Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906069 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4215 Gepost op: woensdag 04 februari 2015 - 10:42:33 »
Citaat van: Jozef
Die vind ik in ieder geval niet terug in de wegcode.
Michel had het over Nederland  ;)
En jij had het over Rotterdam, dat zal wel in NL liggen.  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4216 Gepost op: zaterdag 14 februari 2015 - 03:37:10 »
Gisteren heb ik veel te snel gereden (of toch niet?), 120 km/u op een plek waar 70 km/u was toegelaten. Op een rustige snelweg E19 Mechelen-Antwerpen, floepten voor de Craeybeckxtunnel plots de dynamische borden aan, max. 70 km/u, een paar honderd meter later werd dat dan weer opgeheven.  Wanneer de 70 zichtbaar werd was ik nog een paar honderd meter verwijderd van de borden. Ik heb vanzelfsprekend niet geremd voor deze zoveelste idiotie van het Vlaams Verkeerdcentrum.

Ontsla al die idioten voor er doden vallen door hun onkunde!

En dan zou men dit willen gaan koppelen met onbemande snelheidscamera's. Op de Antwerpse ring gisterenavond 50km/u aub. Redenen mij onbekend. Voor de Craeybeckx rr ring, idem hetzelfde scenario. Op gebied van verkeer zal België nooit de buurlanden evenaren. De lompigheid is troef.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4217 Gepost op: zaterdag 14 februari 2015 - 11:36:27 »
We kennen dat als we naar mijn schoonouders in Aalter rijden. Als er niets speciaals gebeurt, kan ik van hier tot in Aachen (± 800 km) zeggen hoe lang het gaat duren. Maar dat laatste stukje in België kan ik op geen uur na schatten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4218 Gepost op: zaterdag 14 februari 2015 - 16:19:48 »
Gisteren dashcam in de auto vergeten te plaatsen ...

En gelijk mijn beste verplichte nummertje kijk- en ontwijktechniek in jàren gemist  ^-^

Voorrangsnegeerder van het "motorrijder-killer" type.
Rijdt door binnen stopafstand, en stopt dan dwars over je rijstrook ... briljant
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4219 Gepost op: zondag 15 februari 2015 - 10:23:03 »
Citaat
En gelijk mijn beste verplichte nummertje kijk- en ontwijktechniek in jàren gemist  ^-^
Gelukkig dat er nog mensen rondrijden met heel veel defensief inzicht en fouten van anderen kunnen opvangen.
Jammer dat je jouw schitterende reactie niet op YouTube kunt zetten  :D

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4220 Gepost op: woensdag 18 februari 2015 - 17:02:03 »
Het gaat lekker ...

bus op ramkoers
die kwieten van de Lijn denken dat ze alles mogen
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4221 Gepost op: zaterdag 07 maart 2015 - 13:20:35 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4222 Gepost op: maandag 09 maart 2015 - 14:40:30 »
https://maps.google.be/maps?source=tldsi&hl=nl&output=classic&dg=oo

Ik kom met m'n leerling van de R11, en draai hier rechts de Sint-Bernardsesteenweg op.  Een bestuurster van een VOLVO, kent blijkbaar de streek niet (goed genoeg), want ze staat op de linkse rijstrook te wachten voor het rode verkeerslicht.  Ze staat dus eigenlijk op de rijstrook, bestemd voor het verkeer in de andere rijrichting. 

Dat het hier enigszins verwarrend is, tot daar aan toe.  Een beeld vanuit de andere rijrichting:

http://goo.gl/maps/4crK0

Wil ik hier rechtdoor richting Schelle, dan moet ik de rechtse rijstrook nemen, de trambedding dwarsen (achter dat verkeersbordje C3 door) en vervolgens aan de linkerkant van de trambedding richting Hemiksem of Schelle rijden.

http://goo.gl/maps/zdZ2X
http://goo.gl/maps/edp2r

Soit, mijn leerlinge toont spontaan toch enig verkeersinzicht.  Zonder dat ik haar dat opdraag, blijft ze achter de VOLVO, om haar de ruimte te geven zich weer correct op te stellen.

Geen reactie.  Wanneer er dan een lijnbus van de trambedding afkomt, en naar haar claxonneert valt op de langen duur toch haar kwartje.  Denk nu vooral niet, dat ze de ruimte benut, die wij haar gegeven hebben.  Want ze manoevreert zich naar de juiste rijstrook, om er vervolgens volgas vandoor te stuiven.  En dat rode verkeerslicht, tja.  Dat mocht daarbij blijkbaar de pret niet bederven.

« Laatst bewerkt op: maandag 09 maart 2015 - 14:52:53 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4223 Gepost op: maandag 09 maart 2015 - 16:02:51 »
Fraaie puinhoop daar ..
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4224 Gepost op: zaterdag 28 maart 2015 - 13:55:38 »
In Brasschaat hanteert men kennelijk een aparte versie van de wegcode.  In het centrum, verschijnt op electronische reclamepanelen namelijk oa de tekst: "Opgepast, parkeren op een onverharde berm is niet toegestaan"  ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4225 Gepost op: zaterdag 28 maart 2015 - 14:07:34 »
In Brasschaat hanteert men kennelijk een aparte versie van de wegcode.  In het centrum, verschijnt op electronische reclamepanelen namelijk oa de tekst: "Opgepast, parkeren op een onverharde berm is niet toegestaan"  ....

Het zal dan waarschijnlijk eerder om een gemeentelijk reglement gaan (met een GAS-boete bij niet-naleving), waarmee men overlast wil vermijden door takelwagens om de voertuigen die in onverharde bermen gezakt zijn, er uit te trekken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4226 Gepost op: zaterdag 28 maart 2015 - 17:23:07 »
Het zal dan waarschijnlijk eerder om een gemeentelijk reglement gaan (met een GAS-boete bij niet-naleving), waarmee men overlast wil vermijden door takelwagens om de voertuigen die in onverharde bermen gezakt zijn, er uit te trekken.
Kan niet, tenzij het met passende verkeerstekens duidelijk gemaakt wordt.

De wegcode laat het immers toe.
Of verplicht zelfs te parkeren in een berm.

Art 12 wegenverkeerswet


Foto, Bert ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4227 Gepost op: zaterdag 28 maart 2015 - 20:42:36 »
Het zal dan waarschijnlijk eerder om een gemeentelijk reglement gaan (met een GAS-boete bij niet-naleving), waarmee men overlast wil vermijden door takelwagens om de voertuigen die in onverharde bermen gezakt zijn, er uit te trekken.
Kan niet, tenzij het met passende verkeerstekens duidelijk gemaakt wordt.

Wel, zo denk ik er toch ook over.

Als ik als niet-inwoner van eender welke gemeente eerst nog het plaatselijk politiereglement, de electronische infopanelen, of het gemeentelijk infoblaadje erop moet zien na te pluizen om te weten waar/hoe ik mag (of moet) parkeren, da's me een brug te ver.

Foto, Bert ?

Ik zal 's proberen er eentje van te maken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4228 Gepost op: dinsdag 14 april 2015 - 10:08:16 »
In de vakantie durf ik de verplaatsing naar Halle wel te maken met de auto. Zelfs in de spits doe ik maar zo'n 50 min over, buiten de spits net geen 40 min. Dit is alleszins sneller dan de trein, dat kost me deur tot deur 1u 5 min.

Onze gebrekkige infrastructuur jaagt ons in een inefficiënt openbaar vervoer! Als ik met de auto op een normale dag zou rijden kom ik 3 knelpunten voorbij: aansluiting E19 ring Brussel, aansluiting A12 en ring Brussel en de bocht van Vorst. Het grootste knelpunt is het stukje ring van Wemmel tot de E40 en dat in beide richtingen. Helaas ziet men niet in dat hier en daar wat meer of ander asfalt al veel zou kunnen oplossen. Een auto die vlot rijdt stoot dan nog eens veel minder vervuilende stoffen uit. Met een vlotte rijstijl blijf ik nu makkelijk onder de 6 l / 100 km, in fileverkeer is dat wel wat anders. Fijnstof zal nog een paar keer meer zijn, zielig Belziek!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4229 Gepost op: dinsdag 14 april 2015 - 12:01:24 »
In de vakantie durf ik de verplaatsing naar Halle wel te maken met de auto. Zelfs in de spits doe ik maar zo'n 50 min over, buiten de spits net geen 40 min. Dit is alleszins sneller dan de trein, dat kost me deur tot deur 1u 5 min.

Onze gebrekkige infrastructuur jaagt ons in een inefficiënt openbaar vervoer! Als ik met de auto op een normale dag zou rijden kom ik 3 knelpunten voorbij: aansluiting E19 ring Brussel, aansluiting A12 en ring Brussel en de bocht van Vorst. Het grootste knelpunt is het stukje ring van Wemmel tot de E40 en dat in beide richtingen. Helaas ziet men niet in dat hier en daar wat meer of ander asfalt al veel zou kunnen oplossen. Een auto die vlot rijdt stoot dan nog eens veel minder vervuilende stoffen uit. Met een vlotte rijstijl blijf ik nu makkelijk onder de 6 l / 100 km, in fileverkeer is dat wel wat anders. Fijnstof zal nog een paar keer meer zijn, zielig Belziek!

Het grootste probleem daar op R0 is aansluiting A12, veelal veroorzaakt door mensen die R0 parallel rijden om in Wemmel weer aan te sluiten. Voor hen kleine winst voor de rest een groot verlies, want daardoor veroorzaken ze daar het infarct. Oplossing: tussen A12 Wemmel en E40 Gr Bijgaarden 4 rijstroken, na splitsing naar A12 te Grimbergen; R0 van 3 naar 2, in Wemmel gewoon 2 rijstroken vanaf A12 laten bijvoegen, en die gedurende enkele km gelijk laten lopen met de R0 op 2 zonder de mogelijkheid over te gaan, verkeerswisselaar R0-A12 zo inrichten dat parallelrijden R0 richting Bergen wordt ontmoedigd of al wordt aangezet de auto's richting E40 Gent dat stuk te gebruiken. Maak dat wisselen pas mogelijk enkele km voor Gr Bijgaarden om te kiezen tussen R0 of E40 richting Gent.