Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906162 keer)

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4200 Gepost op: donderdag 29 januari 2015 - 13:11:28 »
Bert, een C1 ondersteboven monteren ziet zelfs de meest scherpzinnige ambtenaar niet  ;D
Achterstevoren zou wat anders zijn!

Een B9 (voorrangsweg) en een C3 (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) eigenlijk ook niet.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4201 Gepost op: donderdag 29 januari 2015 - 23:09:19 »
ik ben vandaag een "zone 50" tegengekomen in een bebouwde kom
mag dat eigenlijk wel?
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4202 Gepost op: donderdag 29 januari 2015 - 23:11:43 »
ik ben vandaag een "zone 50" tegengekomen in een bebouwde kom
mag dat eigenlijk wel?
neen
er mogen geen c43 (50) geplaatst worden binnen de BBK, behalve in de voorziene gevallen - als herhaling na een hogere snelheid bvb
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4203 Gepost op: zondag 01 februari 2015 - 11:56:55 »
Gisteren heb ik veel te snel gereden (of toch niet?), 120 km/u op een plek waar 70 km/u was toegelaten. Op een rustige snelweg E19 Mechelen-Antwerpen, floepten voor de Craeybeckxtunnel plots de dynamische borden aan, max. 70 km/u, een paar honderd meter later werd dat dan weer opgeheven.  Wanneer de 70 zichtbaar werd was ik nog een paar honderd meter verwijderd van de borden. Ik heb vanzelfsprekend niet geremd voor deze zoveelste idiotie van het Vlaams Verkeerdcentrum.

Ontsla al die idioten voor er doden vallen door hun onkunde!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4204 Gepost op: zondag 01 februari 2015 - 14:17:40 »
Gisteren heb ik veel te snel gereden (of toch niet?), 120 km/u op een plek waar 70 km/u was toegelaten. Op een rustige snelweg E19 Mechelen-Antwerpen, floepten voor de Craeybeckxtunnel plots de dynamische borden aan, max. 70 km/u, een paar honderd meter later werd dat dan weer opgeheven.  Wanneer de 70 zichtbaar werd was ik nog een paar honderd meter verwijderd van de borden. Ik heb vanzelfsprekend niet geremd voor deze zoveelste idiotie van het Vlaams Verkeerdcentrum.

Ontsla al die idioten voor er doden vallen door hun onkunde!

Je hebt goed gedaan, Joeri.

Voor al diegenen die beweren dat het strikt naleven van de wegcode de hoogste prioriteit is, heeft de veiligheid maar weinig belang. Want als de veiligheid je hoogste prioriteit is, dan moet je waar nodig een overtreding begaan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4205 Gepost op: zondag 01 februari 2015 - 17:15:52 »
Beeldjes van Joeri ?

kabinet.weyts@vlaanderen.be
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4206 Gepost op: zondag 01 februari 2015 - 18:52:53 »
Ik stel mij vragen omtrent de geldigheid van deze dynamische borden op de ring van Antwerpen en E19 Craeybeckxtunnel.
Je ziet borden max. 100 km/u en plots vlakbij springen ze op 50 km/u. om even verder weer over te gaan naar 70 of opnieuw 100.

Het zou eerder een adviessnelheid moeten zijn als waarschuwing voor vertraagd verkeer verderop dat vooraf automatisch de gemiddelde snelheid meet en vooraf weergeeft op de dynamische borden. De rode cirkelrand is er teveel aan denk ik dan...maar ja, wie ben ik?

Citaat van: Jozef
Voor al diegenen die beweren dat het strikt naleven van de wegcode de hoogste prioriteit is, heeft de veiligheid maar weinig belang. Want als de veiligheid je hoogste prioriteit is, dan moet je waar nodig een overtreding begaan.
Ik ben het volledig met je eens, Jozef.
Soms kom je aan de Craeybeckxtunnel en zakt de snelheid van de dynamische borden plots naar 50 km/u. Geen kat die dat opvolgt en super gevaarlijk wanneer je je aan die maximumsnelheid durft te houden.

Hoe geldig zijn dynamische borden die plots kunnen veranderen?  ??? ??? ???
« Laatst bewerkt op: zondag 01 februari 2015 - 18:54:26 door de rijprof »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4207 Gepost op: zondag 01 februari 2015 - 19:26:13 »
Ik stel mij vragen omtrent de geldigheid van deze dynamische borden op de ring van Antwerpen en E19 Craeybeckxtunnel.
Je ziet borden max. 100 km/u en plots vlakbij springen ze op 50 km/u. om even verder weer over te gaan naar 70 of opnieuw 100.

Hoe geldig zijn dynamische borden die plots kunnen veranderen?  ??? ??? ???

Wie is er mee naar de VlaamseVerkeersClowns gegaan met wegcode indertijd ?

Wordt elke instelling , elke  wijziging geacteerd in een PV ?
(Dat is dan een geweldige log van strafbare feiten ...)
Zoniet is elke aanduiding toch niet meer bewijsbaar tenzij de verbalisanten de dynamische borden voortduren volgen, of mee op de foto zetten ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4208 Gepost op: maandag 02 februari 2015 - 10:32:10 »
Citaat van: Inazuma
Zoniet is elke aanduiding toch niet meer bewijsbaar tenzij de verbalisanten de dynamische borden voortduren volgen, of mee op de foto zetten ...
Tja, wie weet dat?

