Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4275 Gepost op: zaterdag 20 juni 2015 - 23:45:14 »
Klinkt cru, maar Inazuma mag nog blij zijn, als ook die Audi niet blindelings de voorligger volgt om krek dezelfde fout te maken als madam.....

Zou moeilijk zijn .
"Madamme"  ??? is blijven wachten tot het bestelwagentje weg reed
Zich achteruit en opzij zetten zal teveel gevraagd geweest zijn van haar  ???  bestuurderscapaciteiten.
En ik blijf ook staan ...

Wie dergelijke situaties moedwillig creëert, lost het wat mij betreft ook zelf maar weer op.
Tegenligger zien komen, en toch doorrijden terwijl zeer duidelijk is dat je niet meer voorbij de hindernis geraakt zonder dat je tegenligger in de remmen moet, is pure moedwilligheid.


Die  ??? staan er omdat ik met de film erbij begot niet eens meer zeker durf zeggen dat het een vrouw was ...
Ik dacht het op het moment wel, maar dat filmpje doet me er aan twijfelen.  8)
In elk geval géén schoonheid dus   :P
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4276 Gepost op: zaterdag 15 augustus 2015 - 16:58:32 »
Vrijdagavond, E19 tussen Mechelen en Brussel. het is erg druk en het regent regelmatig fel. Ik schuif op de linkerrijstrook mee tegen iets meer dan 100 km/u. Het is nat, druk en de mensen rijden zenuwachtig, ik vergroot dus mijn veiligheidsafstand en laat veel afstand. Nu en dan duikt er wel eens iemand in dat gat, maar dat neem ik er bij. Op zeker moment wordt er erg hard geremd voor mij. Ik zie de remlichten beginnen knipperen op de BMW 5 voor mij, die heeft dus zijn rempedaal door de vloer proberen te stampen.
Ik rem hard en houd onmiddellijk mijn achteruitkijkspiegel in de gaten. De kerel achter mij merkt veel te laat dat het sterk vertraagd voor hem. Ik los de rem wat en gebruik mijn veiligheidsafstand. Uiteindelijk merkt mijn achterligger het remmanoeuvre en hij gaat vol in de remmen. Op het moment dat ik terug wat vaart krijg zie ik hij een fikse duw krijgt van de 2 auto's achter hem. Een mooie kop-staart botsing. Gelukkig had ik terug wat afstand door het terug versnellende verkeer, anders was hij ook achter in mijn auto geschoven.

Moraal van het verhaal: houd afstand, soms zelfs veel afstand!

Vermits het moeilijk (automatisch) te controleren is wordt hier niet naar gekeken in Belziek maar het zou veel meer ongelukken vermijden dan de struikrovers die nu langs de snelwegen staan.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4277 Gepost op: zaterdag 15 augustus 2015 - 21:57:59 »
Hier in France op de péage zag ik ineens een bord oplichten met : nrplaat xxxx te korte afstand. Was ene voor mij die heel kort op zijn voorligger reed
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4278 Gepost op: zaterdag 15 augustus 2015 - 22:39:23 »
Ik zie de remlichten beginnen knipperen op de BMW 5 voor mij, die heeft dus zijn rempedaal door de vloer proberen te stampen.

Mijn BMW heeft dat ook. Maar ik vraag me af hoeveel bestuurders weten dat, als de remlichten van een BMW snel knipperen, dat aangeeft dat hij krachtig aan het afremmen is. Misschien denken sommigen dat er alleen maar een slecht contact in het circuit van die remlichten zit.

Citaat
Moraal van het verhaal: houd afstand, soms zelfs veel afstand!

Het kan niet genoeg benadrukt worden. En beter wat te veel dan wat te weinig. Er gebeuren enorm veel aanrijdingen door te weinig afstand.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4279 Gepost op: dinsdag 18 augustus 2015 - 13:58:44 »
Terug van 2500 km Frankrijk. Als je denkt denkt dat men in België weinig de knipperlichten gebruikt... In Frankrijk is dat nog 10 keer minder.
Maar daar kan je na de péage je cc op de toegestane snelheid zetten, (130 of 110 km/u) en een paar 100 km verder terug afklikken, en zo gemiddeldes halen van makkelijk meer dan 100 km/u, stilstanden meegerekend.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4280 Gepost op: dinsdag 18 augustus 2015 - 15:42:12 »
Terug van 2500 km Frankrijk. Als je denkt denkt dat men in België weinig de knipperlichten gebruikt... In Frankrijk is dat nog 10 keer minder.
Maar daar kan je na de péage je cc op de toegestane snelheid zetten, (130 of 110 km/u) en een paar 100 km verder terug afklikken, en zo gemiddeldes halen van makkelijk meer dan 100 km/u, stilstanden meegerekend.

Op het einde van de rit heeft de péage dan wel ongeveer zoveel gekost als de brandstof.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4281 Gepost op: dinsdag 18 augustus 2015 - 16:14:55 »
Op het einde van de rit heeft de péage dan wel ongeveer zoveel gekost als de brandstof.

Misschien zelfs meer. We moeten de rekening nog krijgen. (van de péage, we hebben Télépéage, Bip & go.) Brandstof is net onder de 6l/100km op de autosnelweg aan de max toegelaten snelheid aldaar.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4282 Gepost op: dinsdag 18 augustus 2015 - 17:08:50 »
Brandstof is net onder de 6l/100km op de autosnelweg aan de max toegelaten snelheid aldaar.

Waar is de tijd toen je er zeker mocht van zijn dat de motor van je kever slecht afgesteld was (en riskeerde schade op te lopen door een te arm mengsel) als hij op gewone weg minder dan 10 l/100 km verbruikte...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4283 Gepost op: dinsdag 18 augustus 2015 - 18:45:01 »
Waar is de tijd toen je er zeker mocht van zijn dat de motor van je kever slecht afgesteld was (en riskeerde schade op te lopen door een te arm mengsel) als hij op gewone weg minder dan 10 l/100 km verbruikte...

Ooit in voornamelijk regenweer door Frankrijk gereden. Met respect voor de snelheidsregel die dan maar maximum 110 km/u toelaat (nog met de P 307 hdi 110). In verbruik was er meer dan een liter minder dan aan 130 km/u.

Ik had ooit (eind jaren 70) een VW 412e (80pk), goedkoop tweedehands overgekocht van iemand. Als je daar sneller mee reed dan 100 km/u kon je de naald van de brandstoftank zien bewegen naar beneden toe.  >:( >:( >:(. Die zoop als tien Beiers met de oktoberfeesten...)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 18 augustus 2015 - 18:46:49 door e49Memling »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4284 Gepost op: donderdag 20 augustus 2015 - 09:23:36 »
Toen mijn kever 17L zoop was het tijd om eraan te werken....

Maar goed France, dat knipperlicht, maar waarom blijven die op dat middenvak rijden?
Ik heb deze keer wel niet van die extreme gevallen gezien zoals we direct in Kortijk op de E17 konden zien waar er ene met 75/uur het uitzonderlijk vervoer in problemen bracht (of toch de begeleidende auto's), of datzelfde transport over de arceringen werd uitgeremd omdat mijnheer mevrouw toch nog naar de parking moest. Om maar te zeggen, dat zie ik allemaal in het passeren gebeuren.
En de legendarische slechte wegen hier had ik echt niet gemist, ben dan zelf maar middenstrook en links gaan rijden om de laatste kilometers de boel niet te laten vergallen. :-X
 
Verbruik, blij dat ik het handvat van de C8 heb verwijderd (sommige noemen het een dakren), verbruik is ergens tussen 0.3 en 0.5L/100 gezakt.
En ja, de HDI straft je inspanningen op het pedaal meedogenloos af, elke mm dat je het verder induwt is meerverbruik, dan is de oude TDI van VW anders, die had echt toerentallen waar het verbruik in elkaar viel
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4285 Gepost op: donderdag 20 augustus 2015 - 10:39:13 »
Middenstrookklevers heb je in elk land. En daar is dit land ook nog koploper. Ook Frankrijk is in dat bedje ziek. Opvallend was wel dat de meeste middenstrookklevers in Frankrijk de Britten waren, en vaak ook diegenen die het pedaal stevig indrukten.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4286 Gepost op: donderdag 20 augustus 2015 - 10:45:59 »
Britten zijn na het kerevenvolk een pest daar.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4287 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 10:53:20 »
Kids vorige zaterdag op turnkamp vertrokken.  Ze waren met 170.  Voor het vertrek, stonden twee touringcars klaar.  Elk met een aanhangwagen.

Hij gaf aan welke valiezen hij eerst in de aanhanger wou, en welke valiezen, grote zakken, .... hij vervolgens wou.  Kwam ook geregeld nog 's kijken wat er nog allemaal stond (ifv de nog beschikbare ruimte in de aanhangwagen en de kofferruimte van zijn autocar).  Hij nam zijn jongere collega mee onder de arm, en gaf 'm en passant wat uitleg waarom hij de zaken zo aanpakte.  Pas toen zijn autocar geladen was, begonnen de twee chauffeurs aan de tweede touringcar te laden.  Ook nu hielp de meer ervaren chauffeur zijn jongere collega aardig op weg om de bagage deftig ingeladen te krijgen.  Mij werd al snel duidelijk, dat deze kerel al vaker met dit bijltje gehakt heeft.  Zag er prima uit. 

Helaas kon niet iedereen deze aanpak waarderen.  Veel gemor, en weinig begrip was hun deel.  "Jamaar, ik stond hier éérst.  Waarom mag DIE valies dan eerst inde aanhanger ?".  Awel, m'n brave jongen.  Omdat déze chauffeur met z'n vak bezig is, tiens.  Hij zorgt ervoor dat de lading iets of wat gelijkmatig verdeeld is over de beschikbare laadruimte.  Kwestie dat het boeltje stabiel rijdt onderweg, en alles ook nog héél aankomt, ginder.  En dan is de omvang + gewicht + type valies natuurlijk iets belangrijker dan wie er éérst staat met z'n valieske, snappie ?  Of is het maar een detailke voor u, dat deze chauffeur uw kinderen veilig terplekke brengt, soms ?  En daarbij, 't zonneke schijnt.  Uw bagage gaat niet nat worden, dus wat is 't probleem ?  Met de staart tussen z'n benen, droop hij af. 

Neen, een pico bello keurig maatpak had hij niet aan.  En ja, het inladen van de bagage duurde wat langer omdat hij erop stond de bagage iets of wat te sorteren per soort, kwestie van iets of wat een overzicht te krijgen.  (grote koffers, grote zakken, kleinere koffers, kleinere zakken, opvouwbare veldbedjes enz.).  Ongeduldige ouders of niet, de chauffeur hield -gelukkig- voet bij stuk.  Hij, en hij alleen bepaalde hoe de aanhanger + kofferruimte geladen zou worden.  En terecht, if you kindly ask me.  Ja, als IK moet kiezen, geef ik toch liever m'n kinderen mee met déze man, dan met een sjarel in maatpak die de bagage maar lukraak in de aanhanger zwiert.  (en waar je bij aankomst op de kampplaats nauwelijks de deuren durft openen uit schrik bedolven te worden onder een hoop valiezen).

Kreeg hij van velen de wind van voren, ... dan krijgt hij van mij toch een dikke pluim.  Mét of zonder dat maatpak.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline martine

  • Starter
  • *
  • Berichten: 16
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4288 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 11:20:23 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4289 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 11:32:50 »
Die onverantwoorde buschauffeurs is een oud zeer. Meer dan 20 jaar geleden nam ik de bus naar Barcelona en terug. Bij de terugrit kroop er ook een ladderzatte chauffeur achter het stuur. In Frankrijk werden er 's nachts vlot snelheden tot meer dan wat de tacho kon aanduiden gereden (> 125 km/u). Er werd zelfs een chauffeurswissel uitgevoerd zonder te stoppen.

Dan heb ik nog de indruk dat de betere chauffeurs met de autocars rijden. Het echte krapuul vind je bij de chauffeurs van 'De Lijn'.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519