Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906122 keer)

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4320 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2015 - 11:37:50 »
Je hebt dus alles bijeen gehad: onveilig aangelegde bushalte, bus die te ver stopt, en onvoorzichtige voetgangers. Hopelijk hebben de dames er uit geleerd dat ze niet altijd zo een voorzichtige bestuurder als jij gaan ontmoeten.

Ik denk evenwel dat de hoofddoek er niets mee te maken had.

Indien er een aanrijding was, dan had het hoofddoek wel degelijk een rol gespeeld. Dat heeft mijn zoon ervaren (aanrijding bij een plots van een parkeerplaats wegrijdende auto). Plotseling komen dan uit alle hoeken en kanten 'getuigen' die gezien hebben hoe jij in fout bent. Gelukkig reed er een auto achter mijn zoon waarvan de bestuurster alles gezien had en ook wou getuigen over het ongeval.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4321 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2015 - 11:45:44 »
Daarvoor bestaan er dan dashcams! Laat die gasten maar een valse getuigenis afleggen. Die worden dan mooi weerlegd met het materiaal van de dashcam. Juridisch zijn er daar wel enkele problemen, maar gewoon al vermelden dat je een dashcam hebt kan al genoeg zijn. Waarschijnlijk is het daarom dat de politie zou allergisch is aan dashcams. Zelf mogen ze er met rondlopen, als je echter iets zou hebben dat tegen hen gebruikt kan worden ...
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4322 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2015 - 22:49:35 »
Die oversteekplaats is wel heel ongelukkig aangelegd.
Men zou beter de oversteekplaats vóór de bushalte aanleggen zodat voetgangers langs de achterzijde van de de bus kunnen oversteken en beter zichtbaar zijn voor het aankomende verkeer.

En jij gelooft nog dat er ook maar één voetganger die uit de zijstraat komt, dat omweggetje zou maken?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4323 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2015 - 21:51:17 »

https://www.google.be/maps/@50.8384281,4.2477143,3a,75y,243.42h,74.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKKzYrOLPRDdibAzFUfnJvg!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl
en dan de hamvraag ...
ligt de bushalte hier op de rijbaan ?


simpelste oplossing : verleg de bushalte voorbij deze inrit naar 't OCMW en de oversteekplaats tussen inrit en bushalte
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4324 Gepost op: zondag 18 oktober 2015 - 09:05:12 »
Mensen die hun auto niet kennen, denken dat die 3 meter breed is, zeker als je je voorrang afgeeft aan een versmalling en je dan nog een blik krijgt van.... Leer rijden sukkels....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4325 Gepost op: zondag 18 oktober 2015 - 12:44:35 »
Zaterdagnacht weer ne slimmen Hollander aan 't werk gezien.  Op het einde van de E313 van Hasselt naar Antwerpen, was ik tijdig en correct voorgesorteerd om de Antwerpse Ring richting Gent op te rijden.  Blijkbaar was dat niet naar de goesting van een Hollander die aanvankelijk rechts achter me reed, en vervolgens twee rijstroken naar links opschuift om mij links in te halen.  En maar driftig claxonneren en naar mij wijzend dat ik rechts zou moeten rijden.  Juist: volgens meneer zou ik dus éérst de Antwerpse Ring richting Nederland moeten oprijden, en daar dan wellicht ergens een afrit nemen om vervolgens de Ring weer richting Gent op te rijden.  Voorsorteren op basis van een F15 is met een vrachtwagen dus not done volgens hem.

Finaal misrekent hij zich zélf fameus.  Eerst hindert hij zijn achterliggers omdat hij het toch zo belangrijk vindt mijn aandacht te trekken en mij terecht te wijzen ipv mij met een deftige snelheid in te halen.  Zodoende moet hij de pas moet afsnijden, daar hij zélf blijkbaar richting Nederland wil.  En hij heeft zelfs wreed veel geluk dat er niemand in die bewuste rijstroken richting Nederland reed, anders hadden we daar nog wat meegemaakt ......

Waarom kom je me niet gewoon langs rechts voorbij gereden op de rijstroken bestemd voor het verkeer richting Nederland ?  Die F15 laat je dat immers perfect toe, en van inhalen is er dan geen sprake.  Maar dat was waarschijnlijk te simpel ?

« Laatst bewerkt op: zondag 18 oktober 2015 - 12:46:48 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4326 Gepost op: woensdag 21 oktober 2015 - 19:25:08 »
Het begint me op te vallen dat diegene die het niet zo nauw nemen met de verlichting van hun voertuig er vaak een potje van maken, chauffeurs wiens gedrag niet in te schatten is .
Nu ja ook niet altijd, vaak zie je op voorhand al dat hij die of die stunt gaat doen.
En het niet nauw nemen van de verlichting is dus met defecte lichten op de wagen, de lichten te laat of niet ontsteken (ook pinkers), ze verkeerd gebruiken (mistlampen verstralers)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4327 Gepost op: donderdag 22 oktober 2015 - 22:15:15 »
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-deinze/bromfietser-in-levensgevaar-na-aanrijding-a2499110/

Helaas was ik de autobestuurder in bovenstaand artikel.
Gelukkig heb ik intussen vernomen dat de bromfietser niet meer in levensgevaar verkeert.

Echt een verschrikking om mee te maken  :o
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4328 Gepost op: zaterdag 24 oktober 2015 - 20:07:23 »
Oesje, en hoe kwam het zo ver ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4329 Gepost op: zaterdag 24 oktober 2015 - 21:28:32 »
Op deze link vind je het kruispunt op Google Maps, waar het ongeval plaatsvond:
https://www.google.be/maps/@50.9367227,3.4661312,3a,75y,222.7h,73.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1shicje_HfySwFv1aZ8o8WoA!2e0!7i13312!8i6656

Ik stond op de voorsorteerstrook om naar links af te slagen, richting E17 (op weg naar het werk).
Het was +/- 6:45 's morgens en dus heel donker (gezien men hier overal tegenwoordig meer ecologisch probeert te denken, besparen de gemeenten op straatverlichting).

Ik herinner me perfect, dat terwijl ik stond te wachten, ik twee tegenliggers heb laten voorgaan, en daarna de baan volledig vrij was.
Ik sloeg toen af naar links, en hoorde een ferme knal tegen m'n rechtervoorkant. Ik heb de helm van de bromfietser in de lucht zien vliegen, en blijkbaar is de
bromfietser over m'n motorkap gevlogen, om dan op straat neer te komen.

Ik vermoed (maar kan dit natuurlijk niet bevestigd zien) dat de bromfietser geen of slecht-werkende verlichting had, gezien ik hem totaal niet heb zien afkomen.
Ik heb uiteraard onmiddellijk de 112 gebeld, en van zodra ik zag dat één van de getuigen zich bekommerde om de gezondheid van de bromfietser, heb ik het nodige gedaan om het kruispunt af te sluiten, tot de politie eraan kwam.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4330 Gepost op: zondag 25 oktober 2015 - 19:07:26 »
Als de gloeidraad van zijn voorlamp gesneuveld is in de botsing, is dat te zien aan het breukvlak ...

Zal weer wat worden : voorrang bij afslaan tegenover verlichting / zichtbaarheid tegenpartij .... gaat in de rechtspraak de twee kanten uit, zelfs in hetzelfde dossier (eerste aanleg tegenovergestelde vonnis als beroep is niet ongewoon)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4331 Gepost op: zondag 25 oktober 2015 - 19:46:23 »
Hoezo ? De L staat toch voor Limburgenaar ?

En wat is een Limburgenaar? Een Limburger ken ik wel.  :)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4332 Gepost op: zondag 25 oktober 2015 - 21:24:02 »
Hoezo ? De L staat toch voor Limburgenaar ?

En wat is een Limburgenaar? Een Limburger ken ik wel.  :)

Nen Antwerpenaar, nen Brabantenaar, maar in Limburg moeten ze weer wat tegendraads doen :)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4333 Gepost op: zondag 25 oktober 2015 - 22:23:32 »
Hoezo ? De L staat toch voor Limburgenaar ?

En wat is een Limburgenaar? Een Limburger ken ik wel.  :)

Limburgenaarsteressin is het vrouwelijk dan?
Is het dan ook West/Oost-Vlaanderenaar en Vlaams-Brabantenaar?
« Laatst bewerkt op: zondag 25 oktober 2015 - 22:26:10 door e49Memling »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4334 Gepost op: vrijdag 20 november 2015 - 08:53:29 »
Gisteren moest ik in de hevige regen van Halle naar Deinze. Door de regen en het opspattend water was het zicht beperkt tot 100 m of zelfs minder. Gelukkig hielden de meeste hier rekening mee. Helaas alleen dan in snelheid, die was inderdaad drastisch lager, afstand daarentegen blijf ongewijzigd veel te kort.
Ik reed mee op de rechterrijstrook omdat ik 2 km verder de afsalg moest nemen. Snelheid was ongeveer 80 km/u, ik hield zo'n 50 m afstand (afstand tussen twee verlichtingspalen). Dit was blijkbaar niet naar de zin van die 'professionele' chauffeur met oplegger achter mij. Hij vond het nodig op nauwelijks 5 m achter mij te gaan rijden.
Bij mij heeft dit als gevolg dat de gas er volledig af gaat tot de veiligheidsafstand terug bestaat. Gelukkig moest ik de volgende afrit hebben.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519