Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906054 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4440 Gepost op: woensdag 31 augustus 2016 - 14:10:24 »
Er bestaat zoiets als een 'ongeschreven regel'

How zekers... Als iedereen zich in het verkeer gaat gedragen volgens wat hij vindt dat een ongeschreven regel is, dan gaan er vodden van komen. Want dat zijn de ongeschreven regels zoals de breedste straat die voorrang heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4441 Gepost op: woensdag 31 augustus 2016 - 14:27:43 »
Er bestaan zeker ongeschreven regels die de maatschapij leefbaar houden, respect noemen ze dat, dat is geen vrije invulling voor wat iemand vind maar wat iedereen zou moeten vinden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4442 Gepost op: woensdag 31 augustus 2016 - 18:00:12 »
Er bestaan zeker ongeschreven regels die de maatschapij leefbaar houden, respect noemen ze dat, dat is geen vrije invulling voor wat iemand vind maar wat iedereen zou moeten vinden.

Euh mbt die ongeschreven regels: lijkt me mbt verkeersgerelateerde materie niet werkbaar.  Wie gaat er dan immers bepalen wat iedereen maar zou moeten vinden ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4443 Gepost op: woensdag 31 augustus 2016 - 18:09:01 »
Dat weet ik zo nog niet, ene voorrang geven die het straat wilt oprijden waar al tig auto's in de file foert hebben tegen gezegd bvb., dat moet niet, dat stoort niet want het is toch file en die mens die zit ineens met een heel ander humeur in datzelfde verkeer.
Ene dat een stomiteit begaat waarvoor je in de remmen moet, niet erg maar ni plezant, je kunt dan als een razende op die claxon gaan duwen want gevaarlijke situatie of je kunt denken van express doe je dat niet.
Er zijn zo hopen gevallen te vinden waar een beetje respect beter werkt dan uw recht op te eisen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline eugeen

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 169
  • Geslacht: Man
    • GRATIS RIJBEWIJS ONLINE
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4444 Gepost op: woensdag 31 augustus 2016 - 18:20:37 »
Een geschreven regel is dat je rechts op de rijbaan moet rijden. Heb je iemand ingehaald, dan keer je terug naar rechts.
Een ongeschreven regel is dat wanneer je een auto hebt ingehaald ter hoogte van een invoegstrook, je nog even op de linkerrijstrook mag blijven rijden om, wanneer een bestuurder wilt invoegen, het hem gemakkelijker te maken.

Is zelfs een tijd een examenvraag geweest in het kader van hoffelijk rijgedrag.

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4445 Gepost op: woensdag 31 augustus 2016 - 22:43:25 »
Er bestaan zeker ongeschreven regels die de maatschappij leefbaar houden, respect noemen ze dat, dat is geen vrije invulling voor wat iemand vind maar wat iedereen zou moeten vinden.
Ik volg Jo.
Als je een maatschappij leefbaar wilt houden met enkel geschreven regels, gaan er hele bibliotheken vol staan.
Empathie, respect, medeleven, goodwill, hoffelijkheid, verdraagzaamheid, begrip,  enz. , hoe beschrijf je dat exact en welke individuele invulling moeten we ons daar bij voorstellen?

Juist, er zijn vaste regels die we trachten te respecteren maar 'enkel' daarmee hou je een samenleving (of het verkeer) niet draaiend.
Robotten en computers,... ja die werken enkel met 0 en 1.

Het is vaak door gebrek aan sociale vaardigheden bij bestuurders dat het verkeer stroef verloopt, wrevel opwekt en soms al eens gevaarlijk kan zijn.
Hoe sociaal gedrag in het verkeer moet zijn, staat bij mijn weten niet in detail beschreven in de regels, en dat hoeft (voorlopig) nog niet.
Enkel de geschreven regels volgen zonder de ongeschreven regels (sociaal gedrag) gaat de verzuring versterken en dat is, denk ik, wat JC wou illustreren in zijn bericht.

OK, je hoeft niet opzij te gaan voor een prioritair voertuig met enkel blauwe zwaailichten (strikt volgens de regels) maar een beetje opzettelijk in de weg gaan lopen, getuigt van zeer weinig sociale vaardigheden.
« Laatst bewerkt op: woensdag 31 augustus 2016 - 23:37:40 door de rijprof »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4446 Gepost op: donderdag 01 september 2016 - 11:16:01 »
Een ongeschreven regel is dat wanneer je een auto hebt ingehaald ter hoogte van een invoegstrook, je nog even op de linkerrijstrook mag blijven rijden om, wanneer een bestuurder wilt invoegen, het hem gemakkelijker te maken.

De regel die je nu hanteert, wekt gegarandeerd vroeg of laat ergernis op bij een gehaaste achterligger (die uiteraard àndere ongeschreven regels hanteert).

Die vindt wellicht dat je net daardoor een vervelend obstakel bent die opzettelijk nog wat langer lelijk in z'n weg rijdt en dat 't niet verstandig was om een inhaalbeweging op te starten zo vlak voor een oprit.....

Oh ja, voor een goed begrip.  Ik vel hiermee géén waarde-oordeel over de ongeschreven regel die je hanteert.  Ik wil alleen maar wijzen op het gevaar van ongeschreven regels.  Wat voor de ene partij logisch en vanzelfsprekend is, is dat voor de andere mss allerminst .....

Ik volg Jo.
Als je een maatschappij leefbaar wilt houden met enkel geschreven regels, gaan er hele bibliotheken vol staan.
Empathie, respect, medeleven, goodwill, hoffelijkheid, verdraagzaamheid, begrip,  enz. , hoe beschrijf je dat exact en welke individuele invulling moeten we ons daar bij voorstellen?

Juist, er zijn vaste regels die we trachten te respecteren maar 'enkel' daarmee hou je een samenleving (of het verkeer) niet draaiend.
Robotten en computers,... ja die werken enkel met 0 en 1.

Klopt, maar je stelt de zaken naar mijn mening nogal zwart-wit voor. 

Volledig akkoord dat je niet àlles ad absurdum kan gaan regelen met wetteksten.  Anderzijds, dreigt het op de openbare weg een regelrechte jungle te worden als iedereen teveel en te vaak z'n eigen ongeschreven regeltjes gaat hanteren.

OK, je hoeft niet opzij te gaan voor een prioritair voertuig met enkel blauwe zwaailichten (strikt volgens de regels) maar een beetje opzettelijk in de weg gaan lopen, getuigt van zeer weinig sociale vaardigheden.

Ik heb hier toch een dubbel gevoel bij.  Neen, verstandig kun je dergelijk gedrag van die voetgangers allerminst noemen.  Maar die bestuurder van de ziekenwagen is zélf ook allerminst vrij van zonde.  Hij zou toch ook moeten beseffen dat hij bij gebreke van z'n sirène ook in een situatie kan terechtkomen bij dwarsend verkeer die hem net daardoor te laat kan opmerken om nog gepast te reageren....
« Laatst bewerkt op: donderdag 01 september 2016 - 12:12:46 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4447 Gepost op: donderdag 01 september 2016 - 14:24:58 »
Niet voor niets is de slogan van Christophoros "Sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer". Het kan het verkeer alleen maar aangenamer, veiliger en vlotter maken als je met de andere weggebruikers rekening houdt, niet altijd op je strepen staat en hen tegemoetkomt.

Wat verkeerd en gevaarlijk is, zijn de weggebruikers die ervan uitgaan dat jij hen maar moet tegemoetkomen. De bestuurder van een prioritair voertuig die het vertikt om zijn sirene te gebruiken, doch komt bumperkleven en met de grootlichten flikkeren om aan te geven dat je hem enkel vanwege zijn blauwe zwaailampen doorgang moet verlenen, is verkeerd bezig. De bestuurder die jou geen voorrang verleent, en dan nog arrogant met zijn hand zwaait om je te bedanken dat je hem voorgelaten hebt, is ook verkeerd bezig.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4448 Gepost op: donderdag 01 september 2016 - 14:40:55 »
Dat ze niet goed bezig zijn ok maar meer en meer kan ik er mij echt niet druk in maken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4449 Gepost op: donderdag 01 september 2016 - 19:23:16 »
Citaat van: Bert
Klopt, maar je stelt de zaken naar mijn mening nogal zwart-wit voor. 
Sociale vaardigheden die je nodig hebt in het leven en ook in het verkeer zijn nu net niet zwart-wit. Welke zwart-wit voorstelling maak ik dan volgens jou?
Citaat van: Jozef
Niet voor niets is de slogan van Christophoros "Sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer". Het kan het verkeer alleen maar aangenamer, veiliger en vlotter maken als je met de andere weggebruikers rekening houdt, niet altijd op je strepen staat en hen tegemoetkomt.
Zo bekijk ik het inderdaad ook en dat kan niet door zwart-wit te denken.
We houden ons zoveel mogelijk aan de regels en soms mag je al eens 'gepast' hoffelijk zijn. Om 'gepast' hoffelijk te zijn, moet je ook beschikken over sociale vaardigheden. D.w.z. dat je ook niet zomaar iedereen moet voorlaten, maar wees begripvol wanneer iemand in een vervelende-, moeilijke- en zeker in een gevaarlijke situatie terecht komt.
Dat zijn die ongeschreven regels die, naar mijn mening, hoe langer hoe minder weggebruikers kennen en toepassen.

