Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906073 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4230 Gepost op: dinsdag 21 april 2015 - 23:43:33 »
Welja ....  Ga anders NU, deze week asfaslteringswerkzaamheden uitvoeren op de Meerseweg in Loenhout.  Juist, da's dus die weg die nu als omleidingsweg dient voor verkeer dat vanuit Loenhout richting Hoogstraten wil ....

Ze zijn daar tussen de Hinneboomstraat en de Vlamingstraat nutsleidingen aan 't leggen.   Dus Loenhoutseweg is nu enkelrichtingsverkeer geworden vanuit Hoogstraten richting Loenhout, en dit tussen de rotonde van de Hinneboomstraat (industrieterrein De Kluis) en de Sint-Jozefweg. 

http://goo.gl/maps/pfYLr

Wie van Loenhout naar Hoogstraten wil, moet nu rechts de Sint-Jozefweg indraaien, eerste links.  En zo naar industrieterrein De Kluis (Hinneboomstraat), en zo weer naar de rotonde op de N144.  Dit betreft echter een smal boerenbaantje, dat geen al te veel zwaar verkeer aankan.  Zwaar verkeer, wordt dus omgeleid via de Meerseweg/Terbeeksestraat, om zo via Meer en Minderhout naar Hoogstraten te rijden.


Hieronder, de N144, om aan te geven dat je niet naar Hoogstraten kan, en je omgeleid wordt via de Meerseweg :




Wie echter deze week die fameuze Meerseweg in wil, is er aan voor de moeite, ze gaan daar (natuurlijk NU) asfalteren :



Hieronder een overzicht hoe dicht beide borden bij elkaar staan.  Helaas niet al te scherp :



De omleiding gewoon via de E19 richting Nederland en uitrit Meer voorzien was te simpel ?  Of de asfalteringswerken al uitvoeren VOOR ofwel pas NA de werken op de N144 ?  Neen, we breken toch wel gewoon een weg op, waarlangs nu een wegomlegging loopt.

En oh ja: de struikrovers staan je wel op te wachten van zodra je de E19 over bent.  Ik heb ze er daar al verschillende zien opschrijven.  Mij hebben ze daar ook al tegengehouden, op weg naar een leveraar in die Sint-Jozefweg daar.  Adres getoond, mocht -uiteraard- doorrijden, want Sint-Jozefweg is nu tijdelijk enkelrichting gemaakt, dus ik MOET wel via de N144 dat baantje inrijden.  De motard toch nog rap achter mij gereden, om te zien of ik ook écht ging laden.

Achterlijk land.


Eentje moet vermoedelijk een boete alsnog willen vermijden, en is dan maar met z'n combinatie een pas geploegde akker opgereden in een poging zich alrap te keren.  KURWA KURWA !  En hij zat er begot diep in.
« Laatst bewerkt op: woensdag 22 april 2015 - 00:18:55 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4231 Gepost op: donderdag 23 april 2015 - 19:22:57 »
Halle - Hombeek, zo'n 52 km, heeft me vandaag net geen 2 uur gekost! De file op de binnenring stond van aan het tankstation in Ruisbroek tot voorbij het viaduct van Vilvoorde. Bovendien ging deze file nog eens tergend langzaam. Op een bepaald moment duurde Ruisbroek - Machelen meer dan 1,5 u. Dit omwille van enkele kleine ongelukjes. Dit is wat het beleid in Belziek oogst. Er is niet de minste capaciteit meer over waardoor alles stilstaat bij het minste akefietje.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4232 Gepost op: donderdag 23 april 2015 - 23:34:09 »
Halle - Hombeek, zo'n 52 km, heeft me vandaag net geen 2 uur gekost! De file op de binnenring stond van aan het tankstation in Ruisbroek tot voorbij het viaduct van Vilvoorde. Bovendien ging deze file nog eens tergend langzaam. Op een bepaald moment duurde Ruisbroek - Machelen meer dan 1,5 u. Dit omwille van enkele kleine ongelukjes. Dit is wat het beleid in Belziek oogst. Er is niet de minste capaciteit meer over waardoor alles stilstaat bij het minste akefietje.

Blij dat ik van die ellende af ben. Vaak genoeg iets na 16.00u vertrokken in Halle om pas rond 20.00u in Antwerpen te geraken.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4233 Gepost op: vrijdag 24 april 2015 - 13:12:32 »


En dàt aan 120 km/u.  Kiekje gemaakt door een collega.  (collega als passagier)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4234 Gepost op: vrijdag 24 april 2015 - 15:04:53 »
En geen mens die dat meldt. Hier in Duitsland rijd je zo geen 10 minuten rond, of er hebben er al 5 naar de Polizei gebeld, en even later zet die je wel aan de kant voor een praatje met bijbehorende rekening.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4235 Gepost op: vrijdag 24 april 2015 - 17:45:54 »
Typisch voorbeeld van het nut van dat handvat (zo noem ik het) achterop het dak.
Op mijn nieuwe C8 staat dat er ook op maar ga het er nog af gooien, rij liever met een remorque.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4236 Gepost op: maandag 27 april 2015 - 17:51:53 »
Op de Antwerpse ring aanduiding : ongeval P Ranst, Ranst 10min.
Denk bij mezelf dat is slechts 3 minuten langer, 't zal niet erg zijn.
Groot is wel de verbazing dat de spitstrook direct vanaf de ring met een rood kruis staat.
Voor de afrit Wommelgem stonden we al volledig stil.
Ongeval was inderdaad aan de parking Ranst maar moet men daarom de spitsstrook in Borgerhout al dicht zetten? Dat is pakweg een kilometer of 7.
Knoeiers
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4237 Gepost op: woensdag 29 april 2015 - 19:28:52 »
Ik heb nog steeds het idee dat de opdracht van het VVC is om het verkeer in de knoei te sturen eerder dan het vooruit te helpen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4238 Gepost op: zaterdag 09 mei 2015 - 21:02:34 »
Daarnet file op de Brusselse Ring.  20.00 u, op een zaterdag.  Tikkeltje vreemd, ma bon.

Oorzaak ?  Een botsing tussen drie personenwagens.  Een paar deuken niet te na gesproken, bitter weinig schade.  Voertuigen hadden gemakkelijk op de naastgelegen pechstrook geparkeerd kunnen worden om de papierwinkel af te handelen.  Alledrie ijverig de papierkes aan 't invullen.  Gewoon op de rechterrijstrook. Geen gevarenlichten, geen gevarendriehoek, noppes om het voorval te signaleren.  Dat er daardoor een hoop bestuurders te laat in de gaten hebben wat zich daar afspeelt, en zich vastrijden, tant pis.  Wat kan die file je schelen ?  Jongens, toch.

Zonde dat 't op de terugweg van een busreis was, en ik mijne gsm niet bijhad.  Anders had ik gegarandeerd zélf wel ff gebeld.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4239 Gepost op: zondag 10 mei 2015 - 11:55:36 »
Gisteren ging ik met een aantal cursisten van het 1e jaar Duits (CVO) naar Essen. Een gezellig uitstapje met de bus naar Essen en omgeving!

Op de terugweg bakte de chauffeur het wel erg bruin. Aan de werken op de E34 geldt over een lang traject een snelheidsbeperking van 70 km/u door de versmalde rijstroken. Een auto voor de bus houdt zich strikt aan de snelheidsbeperking, waarschijnlijk bang van de talrijke waarschuwingen voor radar-controle. Je kan die auto maar weinig verwijten. Voor de bus ging het allemaal niet snel genoeg. Hij begint te claxoneren en met zijn grootlichten te knipperen. Bovendien gaat hij soms erg dicht op de voorligger rijden. Op bepaalde momenten bedraagt de afstand nauwelijks meer dan 1 m. Die chauffeur had wel 50 mensen in zijn bus zitten. Voor de rest van de rit rijdt hij trouwens erg bruusk en agressief. Maandag contacteer ik de busmaatschappij, een dergelijk persoon hoort geen voertuig te besturen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4240 Gepost op: zondag 10 mei 2015 - 13:49:39 »
Bedroevend dat dergelijke onverantwoorde lieden met een bus mogen rijden.

In Duitsland kan dergelijk wangedrag als "Nötigung" beschouwd worden. Daar staat tot 5 jaar gevangenisstraf op.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4241 Gepost op: zondag 10 mei 2015 - 16:44:22 »
Voor de bus ging het allemaal niet snel genoeg. Hij begint te claxoneren en met zijn grootlichten te knipperen. Bovendien gaat hij soms erg dicht op de voorligger rijden. Op bepaalde momenten bedraagt de afstand nauwelijks meer dan 1 m.
Tijdens de werken om de "Abortussnelweg" te fatsoeneren, vele jaren geleden, heb ik zo'n chauffeur een paar keer (!) doen stoppen voor ie 't eindelijk  door had ... snelheid aanpassen aan de volgafstand van je achterligger.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4242 Gepost op: zondag 10 mei 2015 - 22:20:07 »
Tijdens de werken om de "Abortussnelweg" te fatsoeneren, vele jaren geleden, heb ik zo'n chauffeur een paar keer (!) doen stoppen voor ie 't eindelijk  door had ... snelheid aanpassen aan de volgafstand van je achterligger.

Dat is inderdaad ook mijn reactie. Vanaf het moment dat zo'n idioot te dicht komt ga ik van de gas.

Tijdens de gevaarlijke manoeuvres van die buschauffeur ging hij trouwens in het midden van de twee rijstroken rijden. Hij dreigde om voorbij te steken ook al mocht hij het niet. Het kon ook niet de linker rijstrook is een versmalde rijstrook.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4243 Gepost op: maandag 01 juni 2015 - 08:43:15 »
Dan denk je zo langzamerhand alle mogelijke lompe stoten al gezien te hebben.>>> Hier moest ik echter mijn mening toch weer herzien .....

Linkerrijstrook, VW Golf voor mij vertraagt, zonder dat ik daar meteen een aanleiding voor zie.  Aan het kruispunt, wil ze terugkeren en de buitenste rijbaan nemen.  Waarschijnlijk richting Ikea, of Vandenborre, of Media Markt.  Dedju, daar staan dus die ijzeren vangrails.  Toemme toch.  Maar wacht, geen probleem voor madam.  Madam gaat toch gewoonweg eventjes spookrijden, om vervolgens >>> hier  de oversteekplaats voor voetgangers te gebruiken en achter dat verkeerslicht door te rijden.  Voilà, gaat prima, toch ?

Op de achterruit een L.  Ik dacht dat de L voor LEERLING stond.  Hier was het eerder de L van LOMP.
« Laatst bewerkt op: maandag 01 juni 2015 - 08:56:27 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4244 Gepost op: vrijdag 05 juni 2015 - 15:25:52 »
Hoezo ? De L staat toch voor Limburgenaar ?
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen