Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906157 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4260 Gepost op: dinsdag 09 juni 2015 - 09:34:40 »
In de winter zie je zoveel auto's die niet sneeuwvrij gemaakt zijn

Als het nog maar dat was.

Hier parkeren ze in de winter vrachtwagens na een regenbui met een vijver bovenop het afdekzeil. 's Nachts bevriest dat water. De volgende dag dondert er een kanjer van een ijsplaat van die vrachtwagen op een auto die achter hem aanrijdt, en de koetswerkhersteller verheugt zich.

Brrrr, je zal er maar achter rijden, en zo'n stuk(je) ijs dwars door je voorruit je krijgen.  Of op je smikkel als je er als motorrijder achter rijdt.  Nederland controleert er ook op, dacht ik.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4261 Gepost op: woensdag 10 juni 2015 - 20:48:07 »
Iemand een idee wat er de laatste drie dagen misloopt aan het einde van de trajectcontrole op de E17, komende vanuit Antwerpen richting Gent, in het avond-spitsuur ?
Elke avond zie ik op het bord dat me normaal zou aangeven dat de beperking tot 90 km/u beëindigd is, ineens staan dat de snelheid wordt beperkt tot 70.

Gevolg : een deel van de automobilisten vertraagt nog meer (mezelf incluis), anderen die net denken van "oef eindelijk geen 90 km/u meer", vloeken en doen gevaarlijke manoeuvers.
Dit terwijl er totaal niets lijkt te zijn dat deze beperking zou rechtvaardigen, en amper 200 meter verder wordt deze beperking tot 70 km/u dan weer opgeheven ?
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4262 Gepost op: woensdag 10 juni 2015 - 23:45:36 »
Iemand een idee wat er de laatste drie dagen misloopt aan het einde van de trajectcontrole op de E17, komende vanuit Antwerpen richting Gent, in het avond-spitsuur ?
Elke avond zie ik op het bord dat me normaal zou aangeven dat de beperking tot 90 km/u beëindigd is, ineens staan dat de snelheid wordt beperkt tot 70.

Gevolg : een deel van de automobilisten vertraagt nog meer (mezelf incluis), anderen die net denken van "oef eindelijk geen 90 km/u meer", vloeken en doen gevaarlijke manoeuvers.
Dit terwijl er totaal niets lijkt te zijn dat deze beperking zou rechtvaardigen, en amper 200 meter verder wordt deze beperking tot 70 km/u dan weer opgeheven ?

Ja, ik heb wel zo'n ideetje.  Wat hier al jarenlang geschreven wordt: Het Vlaams VerkeerDcentrum, dat de boel daar onnodig in de war stuurt.  Opdoeken die handel.  En snel.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4263 Gepost op: vrijdag 12 juni 2015 - 18:49:15 »
Flitsaantallen beginnen tegen te vallen ?

Winst-maximalisatie ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4264 Gepost op: maandag 15 juni 2015 - 07:41:23 »
B101 richting rondpunt Mechelen-zuid. Het fietspad richting Zemst dwarst daar de B101. Er staat voor de fietsers een duidelijke B1. Een fietser was duidelijk niet van plan om te stoppen, er is oogcontact en ik rem niet onmiddellijk (rekening houdend met de mogelijkheid om nog altijd te kunnen stoppen). Fietser geeft me dan uiteindelijk toch voorrang zoals hij moest, maar niet zonder duidelijk zijn ongenoegen te laten blijken.

Zwakzinnige weggebruikers, een ander woord heb ik er niet voor, als zelfs een B1 niet duidelijk genoeg is!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4265 Gepost op: maandag 15 juni 2015 - 09:07:32 »
Net de kids met de fiets naar school gebracht.

Gewoonlijk rijdt er ook een schoolkameraadje van m'n zoontje mee.  De kortste weg is door een nieuwe verkaveling.  In deze nieuwe verkaveling, is net een bouwput uitgegraven in de laatste kavel (de rest is intussen al volgebouwd).  Lijkt me sowieso al niet al te snugger om daar om 8.15 te gaan leveren, wetende dat dit een zéér drukke route naar school is, ma bon.  Temeer, daar ik van de bouwfirma die daar bezig is vernomen heb dat het voorziene los-uur minstens een uur vroeger moest zijn. 

Allemaal nog tot daar aan toe.  Maar als je dan zo'n koerskemel hebt.  Had zich gemakkelijk deftiger kunnen opstellen (dat rond ding daar voor je neus, enig idee wat je daarmee kan ?)  Palmde desondanks bijna de ganse breedte van de rijbaan in, personenwagens zouden sowieso onmogelijk nog kunnen passeren.  Had zijn vier richtingsaanwijzers nog aan.  Niets wees er dus op, dat hij zou vertrekken.  Net op het ogenblik dat we er voorbij willen rijden, vertrekt meneer.  ZONDER zijn spiegels ff te checken, anders had hij ons zéker gezien.  Maar neen. 

Déze kerel had twee keer geluk.  Geluk omdat ik de kids al aangemaand had voorzichtig te blijven, en vooral links te rijden.  En geluk omdat zijn raam openstond en hij zowel mij, als de meestergast van die bouwfirma kon horen roepen.  Ik ben er zeker van, dat als ik er niet was geweest, hij nu een 9-jarig kind morsdood gereden had.  En als je nu denkt, dat hij nog een béétje fatsoen zou kennen.  Even zou stoppen om zich er van te vergewissen dat 't allemaal goed afgelopen is en zich ff te excuseren.  Neen, zelfs dat niet.  Volgas ervandoor. 

