Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906157 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4290 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 11:37:08 »
Jammer genoeg zijn niet alle chauffeurs even plichtsbewust  ::)

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-beveren/monitoren-laten-buschauffeur-niet-vertrekken-we-roken-dat-hij-gedronken-had-a2436692/

Nog een geluk dat de monitoren wél plichtsbewust waren.  Jammer dat hij toch nog is kunnen vertrekken, met z'n (weliswaar lege) bus.  Hij kon op z'n weg nog altijd anderen in gevaar brengen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4291 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 15:47:58 »
Ja, als IK moet kiezen, geef ik toch liever m'n kinderen mee met déze man, dan met een sjarel in maatpak die de bagage maar lukraak in de aanhanger zwiert.  (en waar je bij aankomst op de kampplaats nauwelijks de deuren durft openen uit schrik bedolven te worden onder een hoop valiezen).

Maatpak? Heb jij al een autocarchauffeur in maatpak gezien? Ik zie er alleen maar met een pak van de Confex of 't Meuleken. Als ze al een hemd met lange mouwen dragen, komen die niet onder de mouwen van de vest uit, en de broekspijpen hangen in zeven plooien over hun schoenen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4292 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 19:06:35 »
Deze chauffeur droeg gewoon casual kledij.  Soit, voor mij primeert nog altijd de manier waarop hij aan het verkeer deelneemt.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4293 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 19:13:31 »
Toen mijn vader nog met autocars reed was zijn kleding altijd gewoon keurig maar ook praktisch, een gestreken broek en een proper hemd. Ik gun de chauffeurs hun hemd met korte mouwen in de zomer, ze zitten immers in een gigantische serre, zo achter die voorruit.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4294 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 19:30:26 »
Hangt ook van het gezelschap af, je kunt een reis met de jeugdbeweging niet vergelijken met het uitje van een kantoor.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4295 Gepost op: vrijdag 28 augustus 2015 - 12:52:36 »
Met nog altijd 5 ongevallen / 100.000 km bij De Lijn moet je niet afkomen bij een touringcar bedrijf ... of bij je eigen verzekering.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4296 Gepost op: vrijdag 04 september 2015 - 20:57:14 »
Terug van een week regio Parijs, vakantieverkeer is gelukkig voorbij, ze blijven gek rijden die Fransen, vooral de motorijders die levensgevaarlijk zijn, en toch erger ik mij meer hier in Belgique.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4297 Gepost op: zondag 06 september 2015 - 00:47:38 »
Terug van een week regio Parijs, vakantieverkeer is gelukkig voorbij, ze blijven gek rijden die Fransen, vooral de motorijders die levensgevaarlijk zijn, en toch erger ik mij meer hier in Belgique.

Ik had de indruk dat het op de autosnelwegen nog meevalt, maar op de gewone wegen zijn ze vrij roekeloos.

Hoe zie jij dat?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4298 Gepost op: dinsdag 08 september 2015 - 08:59:01 »
Net wanneer ik mijn dashcam niet meeheb!

Een bus met schoolkinderen draait aan het kruispunt van de Uilmolenweg en de Mechelseweg richting centrum. Dit is 's morgens een heel druk kruispunt. De chauffeur vindt het blijkbaar nodig om net daar terwijl hij afdraait met de bus nog even zijn gsm te gebruiken.  ???
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4299 Gepost op: zondag 13 september 2015 - 22:31:37 »
Vanavond reed ik op de E17 Gent-Kortrijk (drie-vaksbaan).
Het regende pijpestelen, en door het opspattend water was de zichtbaarheid zeer klein, waardoor ik m'n snelheid aanpaste (reed +/- 90-95) en op de rechterrijstrook reed. Enkele andere auto's besloten wijselijk van hetzelfde te doen.

Wel, ik zag dus de ene vrachtwagen na de andere voorbijsteken. Er was toch een inhaalverbod bij regenweer ?? Ik denk dat ik er zeker 20 geteld heb, die me voorbijstaken (sommigen staken eerst nog eens hun grote lichten aan recht in m'n spiegel, voor ze aan de inhaalbeweging begonnen). Gelukkig heb ik een anti-verblindings-achteruitkijkspiegel :)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4300 Gepost op: zondag 13 september 2015 - 23:42:12 »
Je hebt dan misschien nog iets trager gereden (wat volkomen verantwoord is bij dergelijke regen), want vrachtwagens hebben in principe een snelheidsbegrenzer die op 90 km/h afgesteld is.

Dat verklaart de grootlichten van die vrachtwagenbestuurders: "Allee, jong, rijd eens wat sneller". Volkomen onterecht natuurlijk, want dat doe je uiteraard niet als het niet veilig kan.

Je hebt goed gedaan, Olivier. Beter iets trager dan wat te snel. Er zijn er al zovelen geweest die het zich na een ongeval beklaagd hebben dat ze net iets te snel gereden hebben. Weet je nog toen jij iets te snel achteruit het koninklijk domein in Laken wilde binnenrijden?  ;D ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4301 Gepost op: maandag 14 september 2015 - 02:23:36 »
Terug van een week regio Parijs, vakantieverkeer is gelukkig voorbij, ze blijven gek rijden die Fransen, vooral de motorijders die levensgevaarlijk zijn, en toch erger ik mij meer hier in Belgique.

Ik had de indruk dat het op de autosnelwegen nog meevalt, maar op de gewone wegen zijn ze vrij roekeloos.

Hoe zie jij dat?
Net nog een week bijgedaan, Renault Flins gaat de Micra bouwen (zelfde platform als de clio), moeten 4 zwaar liften bijkomen, daar hielp ik mee aan...

Snelweg, ze veranderen veel minder vaak van rijvak (meer voorspelbaar), waardoor ze soms ook links blijven plakken..., pinker links bij de hardrijders lijkt verdwenen, 130 word beter nageleefd.
in de file kun je aan een afrit wel eens eentje hebben die dwars doorsteekt..... maar verder zie je niet of veel minder het constant van rijstrook veranderen om () 10 meter te winnen

Gewone wegen, eerst is eerst, bvb. aan een rond punt in de spits moet je durven gas geven en je erin smijten of je blijft staan, daartegenover staat dan weer dat ze precies niet of minder als hier zich gepakt voelen als je voor hun in gaat, geen groot lichten, geen getoeter of middenvingers.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4302 Gepost op: dinsdag 29 september 2015 - 04:50:22 »
Straalstraat in Merksem (naast brug van de Azijn) nog eens gedaan met de vrachtwagen, tegen 10 km/h en toch zie je alle hoeken van de cabine.
Die straat ligt er al 30 jaar slecht bij....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4303 Gepost op: woensdag 30 september 2015 - 21:41:03 »
Eergisteren ben ik op de snelweg lek gereden. De lekke band indicator meldde het mij onmiddellijk. Mijn zomerbanden zijn run-flats, dus vertragen en de laatste 15 km verder rijden. De nieuwe zomerbanden liggen al klaar bij mijn bandenboer (Nokian zLine 225/55 R17). Ik wou mijn wagen daar vandaag naartoe rijden op de runflats (zo'n 35 km). Na een paar km ben ik veiligheidshalve maar terug gedraaid. Ik voelde en hoorde de lekke band zeer duidelijk, wat voordien niet zo het geval was.
Daarstraks heb ik nog eens een kleine inspectie gedaan van de band. Aan de binnenkant zit er een scheur van zo'n 20 cm in de zijwand van de band. Zo kan je natuurlijk niet verder rijden. Gelukkig stond ik maar zo'n 2 km van huis toen ik merkte dat er iets mis was. Op de terugrit heb ik alle 500 à 600 m gecheckt wat de toestand was. Gelukkig ben ik thuisgeraakt. Morgen laat ik mijn winterbanden brengen die ik bij mijn moeder opsla. Daar kan ik dan tot bij mijn bandenboer mee rijden. Het is nog te vroeg om die winterbanden maar ineens te laten staan.

Lessons learned: Volgende keer toch maar proberen om een reservewiel, al was het maar een thuiskomer te verkrijgen. Die runflats zijn geen garantie voor een 150 km plat te rijden zoals men beweert.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4304 Gepost op: woensdag 30 september 2015 - 23:42:13 »
Die runflats zijn geen garantie voor een 150 km plat te rijden zoals men beweert.

Op mijn BMW stonden ook runflats toen ik hem gekocht heb, maar de verkoper heeft me gezegd dat, als ik een volgende keer banden koop, het niet loont om runflats te nemen.

Je moet bovendien een mechatroniker hebben die verdomd goed weet hoe hij runflats moet monteren, of je verongelukt ermee.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."