Zouden die dynamische borden op de Antwerpse ring niet eerder de bedoeling gehad hebben om een adviessnelheid aan te duiden?
De rode cirkelrand is er teveel aan zou ik denken. Adviessnelheid bestaat niet in B dus maakt men er verbodsborden van die onverwachts kunnen veranderen  ::)

In Rotterdam zie je wel variabele adviesborden (gewoon wit).
« Laatst bewerkt op: maandag 02 februari 2015 - 10:33:59 door de rijprof »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4209 Gepost op: maandag 02 februari 2015 - 17:47:33 »
Citaat van: Inazuma
Zoniet is elke aanduiding toch niet meer bewijsbaar tenzij de verbalisanten de dynamische borden voortduren volgen, of mee op de foto zetten ...
Tja, wie weet dat?

Zouden die dynamische borden op de Antwerpse ring niet eerder de bedoeling gehad hebben om een adviessnelheid aan te duiden?
De rode cirkelrand is er teveel aan zou ik denken. Adviessnelheid bestaat niet in B dus maakt men er verbodsborden van die onverwachts kunnen veranderen  ::)

In Rotterdam zie je wel variabele adviesborden (gewoon wit).

Die zwart-witte matrix-variant (zijn oude modellen 1/2e generatie die na .... vervangen worden door die met rode rand 3/4 generatie) tellen wel ook als maximumsnelheid volgens bronnen op het www.
Citaat
http://theorie.tv/lessen/mod/resource/view.php?id=364

Het bovenstaande matrixbord is een oudere variant, zeg maar de zwart/wit variant onder de matrixborden. Ook al is er geen rode cirkel, toch geldt de aangegeven snelheid als verplichte maximumsnelheid. In de hoeken zijn knipperlichten en als deze knipperen, dan word je aandacht gevraagd voor een mogelijk gevaarlijke situatie. Dat is bijvoorbeeld het geval als er filevorming is opgetreden, of wanneer je van rijstrook zult moeten wisselen.

of via wikipedia:
Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Matrixbord

Een matrixbord of signaalgever is een verkeersbord dat op portalen boven de autosnelwegen is bevestigd en verschillende symbolen en snelheden kan tonen. Het bord wordt meestal gebruikt om weggebruikers te attenderen over de maximumsnelheid. Elke rijstrook heeft een eigen matrixbord.

Niet alle matrixborden kunnen alle symbolen weergeven. Hieronder een overzicht van de verschillende ‘generaties’ matrixborden:

Eerste generatie: Knipperende lichten aan de buitenkant, weergave 50, 70, 80, 90, pijlen, kruis (3 lampen), Ø in de vorm van een achthoek. Geen rode rand.
Tweede generatie: Knipperende lichten aan de binnenkant, weergave 50, 70, 80, 90, pijlen, kruis (3 lampen), Ø. Geen rode rand.

Derde generatie: Knipperende lichten aan de binnenkant, weergave 30, 50, 70, 80, 90, pijlen, kruis (2 lampen), Ø. Rode rand.
Vierde generatie: Zelfde als derde generatie, maar hier wordt gebruikgemaakt van led-verlichting (zie onder).

Enkel de blauw-witte schrift (normale) borden gelden als adviessnelheden.
« Laatst bewerkt op: maandag 02 februari 2015 - 17:59:33 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4210 Gepost op: maandag 02 februari 2015 - 23:01:14 »
Citaat
Enkel de blauw-witte schrift (normale) borden gelden als adviessnelheden.
Weer iets bijgeleerd, Bedankt voor de toelichting, Michel.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4211 Gepost op: dinsdag 03 februari 2015 - 01:06:03 »
Enkel de blauw-witte schrift (normale) borden gelden als adviessnelheden.

Die vind ik in ieder geval niet terug in de wegcode.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4212 Gepost op: dinsdag 03 februari 2015 - 10:37:23 »
Citaat van: Jozef
Die vind ik in ieder geval niet terug in de wegcode.
Michel had het over Nederland  ;)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4213 Gepost op: dinsdag 03 februari 2015 - 10:51:35 »
Michel had het over Nederland  ;)

Ach, sorry, dat was me even ontgaan. Bedankt!  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4214 Gepost op: woensdag 04 februari 2015 - 09:21:45 »
Vandaag heb ik een kwartier geblokkeerd gestaan in de Bleekstraat in Mechelen. De schoolbus kon het Berthoudersplein niet inrijden door een verkeerd geparkeerde auto. De politie kwam niet onmiddellijk opdagen (plek is op wandelafstand van het commissariaat in Mechelen). Hierdoor stond de ring rond Mechelen ook dicht, veel ouders brengen hun kinderen naar de verschillende scholen die via de Bleekstraat te bereiken zijn.
Overdag controleert men agressief op parkeerders, vooral aan scholen en dan zeker om 16:00 wanneer veel ouders hun kinderen ophalen. Auto's die 's avonds verkeerd geparkeerd worden en dan 's morgens het verkeer verzieken zijn natuurlijk geen prioriteit blijkbaar.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519