Aan die chauffeur:

1) Stel je deftig op, als dat kan.  (en dat KON hier perfect)
2) Schakel je vier richtingsaanwijzers al uit voordat je vertrekt, en geef te kennen dat je van plan bent te vertrekken
3) En zoals altijd: OPEN YOUR FUCKING EYES.  Bij éénder welke beweging, vooraf controleren of 't veilig kan.  Die spiegel, dient niet om je haar te kammen.

Hoe dan ook, déze chauffeur mag zich aan een héél boos mailtje naar zijn werkgever verwachten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4266 Gepost op: maandag 15 juni 2015 - 14:16:10 »
Zwakzinnige weggebruikers, een ander woord heb ik er niet voor, als zelfs een B1 niet duidelijk genoeg is!

Zo zie je maar: het is niet alleen dat vele fietsers de wegcode onvoldoende kennen, want een B1 kent toch iedereen wel. Het is vooral geen voorrang willen geven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4267 Gepost op: maandag 15 juni 2015 - 14:27:55 »
En als je nu denkt, dat hij nog een béétje fatsoen zou kennen.  Even zou stoppen om zich er van te vergewissen dat 't allemaal goed afgelopen is en zich ff te excuseren.  Neen, zelfs dat niet.  Volgas ervandoor.

Dat vind ik telkens weer heel erg. Een fout maken kan iedereen. Maar dan nog duidelijk aangeven dat het hem niets kunnen schelen had als hij 2 kinderen doodgereden had, dat is werkelijk beneden alles.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4268 Gepost op: zaterdag 20 juni 2015 - 17:25:15 »
Ik zet zelden iets op deze draad, van het ogenblik dat je buiten komt zie het ene na het andere, Gsm aan het oor, sms-en tijdens het rijden, 'eigen' interpretaties van voorrangregels, enzovoort, het zou ééntonig worden maar even toch dit:

Buiten het bumperkleven door camionetten, middenstrookklevers en mensen die hun richtingaanwijzers niet gebruiken (de normale gang van zaken in het Brusselse dus!) viel mij op dat een grote touringbus met zware aanhangwagen en Poolse (of Roemeense) nummerplaat op de E40 richting kust niet in te halen was (laat staan voorbij te steken) zonder over de maximum toegelaten snelheid van 120 km/u te komen...
Leve verenigd Europa!
« Laatst bewerkt op: zaterdag 20 juni 2015 - 17:29:28 door e49Memling »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4269 Gepost op: zaterdag 20 juni 2015 - 18:12:46 »
Buiten het bumperkleven door camionetten

Bumperkleven is heus geen monopolie van camionetten. Het ergert me mateloos, omdat het zo gevaarlijk is en je er meestal weinig kunt doen om het gevaar af te wenden.

Citaat
middenstrookklevers

Vervelend, maar ze leveren meestal geen direct gevaar op.

Citaat
mensen die hun richtingaanwijzers niet gebruiken

Of ze enkel gebruiken om doorgang af te dwingen.

Citaat
viel mij op dat een grote touringbus met zware aanhangwagen en Poolse (of Roemeense) nummerplaat op de E40 richting kust niet in te halen was (laat staan voorbij te steken) zonder over de maximum toegelaten snelheid van 120 km/u te komen...
Leve verenigd Europa!

Jaren geleden kwam ik 's morgens op de E19 richting Brussel geregeld een Nederlandse vrachtwagen tegen die we "de vliegenden ollander" noemden, want hij reed maar liefst tegen 130 km/h!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4270 Gepost op: zaterdag 20 juni 2015 - 18:55:04 »
Staaltje voorrangsnegatie en daaropvolgende verbale verkeersagressie  ...








 :-X
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4271 Gepost op: zaterdag 20 juni 2015 - 20:09:41 »
Ook al doe je de reklaam weg van dat busje, we weten allemaal welke firma de apothekers bevoorraad, en ze staan overal in overtreding, ook deze weer.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4272 Gepost op: zaterdag 20 juni 2015 - 20:30:32 »
Staaltje voorrangsnegatie en daaropvolgende verbale verkeersagressie  ...


En die denken écht dat ze in hun recht zijn. Met alle respect voor de dames hier op dit forum, veelal vrouwen...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4273 Gepost op: zaterdag 20 juni 2015 - 20:51:51 »
Staaltje voorrangsnegatie en daaropvolgende verbale verkeersagressie  ...


En die denken écht dat ze in hun recht zijn. Met alle respect voor de dames hier op dit forum, veelal vrouwen...

Begrijpelijk, hé Walter. We hebben onze dames geleerd dat ze mogen voorgaan...  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4274 Gepost op: zaterdag 20 juni 2015 - 21:24:33 »
Staaltje voorrangsnegatie en daaropvolgende verbale verkeersagressie  ...


En die denken écht dat ze in hun recht zijn. Met alle respect voor de dames hier op dit forum, veelal vrouwen...

Klinkt cru, maar Inazuma mag nog blij zijn, als ook die Audi niet blindelings de voorligger volgt om krek dezelfde fout te maken als madam.....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone