Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906062 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4575 Gepost op: woensdag 18 januari 2017 - 13:25:23 »
Panne met de moto!

Zelfs met dit koude weer blijf ik rijden! Tot daarstraks dan toch, op zo'n 6 km van thuis. De gaskabel is afgebroken, gelukkig niet op de snelweg. Ik kon me rustig laten uitbollen. Ik breng hem direct met de aanhanger naar de garage. Hopelijk bollen we terug binnen enkele dagen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4576 Gepost op: woensdag 18 januari 2017 - 13:42:34 »
Panne met de moto!

Zelfs met dit koude weer blijf ik rijden! Tot daarstraks dan toch, op zo'n 6 km van thuis. De gaskabel is afgebroken, gelukkig niet op de snelweg. Ik kon me rustig laten uitbollen. Ik breng hem direct met de aanhanger naar de garage. Hopelijk bollen we terug binnen enkele dagen!

Hopelijk kan hij snel hersteld worden, en vallen de kosten nog enigszins mee.

Gisteren meermaals gezien hoe sommigen het nog altijd niet nodig vinden om de ruiten deftig te krabben, en het ijs te verwijderen.

Gelukkig begint bij de WPR het kwartje toch stilaan te vallen, en wordt er op gecontroleerd.  Een bestelwagen met aanhanger die het te gortig maakte met klotten ijs te verliezen op de autosnelweg werd al snel  vakkundig naar de kant gedirigeerd.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4577 Gepost op: woensdag 18 januari 2017 - 19:58:43 »
Heb tot eergisteren dagelijks mijn ruiten en lichten gewassen  bij thuiskomst, emmer water en spons, 5 minuten werk, al het zout eraf. Nu het vriest is het minder nodig, de wegen zijn terug droog, moest het nodig zijn pak ik wel een droge oude handdoek. Van mij mogen ze al die kiekens aan de kant zetten die hun ruiten niet proper maken, met een volledig zwarte achterkant rijden waardoor de lichten nog amper zichtbaar zijn en de nummerplaat onleesbaar, dat is niet iets dat op 1 dag gebeurd.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4578 Gepost op: donderdag 19 januari 2017 - 08:15:53 »
Van mij mogen ze al die kiekens aan de kant zetten die hun ruiten niet proper maken, met een volledig zwarte achterkant rijden waardoor de lichten nog amper zichtbaar zijn en de nummerplaat onleesbaar, dat is niet iets dat op 1 dag gebeurd.

Van mij mogen ze eerst die vrachtwagens eruit halen, waarbij van de oplegger plots een ijsplaat van 5 m² naar beneden dondert. Die chauffeurs zijn geen kiekens meer, doch moordenaars.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4579 Gepost op: donderdag 19 januari 2017 - 08:32:53 »
Van mij mogen ze al die kiekens aan de kant zetten die hun ruiten niet proper maken, met een volledig zwarte achterkant rijden waardoor de lichten nog amper zichtbaar zijn en de nummerplaat onleesbaar, dat is niet iets dat op 1 dag gebeurd.

Van mij mogen ze eerst die vrachtwagens eruit halen, waarbij van de oplegger plots een ijsplaat van 5 m² naar beneden dondert. Die chauffeurs zijn geen kiekens meer, doch moordenaars.
ben ik in zekere mate mee eens, ik laat de vering achteraan zakken en vertrek en stop een paar maal, dan trek ik hem met gepaste geweld een keertje rond op den hof, veel ijs of sneeuw ligt er dan al af.maar zeker niet alles,meer kan ik ook niet doen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4580 Gepost op: donderdag 19 januari 2017 - 08:37:32 »
ik laat de vering achteraan zakken en vertrek en stop een paar maal, dan trek ik hem met gepaste geweld een keertje rond op den hof, veel ijs of sneeuw ligt er dan al af.maar zeker niet alles,meer kan ik ook niet doen.

Geen laddertje en een aftrekker bij?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4581 Gepost op: donderdag 19 januari 2017 - 08:45:30 »
ik laat de vering achteraan zakken en vertrek en stop een paar maal, dan trek ik hem met gepaste geweld een keertje rond op den hof, veel ijs of sneeuw ligt er dan al af.maar zeker niet alles,meer kan ik ook niet doen.

Geen laddertje en een aftrekker bij?
dat mag ik volgens de VCA niet gebruiken, ,omdat je op een ladder niet mag werken en omdat ik dan boven de twee meter van de grond sta, dan heb je valbeveiliging nodig
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4582 Gepost op: zaterdag 28 januari 2017 - 20:14:12 »
Vandaag op de E19 reed een Diane mij voorbij. Ik reed op de teller 125 km/u, dat zou met deze banden zo'n 120 km/u moeten zijn. Die Citroen Diane kwam er vlot voorbij huppelen. Erg stabiel leek het allemaal niet meer. Wat later heb ik zo'n 6 km achter een Lexus gereden die zijn spiegels had ingeklapt. Normaal check je je spiegels voor je vertrekt, als je dan na 6 km nog niet door hebt dat de spiegels zijn ingeklapt dan gebruik je die dingen toch niet! Gooi die kerel zijn rijbewijs in de vuilbak!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4583 Gepost op: zaterdag 28 januari 2017 - 21:57:21 »
dat mag ik volgens de VCA niet gebruiken, ,omdat je op een ladder niet mag werken en omdat ik dan boven de twee meter van de grond sta, dan heb je valbeveiliging nodig

Juist, de vakmensen van de "veiligheid" ...

Ik zal nu de éérste zijn om toe te juichen dat er over veiligheid nagedacht wordt.  Dat er lessen getrokken worden uit ieder arbeidsongeval of incident (hoe banaal ook op 't eerste zicht).  Maar je hebt er toch GVD van die sjarels bij.  Bij m'n vorige werkgever, stond ik zo 's in de garage, met een afdichtingsrubber die losgekomen was.  Omdat de garagist er alleen voor stond, hielp ik hem een handje.  Kwam er daar zo'n kwiebus van de veiligheid van z'n oren maken.  Ik dacht eerst nog dat hij slecht gezind was omdat ik chauffeur ben, en géén garagist.  Maar neen: hij vroeg ons vlakaf waarmee wij dachten bezig te zijn ?  "Met die dichtingsrubber terug op z'n plek te krijgen, tiens".  Zijn antwoord: "Jamaar, waarom doe je dat met een schroevendraaier ?  Een schroevendraaier dient daar niet voor.  Die dient uitsluitend om vijzen vast of los te draaien.".

Ik heb hem vlakaf geantwoord: "Wel, ik léér graag uit m'n fouten.  Daar staat de kar met gereedschap.  Als u mij nu het juiste gereedschap kan aanreiken ?"  Wég was hij, nooit meer wat van gehoord .....

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4584 Gepost op: zondag 29 januari 2017 - 20:33:48 »
 ;D ;D ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4585 Gepost op: zondag 29 januari 2017 - 22:27:30 »
Verkeerslicht aan de N8 rood, echtgenote aan het stuur, ik ernaast, knipperlicht naar links om de N8 op te rijden.
Even later zet zich een motorfietser links iets voor de auto zonder enige richtingsaanduiding. (over de witte streep, maar kom...)
Bij groen vertrekt mijn vrouw om links af te slaan de N8 op, denkende dat de motorrijder ook links gaat. Neen hoor vlak voor de auto zwiert hij zijn machine van links naast ons naar rechts de N8 op, had mijn vrouw een beetje sneller vertrokken...
« Laatst bewerkt op: zondag 29 januari 2017 - 22:30:10 door e49Memling »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4586 Gepost op: maandag 30 januari 2017 - 18:50:32 »
had mijn vrouw een beetje sneller vertrokken...

Ze zou het nog aan hare rekker gehad hebben ook:

Citaat
19.1.De bestuurder die naar rechts of naar links wil afslaan om de rijbaan te verlaten of die zijn voertuig langs de linkerkant van een rijbaan met éénrichtingsverkeer wil opstellen, moet zich vooraf ervan vergewissen dat hij dit kan doen zonder gevaar voor de andere weggebruikers [...]
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4587 Gepost op: maandag 30 januari 2017 - 19:13:29 »
had mijn vrouw een beetje sneller vertrokken...

Ze zou het nog aan hare rekker gehad hebben ook:

Citaat
19.1.De bestuurder die naar rechts of naar links wil afslaan om de rijbaan te verlaten of die zijn voertuig langs de linkerkant van een rijbaan met éénrichtingsverkeer wil opstellen, moet zich vooraf ervan vergewissen dat hij dit kan doen zonder gevaar voor de andere weggebruikers [...]
De motorfietser is ook een bestuurder. Als die zich links zet naast een voertuig die duidelijk en tijdig aangeeft links te willen afslaan, en dan zonder enig teken bij groen naar rechts afslaat, lijkt mij toch ook niet helemaal volgens de regels...
Voorsorteren is niet mogelijk, te smal ook voor een motorfietser. Dus de motorrijder staat over de middenstreep op de linkerkant van de rijweg en reed voorbij de stopstreep terwijl het licht nog rood stond. Dus was al op twee manieren in overtreding... Neen, op drie, gaf ook niet aan dat hij naar rechts wou afslaan... Neen op vier: als je naar rechts wil afslaan moet je dit zo kort mogelijk doen en zeker niet vanaf de linkerkant van de weg... of is dat veranderd?
« Laatst bewerkt op: maandag 30 januari 2017 - 19:18:51 door e49Memling »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4588 Gepost op: woensdag 01 februari 2017 - 00:57:36 »
Ik begrijp volkomen jouw ongenoegen (en wellicht ook dat van je echtgenote) over het agressief, asociaal en onwettelijk rijgedrag van de betrokken motorfietser. Deze behoorde overduidelijk tot de fractie welke motorrijders een slechte reputatie bezorgen, ook al zijn er die veilig en correct rijden, en dagelijks het slachtoffer zijn van automobilisten die met hen geen rekening houden.

Mocht jouw echtgenote die motorrijder aangereden hebben, dan zou ik haar evenwel helaas weinig kansen geven met de door jou aangehaalde argumenten. In België wordt de aansprakelijkheid voor een verkeersongeval immers bepaald op basis van de overtreding(en) die er een rechtstreeks oorzakelijk gevolg mee hebben. In dit geval zou dit het feit zijn dat jouw echtgenote geen voorrang zou verleend hebben aan een bestuurder die de weg vervolgde welke zij wilde verlaten door linksaf te slaan.

Neem bijvoorbeeld artikel 12.4:

Citaat
De bestuurder die een manoeuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.

Dat betekent: "wat die andere weggebruikers ook doen of laten".

Rijd je bijvoorbeeld achteruit een weggebruiker aan die door het rood reed, dan nog had je hem voorrang moeten verlenen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4589 Gepost op: vrijdag 17 februari 2017 - 08:44:35 »
Ik word oud! Gisteren zag ik de auto die mijn ouders kochten toen ik 18 was met een old-timer plaat!

Ik heb leren rijden met een Audi 80, een 1300 cc met een manuele versnellingsbak met 4 versnellingen. Op de dag dat ik mijn rijbewijs ben gaan halen probeer je natuurlijk een excuus te vinden om alleen ergens naar toe te rijden, in mijn geval was dat een ritje naar mijn grootouders. Mijn grootouders woonden in Ranst, net over de grens met Oelegem (aan "den bougie"). Ik wist dat er in Oelegem een Peugeot garage was waar een auto stond die mij interesseerde. Het was een witte Peugeot 405 met een volledige uitbouw-kit, spoilers voor en achter, vleugel, skirts, ... Als jonge kerel zie je dat wel zitten. Met een offerte op zak ben ik na het bezoek aan mijn grootouders terug naar huis gereden en de volgende dag heeft mijn vader die wagen gekocht.
Die wagen heeft jaren dienst gedaan als gezinswagen. Hij zag er stoer uit, maar met de 1,9 l diesel was het vermogen eerder beperkt (70 pk).
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519