Elke schooldag is het bij mij thuis zeer druk, drie kinderen klaar maken en naar de school brengen. Het vraagt heel wat organisatie om ze veilig op school te krijgen gezien mijn vrouw en ikzelf beiden een fulltime job hebben. Als er genoeg tijd is wil mijn vrouw ze wel eens met de fiets brengen. De jongste gaat dan achter op de fiets, de 2 anderen zijn perfect in staat om veilig te fietsen door de spits in Mechelen (7 en 10 jaar). Mijn vrouw laat ze dan ook altijd voor zich uit rijden zodat ze kan controleren. Blijkbaar zijn niet alle ouders zo bezorgd om hun kinderen!
Deze morgend zag ik een jong kind, ik schat zo'n 7 jaar oud, met zijn fietsje naar school rijden en dit zonder begeleiding van een volwassene of een ouder kind. Erger nog hij had zijn jongere broertje mee.

Achter hem worstelde zijn jongere broertje met zijn fietsje. Ik schat het kind nauwelijks 4 jaar oud. Hij was dan ook niet in staat om deftig te fietsen. Hij slingerde over de gehele rijbaan en zijn broer stond regelmatig te wachten. Dit gebeurt dan in de drukke ochtendspits op één van de drukste punten in Mechelen: Speecqvest, Raghenoplein, Karindaal Mercierplein, ...
Je moet geen diploma hebben om ouder te worden, maar misschien is dat nog niet zo'n slecht idee.