Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906089 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4530 Gepost op: zaterdag 26 november 2016 - 17:18:55 »
Het enige dat me naar de trein of de auto laat grijpen om op het werk te geraken is sneeuw en ijzel. Volgende week krijgen we nachtvorst. Als de weg droog is neem ik toch de moto. Ik heb een goed en warm motorpak en dikke winterhandschoenen, geen probleem dus.

Opletten op plaatsen waar geen zon komt, zodat ze overdag nat blijven en 's nachts bevriezen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4531 Gepost op: zondag 27 november 2016 - 21:57:33 »
Knap heb dit jaar twee keer met de moto gereden, vroos toen ook, Citroën was in de garage.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4532 Gepost op: maandag 05 december 2016 - 22:09:04 »
Vanmorgen kids naar school gebracht, daarna nog ff twee straten verderop naar de schoonouders langs geweest.  Op mijn terugweg, terug de school gepasseerd.  Ik hoor nog net de schoolbel, en zie nog een pak gehaaste mensen de kids naar school brengen.  Ze zouden ne mens omver lopen.  En neen, 't waren veelal mensen uit de eigen gemeente.  En niet eentje, ik heb er zeker 10 geteld.  Snap ik niet goed, wij hebben ook drie kids, en die geraken toch makkelijk tijdig op school.

Dan nog een bejaarde dame gehad die er blijkbaar een probleem mee had dat ik voorrang van rechts nam.  Ze was nog ruimschoots ver genoeg, en reed niet eens zo snel.  Stevige claxonstoot, en dikke middenvinger.  Soit, ik reageer er al niet meer op, op zoiets.  Draai ik de parking van de supermarkt op, merk ik in m'n spiegel dat die madam achter mij rijdt, en opnieuw stevig claxoneert en wild naar mij gesticuleert.  Eventjes iets gedaan waar ik goed in ben : iemand fameus op z'n zenuwen werken.  Uitgestapt en 's rond m'n auto gewandeld om te kijken of de uitlaat er nog aan hangt.  Raampje ging open, en madam tierde naar mij, "MOTJE, EDDE GAAI EEN PEL OEP AAW OEG ?".  Toen ik mij omdraaide, zag ze mijn postuur, en milderde ze toch iets of wat.  "Een haring ben ik niet, en m'n maten kies ik liever zélf, dankuwel".  Of ik de wegcode niet moest volgen ?  Jazeker wel.  Mevrouw, als 't gaat om dat akkefietje aan de Gemeenteplaats: van waar kwam ik, denkt u ?  Juist : van rechts.  Da's die kant waar uw duim links hangt.  Ik kwam niet uit een aardeweg, noch uit een pad of een verboden richting.  En een maneuver deed ik al evenmin.  Dus wie heeft er dan voorrang, denkt u ?  Jamaar, ik rij wel op ne voorrangsweg.  Serieus madam ?  Willen we samen 's terug gaan naar de Gemeenteplaats ?  Dan mag u mij ineens het bord aanduiden dat u op een voorrangsweg reed, en de omgekeerde driehoek of stopbord voor mij tonen, ja ?  Tuttut, ik reed wel rechtdoor.  Ja, en ?  Kunt u mij zeggen welke regel u voorrang geeft omdat u rechtdoor rijdt ?  Wat gaat u aan een kruispunt doen, waar beide bestuurders rechtdoor rijden ?  Daar had ze natuurlijk geen antwoord op.  Als 'k u een goede raad mag geven : zelfs al hàd ik een fout begaan, leer uzelf ff beheersen, ja.  Of vindt u het nog normaal mss, dat u zo gesticuleert, mij achterna gereden komt en mij uitkaffert ?  Vindt u dat allemaal nog normaal ?  Vroeg of laat, treft u 's een even grote driftkikker als uzelf, en die kerel stapt ff uit, wat dan ?  Voor 't zelfde geld, had u nu de verkeerde getroffen en een stevig pak rammel gekregen.  Ik denk dat ze uiteindelijk van zichzelf geschrokken was.  Ze stak de ene sigaret na de andere op, stond helemaal te beven.  Uiteindelijk heeft ze 25x sorry gezegd.  Zand erover, maar doet u aub zichzelf 1 plezier : kalmeer een beetje voordat u weer verder rijdt.  Jongens toch, zo opgefokt een auto instappen.  Er zijn er al voor minder verongelukt !
« Laatst bewerkt op: maandag 05 december 2016 - 22:13:07 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4533 Gepost op: dinsdag 06 december 2016 - 15:29:22 »
Je had haar nog moeten zeggen dat je rijschoolinstructeur bent ...  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4534 Gepost op: donderdag 08 december 2016 - 13:13:19 »
N8: NEen beetje slingerend op de weg, een auto voor mij. Tot ik naast hem sta bij een verkeerslicht: Roken, sms-en en autorijden gelijkertijd, het moet kunnen zeker?

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4535 Gepost op: donderdag 08 december 2016 - 14:02:46 »
N8: NEen beetje slingerend op de weg, een auto voor mij. Tot ik naast hem sta bij een verkeerslicht: Roken, sms-en en autorijden gelijkertijd, het moet kunnen zeker?

Nog een geluk dat hij niet tevens een appel aan het eten en zich aan het scheren was.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4536 Gepost op: donderdag 08 december 2016 - 14:10:50 »
Zich al rijdend scheren in de auto, mag dat nu ook al niet meer ?  Waartoe dienen die spiegels aan je auto dan ?  ;D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4537 Gepost op: donderdag 08 december 2016 - 19:28:40 »
N8: NEen beetje slingerend op de weg, een auto voor mij. Tot ik naast hem sta bij een verkeerslicht: Roken, sms-en en autorijden gelijkertijd, het moet kunnen zeker?

Nog een geluk dat hij niet tevens een appel aan het eten en zich aan het scheren was.

Scheren?  ;D ;D ;D

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4538 Gepost op: donderdag 08 december 2016 - 21:31:33 »
Vroeger zag je regelmatig chauffeurs die door hun rijgedrag sterk deden vermoeden dat ze ladderzat achter het stuur zaten. Gelukkig zie je dat de laatste jaren veel minder, zeker hier in Mechelen, waar de pakkans extreem hoog is.
Daarstraks zag ik er toch weer ééntje. Aan de wegversmalling t.h.v. Passade in Mechelen-Zuid reed hij een paar keer bijna tegen de new-jersey's. Aan de lichten ging het ook bijna mis. Ik besloot maar om hem daar voorbij te steken (2x2). Toen ik voorbij kwam zag ik hem verdwaasd achter het stuur zitten, met het raampje open natuurlijk. Toch dacht hij met zijn oud golfje die BMW even bij te houden. Aan het rond punt ging het dan weer bijna mis. Hopelijk loopt hij straks tegen de lamp voordat hij slachtoffers maakt.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4539 Gepost op: donderdag 08 december 2016 - 22:28:26 »
Scheren?  ;D ;D ;D

Ja, zo heb ik er ooit genoeg gezien op de E19 Antwerpen-Brussel. Weliswaar enkel met een elektrisch scheerapparaat op batterijen, niet met kwast en scheermes.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4540 Gepost op: vrijdag 09 december 2016 - 11:44:33 »
Hier in Hemiksem werden vroeger de parkeerplaatsen voor personen met een handicap nog eens extra geaccentueerd met een wegmarkering. 

Sinds enkele jaren wordt dat laatste niet meer gedaan.  De reden : tamelijk duur, en nog duurder om ze nadien weer weg te halen indien nodig.  Zo werd er ooit eentje aangebracht hier vlak om de hoek.  Welgeteld twee dagen nadat die wegmarkering geschilderd was, overleed de aanvrager.  Het bordje werd weer weggehaald, maar de wegmarkering is blijven liggen totdat de Heiligstraat opnieuw geasfalteerd werd.  Er is hier ooit gezocht naar een alternatief dat tegelijk én weersbestendig, én toch makkelijk weer te verwijderen is indien nodig.  Maar : ontieglijk duur ....  En finaal is het nog altijd het bordje (en niet de wegmarkering) die er een parkeerplaats voor personen met een handicap van maakt.

Groot is dan ook mijn verbazing als ik zie dat er eentje in een doodlopend straatje gewoon weer overschilderd is.  Het betreft één parkeerplaats die opgeheven is omdat dit straatje nu uitkomt op een grote parking waar er nu twéé parkeerplaatsen voor personen met een handicap zijn aangebracht.  Die grote parking werd hier enkele jaren geleden aangelegd.  Dus die éne werd ahw opgeheven, en er zijn er nu twee in de plaats gekomen op die parking.  Overschilderen met zwarte verf is hier géén (esthetische) optie : het gaat om een wegdek in stenen klinkers.  Ik heb daarom ooit nog voorgesteld om desnoods de bewuste klinkers te verwijderen en ondersteboven terug te plaatsen.  Was een optie geweest, maar die werd te omslachtig bevonden.  De uitleg luidde dat men die wegmarkering gewoon niet meer zou herschilderen.  En na verloop van x aantal jaren zou die vanzelf wel onvoldoende zichtbaar worden.  Meanwhile mag er daar gerust geparkeerd worden, want het bordje is al weggehaald.

En nu kan ik al raden wat er gebeurd is: namelijk hetgeen ik toen nog voorspeld heb. (Jaja, toen lachen met den déze).  De chef van de technische dienst, heeft wss zijn werkmannen de opdracht gegeven om de wegmarkeringen te overschilderen in bepaalde buurten.  Genre : "overal waar ge witte lijntjes ziet, overschildert ge ze maar".  En de werklui, brave jongens maar niet van de slimsten, hebben blindelings uitgevoerd wat hen opgedragen is.  Dus nu hebben ze daar een intussen overbodig geworden markering nog maar 's opnieuw aangebracht ....

Nu zit ik nog te wachten tot er ook nog 's ne snuggere GAS-ambetantenaar daar iemand een GAS boete gaat uitschrijven.  Ik parkeer me daar dan ook geregeld met opzet, ik heb namelijk de beslissing van het gemeentebestuur om die parkeerplaats te verwijderen en te verhuizen (gedateerd !) liggen.  En daarnaast heb ik ook al een foto van m'n auto op die parkeerplaats.  Daarop is duidelijk te zien dat er géén bord meer staat, maar is de (intussen nutteloze) wegmarkering nog wél te zien.   Voorlopig heeft de vis nog niet gebeten (toemme toch)     ;D
« Laatst bewerkt op: vrijdag 09 december 2016 - 11:46:27 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4541 Gepost op: vrijdag 09 december 2016 - 21:19:58 »
Is dat wel een GAS boete als je er niet zou mogen parkeren? Anders vraag je dat de flikken eens langskomen als ze in de buurt zijn, zeg dat er daar altijd ene zonder kaart op een gehandicaptenplaats staat, ook al ben je het zelf.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4542 Gepost op: maandag 12 december 2016 - 09:50:09 »
Vandaag moest de 5 binnen voor een groot onderhoud. Een vervangwagen werd via de website aangevraagd en sinds kort heeft men de mogelijkheid een i3 te reserveren. Helaas is dit niet gelukt. De i3-tjes van de garage waren naar een event en ik heb een 318d touring meegekregen. Op zich een leuke wagen en zeer zuinig. Het valt me echter op dat deze wagen, hoewel de motor stil is, heel veel rolgeluiden maakt. Het verschil met de 5 is zeer groot.

Ik moest even wachten tot de vervangwagen beschikbaar was. Als autofreak ga je dan in de toonzaal rondwandelen. De toonzaal van JUMA in Mechelen is nog niet zo lang geleden stevig vergroot, er staan nu toch zo'n 20-tal wagens in de toonzaal. In heel de toonzaal heb ik maar 2 modellen kunnen vinden die niet op diesel reden: één i3 en één M4.  ???
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4543 Gepost op: maandag 12 december 2016 - 10:40:15 »
In heel de toonzaal heb ik maar 2 modellen kunnen vinden die niet op diesel reden: één i3 en één M4.  ???

Dat is hier bij mijn dealer (Bachfrieder in Pinding) ook zo.

Eigenlijk was ik voor een X3 met 2,0 l benzinemotor gegaan. Maar zoals de verkoper mij gezegd had en uit de proefritten bleek, is de 2,0 l diesel enorm veel aangenamer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4544 Gepost op: maandag 12 december 2016 - 13:36:15 »
Zo gaan we nooit van de verdieseling afgeraken. Er stonden een paar kleinere BMW's binnen die perfect met een benzine kunnen aangeboden worden. Ik dacht bijvoorbeeld aan de 218d cabrio, die zou niet misstaan met een benzinemotor.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519