Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4485 Gepost op: vrijdag 16 september 2016 - 09:48:40 »
Gisteren reed ik met mijn dochter naar de dansles. De plek waar ze danst is zo'n 2 km ver, ideaal om de fiets te nemen! Ik moet dan wel rond 18:00 het station van Mechelen voorbij rijden. Er is een fietspad aangeduid, maar de voetgangers houden hier geen rekening mee. Hier is het dus uitkijken geblazen. Erger werd het iets verder waar ik het kanaal volg richting plaisancebrug. Dit fietspad is erg druk rond die tijd. Het gebrek aan discipline en een beetje respect voor de verkeersregels bij de fietsers is niet te vatten. Het fietspad mag hier in de twee richtingen gebruikt worden, maar rechts rijden is voor velen te veel gevraagd. Nog leuker wordt het als ze gewoon wat slingeren over het fietspad, met twee naast elkaar waardoor er te weinig plaats is voor tegenliggers, gsm in de hand, ...
Toen ik terug reed was het al donker geworden en nam ik een nieuwe trend waar. Ik zie al langer dat misschien een kwart van de fietsers lichten op de fiets hebben. Gisteren zag ik een aantal fietsers die de GSM in de hand aan het stuur houden en dan de zaklamp functie van de smartphone gebruiken en zo alvast een soort van voorlicht hebben.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4486 Gepost op: vrijdag 16 september 2016 - 21:42:31 »
inventief zijn ze wel....
https://youtu.be/BxSd7OYCBk0
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4487 Gepost op: maandag 26 september 2016 - 22:12:41 »
Het viel me vandaag weer fel op hoe bont de zwakzinnige weggebruikers het maken. Toen ik daarstraks met de moto door Antwerpen reed merkte ik op dat een vrouw op de fiets quasi even snel vooruit kwam als ik zelf. Hierbij moest ze de ene zware overtreding na de andere begaan. Ze ging meerdere keren door het rood, reed aan de verkeerde kant van de weg, gebruikte zebrapaden met de fiets en dacht daar voorrang te hebben, ...
Toen ik bijna thuis was kwam ik weer twee fraaie exemplaren tegen aan het station. Een voetganger ziet me aankomen, er is zelfs oogcontact. Ze steekt echter over daar waar geen zebrapad is en kijkt zelfs niet meer. Ik reed nauwelijks meer dan 5 km/u en heb haar duchtig doen schrikken toen ze op een meter of 2 was genaderd, ff toeteren en de motor op wat toeren jagen en ze worden plots wakker. Een beetje verder slenterde een exemplaar in het midden van de weg zonder maar één keer te kijken of er auto's (of moto's) aankwamen. Uiteindelijk heb ik alles moeten dichtgooien omdat ze plots van richting veranderde. Toen ik op 1 m voor haar voeten tot stilstand kwam drong het nog altijd niet tot haar door.
Zonder responsabilisering van de zwakke weggebruiker zal het nooit veiliger worden in Belziek.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4488 Gepost op: vrijdag 07 oktober 2016 - 09:48:52 »
Elke schooldag is het bij mij thuis zeer druk, drie kinderen klaar maken en naar de school brengen. Het vraagt heel wat organisatie om ze veilig op school te krijgen gezien mijn vrouw en ikzelf beiden een fulltime job hebben. Als er genoeg tijd is wil mijn vrouw ze wel eens met de fiets brengen. De jongste gaat dan achter op de fiets, de 2 anderen zijn perfect in staat om veilig te fietsen door de spits in Mechelen (7 en 10 jaar). Mijn vrouw laat ze dan ook altijd voor zich uit rijden zodat ze kan controleren. Blijkbaar zijn niet alle ouders zo bezorgd om hun kinderen!
Deze morgend zag ik een jong kind, ik schat zo'n 7 jaar oud, met zijn fietsje naar school rijden en dit zonder begeleiding van een volwassene of een ouder kind. Erger nog hij had zijn jongere broertje mee. :o Achter hem worstelde zijn jongere broertje met zijn fietsje. Ik schat het kind nauwelijks 4 jaar oud. Hij was dan ook niet in staat om deftig te fietsen. Hij slingerde over de gehele rijbaan en zijn broer stond regelmatig te wachten. Dit gebeurt dan in de drukke ochtendspits op één van de drukste punten in Mechelen: Speecqvest, Raghenoplein, Karindaal Mercierplein, ...
Je moet geen diploma hebben om ouder te worden, maar misschien is dat nog niet zo'n slecht idee.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4489 Gepost op: vrijdag 07 oktober 2016 - 18:34:58 »
Niet één keer maar meerdere keren en ook nog elke dag opnieuw zie ik fietsers in ware doodsverachting stijl  door het verkeer laveren , via het zebrapad de straat over steken, auto's of vrachtwagens die aankomen deren hun niet, draai af en gaan, vaak nog zonder kijken.
Nooit heeft dat zo erg geweest als nu, schandalig.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4490 Gepost op: zaterdag 08 oktober 2016 - 13:55:45 »
Niet één keer maar meerdere keren en ook nog elke dag opnieuw zie ik fietsers in ware doodsverachting stijl  door het verkeer laveren , via het zebrapad de straat over steken, auto's of vrachtwagens die aankomen deren hun niet, draai af en gaan, vaak nog zonder kijken.
Nooit heeft dat zo erg geweest als nu, schandalig.
Zwakke weggebruiker: de reglementering geeft hen (denken ze) vrij spel.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 14 oktober 2016 - 20:08:20 door e49Memling »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4491 Gepost op: zaterdag 08 oktober 2016 - 16:45:31 »
Containerpark, steeds leuk, aanhangers die afgepikt moeten worden omdat ze niet kunnen rijden, vandaag weer zo ene, toen moest hij zijn wagen voor de aanhanger brengen, dat we links rechts 2 meter vrij hebben belet die persoon toch niet om 4-5 keer zijn wagen terug recht te moeten zetten. Ik bedoel dat rijdt met een aanhanger maar kan zijn losse wagen nog niet deftig achteruit steken.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4492 Gepost op: donderdag 13 oktober 2016 - 11:19:39 »
Het lijkt wel dat de stadsdiensten in Mechelen instructies krijgen in die zin want dagelijks zie ik voertuigen van de stad de spits hinderen. Het gaat dan vnl. over bezemwagens die op de drukste kruispunten van Mechelen (bv. Kardinaal Mercierplein) tijdens de spits de straat gaan vegen. Ze hangen dan wat op het kruispunt rond en verstoren de afwikkeling van het verkeer daar fel. Al enkele dagen is er nu een wagentje van de stad met hoge druk en/of stoom de straat aan het schoon maken rond het station, natuurlijk zo rond 8:00, het drukste moment van de dag.
Verder zag ik een bezemwagen op N1 aan Mechelen-Zuid. In volle spits reed die traag (5 à 10 km/u) over het fietspad en nog een stuk op de rijbaan. Dit zorgt natuurlijk voor een heleboel onnodige conflicten op deze zeer drukke uitvalsweg voor Mechelen. Daarenboven zat de chauffeur heel de tijd met de gsm aan zijn oor.

Ik breng de stadsdiensten nog op de hoogte, zal wel niks worden!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4493 Gepost op: donderdag 13 oktober 2016 - 13:45:56 »
Ik breng de stadsdiensten nog op de hoogte, zal wel niks worden!

Ik denk dat ik het antwoord NU al zowat kan raden.  "Die mensen doen ook maar hun werk.  U wil ongetwijfeld toch ook een propere stad" enz.  En gegarandeerd gaat men aan de essentie van je mail, telefoontje of wat dan ook voorbij.  Namelijk: tuurlijk wil iedereen een propere stad.  Maar die werken zouden beter op een minder "verkeers-druk" (of hoe omschrijf je dat best ?) ogenblik plaatsvinden op die drukke verkeersassen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4494 Gepost op: donderdag 13 oktober 2016 - 19:57:10 »
Net in het donker, 9 wielerterroristen op de baan voor me, ze hadden, wel licht. Ga je ze voorbij steken beslist de klojo achteraan het groepje in te halen, op het vak waar ik al zit.....
500m verder in een S bocht komt er een tractor tegen, halve meter over de meet.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4495 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2016 - 08:32:20 »
Die tractor, da's gevaarlijk, jo. Als je daar als tegenligger tegenaan knalt, heb je weinig kans.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4496 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2016 - 09:10:17 »
Die tractor, da's gevaarlijk, jo. Als je daar als tegenligger tegenaan knalt, heb je weinig kans.

Het mag mss raar klinken, maar ook voor de bestuurder van die tractor kan het akelig aflopen :

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-lokeren/zwaargewond-na-buiteling-met-beerkar-a2815602/

(al betreft het hier géén ongeval tussen twee tegenliggers, maar een gevalletje van voorrangsnegatie van de automobilist)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4497 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2016 - 17:09:45 »
Was dan nog zo'n heel grote tractor die amper op zijn rijstrook past, ik zag hem in het donker amper (contour) maar zag die lichten smal bij elkaar en hoog geplaatst, de breedte lichte van zijn aanhanger, dat met de snelheid waarmee hij door de bocht kwam wist ik dat ik moest uitwijken, ik had mijn venster open en op het moment dat hij rakelings passeerde wist ik dat ik daar even geluk heb gehad.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4498 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2016 - 18:45:26 »
Het mag mss raar klinken, maar ook voor de bestuurder van die tractor kan het akelig aflopen

Hier in de bergen is het schering en inslag dat een boer niet goed inschat hoeveel graden zijn tractor naar links of rechts schuin mag overhellen, en ermee naar beneden tuimelt. Niet zelden wordt de bestuurder daarbij uit de tractor geslingerd en vervolgens door de tractor overrold.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4499 Gepost op: zaterdag 15 oktober 2016 - 21:36:00 »
Verlichting van tractoren is niet altijd zo veilig. Bekijk het filmpje in de link en dan vooral rond 3:20.

https://www.youtube.com/watch?v=xxXngoPWZbs
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519