ziet dat licht dan misschien niet meer, maar of het uitgaat louter omdat je de GSM bij je gezicht houdt? Rare GSM die jij hebt!  :D
Nokia Lumia
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4189 Gepost op: zondag 11 januari 2015 - 23:04:45 »
Vandaag maakte ik een heel rustig ritje van Pulle naar Mechelen. Na lang zagen hebben de kinderen en de vrouw hun zin gekregen, nl. 2 nieuwe bewoners ten huize JC. Ik wou die twee diertjes (grasparkietjes) niet teveel stress geven en heb snelheid en dan vooral snelheid in de bochten beperkt.
Wat is de verkeersimpact hiervan? Cruisecontrol terug op ongeveer 100 km/u, t.o.v. van de 123 km/u (GPS 120 km/u), vrijwel hetzelfde verbruik! Tot daar dan die fabels van verlaag je snelheid drastisch en verlaag je verbruik!
Afstand ongeveer 50 km, gemiddeld verbruik in beide gevallen 5,3 l/100 km.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4190 Gepost op: maandag 12 januari 2015 - 10:30:43 »
Vandaag maakte ik een heel rustig ritje van Pulle naar Mechelen. Na lang zagen hebben de kinderen en de vrouw hun zin gekregen, nl. 2 nieuwe bewoners ten huize JC. Ik wou die twee diertjes (grasparkietjes) niet teveel stress geven en heb snelheid en dan vooral snelheid in de bochten beperkt.
Wat is de verkeersimpact hiervan? Cruisecontrol terug op ongeveer 100 km/u, t.o.v. van de 123 km/u (GPS 120 km/u), vrijwel hetzelfde verbruik! Tot daar dan die fabels van verlaag je snelheid drastisch en verlaag je verbruik!
Afstand ongeveer 50 km, gemiddeld verbruik in beide gevallen 5,3 l/100 km.

Toch het extra gewicht van de 2 grasparkietjes meegerekend?  >:D

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4191 Gepost op: maandag 12 januari 2015 - 14:56:40 »
Yep, en ook het feit dat Pulle 8 m hoger ligt dan mijn woonplaats in Mechelen  ;D.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4192 Gepost op: maandag 12 januari 2015 - 20:27:05 »
Da's met die ZF8 hé ?

Als je nog eens tijd en zin hebt, eens proberen wat 100 in één versnelling lager dan top geeft.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4193 Gepost op: maandag 12 januari 2015 - 20:59:52 »
In 8e versnelling draait de motor net iets meer dan 1600 rpm wat inderdaad vrij laag is. Je zou kunnen verwachten dat in 7e het verbruik wat minder is. Ik ga er echter ook van uit dat de versnellingsbak zo is geprogrammeerd dat die bij constante snelheid de zuinigste versnelling selecteert. Als ik snelwegtrajecten doe aan constante snelheid activeer ik dikwijls de 'Eco-Pro' stand, dat scheelt toch ook een beetje. Om gewoon te rijden verdraag ik die stand niet.

Ik zal het eens proberen volgende week.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4194 Gepost op: dinsdag 13 januari 2015 - 12:35:49 »
Ik ga er echter ook van uit dat de versnellingsbak zo is geprogrammeerd dat die bij constante snelheid de zuinigste versnelling selecteert.

In de normale stand en in de EcoPro stand. Niet in de Sport stand, daar is acceleratievermogen belangrijker. Als ik in de normale stand met 2.000 toeren per minuut rijd en ik schakel over naar de Sport stand, gaat hij bij gelijkblijvende snelheid naar 2.500 toeren per minuut.

Citaat
Als ik snelwegtrajecten doe aan constante snelheid activeer ik dikwijls de 'Eco-Pro' stand, dat scheelt toch ook een beetje. Om gewoon te rijden verdraag ik die stand niet.

Ik ook niet, dan is de lol er af. En om pakweg elke 10 km op het dashboard te zien dat je, dank zij EcoPro, weeral 0,1 km verder kunt rijden met je tank... neen, dank je. Zoals de verkoper me zei: "Eigenlijk enkel voor al wat oudere dames".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4195 Gepost op: zaterdag 24 januari 2015 - 23:17:16 »
Voor een keer controleer ik de situatie op de weg niet voor ik vertrek en rijd ik me dus hopeloos vast in een file op de E19. Ik reed in Mechelen-zuid de snelweg op richting Antwerpen en stond al vrij snel in een zeer trage file. Blijbkaar was er ter hoogte van Mechelen-noord een vrachtwagen gekanteld en was daar de snelweg volledig afgesloten. Vrij snel begon men de pechstrook te gebruiken als egoïsten om sneller voorbij de file te geraken. Ik vertelde nog tegen mijn vrouw dat hier serieuze boetes op staan en dat de politie ze straks aan de afrit wel zal opschrijven.
Aan de afrit in Mechelen-noord was er echter geen politie te bekennen. De takelfirma had de snelweg afgesloten en op alle grote kruispunten van de snelweg weg, die natuurlijk ook totaal verzadigd waren, was geen blauw bekennen. Een agent die het verkeer regelt op die kruispunten had toch heel wat tijd kunnen besparen. Totale schande!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4196 Gepost op: zondag 25 januari 2015 - 11:59:03 »
De terreurdreiging, de terreurdreiging ...

Wàt ze intussen anders doen weet en merkt geen kat ...


Gisteren nog éne met een gemarkeerd politievoertuig eerst voorrang zien negeren, dan foutparkeren.
Goed bezig.
Waarschijnlijk gerechtvaardigd door de terreurdreiging.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4197 Gepost op: dinsdag 27 januari 2015 - 09:58:13 »
Augustijnenstraat in Mechelen, ik volg de voor mij verplichte rijrichting. Het is een smalle straat en ik rijd op het stuk tussen het Berthoudersplein en de ring van Mechelen. Een fietser komt uit de andere richting wat ook toegelaten is. Hij meent echter dat hij perfect links kan rijden. Het licht iets verder staat op rood voor mij en ik laat me rustig bollen, snelheid ligt ergens rond de 25 km/u (zone 30). De fietser blijft hardnekkig links rijden en duikt dan zo'n 10 m voor mij, duidelijk zeer kwaad tussen twee geparkeerde auto's. In mijn spiegels zie ik dat hij nog wat kwade gebaren maakt in mijn richting en daarna verder links rijdt. Pittig detail: het was zo rond 20:15, goed donker dus, vooraan had hij geen verlichting, achteraan een grote witte LED-verlichting. Het typevoorbeeld van een zwakzinnig weggebruiker!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4198 Gepost op: dinsdag 27 januari 2015 - 23:32:57 »
Voor een keer controleer ik de situatie op de weg niet voor ik vertrek en rijd ik me dus hopeloos vast in een file op de E19. Ik reed in Mechelen-zuid de snelweg op richting Antwerpen en stond al vrij snel in een zeer trage file. Blijbkaar was er ter hoogte van Mechelen-noord een vrachtwagen gekanteld en was daar de snelweg volledig afgesloten. Vrij snel begon men de pechstrook te gebruiken als egoïsten om sneller voorbij de file te geraken. Ik vertelde nog tegen mijn vrouw dat hier serieuze boetes op staan en dat de politie ze straks aan de afrit wel zal opschrijven.
Aan de afrit in Mechelen-noord was er echter geen politie te bekennen. De takelfirma had de snelweg afgesloten en op alle grote kruispunten van de snelweg weg, die natuurlijk ook totaal verzadigd waren, was geen blauw bekennen. Een agent die het verkeer regelt op die kruispunten had toch heel wat tijd kunnen besparen. Totale schande!

Ik kwam van Planckendael, en ben over Mechelen naar huis gereden.  Had 't ook aan mijne rekker.  Verkeer draaide compleet in de soep, door bestuurders die nog altijd niet snappen dat men een kpt niet mag oprijden als ze niet tijdig wegraken en zo dwarsverkeer hinderen.  En idd.: geen blauwbloes meer te bespeuren.

De N1 richting Kontich zat ook compleet dicht, dus ik rij verder richting E19.  De takelwagens van depannage 2000 stonden nog op de pechstrook van de oprit, maar ik kon de E19 wel oprijden.  Pech: ook op de E19 liep het verkeer voor geen meter.  Nog een tweehonderd meter file gehad, tot aan de plaats waar het ongeval gebeurd was.  Maar waar alles intussen opgekuist was.  En toch: éénmaal hier voorbij, was de file ineens opgelost.  Wat een idioten die hier rondrijden, om toch maar een file te blijven creëren, louter om toch maar wat schuim en een kapotgereden vangrail te kunnen zien.  Wat méér was er intussen al lang niet meer te bespeuren van gans het ongeval.  Jongens, toch.  Niemand staat graag in de file.  Maar hier staan velen er toch graag voor in de rij.

En verder heb ik vandaag bevestigd gezien wat we al langer wisten.  Men moet geen slimmerik zijn om verkeersborden te gaan plaatsen.  Een oud-kennis van mij, werkt intussen op de afdeling wegen en verkeer.  Bij zijn sollicitatie, moest hij een praktische proef afleggen.  Namelijk: een verkeersbord op een paal monteren.  Had 't behoorlijk stevig vastgemaakt, keurig waterpas, ... Alleen, van de zenuwen bij z'n sollicitatie had hij het verkeersbord stomweg ondersteboven gemonteerd.  Het verdict: "proficiat, meneer.  U bent geslaagd".
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4199 Gepost op: woensdag 28 januari 2015 - 00:09:18 »
Bert, een C1 ondersteboven monteren ziet zelfs de meest scherpzinnige ambtenaar niet  ;D
Achterstevoren zou wat anders zijn!
« Laatst bewerkt op: woensdag 28 januari 2015 - 08:12:59 door de rijprof »