Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906070 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4350 Gepost op: woensdag 09 december 2015 - 20:00:13 »
Alles rond A'pen was één gigantische puinhoop vandaag
3 uur vanaf Lummen en Turnhout
Alles pottoe tussen E34 en E313
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4351 Gepost op: woensdag 09 december 2015 - 20:15:59 »
Yep vandaag dan maar binnendoor naar huis gereden, 45 minuten sluipwegen, het ging vlot. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4352 Gepost op: woensdag 09 december 2015 - 20:57:43 »
Vandaag besloot ik maar een halve dag te werken. Ik ben om 12 u vertrokken in Halle, rond 14:10 was ik in Mechelen. Voor de zoveelste keer was er een ongeluk op de binnenring tussen Groot-Bijgaarden en Jette en zoals altijd was daar weer een vrachtwagen bij betrokken. De boel zat daar goed vast, na meer dan 1 u in de file was er nog steeds maar 1 rijstrook vrij.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4353 Gepost op: dinsdag 22 december 2015 - 18:23:54 »
Dan denk je dat je alles al gezien hebt.  Niet, dus. 

Kwam ik daarstraks terug van een namidagje cinema met de kids.  Vond er ene van de firma Dachser er niet beter op, om zich >>> hier op het verdrijvingsvlak te parkeren.  Reden ?  Even gauw met een transpalletje een behoorlijk gevulde pallet lossen.  Om dan met het ganse zootje (dus met transpallet en al) de N171 over te steken, waar zijn collega met een andere camion stond om de pallet in over te laden. 

Gaat prima, toch ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4354 Gepost op: dinsdag 05 januari 2016 - 09:49:33 »
Dat de stad Mechelen een kemel van formaat heeft geschoten in de stationsstraat heb ik al een paar keer vermeld. Fietsers worden er door de onbekwame wegbeheerder naar de linker kant van de weg gelokt. Dit resulteert in nogal wat conflicten. Zo ook weer eens deze morgend. Ik rijd keurig rechts zoals het in het grootste gedeelte van Europa de gewoonte is. Een fietser komt aan de linkerkant van de weg mee recht tegemoet. Ik rijd traag want ik ken de situatie daar maar al te goed. De fietser merkt pas op minder 10 m van mijn wagen dat er iets haar richting uitkomt. Gelukkig rijd ik maar stapvoets. De fietser wijkt op het laatste moment nog uit.
Ze reed zeer verstrooid, had zelfs niet gezien dat er een wagen op haar toekomt waarvan de lichten bovendien branden (7:45, dus nog donker). Bovendien vindt ze het niet nodig haar fiets correct te verlichten. Ze heeft geen voorlicht en een klein achterlichtje waarvan de batterij elk moment de geest kan geven. Natuurlijk is ze bijzonder boos op die automobilist die correct rechts rijdt, met lichten en zeer aandachtig. Weer heeft de automoblist er moeten voor zorgen dat een verstrooide, niet verlichte, zwakzinnige weggebruiker geen ongeluk kreeg en krijgt die automobilist daarvoor verwensingen naar zijn hoofd geslingerd.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4355 Gepost op: woensdag 06 januari 2016 - 00:04:01 »
Weer heeft de automoblist er moeten voor zorgen dat een verstrooide, niet verlichte, zwakzinnige weggebruiker geen ongeluk kreeg en krijgt die automobilist daarvoor verwensingen naar zijn hoofd geslingerd.

Als automobilist mag je een fietser nooit hinderen, ook niet door correct te rijden. Deze regel gaat boven de verkeersregels, de verkeerstekens en de bevelen van bevoegde personen. Treinbestuurders mogen een overweg slechts naderen met een maximum snelheid van 2 km/h, ten einde nog tijdig te kunnen stoppen voor een eventueel overstekende fietser.

Dat is althans de overtuiging van vele fietsers.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4356 Gepost op: vrijdag 15 januari 2016 - 07:50:17 »
Moet er niet door vandaag maar als ik de krant bekijk http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160115_02068951?_section=47235766&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-nb&M_BT=234764254219&adh_i=f6dec9403c380f84b2af2a95c5210443&imai=a58689c9-7de7-40f0-a35e-8b7107b3b1ba
Heel het land lam door een paar cm sneeuw?
Maar ja mijne maat met zijn bandencentrale is nog volop winterbanden aan het leggen, als ik die foto bekijk dat ze daar de oprit maar moeilijk kunnen nemen weet ik wel zeker dat het de versleten zomerband mannen zijn.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4357 Gepost op: woensdag 27 januari 2016 - 23:54:22 »
Aan de Brusselsepoort in Mechelen rijden 3 fietsers, geen enkele is met zijn verlichting in orde, het was nochtans al 22:20. Alle 3 hadden ze geen achterlicht en slechts één had een voorlicht. Vlak achter hen rijdt een combi van de politie. Hun rijgedrag is ook niet echt wat het moet zijn, de bocht wordt quasi met 3 naast elkaar genomen. De combi van de politie grijpt niet in en rijdt rustig verder. Tja, zo steek je dat vervelend licht toch niet meer aan, de politie zegt er toch niets van.
Wat later maai ik bijna een fietser van de baan aan het kruispunt Uilmolenweg en Mechelseweg. Er staan hier verkeerlichten, ik heb groen en moet linksaf, het is rustig want laat. Ik zie geen auto's of fietsers naderen. Plots duikt er voor mij toch een fietser op die van Hombeek komt en richting Mechelen rijdt. Zoals verwacht geen verlichting en geen reflectoren in de wielen. Die fietser komt onder de donkere snelwegbrug aangereden, zonder verlichting, nauwelijks reflectoren en donkere regenkleding.
Ze zullen het ook nooit leren!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4358 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016 - 12:26:03 »
Gisteren een leerlinge gehad die voor de laatste twee uurtjes van een starterspakket van 6 uur rijles kwam.  Voor zover ik kon opmaken uit de lessenkaart, was het een kalme leerlinge die gedurende de eerste 4 uur bijzonder goede vorderingen maakte.

Van de kalme leerlinge die goede vorderingen maakte, schoot echter niets over.  Hypernerveus, paniekerig bij elke beweging die ze moest doen bij het autorijden.  Toch al wat nattigheid gevoeld.  Dus besloot ik om haar even aan de kant te zetten, om haar tot rust te laten komen, en 's te polsen wat er loos was.  Bleek dat ze na amper 4 uurtjes rijles met de wagen van thuis gereden had.  Mét geldig voorlopig rijbewijs 36 maanden, tweede binnenspiegel en L op de achterruit en haar begeleider mama zat naast haar.  Mama laat haar meteen achteruit de oprit afrijden, regelrecht de vrij drukke rijbaan op.  Volstrekt onrealistische verwachtingen natuurlijk.  Dan vraag je er ook om.  Als dochterlief een stuurfout maakt en mama dan ook nog 's te laat bij de handrem is, gebeurt uiteraard het onvermijdelijke: BENG KLINGELING.  Juist: welgeteld de alleréérste vijf meter met de auto van thuis, en al meteen tegen een geparkeerde wagen. 

Al bij al, viel de schade gelukkig nog mee.  Een achterlicht stuk, wat deuken en enkele krassen aan beide wagens.  "En de verzekering komt toch tussenbeide".  Mama vergeet hierbij gemakkelijkheidshalve maar de franchise.  Ook houdt ze géén rekening met het feit dat de bonus malus van haar auto nu een pak duurder zal uitvallen, en het nog jàren zal duren eer die terug op haar huidige niveau zit.  Omdat haar eigen auto tamelijk oud is, is die uiteraard niet meer omnium verzekerd, en draait ze zelf op voor de herstelling ervan.  Ook al laat ze die paar krassen en lichte deuk niet herstellen, dan nog kost haar dat een ferme duit.  De waarde van haar wagen is immers stevig gedaald, wat zich later bij eventuele verkoop kan vertalen in een aanzienlijk lagere overnameprijs.  Gelukkig neemt mama het nog enigszins sportief op, en beseft ze dat ze haar dochter NOOIT achteruit de oprit had mogen laten afrijden.  Gelukkig is ze daarom niet kwaad op dochterlief (wat in aardig wat huishoudens ongetwijfeld anders zou zijn).

Véél erger dan de blikschade, is het nu echter gesteld met het leerproces van de leerlinge.  Zij heeft nu een stevige schrik te pakken, en durft nauwelijks nog auto te rijden.  In de leswagen ging het gaandeweg toch weer wat beter.  De dubbele bediening waarover ik beschik, stelde haar toch enigszins gerust.  Maar met de auto van thuis, durft ze voorlopig niet meer te rijden.  Ze had het zélf al overwogen, en gaat nu wellicht eerstdaags nog bijkomende rijlessen boeken.  Hopelijk krijgen we haar zover, dat ook mama eens komt meerijden op de achterbank.  Dan pikt mama nog wat tips op, over wat haar dochter op DIT moment al wél aankan, en wat (nog) niet.

Alles bij elkaar opgeteld, zouden een paar extra uurtjes rijles nog véél minder duur zijn uitgevallen dan wat ze nu moet ophoesten.  Als je het mij vraagt: behoorlijk duur leergeld. 

Moet de wetgever rijlessen in een rijschool verplichten ?  Neen.  Er zijn zeer zeker ook ouders die hun kinderen kwalitatief weten te begeleiden.  Maar mag ik desondanks toch eventjes zo frank zijn om het te zeggen ?  Aan de verplichte begeleider, zouden best wat strengere voorwaarden gekoppeld mogen worden.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 12 februari 2016 - 12:28:25 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4359 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016 - 14:55:28 »
misschien de begeleider eerst een nieuw examen laten afleggen, zowel theoretisch als praktisch.  En indien niet geslaagd, rijbewijs kwijt en examen opnieuw doen
Er zullen allicht al direct minder kandidaat-begeleiders zijn ...

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4360 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016 - 16:55:23 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2615223/2016/02/12/Meisje-18-neemt-afscheid-van-vriend-en-wordt-van-de-weg-gemaaid-door-voertuig.dhtml

Citaat
Volgens de verkeersdeskundige kon de autobestuurder de aanrijding onmogelijk vermijden, omdat de jonge vrouw plots overstak. Zijn rijbewijs zou wel voor 15 dagen zijn ingetrokken.

Dat snap ik niet, maar dat zal weer aan mij liggen  ::)

Ondanks dat de zwakke weggebruiker een zware (helaas voor haar fatale) fout maakt, wordt de autobestuurder gestigmatiseerd ...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4361 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016 - 18:54:59 »
Enige logica is hier idd. vér zoek ...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4362 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016 - 19:03:06 »
Het krantenartikel vermeldt het niet, maar misschien was de bestuurder onder invloed van alcohol of drugs.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4363 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016 - 19:07:13 »
misschien de begeleider eerst een nieuw examen laten afleggen, zowel theoretisch als praktisch.  En indien niet geslaagd, rijbewijs kwijt en examen opnieuw doen.

Dan kun je minstens 75% van de bestuurders hun rijbewijs afpakken.

Bovendien gaat het er niet alleen om dat de begeleider voor een theoretisch en praktisch examen zou slagen. Men zou ook dienen na te gaan of hij wel in staat is om zijn kennis op een didactisch verantwoorde manier over te brengen. Als de begeleider bijvoorbeeld vaststelt dat de leerling niet behoorlijk schakelt, doch hij kan niet uitleggen wat er fout is en hoe de leerling dat kan verbeteren, is het geen geschikte begeleider.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4364 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016 - 19:19:37 »
Het krantenartikel vermeldt het niet, maar misschien was de bestuurder onder invloed van alcohol of drugs.

Er wordt inderdaad met geen woord gerept over het gebruik van alcohol of drugs.

Maar als reden voor het niet kunnen ontwijken van de jonge vrouw, wordt er wél opgegeven dat de jonge vrouw plots overstak.  Daarom begrijp ik de logica niet dat je dan twee zinnen verder leest dat het rijbewijs van de chauffeur voor 15 dagen ingetrokken wordt.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone