Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906054 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4605 Gepost op: dinsdag 11 april 2017 - 20:28:42 »
Het gaat hier wel om de autobatterij van mijn BMW. Die batterij was trouwens niet leeg toen ik hem binnenbracht.

De batterij van de Tesla opladen met nachtstroom bij mij thuis kost zo'n 17,5 euro. Daar rijdt ik dan zo'n 360 km mee (zelfs wat meer als ik het rustig houd). Qua kostprijs komt dat overeen met een dieseltje dat 3,75 l diesel verbruikt. Dan ga je er natuurlijk vanuit dat je 100% thuis laadt en dat is niet het geval. Superchargers zijn voor mij nog gratis en ik schat dat ik ongeveer 40% van de verbruikte stroom uit de supercharger haal. Dan heb je nog gratis stroom die hier en daar kan oppikken. Wij hadden daarstraks wat spullen nodig van Ikea, daar kan je ook gratis laden aan 11 kW. Ik schat dat ik ongeveer 50% van mijn stroom thuis laadt.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 11 april 2017 - 20:32:02 door JC »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4606 Gepost op: woensdag 12 april 2017 - 00:37:48 »
Het gaat hier wel om de autobatterij van mijn BMW.

Ja wadde... 7,87 Euro om een batterij op te laden... de stroomkosten zijn verwaarloosbaar, als ze zelfs nog 5 minuten arbeidsloon rekenen, is dat 94,44 euro per uur...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4607 Gepost op: zondag 16 april 2017 - 02:45:31 »
Een aantal Tesla-freaks die staan willen wachten op een Aziatische Noorse Viking op de parking van een hotel in Diegem.

M.a.w. Belgische Tesla rijders die Bjorn Nyland ontmoeten aan de supercharger in Brussel. Het hoeft jullie niet te verwonderen dat ik erbij was!

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4608 Gepost op: zondag 16 april 2017 - 12:20:29 »
Die vlekken op die Tesla, is dat al roest?  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4609 Gepost op: zondag 16 april 2017 - 14:09:08 »
 :D
Citaat
https://www.youtube.com/watch?v=3rL0OQo2YbU

Veröffentlicht am 15.04.2017
Hotel Amigo in Brussels near Grand Place has Tesla destination chargers. I was getting 400 V/10 A three phase which is not the fastest. But for 10 € valet service, it was worth it. We had some mussels with fries and some Belgian waffles. When we opened the falcon wing doors, the same thing happened like in Norway last year.
« Laatst bewerkt op: zondag 16 april 2017 - 14:10:58 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4610 Gepost op: zondag 16 april 2017 - 21:49:42 »
Die vlekken op die Tesla, is dat al roest?  :D

Roest op een wagen uit aluminium? Dacht het niet!

Maar als je TeslaBjorn volgt op youtube weet je dat hij dit "schmutz" noemt.  :) Natuurlijk niet abnormaal als je op roadtrip bent door Europa en meer dan 6000 km gaat rijden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4611 Gepost op: maandag 17 april 2017 - 00:38:53 »
Roest op een wagen uit aluminium? Dacht het niet!

Ik ook niet. Het probleem ligt niet bij de wagen, maar bij zijn bestuurder.

Citaat
Maar als je TeslaBjorn volgt op youtube weet je dat hij dit "schmutz" noemt.

Een eufemisme van formaat. Auf gut Deutsch: "Das Auto ist überhaupt nicht schmutzig, es ist nur dreckig".

Heb je de taxis hier bij ons gezien? Bij regenweer maken ze tussen twee klanten door telkens een ommetje langs een tankstation om de wagen schoon te spuiten (kost 2 euro en duurt hooguit 2 minuten).

Wat voor een bullebak moet je wel zijn om een wagen uit die prijsklasse zo te presenteren? Die vent draait om de 6 maanden zijn onderbroek eens binnenste buiten zeker?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4612 Gepost op: maandag 17 april 2017 - 09:24:24 »
Ik ben even niet mee.
Bjorn Nyland heeft een blauwe Tesla X. (zie filmpjes met Noors kentekennr.)

Daar staat wel een witte Tesla S op die foto van JC.

Die falcon wings trekken wel extra volk aan: https://electrek.co/2016/09/04/tesla-model-x-unattended-becomes-demo-car/
Dus toch -uiteindelijk- een zeer goed idee van Tesla?  ;D

Men moet niet verrast zijn dat in sommige landen, zoals *Zwitserland - net gekeken -, de Tesla X iets beter verkoopt dan de S, of het ook aan die praktische deuren ligt? De X kost ca. 7500€ meer...
*http://ev-sales.blogspot.be/search/label/Switzerland
« Laatst bewerkt op: maandag 17 april 2017 - 09:47:38 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4613 Gepost op: maandag 17 april 2017 - 13:36:03 »
Die falcon wings trekken wel extra volk aan: https://electrek.co/2016/09/04/tesla-model-x-unattended-becomes-demo-car/
Dus toch -uiteindelijk- een zeer goed idee van Tesla?  ;D

Voor heel wat Tesla-rijders komt het er uiteraard op aan om op te vallen, en dat is vanzelfsprekend de bedoeling van falcon wings.

Het is natuurlijk geen idee van Tesla. Tesla pikt gewoon een graantje mee van het imago van de prestigieuze Mercedes-Benz 300 SL (bouwreeks W198 van 1954 tot 1957), die toen al dergelijke deuren had.

Misschien hadden ze voor het programmeren van het automatisch parkeersysteem beter iemand gekozen die zelf kan parkeren: https://www.youtube.com/watch?v=Ii5x4xvql2M. Aan de rechter kant geraak je die auto niet in of uit.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4614 Gepost op: maandag 17 april 2017 - 14:48:07 »

Het is natuurlijk geen idee van Tesla. Tesla pikt gewoon een graantje mee van het imago van de prestigieuze Mercedes-Benz 300 SL (bouwreeks W198 van 1954 tot 1957), die toen al dergelijke deuren had.
Denk je.

Citaat
https://de.wikipedia.org/wiki/Fl%C3%BCgelt%C3%BCr

Eine Variante sind die sogenannte Falcon Wings des Tesla Model X, bei dem sich oberhalb der Fenster ein weiteres Gelenk befindet, wodurch der Platzbedarf beim Öffnen in engen Parklücken sowie in niedrigen Garagen verringert wird.
« Laatst bewerkt op: maandag 17 april 2017 - 14:54:53 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4615 Gepost op: maandag 17 april 2017 - 22:37:44 »
Citaat
https://de.wikipedia.org/wiki/Fl%C3%BCgelt%C3%BCr

Eine Variante sind die sogenannte Falcon Wings des Tesla Model X, bei dem sich oberhalb der Fenster ein weiteres Gelenk befindet, wodurch der Platzbedarf beim Öffnen in engen Parklücken sowie in niedrigen Garagen verringert wird.

Iets kopiëren en wat verbeteren is gemakkelijk.

En die geringe behoefte aan plaats bij het openen hebben ze wel nodig met hun automatisch parkeersysteem. Het helpt overigens niet als de deur open kan, maar je er zelf niet tussen kunt.

Met normale deuren, die geen stroom verbruiken, hadden ze weeral wat meer rijbereik gehad.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4616 Gepost op: maandag 17 april 2017 - 22:56:07 »
Ik zou persoonlijk ook nooit een SUV kopen, eenderwelke.  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4617 Gepost op: dinsdag 18 april 2017 - 08:38:59 »
Ik zou persoonlijk ook nooit een SUV kopen, eenderwelke.  ;)

Oei... dat heeft niets meer te maken met Tesla en falcon wings.

Waarom zou je nooit een SUV kopen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4618 Gepost op: dinsdag 18 april 2017 - 09:40:02 »
Ik zou persoonlijk ook nooit een SUV kopen, eenderwelke.  ;)

Oei... dat heeft niets meer te maken met Tesla en falcon wings.

Waarom zou je nooit een SUV kopen?
Omdat er voldoende stationwagens met vierwielaandrijving bestaan.  ;D

Kijk bvb eens bij de Mercedes Breaks...
Er zijn veel merken die "mooie" zeer ruime breaks aanbieden.

« Laatst bewerkt op: dinsdag 18 april 2017 - 10:01:19 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4619 Gepost op: dinsdag 18 april 2017 - 14:07:06 »
Er zijn veel merken die "mooie" zeer ruime breaks aanbieden.
Audi staat bekend voor hun quattro, niet ?