Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906132 keer)

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4395 Gepost op: maandag 25 april 2016 - 11:25:24 »
Voor het skiverlof van enkele weken geleden had ik mijn winterbanden gemonteerd. De voorbije winter waren ze hier in Belziek niet echt nodig. Na de vakantie heb ik het wat druk gehad en nog niet de tijd gevonden om de zomerbanden terug te monteren. Echter, gisteren was zo één van die dagen dat ik wel nut had van de winterbanden, nl. koud (3 °C) en nat.  ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4396 Gepost op: maandag 25 april 2016 - 13:11:17 »
Het heeft hier bij ons in 2006 al in september gesneeuwd, en nu, eind april, sneeuwt het opnieuw sinds gisteren. Dat is dus een periode van 8 maanden waarin het kan sneeuwen.

Maar niemand rijdt nog met winterbanden. Het is altijd weer een probleem om te weten wanneer je ze best monteert en demonteert.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4397 Gepost op: dinsdag 26 april 2016 - 01:43:50 »
Ha verleden week even nieuwe bouten gaan kopen om de zomerbanden te monteren maar het was er nog niet van gekomen, rij dus nog op de winterbanden...  ;D ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4398 Gepost op: dinsdag 26 april 2016 - 09:04:35 »
Vandaag behoorde ik bijna bij de categorie motorijders die al gevallen zijn. De E19 was goed nat, grip was dus gelimiteerd. Een BMW 7-reeks week plots uit naar links zonder zijn knipperlicht te gebruiken om onmiddellijk daarna vrij agressief terug naar rechts te gaan. In een reflex ging ik te hard in de remmen en de moto begon even te schuiven. Verdere reflexen waren gelukkig goed, rem onmiddellijk wat los en kijken naar de oplosssing. Ik had onmiddellijk de controle terug en kon verder rijden. Voor dergelijke idioten pas ik altijd goed op, vooral tijdens het file-filteren. Hier was dat echter nog niet het geval, ik reed gewoon links in het rijtje mee tijdens zo'n 80 à 90 km/u.
De manier waarop de idioot het manoeuvre uitvoerde doet me sterk denken dat hij dit expres deed. Op zijn moment zou je zo iemand even willen wijzen op zijn idioot gedrag, maar ik was hem al voorbij.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4399 Gepost op: dinsdag 26 april 2016 - 17:23:54 »
Het probleem is dat je als motorrijder niet veel kunt ondernemen tegen een automobilist.

Heeft jouw motorfiets al ABS, Joeri?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4400 Gepost op: woensdag 27 april 2016 - 09:10:55 »
Het probleem is dat je als motorrijder niet veel kunt ondernemen tegen een automobilist.

Heeft jouw motorfiets al ABS, Joeri?

Neen, geen ABS. Het was wel een optie die ik graag had gehad en alleszins op de volgende komt. Het leert me wel correct te remmen met een moto.

De koude en het regenweer houden me niet tegen. Ik heb mijn winterkleding terug bovengehaald, terug motolaarzen en dikke handschoenen. De dikke handschoenen hebben zeer waarschijnlijk wel iets te maken met mijn verkeerd remmanoeuvre. De dunnere handschoenen waarmee ik daarvoor reed geven meer gevoel voor de rem. Het was dan ook de eerste dag met de dikke handschoenen na een periode met die dunne.

Lesson learned: bij nat weer geleidelijker in de remmen en wat meer remkracht op het achterwiel dan gewoonlijk.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4401 Gepost op: woensdag 27 april 2016 - 15:55:19 »
Rij ik vandaag ter hoogte van de zwarte hengst in Zandhoven, komt er daar vlak voor mijn neus ene opgedraaid van Massenhoven, die heeft een stop bord, ik rij ongeveer 70,  van geen kwaad bewust dat een seconde later ik niet meer had kunnen stoppen. Ergste was dat het iemand van  50 -60 jaar was, hij zat er alleen in maar er hing dus wel een L op de achterruit, die moeten het aanleren ?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4402 Gepost op: woensdag 27 april 2016 - 22:31:20 »
Mogelijk was de 'L' voor de bestuurder zelf. Leerling bestuurders van meer dan 50 jaar oud zijn er af en toe en zelfs soms, eerder zelden, van meer dan 60 jaar!

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4403 Gepost op: zaterdag 07 mei 2016 - 20:52:43 »
Net toch ff stevig gelachen.

Tegenligger wil links afslaan, en ipv voorrang te verlenen zoals het hoort, wil hij zijn bocht afsnijden om ons snel voor te zijn.  Een actie die mijn voorligger niet écht kon waarderen.  Hij versnelde, en reed nog snel het gat dicht.  Zo'n actie genre: "Gij ni zelle makker, ge komt er hier ni tussen".  Op zich ook niet meteen de veiligste, laat staan hoffelijkste reactie, ma bon.  Tegenligger werd dus handig gepareerd, en besloot om dan toch maar te wachten en voorrang te verlenen.

Pittig detailke: tegenligger was een politiecombi.  En ik had ff de indruk dat m'n voorligger dat aanvankelijk niet gezien had.  Had eventjes een reactie die veel weg had van "fuck-was-dat-nu-een-politiecombi ?".  Noch de zwaailampen, noch het speciaal geluidstoestel waren actief, en een bevel ging er al evenmin uit van oom agent.  Dus ja, heren flikken, dat komt er dan van.

Either way, ik had er eigenlijk wel plezier in.  Sorry, ik kon het ook niet laten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4404 Gepost op: zondag 08 mei 2016 - 15:28:24 »
Misschien had je voorligger juist wél gezien dat het een politievoertuig was, en was hij de flikken die denken dat ze zich om het even wat kunnen veroorloven, ook meer dan kotsbeu.

Als flik weet je nu eenmaal dat je niet op veel temoetkoming moet rekenen als je weer maar eens een bok schiet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4405 Gepost op: maandag 09 mei 2016 - 09:53:32 »
Gisteren was ik nog vrij laat op weg van Montabaur (Duitsland) naar Mechelen. Op de A2 ergens, ergens tussen Lummen en Aarschot, zag ik tweemaal een groepje mensen op de pechstrook. Op zich is dit niet opnormaal. Maar als het telkens om camionettes gaat, met nog wat auto's erbij en vrij veel mensen (zonder fluo-hesjes), begin ik me vragen te stellen. Mensen-smokkelaars?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4406 Gepost op: woensdag 18 mei 2016 - 12:55:58 »
Vandaag heb ik de eerste keer de 5 afgeboden bij de keuring. Ik was al daar rond 7:15 zonder afspraak. Uiteindelijk heeft het me nog zo'n 45 min gekost. Waarvoor ook allemaal?

Het heeft me een uurtje slaap gekost en ik was nog op tijd op het werk.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4407 Gepost op: woensdag 18 mei 2016 - 15:20:42 »
Ik ben ook eens vroeg naar de keuring gereden. Bleek dat die loketbediende haar dag begon zonder wisselgeld. Ik heb moeten wachten tot er genoeg anderen met gepast geld betaald hadden en ze mij kon weergeven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4408 Gepost op: woensdag 18 mei 2016 - 16:49:02 »
Ik ben ook eens vroeg naar de keuring gereden. Bleek dat die loketbediende haar dag begon zonder wisselgeld. Ik heb moeten wachten tot er genoeg anderen met gepast geld betaald hadden en ze mij kon weergeven.

Of ze had wél wisselgeld, maar hoopte dat je zodanig gehaast was dat je zou antwoorden: "Hou het wisselgeld maar".  Toen bleek dat je bleef wachten, kon ze niet meer terug.  ;D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4409 Gepost op: donderdag 19 mei 2016 - 16:08:41 »
Of ze had wél wisselgeld, maar hoopte dat je zodanig gehaast was dat je zou antwoorden: "Hou het wisselgeld maar".  Toen bleek dat je bleef wachten, kon ze niet meer terug.  ;D

Verdorie, daar had ik nog niet aan gedacht.

Maar de GOCA zou wel één van de laatste plaatsen geweest zijn waar ik drinkgeld zou gegeven hebben.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."