Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906052 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4500 Gepost op: zaterdag 15 oktober 2016 - 23:25:34 »
Ineens ook een voorbeeld van hoe serieuzer ze in Nederland met zulke zaken bezig zijn.
Men is daar ook bezig om bumpers op tractors te zetten die men op het land kan verwijderen, heel positieve evolutie als je het mij vraagt. Is wel geen wet maar een vraag binnen de sector waar al vele gehoor aan hebben gegeven.
Waarom staan die breedte lichten bij een tractor bvb. ook niet op het uiterste punt zoals bij een vrachtwagen?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4501 Gepost op: maandag 17 oktober 2016 - 09:28:02 »
De week begint goed. In Antwerpen centrum probeerde een Mercedes met een klak en een paarse boma mij tot driemaal toe van de weg te drukken.  >:( Waarom probeer je een moto weg te duwen? Vanaf ik ergens een gaatje zie aan de volgende file voor de lichten ben ik toch weg!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4502 Gepost op: maandag 17 oktober 2016 - 19:52:55 »
Dat is de nieuwe trend omstreeken Antwerpen, pinken hoeft niet altijd, gewoon afdraaien.  ???
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4503 Gepost op: maandag 17 oktober 2016 - 22:47:30 »
Ik kom net terug van mijn werk. 

Ik zie een man naast zijn auto liggen.  Ook al is het dan bebouwde kom in Kallo, toch heb ik er een raar gevoel bij.  Hij ligt vlakbij de niet al te brede rijbaan.  Welgeteld 1 haastige chauffeur kan volstaan om hem morsdood te rijden.  Op 't eerste zicht, zou je denken dat hij aan 't sleutelen is aan zijn auto.  Wanneer ik er omheen rij, valt het me op dat ik in m'n spiegels geen werkgereedschap zie liggen.  Ook heeft hij een rare houding : zijn benen liggen onder het geopende portier.  Voor de zekerheid maar even de wagen aan de kant gezet en gaan kijken wat er gaande was.  De man is helemaal niet aan 't sleutelen aan zijn wagen, maar blijkt te zijn gevallen.

Aanvankelijk is de man moeilijk aanspreekbaar.  Ik vraag of hij ergens pijn of tintelingen heeft.  Ik wil het namelijk niet op m'n geweten hebben dat hij een ruggenwervel breekt omdat ik hem overeind wil helpen.  De man geeft te kennen dat hij nergens pijn of tintelingen voelt, en beweert dat hij gewoon gevallen is, en probeert overeind te krabbelen.  Maar hij heeft duidelijk moeite om zijn evenwicht te vinden.  Vooral dan omdat hij in de knoei zit met zijn benen die onder het half geopend portier liggen.  De overbuur en nog een toevallige passant komen een handje helpen, want alleen lukt het me niet om de corpulente kerel overeind te helpen.  We openen zijn portier wat verder, en stukje bij beetje lukt het ons hem op zijn benen te helpen.  De man is duidelijk nog wat draaierig.  Ik vraag of hij een dokter of ziekenwagen wil, maar de man weigert fel.  "Gewoon gevallen, meer niet.  Bedankt.".  De reden is natuurlijk niet ver te zoeken.  De man is natuurlijk niet "gewoon" gevallen.  Er is altijd wel een onderliggende reden.  Gladheid, ergens over struikelen, of een indicatie dat hij medische hulp nodig heeft.  Hier is de reden overduidelijk.  Hij stinkt uren in de wind naar alcohol, rode neus, bloeddoorlopen ogen, kraamt een hoop moeilijk te verstane wartaal uit, en heeft de grootste moeite om zijn evenwicht te houden.  Ik vraag me af hoe iemand zich ZO kan begaaien. 

Ik zeg nog tegen de behulpzame overbuur, "amai, voor zo zat te zijn, heeft hij zijn auto toch nog goed kunnen parkeren".  De wagen stond namelijk keurig geparkeerd op de parkeerstrook.  Maar dan wordt het ons duidelijk dat de man niet is toegekomen, maar op het punt staat weer te vertrekken.  Naar Antwerpen nog wel.  De overbuur kan wel raden waar hij vandaan kwam, en wijst naar het café aan de overkant.  Het kost ons niet veel moeite om de sleutels afhandig te maken.  De man is zelfs te zat om te snappen wat er gaande is.  "Kijk meneer, in deze toestand gaat u NIET rijden.  Laat uw auto hier staan, en wij bellen desnoods een taxi of iemand die u kan komen halen."  Even stribbelt hij tegen : hij wil niet opgezadeld worden met de kosten van een taxi.  "Kijk, drie mogelijkheden : iemand nuchter met rijbewijs komt u halen, we bellen u een taxi, ofwel wordt het een taxi met twee blauwe zwaailampen ter ontnuchtering.  Maar laat het duidelijk zijn : u gaat in deze toestand NIET rijden.".  Uiteindelijk beseft de man dat we het beste met hem voor hebben, maar dat het ons menens is.  Het lukt het ons om hem richting trottoir te begeleiden.  Daar staat hij alvast iets veiliger dan zo dicht bij de rijbaan.  De overbuur neemt een foto van zijn nummerplaat.  Nu begint de man toch al wat meer mee te werken.  Een taxi kost wat geld, maar oom agent of een ziekenwagen kosten ook een aardige duit.  En vodden aanvangen in zo'n toestand zou hij zich een leven lang beklagen.  Hij laat hij de overbuur toch maar een taxi bellen om hem veilig thuis te brengen.  We helpen hem nog even met de kostbare spullen zoals z'n gsm en portefeuille en sleutels mee te geven met de taxi. Hij gaat uiteindelijk gedwee mee met de taxi, en is ons zelfs dankbaar voor de hulp.   

Moet je weten dat er verschillende bestuurders voor mij, die man gewoon ontweken en verder reden zonder er zich verder bij te stellen.  Ook de overbuur vertelde dat hij dacht dat de man gewoon aan zijn auto lag te sleutelen.  Hoe lang zou die man daar nog gelegen hebben ?  Zou hij uiteindelijk aangereden worden, of finaal toch in zijn auto zijn gesukkeld en zélf vodden aanvangen ?

1 ding heb ik vandaag geleerd.  Als je gevoel je zegt dat een situatie er wat vreemd of verdacht uitziet, het kan nooit kwaad om ff poolshoogte te nemen.  In dit geval : oef, een zatlap minder op de baan.  Of hij morgenvroeg nog zal weten hoe hij thuisgeraakt is, en waar zijn auto nu weer staat ..... 
« Laatst bewerkt op: maandag 17 oktober 2016 - 22:55:14 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4504 Gepost op: maandag 17 oktober 2016 - 23:30:55 »
Ik heb zo jaren geleden ook iemand zijn sleutels afgepakt. Hij vertrok aan de sporthal in Mechelen in zwaar beschonken toestand en moest nog zo'n 7 km rijden. De uitbaatster van de cafetaria heeft hem naar huis gevoerd en dat was zeker nodig.
Hij kreeg zijn auto niet gestart en toen dat uiteindelijk wel lukte knoeide hij met zijn versnellingen, stilvallen, ...

Er zijn slechts weinig mensen die het durven, maar ik twijfel de volgende keer niet. Als ik iemand zie die straalbezopen met de auto wil rijden pak ik de sleutels af. Als ze agressief worden is dat niet erg, met het gebrek aan coördinatie van een straalbezopene loop je zelfs weinig risico.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4505 Gepost op: dinsdag 18 oktober 2016 - 13:38:26 »
Hoed af voor Bert en Joeri. Het zou voor iedereen vanzelfsprekend moeten zijn, maar dat is het helaas niet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4506 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 10:11:04 »
Gisteren reed ik in hevige regen terug naar Mechelen over de E19. In principe geldt er dan een inhaalverbod voor vrachtwagens. T.h.v. Mechelen-noord waren er 3 vrachtwagens aan het inhalen over de drie beschikbare rijstroken. Niet fijn om daar als motorfietser achter te hangen in de spray.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4507 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 13:32:06 »
Hoed af voor Bert en Joeri. Het zou voor iedereen vanzelfsprekend moeten zijn, maar dat is het helaas niet.
Moeilijk tegenwoordig, met auto's waar de 'nabijheid' van de sleutel (op zak) al genoeg is om weg te geraken.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4508 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 13:37:30 »
Moeilijk tegenwoordig, met auto's waar de 'nabijheid' van de sleutel (op zak) al genoeg is om weg te geraken.

Dat geluk had ik dan.  't Was een iets minder recente wagen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4509 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 17:13:23 »
Hoed af voor Bert en Joeri. Het zou voor iedereen vanzelfsprekend moeten zijn, maar dat is het helaas niet.
Moeilijk tegenwoordig, met auto's waar de 'nabijheid' van de sleutel (op zak) al genoeg is om weg te geraken.

Het portierslot omkippen naar de gesloten stand, en die zatte verstaat niet waarom hij zijn portier niet kan sluiten.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4510 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2016 - 09:09:00 »
Gisteren moest ik weer in hevige regen terug naar huis. Geen probleem met een goed regenpak en een aangepaste rijstijl! Afrit Mechelen Zuid nam ik dan ook rustig, zelfs iets onder de maximum snelheid (90 km/u). Een beetje verder geldt er daar trouwens 70 km/u. Het was ondertussen goed aan het gieten en de weg was kletsnat. Afritten zijn plekken waar wel eens olie op de weg ligt en dat met water is geen goede combinatie. De bocht wordt dus eerst buitenkant van de rijstrook aangesneden en ik schuif daarna naar de apex van de bocht om weer naar de buitenkant te gaan.
Op het moment dat ik bijna in de apex van de bocht zit tegen zo'n 80 à 85 km/u komt er een idioot mij aan de linkerkant voorbij gestoven. Iets meer schuin liggen of een klein beetje meer opschuiven en ik had tegen de auto gereden. Op een afrit met slechts één rijstrook kan je al niet voorbij steken, waarom ga je daar een moto voorbij rijden?
Dergelijke idioten horen niet in een auto.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4511 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2016 - 10:11:34 »
De bocht wordt dus eerst buitenkant van de rijstrook aangesneden en ik schuif daarna naar de apex van de bocht om weer naar de buitenkant te gaan.

Correcte rijtechniek. Maar vele niet-motorrijders kennen hem niet en houden er derhalve geen rekening mee.

Bij verkeer in twee richtingen kan het wel tot wat hoofdpijn leiden als je in een bocht naar links door het overhangen met je hoofd tegen een tegenligger totst.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4512 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2016 - 12:25:28 »
Correcte rijtechniek. Maar vele niet-motorrijders kennen hem niet en houden er derhalve geen rekening mee.

Bij verkeer in twee richtingen kan het wel tot wat hoofdpijn leiden als je in een bocht naar links door het overhangen met je hoofd tegen een tegenligger totst.  :D

Even opgezocht... Bij hevige hoofdpijn, best even gaan liggen... Dat doen ze dan ook...  ;D ;D ;D ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4513 Gepost op: zaterdag 22 oktober 2016 - 03:13:16 »
Even opgezocht... Bij hevige hoofdpijn, best even gaan liggen... Dat doen ze dan ook...  ;D ;D ;D ;D

Het probleem is dat ze meestal uit zichzelf niet meer recht geraken, en dikwijls zelfs nooit meer rechtop komen te staan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4514 Gepost op: maandag 31 oktober 2016 - 19:33:15 »
Ik stuurde mijn vrouw met haar auto naar de garage voor nazicht en klein onderhoud aangezien ze er binnenkort toch weer een weekend mee naar Disneyland trekt, better safe than sorry.
Wagen is 11 jaar en heeft net 100000km, nieuw gekocht nooit iets meegemaakt, altijd z'n onderhoud gehad.
Het verdikt : Madammeke ge gaat daarmee verongelukken, geen meter meer mee rijden, we kunnen hem deze week nog maken 1500€, alle rubbers van de voortrein zijn doorgesleten, de toplagers van de voorste dempers zijn op en die 2 banden zijn helemaal schuin afgesleten. We hebben het nog niet over de achteras want dat kunnen we nog niet zien, is ook niet in het bestek opgenomen.....
Verschrikt belde ze me dat door.  Ik vraag wat verder ; wel ze stond dus in de toonzaal naar de nieuwe modellekes te zien toen ze het kwamen zeggen.....
Ik wou dus best geloven dat na 11 jaar de rubbers niet goed meer zijn maar niet dat ze niet meer veilig thuis kon geraken, heb haar naar huis laten komen.
Zelf alles even gecontroleerd en inderdaad het is niet gelogen, rubbers verduurt, toplagers versleten en voorste banden te vervangen, ik kom uit op 470€ aan stukken, komt nog 70€ bij voor uitlijnen wat ik zelf niet kan.
Ben de stukken gaan bestellen, Heb wat meer besteld,  kom op 1000€ + 70€ voor uitlijnen . Bij mijn reparatie zitten nieuwe schokdempers , alles van de torsiestangen, de voorremblokken en schijven en een nieuwe multiriem en riemschijf, de voorste banden. Halve dag werk.

Wat denken die, het is een madammeke we maken die een heel duur bestek, we maken die bang en die koopt wel ne nieuwe? Ik koop dus zonder garagekorting en alleen maar goede merken : Michelin, Monroe, Bosch, TRW...

Kan hier zo kwaad van worden, zeker als je ziet hoe weinig ze eigenlijk willen doen voor zo'n pak geld.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien