Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906075 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4455 Gepost op: donderdag 01 september 2016 - 22:45:02 »
Citaat
je verziekt dit forum en probeert mij op een laffe manier aan te vallen door opzettelijk mijn woorden te verdraaien.
Euh, ... wie is er hier begonnen met aanvallen? Wie verziekt hier het forum? Wie fantaseert en verdraait dingen die er niet zijn? Wie doet hier kinderachtig en denigrerend?

Opnieuw begin je dol te draaien en er vanalles bij te sleuren dat er niets mee te maken heeft in plaats van simpel op de  zogenaamde zwart-wit vraag te antwoorden waarvan jij mij beschuldigde.

Ik vraag mij af wat ik jou misdaan heb om zo tekeer te gaan?... ::)

Jij zegt dat ik zwart-wit denk en ik vraag waarom, toon eens aan waar?
Dan begin je rond de pot en dol te draaien. Ik ben dan finaal diegene die jou op een laffe manier aanvalt?  Zeer eigenaardige logica, als je 't mij vraagt...
Met mijn hogere studies, in het vak psychologie zou ik er misschien een verklaring voor kunnen vinden, als je me even de tijd geeft.

Nogmaals, wat heb ik jou ooit misdaan? Zelfs daar slaat jouw fantasie op hol...
« Laatst bewerkt op: donderdag 01 september 2016 - 23:07:25 door de rijprof »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4456 Gepost op: donderdag 01 september 2016 - 23:25:17 »
Euh, ... wie is er hier begonnen met aanvallen ?

Jij.

Wie verziekt hier het forum?

Jij.

Wie fantaseert en verdraait dingen die er niet zijn?

Ik zeker niet.  Als ik schrijf dat een bestuurder in een situatie kan terechtkomen, vraag jij aan mij waar JC geschreven zou hebben dat die bestuurder zich aan een kruispunt bevond.  Herlees anders je eigen postings nog eens ?

Of  ben je er nog altijd van overtuigd dat er geen verschil zou bestaan tussen
- "Die bestuurder kan in een situatie terechtkomen met dwarsend verkeer" (hetgeen ik schreef)
- "Die bestuurder bevondt zich op een kruispunt" (hetgeen jij van mijn woorden maakt)

tip: begrijpend lezen, zie lagere school.  Of mijn woorden verdraaid zijn ? JA !

Wie doet hier kinderachtig en denigrerend ?

Je verdraait doelbewust mijn woorden.  Dàt, m'n beste, is héél kinderachtig.

Opnieuw begin je dol te draaien

Opnieuw ?   Waar dan nog, volgens jou ?

en er vanalles bij te sleuren dat er niets mee te maken heeft in plaats van simpel op de  zogenaamde zwart-wit vraag te antwoorden waarvan jij mij beschuldigde.

Welja, nu begin je godverdomme nog met de minuut grover te liegen ook.

- Aanvankelijk citeer je mijn woorden slechts voor de helft
- Daarna citeer je mijn quote volledig, waarna ik je vraag om het tweede gedeelte uit die quote te doorgronden
- Dat vertik je, want jouw reactie daarop: JIJ (ja, Rijprof, JIJ !) sleurt er die quotes van Eugeen en JC bij, waarbij je doelbewust mijn woorden verdraait

En IK ..... zou volgens jou diegene zijn die er dingen begint bij te sleuren ?  Jongens, toch.  Er zijn er al voor minder in de psychiatrie weggestoken.

Ik vraag mij af wat ik jou misdaan heb om zo tekeer te gaan?... ::)

Hoeveel tijd heb je ?

Jij zegt dat ik zwart-wit denk en ik vraag waarom, toon eens aan waar?

Dat heeft onmiskenbaar geen enkele zin.  Je hebt hier al bij herhaling bewezen dat je het vertikt om te doorgronden wat ik schrijf.  En ik heb al bewezen dat je elders ook nog 's mijn woorden doelbewust verdraait. 

Dan begin je rond de pot en dol te draaien. Ik ben dan finaal diegene die jou op een laffe manier aanvalt ?

Euh .... WIE draait er hier rond de pot ?  WIE sleurde er hier die quotes van JC en Eugeen bij ?  Zeg het eens: WIE ?

Zeer eigenaardige logica, als je 't mij vraagt...

Jij hanteert inderdaad een bizarre logica.

Nogmaals, wat heb ik jou ooit misdaan? Zelfs daar slaat jouw fantasie op hol...

Juist .... ik zal ongetwijfeld ook nog gefantaseerd hebben dat JIJ over die quotes van JC en Eugeen begon.  Dwazer moet het nu écht niet meer worden.  Soit, ik heb nu je ware aard leren kennen.
« Laatst bewerkt op: donderdag 01 september 2016 - 23:32:19 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4457 Gepost op: donderdag 01 september 2016 - 23:37:08 »
Ik ook de jouwe.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 02 september 2016 - 00:07:30 door de rijprof »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4458 Gepost op: vrijdag 02 september 2016 - 00:31:20 »
Ik ook de jouwe.

Wel, 't is me zéér aangenaam.  Ik ben alvast géén schijnheilige leugenaar ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4459 Gepost op: vrijdag 02 september 2016 - 10:13:46 »
Beste Bert en rijprof,

Ik heb de indruk dat hier de gedachenwisseling over ongeschreven regels en wantoestanden op het GRO Forum door elkaar gehaald worden, en dat aanleiding geeft tot ongepaste uitspraken.

Beseft dat men zich bij GRO Forum enkel maar verkneukelt over dergelijke ontsporingen. Ik nodig jullie uit om even diep adem te halen en beide onderwerpen strikt gescheiden te houden. Het zou mooi zijn als we kunnen tonen dat er hier een harmonieuze samenwerking mogelijk is tussen een ex-medewerker en een medewerker van GRO Forum. Met dank voor jullie begrip en medewerking.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4460 Gepost op: vrijdag 02 september 2016 - 10:19:22 »
Jozef, ik wil dat van mijn kant proberen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 02 september 2016 - 10:23:40 door de rijprof »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4461 Gepost op: vrijdag 02 september 2016 - 10:39:05 »
Jozef, ik wil dat van mijn kant proberen.

Heel veel dank. Ik ben er zeker van dat Bert dat ook wil.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4462 Gepost op: vrijdag 02 september 2016 - 11:17:22 »
Beste Bert en rijprof,

Ik heb de indruk dat hier de gedachenwisseling over ongeschreven regels en wantoestanden op het GRO Forum door elkaar gehaald worden, en dat aanleiding geeft tot ongepaste uitspraken.

Beseft dat men zich bij GRO Forum enkel maar verkneukelt over dergelijke ontsporingen.

Ja, ik geef toe dat ik me daar aan heb laten vangen.

Jozef, ik wil dat van mijn kant proberen.

Heel veel dank. Ik ben er zeker van dat Bert dat ook wil.

Jazeker.  Wel een opmerkelijk toeval dat Eugeen uitgerekend NU reageert in een ander topic ....
« Laatst bewerkt op: vrijdag 02 september 2016 - 16:02:39 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4463 Gepost op: zaterdag 03 september 2016 - 00:30:22 »
Citaat van: Jozef
Ik heb de indruk dat hier de gedachtewisseling over ongeschreven regels en wantoestanden op het GRO Forum door elkaar gehaald worden, en dat aanleiding geeft tot ongepaste uitspraken.
Jozef, ik wil er graag op wijzen, als je een pagina terug gaat (Reactie #4454), wie de gedachtewisseling steeds op een ander spoor probeert te zetten door er van alles bij te sleuren dat niets met het discussieonderwerp te maken heeft i.p.v. bij het onderwerp te blijven en constructief van gedachten te wisselen.
Ik wou dit even kwijt...
Ik hoop dat we hier lessen kunnen uittrekken voor de toekomst en een alarmbelletje ( ! ) moeten laten rinkelen als er zaken worden gezegd die niets met het onderwerp te maken hebben.
Verder, zand erover.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 03 september 2016 - 00:42:27 door de rijprof »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4464 Gepost op: zaterdag 03 september 2016 - 00:37:27 »
Jozef, ik wil er graag op wijzen, als je een pagina terug gaat, wie de gedachtewisseling steeds op een ander spoor probeert te zetten door van alles er bij te sleuren dat niets met het discussieonderwerp te maken heeft i.p.v. bij het onderwerp te blijven en constructief van gedachten te wisselen.
Ik wou dit even kwijt...
Verder, zand erover.

Zoals reeds aangetoond in posting 4456, Ik was het in elk geval niet  (althans,als het dàt is wat je hiermee wilde insinueren).
Verder, inderdaad zand erover.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4465 Gepost op: zaterdag 03 september 2016 - 00:49:32 »
Ik laat het oordeel aan de lezers wie het onderwerp deed ontsporen.

Ik hoop dat we er iets kunnen uit leren, want leuk vond ik het allesbehalve ( ! )

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4466 Gepost op: zaterdag 03 september 2016 - 04:32:36 »
Jozef, ik wil er graag op wijzen, als je een pagina terug gaat (Reactie #4454), wie de gedachtewisseling steeds op een ander spoor probeert te zetten door er van alles bij te sleuren dat niets met het discussieonderwerp te maken heeft i.p.v. bij het onderwerp te blijven en constructief van gedachten te wisselen.
Ik wou dit even kwijt...

OK, maar als we verder blijven kibbelen, geraken we niet vooruit. Jij en Bert hebben goede voornemens genomen, hoed af voor jullie beiden. Schuldigen zoeken is nu niet meer aan de orde, laten we nu oplossingen uitwerken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4467 Gepost op: zaterdag 03 september 2016 - 10:44:57 »
Ik laat het oordeel aan de lezers wie het onderwerp deed ontsporen.

Ik hoop dat we er iets kunnen uit leren, want leuk vond ik het allesbehalve ( ! )

Ik heb heel de 'discussie' (sic)  gevolgd, en ik meng er mij niet in. Beiden geven waardevolle bijdragen.
Met het risico de derde hond te zijn in het gezegde... >:D
Zet beiden de wijzer weer op nul aub. Laat het sociaal, hoffelijk, vlot en veilig blijven  ;)

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4468 Gepost op: zaterdag 03 september 2016 - 21:21:47 »
Is het een goed idee om voor de toekomst en een alarmbelletje ( ! ) laten rinkelen wanneer onnodig wordt afgeweken van het onderwerp en discussies dreigen uit de hand te lopen ?
« Laatst bewerkt op: zaterdag 03 september 2016 - 21:42:12 door de rijprof »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4469 Gepost op: maandag 05 september 2016 - 14:28:36 »
Is het een goed idee om voor de toekomst en een alarmbelletje ( ! ) laten rinkelen wanneer onnodig wordt afgeweken van het onderwerp en discussies dreigen uit de hand te lopen ?

Je vraag heeft betrekking op twee verschillende evoluties van een draad.

Niet zelden geeft een onderwerp aanleiding tot een gedachtenwisseling over een ander onderwerp dat er in meerdere of mindere mate mee verwant is. Ik weet dat ik terzake wat te laks ben om orde op het forum te handhaven en het andere onderwerp af te splitsen naar een nieuwe draad. Mea culpa.

Het andere aspekt is het uit de hand lopen van een draad met ongepaste uitspraken over een andere deelnemer, welke in het vuur van de strijd ontstaan.

Het is gemakkelijk om een zuiver dictatoriaal forum zoals GRO Forum te leiden. Een aantal moderatoren gaan er bijzonder respektloos om met niets vermoedende deelnemers. Als de deelnemer al durft te reageren, wekken de moderatoren de indruk dat ze bereid zijn tot een gedachtenwisseling, waarbj ze het aangewezen achten om alvast te beginnen met het uitdelen van wat oorvijgen. Durft de deelnemer dan nog te reageren, dan blijkt er plots geen discussie meer mogelijk te zijn, dan wordt het bericht zonder enige mededeling verwijderd of gaat er botweg een slotje op de draad. Putin en Erdogan kunnen er nog een puntje aan zuigen.

Op dit forum heb ik altijd de ruimst wettelijk mogelijke vrijheid van meningsuiting gewaarborgd. Ze is een erg kostbaar goed in een samenleving, en daarom ook een fundament van het beleid op dit forum. Het maakt het modereren van het forum soms wel tot een huzarenstukje. Enerzijds denk ik dan: wie ben ik om volwassen medemensen te zeggen wat ze te doen en te laten hebben? Ze zijn volwassen, ze zullen zelf toch wel inzien dat ze te ver aan het gaan zijn. Anderzijds is het mijn plicht voor de goede werking van het forum om bij een ontsporing te proberen het treintje terug op de sporen te zetten.

Het verleden heeft me geleerd dat het best is om redelijk kort op de bal te spelen, want als het tot een escalatie komt, wordt het des te moeilijker om de gemoederen te bedaren. Ik probeer altijd eerst om zo voorzichtig mogelijk op te treden en niemand gezichtsverlies te laten lijden. In extreme gevallen van hysterie, als er met een betrokkene echt geen land meer te bezeilen valt, ben ik helaas al enkele keren moeten overgaan tot een tijdelijke opschorting van het schrijfrecht. Onverantwoorde of definitieve verbanningen gebeuren evenwel nooit op dit forum. Momenteel is al geruime tijd geen enkele deelnemer meer het voorwerp van enige beperkingen.

Een alarmbel... ik heb in het verleden al enkele keren een foto van een gele kaart gepost. Ook niet-voetbalfans weten wat dat betekent. Het probleem is alijd om uit te maken vanaf wanneer het te ver aan het gaan is en een tussenkomst vereist is. Ik probeer er daarbij ook rekening te houden dat ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, en de ene al een wat feller temperament heeft dan de andere. Soms zegt de ene "Hij is begonnen met slaan" en de andere "Ja maar hij is begonnen met terug te slaan".

Ik heb destijds een forumetiquette opgesteld en doe mijn best om het forum te leiden naar mijn beste weten en geweten. Maar, beste rijprof, om al maar meteen orde op zaken te houden: je mag gerust onder de rubriek "Website" een draad opstarten over het forumbeleid. Dit is niet mijn forum, maar ons forum. En ik ben God de Vader niet, ik sta altijd open om samen met mijn mededeelnemers aan het forum van gedachte te wisselen over het forumbeleid. Ten slotte moeten niet ik, maar jullie het hier tof vinden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."