Het zou geen slecht idee zijn om vragen i.v.m. sociale vaardigheden in het verkeer deels op te nemen in de rijexamens.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4450 Gepost op: donderdag 01 september 2016 - 19:38:47 »
Citaat van: Bert
Klopt, maar je stelt de zaken naar mijn mening nogal zwart-wit voor. 
Sociale vaardigheden die je nodig hebt in het leven en ook in het verkeer zijn nu net niet zwart-wit.

My point exactly.

Welke zwart-wit voorstelling maak ik dan volgens jou?

Herlees m'n ganse quote.  Na dit éne zinnetje, heb ik nog wat geschreven ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4451 Gepost op: donderdag 01 september 2016 - 19:58:05 »
Citaat van: Bert
Klopt, maar je stelt de zaken naar mijn mening nogal zwart-wit voor. 
Sociale vaardigheden die je nodig hebt in het leven en ook in het verkeer zijn nu net niet zwart-wit.

My point exactly.

Welke zwart-wit voorstelling maak ik dan volgens jou?

Herlees m'n ganse quote.  Na dit éne zinnetje, heb ik nog wat geschreven ....
Citaat
Klopt, maar je stelt de zaken naar mijn mening nogal zwart-wit voor.

Volledig akkoord dat je niet àlles ad absurdum kan gaan regelen met wetteksten.  Anderzijds, dreigt het op de openbare weg een regelrechte jungle te worden als iedereen teveel en te vaak z'n eigen ongeschreven regeltjes gaat hanteren.
Waaruit blijkt dan dat ik de zaken zwart-wit voorstel? Het is jouw tekst, niet de mijne.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4452 Gepost op: donderdag 01 september 2016 - 20:31:33 »
Citaat van: Bert
Klopt, maar je stelt de zaken naar mijn mening nogal zwart-wit voor. 
Sociale vaardigheden die je nodig hebt in het leven en ook in het verkeer zijn nu net niet zwart-wit.

My point exactly.

Welke zwart-wit voorstelling maak ik dan volgens jou?

Herlees m'n ganse quote.  Na dit éne zinnetje, heb ik nog wat geschreven ....
Citaat
Klopt, maar je stelt de zaken naar mijn mening nogal zwart-wit voor.

Volledig akkoord dat je niet àlles ad absurdum kan gaan regelen met wetteksten.  Anderzijds, dreigt het op de openbare weg een regelrechte jungle te worden als iedereen teveel en te vaak z'n eigen ongeschreven regeltjes gaat hanteren.
Waaruit blijkt dan dat ik de zaken zwart-wit voorstel? Het is jouw tekst, niet de mijne.

Ja, het is mijn tekst.  Nu heb je m'n quote tenminste toch al volledig aangehaald.  Nu nog een héél klein béétje de moeite doen om het laatste stukje te doorgronden en je bent er ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4453 Gepost op: donderdag 01 september 2016 - 20:59:38 »
Citaat
Nu nog een héél klein béétje de moeite doen om het laatste stukje te doorgronden en je bent er ....
Van sociale vaardigheden gesproken... Je doet nu wel erg kinderachtig.
Doe nu ook eens een héél klein beetje moeite en toon mij eens mijn zin aan waaruit blijkt dat ik zwart-wit zeg dat iedereen zomaar veel en vaak zijn eigen ongeschreven regeltjes moet hanteren?

Bovendien:
Citaat
Citaat van: Eugeen
   Een ongeschreven regel is dat wanneer je een auto hebt ingehaald ter hoogte van een invoegstrook, je nog even op de linkerrijstrook mag blijven rijden om, wanneer een bestuurder wilt invoegen, het hem gemakkelijker te maken.

De regel die je nu hanteert, wekt gegarandeerd vroeg of laat ergernis op bij een gehaaste achterligger (die uiteraard àndere ongeschreven regels hanteert).

Die vindt wellicht dat je net daardoor een vervelend obstakel bent die opzettelijk nog wat langer lelijk in z'n weg rijdt en dat 't niet verstandig was om een inhaalbeweging op te starten zo vlak voor een oprit.....
  In het voorbeeld dat Eugeen aangaf had de bestuurder reeds ingehaald en blijft hij nog even op zijn rijstrook om een zware vrachtwagen, volgeladen met melk, veilig en hoffelijk te laten invoegen.
Werd er ergens gezegd dat je vlak voor een oprit opzij gaat voor een invoegend bestuurder als er achter jou op 30 meter afstand een auto komt aangevlogen aan 180 km/u? Je fantaseert er dingen bij die er niet zijn.

Nog ééntje?
Citaat
Ik heb hier toch een dubbel gevoel bij.  Neen, verstandig kun je dergelijk gedrag van die voetgangers allerminst noemen.  Maar die bestuurder van de ziekenwagen is zélf ook allerminst vrij van zonde.  Hij zou toch ook moeten beseffen dat hij bij gebreke van z'n sirène ook in een situatie kan terechtkomen bij dwarsend verkeer die hem net daardoor te laat kan opmerken om nog gepast te reageren....
Waar ergens beschreef JC dat het hier aan een kruispunt was? Opnieuw fantaseer je dingen die er niet zijn.
Citaat van: JC
Aan het station van Mechelen vertrekt een ziekenwagen vlak aan de uitgang, zo rond 22:30. Hij heeft duidelijk een patiënt aan boord. De ambulance moet door de voetgangerszone om via de Consciensestraat weg te geraken van het station. De blauwe zwaailampen staan aan, geen sirene. Hij rijdt zeer voorzichtig over de oneffenheden, waarschijnlijk omwille van de patiënt. Het is rustig en ik besluit hem de ruimte te geven en rustig te wachten tot hij voorbij is.
Enkele voetgangers lummelen wat rond en hangen voor de ziekenwagen, ook al wanneer die al op de rijbaan is en dus wat snelheid kan maken. Ze zijn die ziekenwagen voorbij gewandeld, hebben zeer waarschijnlijk gezien dat er een patiënt werd ingeladen en moeten de blauwe zwaailichten opgemerkt hebben. Ze keken nog niet eens om, laat staan dat ze de ziekenwagen de ruimte gaven! Het gaat steeds slechter met de voetgangers!
Voordat jouw fantasie te ver op hol slaat, probeer nu ook eens goed te lezen wat er staat.
« Laatst bewerkt op: donderdag 01 september 2016 - 21:44:03 door de rijprof »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4454 Gepost op: donderdag 01 september 2016 - 22:07:58 »
OK, even heb ik nog gedacht dat het je bedoeling was om op een rationele manier van gedachten te wisselen.  Maar nu weet ik dus beter.  Het is zonneklaar uit welke hoek de wind waait.  Ik heb het in een ander topic aangedurft om mijn gedacht te schrijven over welbepaalde wantoestanden op een welbepaald forum.

Oei, hoe stout van mij om objectief vast te stellen, hoe de moderatoren bepaalde forumregels (inzonderheid ééntje die discussiëren nadrukkelijk verbiedt) zélf  vrolijk aan hun laars lappen.
Oei, hoe stout van mij om objectief vast te stellen dat in voornoemd topic jullie er een gigantische knoeiboel van gemaakt hebben.  Topicstarter snapt er nu niks meer van.  Goed bezig, jongens.  Echt !
Oei, hoe stout van mij om objectief vast te stellen dat Eugeen dringend wat kuiswerk heeft in z'n gigantische hoop oefenvragen
(mbt tot dat laatste heeft hij dit keer tenminste toch al de moeite gedaan om een -voorlopig- beter geschikte foto bij de oefenvraag te steken)

Van sociale vaardigheden gesproken... Je doet nu wel erg kinderachtig.

Neen, m'n beste.  Die eer laat ik aan jou, en de andere lieden van de GRO-bende over.  Je komt hier gewoon de boel een beetje verzieken omdat ik het aangedurft heb om hier op een rationele, zakelijke en vooral: objectieve manier dingen aan te kaarten die grandioos mis lopen op een niet nader genoemd forum.  Hoe zielig .... kàn je doen ?

In het voorbeeld dat Eugeen aangaf had de bestuurder reeds ingehaald en blijft hij nog even op zijn rijstrook om een zware vrachtwagen, volgeladen met melk, veilig en hoffelijk te laten invoegen.
Werd er ergens gezegd dat je vlak voor een oprit opzij gaat voor een invoegend bestuurder als er achter jou op 30 meter afstand een auto komt aangevlogen aan 180 km/u? Je fantaseert er dingen bij die er niet zijn.

Ja, hij had al ingehaald.  So ?  Vroeg of laat, kom je daarmee in conflict met een gehaaste achterligger die andere regeltjes hanteert.  Eugeen heeft er niet over geschreven, en dus zijn dat voor jou bijgevolg ineens dingen die er niet (kunnen?) zijn ?  Het is nochtans een eeuwenoude discussie tussen bestuurders die willen doorrijden versus linksplakkers.  (een mens vraagt zich soms toch af van welke planeet je komt)

Nog ééntje ?

Ja, probeer eens ?

Citaat
Ik heb hier toch een dubbel gevoel bij.  Neen, verstandig kun je dergelijk gedrag van die voetgangers allerminst noemen.  Maar die bestuurder van de ziekenwagen is zélf ook allerminst vrij van zonde.  Hij zou toch ook moeten beseffen dat hij bij gebreke van z'n sirène ook in een situatie kan terechtkomen bij dwarsend verkeer die hem net daardoor te laat kan opmerken om nog gepast te reageren....
Waar ergens beschreef JC dat het hier aan een kruispunt was?

Nergens, en ik schreef dat dus ook niet.  "Die bestuurder kàn in een situatie terechtkomen" .... is wel iets anders dan "die bestuurder bevondt zich aan een kruispunt" (wat JIJ weer van m'n woorden maakt éh).  Woorden verdraaien, helemaal in GRO-style.   Daar is er ook nog altijd eentje van overtuigd dat als de Fod Mob hem laat weten dat "men neigt te besluiten dat het mag" dit hetzelfde betekent als "het mag" .... 

Moest ik nu niet beter weten, ik zou me nog gaan afvragen of je ooit de middelbare school met vrucht beëindigd hebt.  Daar wordt namelijk geleerd om teksten begrijpend te lezen.  Maar ik weet intussen beter: je verziekt dit forum en probeert mij op een laffe manier aan te vallen door opzettelijk mijn woorden te verdraaien.  En je motieven daartoe zijn niet eens zo gek ver te zoeken.  Zielig noem ik dat, sorry.

Opnieuw fantaseer je dingen die er niet zijn.

Neen, JIJ verdraait opzettelijk mijn woorden.

Citaat van: JC
Aan het station van Mechelen vertrekt een ziekenwagen vlak aan de uitgang, zo rond 22:30. Hij heeft duidelijk een patiënt aan boord. De ambulance moet door de voetgangerszone om via de Consciensestraat weg te geraken van het station. De blauwe zwaailampen staan aan, geen sirene. Hij rijdt zeer voorzichtig over de oneffenheden, waarschijnlijk omwille van de patiënt. Het is rustig en ik besluit hem de ruimte te geven en rustig te wachten tot hij voorbij is.
Enkele voetgangers lummelen wat rond en hangen voor de ziekenwagen, ook al wanneer die al op de rijbaan is en dus wat snelheid kan maken. Ze zijn die ziekenwagen voorbij gewandeld, hebben zeer waarschijnlijk gezien dat er een patiënt werd ingeladen en moeten de blauwe zwaailichten opgemerkt hebben. Ze keken nog niet eens om, laat staan dat ze de ziekenwagen de ruimte gaven! Het gaat steeds slechter met de voetgangers!
Voordat jouw fantasie te ver op hol slaat, probeer nu ook eens goed te lezen wat er staat.

Neen, mijn fantasie slaat geenszins op hol.  Probeer JIJ vooral eens te lezen wat IK schrijf.  En ZONDER mijn woorden te verdraaien deze keer, waarvoor dank.
« Laatst bewerkt op: donderdag 01 september 2016 - 22:09:57 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone