Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906075 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4635 Gepost op: donderdag 20 april 2017 - 10:40:39 »
Jozef, je hebt al een paar keer laten verstaan dat je zou willen dat er vrede komt tussen de sites. Van mijn part kant dat.

En mag ik dan ineens ook zo kritisch zijn je te vragen wat je onder die vrede tussen de sites zoal verstaat ?

"Hier mag er niks meer van (gerechtvaardigde) kritiek geschreven worden over GRO of GRO forum enerzijds, maar de ongegronde ban van Jozef op GRO forum blijft behouden".  Zoiets ?  En verberg je nu niet achter het feit dat GRO forum in handen is van Benny, Stefan en Rijprof.

Een béétje ernstig blijven hé Eugeen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline eugeen

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 169
  • Geslacht: Man
    • GRATIS RIJBEWIJS ONLINE
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4636 Gepost op: donderdag 20 april 2017 - 11:19:23 »
Bert,

Nu dacht ik dat ik mijn vorige bijdrage duidelijk tot Jozef had gericht en dat ik het over GRO had.

Zoals jij weet is de GRO-site van mij en is het GRO-forum een aparte vzw, waar ik zelfs niet in het bestuur zit. De beslissingen worden door dat bestuur autonoom genomen. Ik heb trouwens nooit gehoord dat jij, al die tijd je in het bestuur van de vzw zat, hebt voorgesteld om de ban naar Jozef op te heffen.

Maar ik zie dat mijn twee postings op dit forum weer dreigen te ontaarden in geruzie. Ik zal me dus best opnieuw uitloggen.
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 april 2017 - 11:30:31 door eugeen »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4637 Gepost op: donderdag 20 april 2017 - 12:16:45 »
En kijk, de ware aard van Eugeen komt nog 's boven.  Kijk, en oordeel zélf wie hier de trol is : 


Eugeen plaatst hier een reactie, en gaat vervolgens beslissen wie op zijn posting mag reageren en wie niet :

Bert,

Nu dacht ik dat ik mijn vorige bijdrage duidelijk tot Jozef had gericht en dat ik het over GRO had.

Ja, dat weet ik.  En dan ?  En dus gaat Eugeen hier eventjes beslissen dat enkel Jozef mag reageren of watte ?  En mag ik mijn mening niet meer geven of zo ?  Wie denk je eigenlijk wel dat je bent ?  Je weet goed genoeg dat vrijheid van meningsuiting hier hoog in het vaandel gedragen wordt. 

En voor zover ik weet, ben jij evenveel forumdeelnemer als ik.  En heb je niet méér of minder rechten dan ik, of een andere forumdeelnemer.  Voor zover ik weet, ben je hier ook nog géén moderator die mag beslissen wie op welke posting mag reageren en wie niet.

Het is overigens je beste recht om te vinden dat ik er geen zaken mee heb.  Maar wees dan ook consequent en zo volwassen om je meningsverschil met Jozef buiten het forum uit te klaren.  Dingen zoals een telefoon, een email, skype en dies meer, die dingen bestààn, zie je ! 

Het is eveneens je volste recht om het publiekelijk op dit forum te proberen.  Dat is jouw vrije keuze.  Maar wees in dat geval dan ook consequent.  Dan moet je er maar tegen kunnen ook dat niet enkel Jozef reageert.

En ja, je had 't over GRO, en niet over GRO forum.  Waarom schrijf je dat ?  Suggereer je nu dat het voor jou mogelijk moet zijn om vrede te bewaren tussen christophoros en GRO, wijl de onenigheid tussen christophoros en GRO forum onverminderd blijft voortbestaan ((mét inbegrip van de volkomen ongegronde ban van Jozef daar) ?  Wat wil je jezelf nu eigenlijk wijsmaken ?  Eerlijk, ik snap er niks meer van.


Eugeen wil zogezegd vrede, behalve als er ook van hem een inspanning gevraagd wordt, want dan verbergt hij zich snel achter het feit dat hij niet in het bestuur van GRO forum zit :

Zoals jij weet is de GRO-site van mij en is het GRO-forum een aparte vzw, waar ik zelfs niet in het bestuur zit. De beslissingen worden door dat bestuur autonoom genomen.

Ja, dat weet ik wel.  En ik wist wel dat je je daar gemakkelijkheidshalve weer 's achter zou verbergen.  Ik ken je goed genoeg.


Eugeen probeert hier ruzie te stoken tussen mij en Jozef :

Ik heb trouwens nooit gehoord dat jij, al die tijd je in het bestuur van de vzw zat, hebt voorgesteld om de ban naar Jozef op te heffen.

Klopt.  Maar alleen een lomperik herziet zijn mening nooit.  Ik zal je een tip geven, m'n beste.  Stoken doe ik wel in de open haard of op de barbecue.  Jij stookt blijkbaar liever ruzie tussen mensen.  Te weten: tussen Jozef en mij.  Niet dat het je zal lukken, overigens.

Goed geprobeerd hoor, Eugeen.


Eugeen komt hier wat oorvijgen uitdelen, om daarna even snel als hij gekomen was weer te verdwijnen en niet meer te reageren (zogezegd voor de lieve vrede),

Maar ik zie dat mijn twee postings op dit forum weer dreigen te ontaarden in geruzie. Ik zal me dus best opnieuw uitloggen.

Ja, zo is Eugeen ten voeten uit.  Snel hier en daar wat oorvijgen uitdelen en zodra het wat te warm wordt, zich vlug uit de voeten maken.  Is het ZO dat jij vrede wil bekomen ? 

Klasse, Eugeen !
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 april 2017 - 12:58:38 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4638 Gepost op: donderdag 20 april 2017 - 18:10:37 »
Als motorrijder maak je het nu en dan eens mee: vallen! Vandaag was het prijs voor mij. Een domme stuurfout in een bocht en ik maakte kennis met het asfalt. Gelukkig geen al te erge brokken: het blijft beperkt tot een 2 krassen en een beetje schade aan de motoriek. Zelf heb ik zelfs geen schrammetje, wel een pijnlijke enkel maar dat gaat wel over. Het is net daarvoor dat ik een goedkope tweedehands moto heb gekocht. Binnen een paar jaartjes koop ik misschien iets nieuw. Vandaag was weer eens een wake-up call. We kunnen nog altijd bijleren.

Details: In een trage bocht remt de auto voor mij bruusk en ik laat me verleiden om ook vol in de remmen te gaan. Een beetje olie of zand en een kort blokkeren van het voorwiel deed de rest. Ik reed alleszins minder dan 20 km/u. Allemaal heel dom, maar we hebben er iets van geleerd.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4639 Gepost op: donderdag 20 april 2017 - 18:14:08 »
Citaat van: Bert
Sterker nog, dat ben ik volmondig met je eens. 
Maar daarom is de vraag in haar huidige vorm pedagogisch gezien nog niet verantwoord. 
Idd, maar op een test is ’t gewoon zwart/wit, en vooral spijtig in deze (verkeers)context, want anderen kunnen dat aanzien als “altijd en overal voorrang”, zoals ik dagelijks op de weg zie..


Citaat van: Bert
Moet die automobilist voorrang geven ?  Ja.  Pas als de voetganger al bezig is met oversteken ?  Neen, zelfs al van zodra hij nog maar op het punt staat over te steken.  In feite beginnen de verplichtingen al véél eerder dan pas bij de oversteekplaats zelf.  Die automobilist mag die oversteekplaats slechts dubbel voorzichtig naderen. 
Idd, maar ik wou er geen al te lang antwoord aan geven  :)
Het telt eigenlijk als “vanaf de intentie over te willen steken” … , maar men had beter gezet “vanaf de persoon klaar staat om over te steken” of toch iets in die betere richting.
Hoe moet ik “het begin van die intentie” zien ?
-Als een persoon zich naar rechttoe rechtaan naar een zebrapad/oversteek plaats begeeft : geen probleem.
-Als een persoon richting zebrapad/oversteekplaats begeeft zonder dat het duidelijk is dat deze zal oversteken, wordt het al moeilijker en zeker de helden die dan plots carrément oversteken zonder te kijken “want ik heb toch altijd en overal voorrang” …
-Als een persoon / personen aan het zebrapad/oversteekplaats staat/staan te tetteren en al dan niet eentje plots oversteekt ...

... met mogelijk gevolg naar het door jouw al genoemde prachtige grafschrift.
Of de variant "ik dacht voorrang te hebben" ...

Citaat van: Bert
Daarom geef ik mijn kinderen mee : kijk uit je doppen, en pas als je zeker bent dat bestuurders in beide richtingen stoppen en voorrang geven, steek je voorzichtig over.   
Ik hou mezelf voor : is ’t zwaarder, groter, sneller dan ik, bij twijfel : laat gewoon gaan en riskeer het niet je ermee te meten, want dat verlies je. De eventuele claxons achter jou doden niet.

Citaat van: Bert
Idem dito met de onzin dat een vrachtwagenchauffeur jou als fietser altijd ziet als jij hém in zijn spiegels ziet.  BULLSHIT in het kwadraat is dat, ja !  Hij kàn je zien, maar je hebt daarbij niet de minste garantie dat hij dat ook effectief doet
(…)
Mijn advies ?  BLIJF DAAR WEG, of zoek minstens oogcontact tot je zéker bent dat hij je effectief gezien heeft.
(…) 
Da’s idd het beste, ik zou het eigenlijk nog strikter willen zetten : blijf er gewoon achter, PUNT, gezien of niet gezien. ‘t Is niet omdat jij hem ziet in de spiegel dat hij jou ook gaat zien. Of hij heeft je gezien maar vergeet dat (cb-gsm-verblind door zon-schoon mokke- …).
Zoals ik hierboven al schreef : zo’n confrontatie win je hoe dan ook niet.
In de vrachtwagen zet ik me zo dat er gewoon niemand tussen mij en de geparkeerde auto’s geraakt, indien er geen fietspad voorzien is.
Willen ze voorbij, dan maar langs links (eventueel vergezeld van commentaar naar mij, maar woorden en vieze blikken doden niet).
Is er een fietspadM/voetpad/trottoir kijk ik altijd van ver of ik fietsers/voetgangers in de buurt heb aan het rode licht, en tijdens het wachten, de blik altijd in die rechter- en dodehoekspiegels met af en toe een snelle blik of ’t al groen is.

Tot nu toe niemand onder of tussen mijn wielen gehad.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4640 Gepost op: vrijdag 21 april 2017 - 00:24:58 »
Als motorrijder maak je het nu en dan eens mee: vallen! Vandaag was het prijs voor mij. Een domme stuurfout in een bocht en ik maakte kennis met het asfalt. Gelukkig geen al te erge brokken: het blijft beperkt tot een 2 krassen en een beetje schade aan de motoriek. Zelf heb ik zelfs geen schrammetje, wel een pijnlijke enkel maar dat gaat wel over. Het is net daarvoor dat ik een goedkope tweedehands moto heb gekocht. Binnen een paar jaartjes koop ik misschien iets nieuw. Vandaag was weer eens een wake-up call. We kunnen nog altijd bijleren.

Details: In een trage bocht remt de auto voor mij bruusk en ik laat me verleiden om ook vol in de remmen te gaan. Een beetje olie of zand en een kort blokkeren van het voorwiel deed de rest. Ik reed alleszins minder dan 20 km/u. Allemaal heel dom, maar we hebben er iets van geleerd.

Zoals men zegt, zijn er twee soorten motorrrijders: zij die al gevallen zijn, en zij die nog gaan vallen. Ik ben blij dat het relatief goed afgelopen is, en hopelijk blijft het bij één keer.

Op het oefenterrein in Saalfelden had de man vóór mij met zijn splinternieuwe Alfa Romeo Giulietta zich overduidelijk voorgenomen om mij af te schudden. Volgas op de rechte stukkken en alles dicht net vóór de bocht (ik ook natuurlijk). Maar bij de slalom kreeg ik het op mijn systeem, want ik had er graag sneller kunnen rijden, maar dat ging niet met die vent vóór mij. Achteraf zei de trainer me: "Ja, niet moeilijk dat jij het sneller kunt, je hebt tussen twee kegeltjes door telkens de achtersteven van je BMW naar opzij gegooid."

Maar tijdens de rit kreeg ik voortdurend over de radio te horen: "JOZEF... ABSTAND!!!!" Ik hield me nochtans altijd aan de 2 seconden regel, meer dus dan de have tacho, maar dat was blijkbaar niet genoeg.

Sindsdien houd ik nog veel meer afstand dan vroeger. Je kunt niet geloven hoeveel ontspannener dat rijdt, en hoeveel minder ik de remmen moet gebruiken. Dikwijls volstaat gas loslaten waar ik vroeger moest bijremmen, en de kans dat ik achteraan aangereden word, is veel kleiner. Natuurlijk komt er zo nu en dan wel eens eentje tussengekropen, doch zelfs als je tegen 130 km/h op slechts 10 meter achter je voorligger zou rijden, zouden er nog zijn die dat te veel afstand vinden.

Je mag gerust zeggen dat ik een ouwe zaag ben, doch laat mij jou op mijn beurt zeggen: "JOERI... ABSTAND !!!"  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4641 Gepost op: vrijdag 21 april 2017 - 08:56:53 »
Ik houd altijd veel afstand, ook met de moto. Zeker als ik in de buurt van een file kom gaat de afstand omhoog bij mij. Dat betekent dan wel dat er eens iemand voor mij kruipt, maar dat deert me niet. Als ik met de moto rijd steek ik hem een beetje verder, als de file voldoende traag is, tussen de rijstroken voorbij.
Als ik met de Model X op pad ben staat die op de snelweg meestal op autopilot. Ik heb de autopilot gevraagd om behoorlijk wat afstand te houden (stand 2, in de praktijk iets meer dan halve tacho). Sommige automobilisten worden door zenuwachtig door. In Belziek lijkt 1/10 tacho de regel te zijn.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4642 Gepost op: vrijdag 21 april 2017 - 21:08:35 »
iets meer dan halve tacho

Dat volstaat op droog wegdek enkel bij lage snelheden. Bijvoorbeeld: bij 20 km/h is een veiligheidsafstand van 10 meter er voldoende.

Bij hoge snelheden is de halve tacho véél te weinig. Bijvoorbeeld: bij 200 km/h slechts een veiligheidsafstand van 100 meter? Je legt bij 200 km/h bijna 56 m/s af. Zelfs met een uitstekende reactietijd van 0,5 seconde leg je dan nog 28 m af vooraleer je begint te remmen. Probeer dan vanuit 200 km/h maar eens tot stilstand te komen op de resterende 72 m... alleen al de remweg bedraagt 200 m.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4643 Gepost op: vrijdag 21 april 2017 - 21:32:17 »
Citaat van: eugeen
@ Jozef
Op de heoriepagina's van GRO heeft altijd gestaan: 'LAGER'.
Bij de oefenvragen en proefexamens werd altijd 'LAGER' als correct antwoord aangenomen.
Inderdaad, in de eerste druk van het handboek stond er 'HOGER'.

Eugeen, de kandidaten voor het rijbewijs komen bij GRO om de stof te leren, niet om uit te zoeken waar je correcte en waar je verkeerde informatie publiceerde.

Citaat
Dit was een onverklaarbare missing, want in het manuscript stond lager.

Zo onverklaarbaar vind ik ze niet: je hebt gewoon weer maar eens verzuimd iets na te zien. Vertrauen ist gut, Kontrolle ist besser.

Citaat
Op 11 maart schreef je: "Missen is menselijk, maar sommig mensen zijn misselijk."

Jozef, waarom blijf je nu al een paar jaar, om de zoveel weken, telkens je de kans ziet, op dit forum schrijven dat GRO in niet geringe mate bijdraagt tot verkeersonveiligheid omdat wij bestuurders aanzetten om in een afdaling een hogere versnelling in te schakelen.

Ik zou inderdaad voor wat afwisseling kunnen zorgen door het boek te kopen en er nog minstens 10 andere fouten uit te halen. Maar dan doe ik weer het werk waar jij geld mee verdient, en ik ben geen prostitué.

Waarom ik telkens weer de aandacht vestig op het gevaar dat van GRO en GRO Forum uitgaat, heb ik hier al dikwijls uitgelegd. Ik zou het niet doen als het toevallige fouten waren, maar het is nu al zovele jaren dat je, meestal door maar niet aflatende onzorgvuldigheid en nalatigheid, systematisch fouten publiceert op je site, in de examenvragen, in je boek en op het GRO Forum. Niets vermoedende weggebruikers die GRO en GRO Forum vertrouwen, dienen te weten dat dit zeer gevaarlijk is.

Aan "Misssen is menselijk, maar sommige mensen ziijn misselijk" zou ik kunnen toevoegen: "Missen is menselijk, doch volharden in de boosheid is des duivels".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4644 Gepost op: vrijdag 21 april 2017 - 21:38:06 »
En mag ik dan ineens ook zo kritisch zijn je te vragen wat je onder die vrede tussen de sites zoal verstaat ?

"Hier mag er niks meer van (gerechtvaardigde) kritiek geschreven worden over GRO of GRO forum enerzijds, maar de ongegronde ban van Jozef op GRO forum blijft behouden".  Zoiets ?  En verberg je nu niet achter het feit dat GRO forum in handen is van Benny, Stefan en Rijprof.

Dat heb je zeer goed gezien, Bert. Voor Eugeen houdt vrede inderdaad in dat wij hier, ten nadele van de verkeersveiligheid, onze vrije meningsuiting beknotten en dat noch GRO, noch GRO Forum voor die vrede iets hoeft te doen. Dat vrede van twee kanten moet komen, ontgaat hem.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4645 Gepost op: vrijdag 21 april 2017 - 21:58:24 »
En kijk, de ware aard van Eugeen komt nog 's boven.  Kijk, en oordeel zélf wie hier de trol is : 

Eugeen plaatst hier een reactie, en gaat vervolgens beslissen wie op zijn posting mag reageren en wie niet :
Bert,

Nu dacht ik dat ik mijn vorige bijdrage duidelijk tot Jozef had gericht en dat ik het over GRO had.

Ja, dat weet ik.  En dan ?  En dus gaat Eugeen hier eventjes beslissen dat enkel Jozef mag reageren of watte ?  En mag ik mijn mening niet meer geven of zo ?  Wie denk je eigenlijk wel dat je bent ?  Je weet goed genoeg dat vrijheid van meningsuiting hier hoog in het vaandel gedragen wordt.

Je moet inderdaad maar het lef hebben om hier te komen beslissen wie er wel en niet op een bepaald bericht mag antwoorden. Zelfs ik als forumbeheerder zou me nooit zo respectloos opstellen. Maar dat is nu eenmaal de stijl van Eugeen en GRO Forum: dictatuur. Op GRO Forum verbant men zelfs louter willekeurig iemand die geen enkele forumregel overtreden heeft.

Citaat
En ja, je had 't over GRO, en niet over GRO forum.  Waarom schrijf je dat ?  Suggereer je nu dat het voor jou mogelijk moet zijn om vrede te bewaren tussen christophoros en GRO, wijl de onenigheid tussen christophoros en GRO forum onverminderd blijft voortbestaan ((mét inbegrip van de volkomen ongegronde ban van Jozef daar) ? Wat wil je jezelf nu eigenlijk wijsmaken ?

En zelfs als mijn ban bij GRO Forum zou opgeheven worden, zal het wel zo blijven dat de ene er alles mag schrijven en de andere bijna niets, wat in het verleden al dikwijls gebleken is.

Citaat
Eugeen wil zogezegd vrede, behalve als er ook van hem een inspanning gevraagd wordt, want dan verbergt hij zich snel achter het feit dat hij niet in het bestuur van GRO forum zit :

Zoals jij weet is de GRO-site van mij en is het GRO-forum een aparte vzw, waar ik zelfs niet in het bestuur zit. De beslissingen worden door dat bestuur autonoom genomen.

Ja, dat weet ik wel.  En ik wist wel dat je je daar gemakkelijkheidshalve weer 's achter zou verbergen.  Ik ken je goed genoeg.

Dat is ook een klassieker van Eugeen. Maar als er op GRO Forum iets zou gebeuren wat hem niet aanstaat, zou hij er wel vlug een stokje weten voor te steken.

Citaat
Eugeen probeert hier ruzie te stoken tussen mij en Jozef :

Ik heb trouwens nooit gehoord dat jij, al die tijd je in het bestuur van de vzw zat, hebt voorgesteld om de ban naar Jozef op te heffen.

Klopt.  Maar alleen een lomperik herziet zijn mening nooit.  Ik zal je een tip geven, m'n beste.  Stoken doe ik wel in de open haard of op de barbecue.  Jij stookt blijkbaar liever ruzie tussen mensen.  Te weten: tussen Jozef en mij.  Niet dat het je zal lukken, overigens.

Goed geprobeerd hoor, Eugeen.

Verdeel en heers. Vroeger lag het allemaal alleen maar aan Jozef, maar dat kan Eugeen niet meer beweren sinds Bert hem ook leren kennen heeft.

Het zal Eugeen inderdaad niet lukken om ruzie te stoken tussen Bert en mij.

Citaat
Eugeen komt hier wat oorvijgen uitdelen, om daarna even snel als hij gekomen was weer te verdwijnen en niet meer te reageren (zogezegd voor de lieve vrede),

Maar ik zie dat mijn twee postings op dit forum weer dreigen te ontaarden in geruzie. Ik zal me dus best opnieuw uitloggen.

Ja, zo is Eugeen ten voeten uit.  Snel hier en daar wat oorvijgen uitdelen en zodra het wat te warm wordt, zich vlug uit de voeten maken.  Is het ZO dat jij vrede wil bekomen ? 

Klasse, Eugeen !

Rond Nieuwjaar schreef hij dat hij hier slechts één keer per jaar zou langskomen. Doch het is amper Pasen geweest, en hij is al terug. Het zou me een genoegen zijn als hij eens langskwam met enige meerwaarde voor dit forum, doch dat blijkt ijdele hoop te zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4646 Gepost op: zaterdag 22 april 2017 - 10:56:49 »
Bij hoge snelheden is de halve tacho véél te weinig. Bijvoorbeeld: bij 200 km/h slechts een veiligheidsafstand van 100 meter? Je legt bij 200 km/h bijna 56 m/s af. Zelfs met een uitstekende reactietijd van 0,5 seconde leg je dan nog 28 m af vooraleer je begint te remmen. Probeer dan vanuit 200 km/h maar eens tot stilstand te komen op de resterende 72 m... alleen al de remweg bedraagt 200 m.
Citaat
Tesla increases Autopilot 2.0 speed limits with latest update
Fred Lambert - Mar. 8th 2017

Both Traffic Aware Cruise Control (TACC) and Autosteer are seeing slight 5 mph bumps in speed limit restriction with this new update (8.0.2.17.9.3):

TACC speed limit is being increased from 80 to 85 mph (135 km/h)
Autosteer speed limit on highways is being increased from 50 to 55 mph (90 km/h)

https://electrek.co/2017/03/08/tesla-autopilot-2-0-speed-limit-update/
« Laatst bewerkt op: zaterdag 22 april 2017 - 11:00:09 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4647 Gepost op: zaterdag 22 april 2017 - 11:50:32 »
iets meer dan halve tacho

Dat volstaat op droog wegdek enkel bij lage snelheden. Bijvoorbeeld: bij 20 km/h is een veiligheidsafstand van 10 meter er voldoende.

Bij hoge snelheden is de halve tacho véél te weinig. Bijvoorbeeld: bij 200 km/h slechts een veiligheidsafstand van 100 meter? Je legt bij 200 km/h bijna 56 m/s af. Zelfs met een uitstekende reactietijd van 0,5 seconde leg je dan nog 28 m af vooraleer je begint te remmen. Probeer dan vanuit 200 km/h maar eens tot stilstand te komen op de resterende 72 m... alleen al de remweg bedraagt 200 m.

De reactietijd van de autopilot druk je uit in milliseconde!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4648 Gepost op: zaterdag 22 april 2017 - 12:49:34 »
iets meer dan halve tacho

Dat volstaat op droog wegdek enkel bij lage snelheden. Bijvoorbeeld: bij 20 km/h is een veiligheidsafstand van 10 meter er voldoende.

Bij hoge snelheden is de halve tacho véél te weinig. Bijvoorbeeld: bij 200 km/h slechts een veiligheidsafstand van 100 meter? Je legt bij 200 km/h bijna 56 m/s af. Zelfs met een uitstekende reactietijd van 0,5 seconde leg je dan nog 28 m af vooraleer je begint te remmen. Probeer dan vanuit 200 km/h maar eens tot stilstand te komen op de resterende 72 m... alleen al de remweg bedraagt 200 m.

De reactietijd van de autopilot druk je uit in milliseconde!
Idd het belangrijkste vergeet ik nog...
16 milliseconden volgens deze paper:
https://www.ntnu.edu/documents/139799/1270604448/TPD4505.stine.hjetland..pdf/f72ec718-943d-4e4a-983b-d57b2ec85c6a

Daarenboven laat de techniek toe verder dan 1 voorligger te detecteren:
https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-version-8-0-radar-two-cars-ahead/

onlangs nog een YT-filmpje uit Nederland die dat zelfs aantoonde:
http://www.autogids.be/autonieuws/video/autopilot-tesla-nederland.html
« Laatst bewerkt op: zaterdag 22 april 2017 - 14:36:43 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4649 Gepost op: zaterdag 22 april 2017 - 17:48:30 »
De reactietijd van de autopilot druk je uit in milliseconde!

Dat kan ik met mijn reactietijd ook doen. Die bedraagt 500 à 1000 milliseconde.  :D

Dan nog: zelfs als we de reactietijd verwaarlozen, kan ook een Tesla onmogelijk vanuit 200 km/h op 100 meter tot stilstand komen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."