Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4245 Gepost op: vrijdag 05 juni 2015 - 16:51:35 »
Hoezo ? De L staat toch voor Limburgenaar ?

Het was een vrouw, dan is het Limburgenaarsteresin! Alez... dat denk ik toch.

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4246 Gepost op: vrijdag 05 juni 2015 - 16:57:07 »
Da's gelijk dat de Antwerpenaren zeggen "Ge hebt het Stad, en de rest is parking"
Ik heb daar aan toegevoegd "en Limburg is de mindervaliden-parking
 ;D
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4247 Gepost op: vrijdag 05 juni 2015 - 17:15:48 »
Ach zo. Ik dacht dat die L voor Lesgever stond.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4248 Gepost op: vrijdag 05 juni 2015 - 19:24:39 »
Regen, ok veel regen maar ineens rijden ze nog trager dan bij sneeuw? Iedereen zijn versleten zomerbandjes er terug op liggen?
Wel allemaal gelijk een nest mieren van links naar rechts kriskras om elkaar heen wringen en dan vergeten dat er file staat door zo'n stom gedrag.
Ge hebt het stad ja maar als het er regent kunnen ze er echt niks rijden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4249 Gepost op: zaterdag 06 juni 2015 - 14:13:57 »
Ge hebt het stad ja maar als het er regent kunnen ze er echt niks rijden.

 ::)  En, kunnen ze het anders wél, denk je ?

Regen na een lange periode van droogte.  Regen in combinatie met vallende bladeren.  Enfin, regen tout court zeg maar.  Dichte mist.  Een bevroren ondergrond en een rijmplekje hier, of een ijsplekje daar.  Een paar vlokjes sneeuw.  De zon die het te warm en dus slaapverwekkend maakt, en dan ook nog 's te laag hangt.  Te felle wind .....

Zijn er dan eigenlijk nog wel weersomstandigheden te bedenken waarin er wél fatsoenlijk gereden kan worden ?

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4250 Gepost op: zaterdag 06 juni 2015 - 14:35:39 »
De omstandigheden zijn één zaak, hoe je ermee omgaat een andere, achterruitenwissers bvb. de meeste hebben dat niet nodig want ze rijden toch vooruit zekers.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4251 Gepost op: zondag 07 juni 2015 - 16:13:11 »
Op de achterruit een L. 

kwaLiteitsvoLLe verkeersopLeiding
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4252 Gepost op: zondag 07 juni 2015 - 17:02:38 »
achterruitenwissers bvb. de meeste hebben dat niet nodig want ze rijden toch vooruit zekers.....

Juist. En als ik achteruit rijd, kijk ik ook niet door de achterruit, ik heb immers parkeersensoren. De achterruitwisser en -ontdooiing gebruik ik dan ook alleen maar omdat onze hond beter naar buiten zou kunnen zien.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4253 Gepost op: zondag 07 juni 2015 - 20:39:46 »
 ;D

Maja, da zie je toch elk seizoen terugkomen.
In de winter zie je zoveel auto's die niet sneeuwvrij gemaakt zijn, enkel een klein vierkantje  ter hoogte van waar de chauffeur zijn ogen gericht zijn... (recht vooruit, die mens kan nooit veilig een straat indraaien op die manier maar bon)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4254 Gepost op: zondag 07 juni 2015 - 21:55:06 »
;D

Maja, da zie je toch elk seizoen terugkomen.
In de winter zie je zoveel auto's die niet sneeuwvrij gemaakt zijn, enkel een klein vierkantje  ter hoogte van waar de chauffeur zijn ogen gericht zijn... (recht vooruit, die mens kan nooit veilig een straat indraaien op die manier maar bon)

Moet je bij gelegenheid 's zien hoe sommigen de parking van een niet-nader-genoemde-Zweede-meublegigant verlaten.  Een matras of verpakking van 1 of ander meubel die het volledige zicht zijdelings en/of naar achteren belemmert, zijn daar zeker geen uitzondering.  Soms zelfs met de passagier ONDER die lading. 

(en dan te bedenken dat je daar voor een prik een bestelwagen kan huren om het veilig thuis te brengen).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4255 Gepost op: maandag 08 juni 2015 - 17:44:53 »
In de winter zie je zoveel auto's die niet sneeuwvrij gemaakt zijn

Als het nog maar dat was.

Hier parkeren ze in de winter vrachtwagens na een regenbui met een vijver bovenop het afdekzeil. 's Nachts bevriest dat water. De volgende dag dondert er een kanjer van een ijsplaat van die vrachtwagen op een auto die achter hem aanrijdt, en de koetswerkhersteller verheugt zich.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4256 Gepost op: maandag 08 juni 2015 - 18:17:50 »
Ja Jozef, dat is een moeilijk probleem.
Ik pomp de trekker (achteras) altijd op bij vriesweer wanneer ik hem weg zet, kan het water eraf lopen, sommige collega's doen  dat ook wel, andere houden hun daar niet mee bezig, de directie vind dat iedereen maar zelf moet beslissen wat ze doen.
Chauffeur is wel aansprakelijk maar probeer maar eens een pel ijs van een huifwagen te krijgen.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4257 Gepost op: maandag 08 juni 2015 - 21:56:02 »
In Duitsland wordt of werd daar wel op gecontroleerd én geverbaliseerd
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4258 Gepost op: maandag 08 juni 2015 - 22:33:26 »
Zouden ze hier ook wel meer mogen doen, net als controle op afdekken vuilcontainers en bouwmaterialen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4259 Gepost op: dinsdag 09 juni 2015 - 02:06:38 »
In Duitsland wordt of werd daar wel op gecontroleerd én geverbaliseerd

Daar wordt nog altijd op gecontroleerd.

Als er niemand last heeft van een ijsplaat die van een vrachtwagen valt, kost het nog niet al te veel. Maar o wee als daardoor een andere weggebruiker gehinderd werd, of zelfs schade geleden heeft: dan mag de bestuurder rekenen met een boete van minstens een maandloon en minstens een maand rijverbod, althans als het nog maar zijn eerste keer is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."