Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906190 keer)

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4425 Gepost op: donderdag 30 juni 2016 - 20:09:35 »
Een staaltje creativiteit van de Belgische bestuurder gezien.

>>> hier krijgen bestuurders die rechtdoor rijden, sneller groen dan de bestuurders die linksaf willen.

Dus ?  De oplossing ?  Je vlamt het kruispunt snel over, om dan >>> hier
te keren, en vervolgens rechtsaf de Bisschoppenhoflaan op te rijden.  Met een béétje geluk, ben je minstens twee seconden sneller geweest.  En tsja, dat keren .... wat kan het jou schelen dat er een tegenligger komt aangereden, en ook die vrachtwagen met melk zijn we ook nog nét voor zeker ?  Ouch .... dàt ging maar nét goed .....

Die kerel had GVD véél geluk dat ik en de bestuurder die bezig was mij in te halen een goeie reflex in huis hadden, of hij was weggekegeld ....

« Laatst bewerkt op: donderdag 30 juni 2016 - 20:17:12 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4426 Gepost op: donderdag 30 juni 2016 - 20:47:11 »
Het is een truk die ik al meer gezien heb. Bijvoorbeeld in Antwerpen op de Singel, aan het kruispunt met de Jan Van Rijswijcklaan, als je van Berchem komt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4427 Gepost op: vrijdag 01 juli 2016 - 08:42:32 »
Zo bestaan er nog plaatsen, ken er zo eentje waar je paar honderd meter dagelijkse file volledig reglementair kunt voorbij rijden zonder speciale maneuvers, niet veel die die kennen ga hem dan ook niet specifiek plaatsen...
Al vind ik die in Wijnegem erover.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4428 Gepost op: vrijdag 12 augustus 2016 - 21:52:34 »
Net op de tram.  Trambestuurder moest een noodstop maken voor een "madam" die met haar kleine wou oversteken.  Madam had haar twee handen vol met twee zakken kledij die ze zonet gescoord had.  Die nieuwe outfit, is ongetwijfeld véél belangrijker dan haar zoontje.  Ze droeg die zakken dan nog zodanig onhandig, dat ze niet eens zag waar ze liep.  Tsja, dan heb je natuurlijk géén hand meer over voor de kleine, en zie je die tram niet naderen.  De kleine dankt z'n leven aan de alertheid van die trambestuurder en aan een andere volwassene, die hem nog nét wist weg te trekken.  Zonder hun alerte reactie, was die kleine gegarandeerd morsdood geweest. 

In plaats van haar stommiteit in te zien, trekt madam nog een arrogant kopke naar de trambestuurder, zo van "waddist, jong ?".  Man, man, man .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4429 Gepost op: vrijdag 12 augustus 2016 - 23:39:07 »
Sommige mensen beseffen echt niet het gevaar.  :o

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4430 Gepost op: dinsdag 16 augustus 2016 - 08:43:19 »
Zondagrijders, helaas bestaan ze nog! Op zondag reed ik ergens t.h.v. Vispluk in Vorselaar. Een auto rijdt een fietser quasi van het fietspad. De fietser gaat vol in de remmen en valt hierbij bijna (voorwiel geblokkeert?). Hij stop op pakweg 10 cm van de auto. De auto draaide rechts in een zijstraat en moest daardoor het fietspad dwarsen. De fietser kwam uit de tegengestelde richting, normaal op dit afliggend fietspad dat in de twee richtingen moet gebruikt worden.
De auto rijdt rustig verder en je ziet aan het rijgedrag dat de bestuurder niet veel rijdt. Zo'n 2 km verder draait ze op de oprit van een woning, wellicht woonde de oudere dame daar. De kans is dus zeer groot dat ze de situatie in haar buurt wel kent. Volgens mij weet ze nu nog altijd niet dat ze daar bijna een fietser omver heeft gereden.

Het zal allemaal wel niet zo erg zijn, ze hield zich wel keurig aan de snelheidslimieten.  >:D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4431 Gepost op: dinsdag 16 augustus 2016 - 09:20:48 »
Draai hier gisteren vlak bij mijn huis een smalle straat in, die neem ik dagelijks. Straat is zo smal dat je met 2 auto's haast niet kunt kruisen, moet je allebij een stuk door het gras. Op voorhand kun je zien of er iemand halverwege het straatje is maar niet als hij er al bijna uit komt. Ik draai daar altijd behoudzaam in, vooraan is het nog breder kun je stoppen als er toch iemand is, zicht is er weinig aangezien het straatje ook een stuk bergop loopt. Gisteren kom ik daar 2 fietsers tegen, madam reed volledig links aan een rotvaart naar dat blind kruispunt, ik stop direct, ben zelfs nog niet volledig ingedraaid.... Begint ze mij daar uit te kafferen.... Mijnheer was iets meer bij zijn verstand hij verontschuldigde zich voor zijn vrouw.

Je mag het nog allemaal kennen vlak bij je huis, je mag er nog naar rijden, dan nog....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4432 Gepost op: dinsdag 16 augustus 2016 - 18:59:16 »
Begint ze mij daar uit te kafferen.... Mijnheer was iets meer bij zijn verstand hij verontschuldigde zich voor zijn vrouw.

Leuk voor die man. Blij dat ik niet met zo een rotwijf getrouwd ben waar je je als man voor schaamt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4433 Gepost op: woensdag 17 augustus 2016 - 11:44:29 »
Begint ze mij daar uit te kafferen.... Mijnheer was iets meer bij zijn verstand hij verontschuldigde zich voor zijn vrouw.

Leuk voor die man. Blij dat ik niet met zo een rotwijf getrouwd ben waar je je als man voor schaamt.
Ja je zag echt dat hij er niet mee gediend was, die zullen achteraf goed gezind geweest zijn op elkaar.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4434 Gepost op: maandag 29 augustus 2016 - 23:25:56 »
Aan het station van Mechelen vertrekt een ziekenwagen vlak aan de uitgang, zo rond 22:30. Hij heeft duidelijk een patiënt aan boord. De ambulance moet door de voetgangerszone om via de Consciensestraat weg te geraken van het station. De blauwe zwaailampen staan aan, geen sirene. Hij rijdt zeer voorzichtig over de oneffenheden, waarschijnlijk omwille van de patiënt. Het is rustig en ik besluit hem de ruimte te geven en rustig te wachten tot hij voorbij is.
Enkele voetgangers lummelen wat rond en hangen voor de ziekenwagen, ook al wanneer de al op de rijbaan is en dus wat snelheid kan maken. Ze zijn die ziekenwagen voorbij gewandeld, hebben zeer waarschijnlijk gezien dat er een patiënt werd ingeladen en moeten de blauwe zwaailichten opgemerkt hebben. Ze keken nog niet eens om, laat staan dat ze de ziekenwagen de ruimte gaven! Het gaat steeds slechter met de voetgangers!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4435 Gepost op: dinsdag 30 augustus 2016 - 18:44:36 »
Ik ga een voertuig met blauwe zwaailichten niet opzettelijk hinderen, maar de bestuurder moet van mij ook geen tegemoetkoming verwachten als hij het vertikt om zich aan de wegcode te houden en zijn sirene aan te zetten wanneer hij doorgang wil krijgen.

Door dergelijke bestuurders tegemoet te komen als ze hun sirene niet gebruiken, zet je ze aan om erop te rekenen dat hen ook wel voorrang zal verleend worden als enkel de blauwe zwaailampen branden. En dan wordt het gevaarlijk, want die merk je niet altijd op.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4436 Gepost op: dinsdag 30 augustus 2016 - 19:16:11 »
22.30u en die ambulance rijd achter die voetgangers met zijn zwaailichten aan, als ze die niet opmerken zijn ze en blind en doof.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4437 Gepost op: dinsdag 30 augustus 2016 - 19:23:57 »
Ik ga een voertuig met blauwe zwaailichten niet opzettelijk hinderen, maar de bestuurder moet van mij ook geen tegemoetkoming verwachten als hij het vertikt om zich aan de wegcode te houden en zijn sirene aan te zetten wanneer hij doorgang wil krijgen.

Door dergelijke bestuurders tegemoet te komen als ze hun sirene niet gebruiken, zet je ze aan om erop te rekenen dat hen ook wel voorrang zal verleend worden als enkel de blauwe zwaailampen branden. En dan wordt het gevaarlijk, want die merk je niet altijd op.

Ik hinderde er niemand mee, er stond niemand te wachten achter mij. Ik kan het wel appreciëren dat ze de sirene niet direct gebruiken 's avonds. Het is voor de voetgangers maar een kleine moeite om een stap opzij te zetten, het leek er bijna op dat ze opzettelijk de weg blokkeerden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4438 Gepost op: dinsdag 30 augustus 2016 - 23:21:27 »
Er bestaat zoiets als een 'ongeschreven regel' en een beetje begrip en respect hoeven we toch ook niet in regeltjes te zetten, of toch?
Ik heb begrip voor de ambulancier die om 22:30 u.  tracht om geen onnodig lawaai te maken.
Ik heb minder begrip voor voetgangers die maar wat voor de ambulance rondhummelen terwijl ze het heel goed kunnen zien dat er zwaailichten aan staan. Hoogstwaarschijnlijk kennen ze niet eens de wegcode hier omtrent.
Aangezien er geen sirène was, zal het ook niet heel dringend geweest zijn, maar een beetje begrip en respect zou wel mogen.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4439 Gepost op: woensdag 31 augustus 2016 - 09:02:22 »
En anders los je het probleem toch gewoon op zoals Kortrijk dat doet, zeker ?  Daar willen ze tijdens de schooluren vrachtwagens +5 ton weren.  Ten eerste vraag ik mij af, of ze dat op een correcte manier gaan doen.  Dergelijk verbodsbord, moet immers op een plaats staan waar de bestuurder nog voor een alternatieve route kan opteren.  De buurtbewoners op die alternatieve route gaan lachen, als die vrachtwagens tijdens de schooluren verplicht worden om voorbij hun deurtje te denderen.  En rijden daar dan géén fietsers (op weg naar school bijvoorbeeld) ?

Het zou nogal wat beter zijn, mocht men de zwakzinnige weggebruikers eens inpeperen dat verkeersdeelname nu éénmaal inhoudt dat ook fietsers en voetgangers elementaire verkeersregels moeten respecteren.  Zolang men gaat blijven aanvaarden dat fietsers rondhossen zonder deftig licht in het pikkedonker, spookrijden, verkeerslichten negeren, menen dat ze altijd en overal voorrang hebben en bij een ongeval steeds in hun recht zijn, voetgangers vrolijk tussen twee geparkeerde voertuigen tevoorschijn mogen schieten om de rijbaan over te steken ipv de verplichte oversteekplaats te gebruiken en méér van die fraaie capriolen .... zal de verkeersveiligheid hoegenaamd niet verbeteren.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160830_02446746?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone