Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906157 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4665 Gepost op: donderdag 27 april 2017 - 09:47:46 »
Dit is zo een van de vragen waarbij ik me de vraag stel: "Wat heeft dit eigenlijk met theorie rijbewijs B te maken".

Toch kàn het nuttig zijn om te weten waar anderen moeten/mogen/niet mogen rijden, en aan welke maximum toegelaten snelheid.  Ik denk hierbij spontaan ondermeer aan bromfietsers, denk aan gebruikers van voortbewegingstoestellen etc.  (en vele anderen)

Hoe wil je nog maar je eigen snelheid aan de aanwezigheid van andere weggebruikers kunnen aanpassen als je niet weet welke weggebruiker je waar (reglementair) mag verwachten aan welke maximum toegestane snelheid ?

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline eugeen

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 169
  • Geslacht: Man
    • GRATIS RIJBEWIJS ONLINE
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4666 Gepost op: donderdag 27 april 2017 - 14:50:58 »
Versta mij niet verkeerd. Ik beweer niet dat het niet nuttig is dat jongeren dat weten. En uiteraard zal dit in een cursus aan bod komen en met oefenvragen ingehamerd worden. De vraag die ik mij stel is, of dit nu echt een vraag is om bij de 50 examenvragen te voegen om te testen of een leerling voldoende de theorie kent om de baan op te kunnen.

De laatste maanden wijzigt Goca een aantal examenvragen met de regelmaat van een klok. En soms heb ik de indruk dat men zaken begint te vragen die toch minder relevant zijn.

Ik geeft je een ander voorbeeld: "Hoeveel dagen tijd heeft iemand om zijn rijbewijs op de gemeente in te leveren wanneer hij door een dokter medisch onbekwaam wordt geacht om te rijden?" Misschien zie ik dat verkeerd, maar in denk dat er veel interessanter vragen kunnen gemaakt worden. Dat is maar mijn mening. 



Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4667 Gepost op: donderdag 27 april 2017 - 16:12:58 »
Versta mij niet verkeerd. Ik beweer niet dat het niet nuttig is dat jongeren dat weten. En uiteraard zal dit in een cursus aan bod komen en met oefenvragen ingehamerd worden. De vraag die ik mij stel is, of dit nu echt een vraag is om bij de 50 examenvragen te voegen om te testen of een leerling voldoende de theorie kent om de baan op te kunnen.

De laatste maanden wijzigt Goca een aantal examenvragen met de regelmaat van een klok. En soms heb ik de indruk dat men zaken begint te vragen die toch minder relevant zijn.

Ik geeft je een ander voorbeeld: "Hoeveel dagen tijd heeft iemand om zijn rijbewijs op de gemeente in te leveren wanneer hij door een dokter medisch onbekwaam wordt geacht om te rijden?" Misschien zie ik dat verkeerd, maar in denk dat er veel interessanter vragen kunnen gemaakt worden. Dat is maar mijn mening.
Ja, als ge da ni weet, kan je nooit deftig een voertuig besturen  ::)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4668 Gepost op: donderdag 27 april 2017 - 20:58:48 »
Ik geeft je een ander voorbeeld: "Hoeveel dagen tijd heeft iemand om zijn rijbewijs op de gemeente in te leveren wanneer hij door een dokter medisch onbekwaam wordt geacht om te rijden?" Misschien zie ik dat verkeerd, maar in denk dat er veel interessanter vragen kunnen gemaakt worden. Dat is maar mijn mening.

Ik vind dat je dat juist ziet. Als de dokter je dat mededeelt, heb je immers nog tijd om het op te zoeken. Het zou toch te absurd zijn dat een kandidaat door een fout antwoord op een dergelijke vraag niet slaagt voor zijn examen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4669 Gepost op: vrijdag 12 mei 2017 - 11:45:38 »
Op sommige dagen is het niet zo leuk om met de moto te rijden, gisteren was er zo ééntje. Net op het moment dat ik naar huis reed brak er onweer uit. Ik had misschien beter de weersvoorspelling even moeten bekijken voor ik vertrok. In de stortregen moest ik van in de buurt van Kallo naar Mechelen, bovendien in de spits.
Op de E19 werd er nerveus gereden, meestal rond de 100 à 110 km/u, maar met regelmatig remmen en plotse vertragingen. Ik reed links en hield wat meer afstand dan de gemiddelde automobilist, zo rond de 50 à 60 m. Eigenlijk is dat in de gietende regen nog geens veel te noemen. Zat er toch wel een BMW mij op te jagen met zijn grootlichten en zijn linker knipperlicht! Ik was constant met de file aan het meerijden waarbij we toch sneller reden als de linkerrijstrook. Waar is die eikel mee bezig!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4670 Gepost op: vrijdag 12 mei 2017 - 17:23:11 »
Zat er toch wel een BMW mij op te jagen met zijn grootlichten en zijn linker knipperlicht! Ik was constant met de file aan het meerijden waarbij we toch sneller reden als de linkerrijstrook. Waar is die eikel mee bezig!

Ik vind zoiets vreselijk, omdat je er maar weinig kunt tegen doen, en de kans groot is dat je aangereden wordt als je moet remmen. Bovendien is het op de motorfiets nog erger omdat je zo kwetsbaar bent.

Jammer genoeg wordt er niet op gecontroleerd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4671 Gepost op: vrijdag 12 mei 2017 - 19:53:43 »
Paar jonge kereltjes maakten het daarnet ff wel érg bont in de ondergrondse parking van het Wijnegem Shopping Center.

Enfin, toch ééntje : the one aan ' stuur.  Beetje stoer doen.  Wat gaan driften, op een ondergrond van natte, gepolierde beton.  Scheelde geen haar of  de paljas was met de rechterflank tegen een betonnen paal terechtgekomen.  Dan maar volgas er vandoor stuiven.  Uiteraard mét patinerende bandjes.

En het ergste : zijn makkers vonden het ge-wel-dig en moedigden hem duidelijk aan.  >:(
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4672 Gepost op: maandag 15 mei 2017 - 17:31:09 »
Toen ik daarstraks naar huis reed was ik bijna betrokken in een kettingbotsing. Een motard die me net was voorbij gestoken kon zich maar net redden, maar hij maakte blijkbaar wel een kras op de flank van een auto. In de Beverentunnel vertraagde het verkeer zeer plots. Ik had gelukkig genoeg veiligheidsafstand en kon met stevig remmen op de linkerrijstrook mezelf redden. Gelukkig had de persoon achter mij ook het onheil gezien. De moto voor mij is tussen de twee rijstroken gedoken. Ongeveer 20 m voor mij zijn enkele vrachtwagens op elkaar geknald op het rechterrijvak. In zo'n tunnel geeft dat een zeer luide knal. Door de noodstop van de vrachtwagens hing de tunnel vol stinkende rook en stof.  Gelukkig kon ik snel de locatie van het ongeval voorbij en is me niks overkomen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4673 Gepost op: maandag 15 mei 2017 - 22:54:26 »
Je mag nog zo voorzichtig zijn, maar soms moet je ook wel een beetje geluk hebben. Je rekent daar natuurlijk best zo weinig mogelijk op.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4674 Gepost op: donderdag 18 mei 2017 - 19:19:39 »
Citaat van: JC
(...) In de stortregen moest ik van in de buurt van Kallo naar Mechelen, bovendien in de spits. (...)
Citaat van: JC
(...) In de Beverentunnel vertraagde het verkeer zeer plots.

(...) Ongeveer 20 m voor mij zijn enkele vrachtwagens op elkaar geknald op het rechterrijvak. In zo'n tunnel geeft dat een zeer luide knal. Door de noodstop van de vrachtwagens hing de tunnel vol stinkende rook en stof.  Gelukkig kon ik snel de locatie van het ongeval voorbij en is me niks overkomen. (...)

Waar ergens werk je dan ?
Ik werk niet ver van de tolhokjes, bij de douanescanner, naast de scheepvaartpolitie en recht over "Op de Beeck" en "Indaver".

Idd, de verkeerssituaties die daar gebeuren zijn bij tijden hallucinant ...
Wanneer ik met de motor rij, heeft mijn hart bwvs al enkele keren stilgestaan.
Ik heb wel het geluk dat ik shiften doe en relatief weinig in de files zit, zeker al niet met de motor.
De files waar ik dan (met de auto) in vertoef, zijn dan ook bijna allemaal te wijten aan een ongeval al dan niet in de file al dan niet door werken "ergens verderop".
Wees blij dat je dan met de motor rijdt, mijn collega's zaten uren in de file en zullen dit nog geregeld doen ...
Enkelen parkeerden zelfs een eind verderop en komen te voet naar 't werk.
Liever 30 minuten wandelen dan 2 à 3 uur in de file te zitten om 2 km te rijden.
Een vriend werkt op KC Doel en woont in Stabroek en heeft dikke maand terug 4,5 uur gedaan over het traject !
Dankzij de beruchte noodherstelling van 3m x 2m (zie link) zat dat deel van de haven urenlang onwezenlijk vast ...

http://www.gva.be/cnt/dmf20170412_02831147/lange-wachttijden-op-r2-door-noodherstelling-voor-tijsmanstunnel

.

Indien je het nog niet wist :
Er komen nog grote werken aan die "superrotonde", men gaat er -en hou je vast aan de takken van de bomen- een kruispunt met lichten van maken (zie link) !
Idd, bovenop de reeds aangevatte grote werken met enorme verkeershinder ...
- in de haven (Scheldelaan/Lillo)
- heraanleg Eilandje/Londenstraat/Londenbrug
- Kempenstraat (bouw nieuw ziekenhuis)
- heraanleg Noorderlaan langsheen Luchtbal-wijk
- heraanleg Ijzerlaan + Slachthuislaan en afbraak Ijzerlaanbrug
- heraanleg boulevard A'pen "deel Noord"
- ...
Idd, alles tegelijk en dan klagen en zeveren over uitstoot en files ...

http://www-test.portofantwerp.com/nl/wegenwerken-de-haven

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4675 Gepost op: vrijdag 19 mei 2017 - 09:36:50 »

Waar ergens werk je dan ?
Ik werk niet ver van de tolhokjes, bij de douanescanner, naast de scheepvaartpolitie en recht over "Op de Beeck" en "Indaver".

Dan zijn we buren :-). Ik werk bij DP World, ook naast Indaver, maar dan wel een paar honderd meter verder.

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4676 Gepost op: vrijdag 19 mei 2017 - 14:50:50 »
En ik zit daar ook niet zo gek ver vandaan allemaal, meer bepaald >>> hier .....

Enfin.  Gisteren nog 's gezien dat je niet blond moet zijn om dom te zijn, maar 't helpt kennelijk wél.  Dom blondje stapt de bus op, met een kinderwagen.  Aan de handvaten van de buggy een hoop plastic zakken met kledij die ze zonet gescoord had in het shopping center TIR te Hoboken.  Het kleintje, ik schat 'm een 2,5 à 3 jaar had een flesje cola in z'n handjes.  Zo'n buggy, zetten we gewoon in de lengte-richting van de lijnbus, het kleintje met z'n gezichtje naar de achteren gericht.  En we houden 'm vooral NIET vast.

Een bruut van een chauffeur die  efkes stevig het rempedaal intrapte omdat hij het verkeerslicht met onaangepaste snelheid naderde, deed de rest natuurlijk.  ZIIIIP ... en daar rolde de buggy in de richting van de voorzijde van de bus.  Enfin, bekeken van het standpunt van die kleine : die kleine bolde een stukje achterwaarts, om finaal om te kieperen.  De kleine had zich verslikt, hing daar ondersteboven in de buggy, en had de cola natuurlijk pardoes over z'n smikkel gekregen.  En brulde natuurlijk alles bij elkaar (wat ik overigens goed kan begrijpen).

Madam was ff pissed en vond het nog nodig om de chauffeur uit te kafferen ook.  Dat vond ze kennelijk belangrijker dan zich te bekommeren om haar kleintje.  Samen met een medepassagier, heb ik de buggy dan maar overeind geholpen en gekeken of het intussen al wat beter ging met de kleine.  Gelukkig liep de valpartij en het verslikken af zonder veel erg ....

Je had haar gezicht moeten zien toen we haar ne keer stevig op haar plaats zetten : "Madam, in plaats van te schelden, zou u mss beter ne keer de buggy deftig vasthouden, en 's kijken hoe het met uw zoontje gaat !".  Ja, ik beken : de chauffeur had een brute, oncomfortabele rijstijl.  Maar dat die buggy omgekieperd is, lag in de éérste plaats aan de mama, sorry.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 19 mei 2017 - 14:53:28 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4677 Gepost op: vrijdag 19 mei 2017 - 15:56:26 »
En ik zit daar ook niet zo gek ver vandaan allemaal, meer bepaald >>> hier .....

Enfin.  Gisteren nog 's gezien dat je niet blond moet zijn om dom te zijn, maar 't helpt kennelijk wél.  Dom blondje stapt de bus op, met een kinderwagen.  Aan de handvaten van de buggy een hoop plastic zakken met kledij die ze zonet gescoord had in het shopping center TIR te Hoboken.  Het kleintje, ik schat 'm een 2,5 à 3 jaar had een flesje cola in z'n handjes.  Zo'n buggy, zetten we gewoon in de lengte-richting van de lijnbus, het kleintje met z'n gezichtje naar de achteren gericht.  En we houden 'm vooral NIET vast.

Een bruut van een chauffeur die  efkes stevig het rempedaal intrapte omdat hij het verkeerslicht met onaangepaste snelheid naderde, deed de rest natuurlijk.  ZIIIIP ... en daar rolde de buggy in de richting van de voorzijde van de bus.  Enfin, bekeken van het standpunt van die kleine : die kleine bolde een stukje achterwaarts, om finaal om te kieperen.  De kleine had zich verslikt, hing daar ondersteboven in de buggy, en had de cola natuurlijk pardoes over z'n smikkel gekregen.  En brulde natuurlijk alles bij elkaar (wat ik overigens goed kan begrijpen).

Madam was ff pissed en vond het nog nodig om de chauffeur uit te kafferen ook.  Dat vond ze kennelijk belangrijker dan zich te bekommeren om haar kleintje.  Samen met een medepassagier, heb ik de buggy dan maar overeind geholpen en gekeken of het intussen al wat beter ging met de kleine.  Gelukkig liep de valpartij en het verslikken af zonder veel erg ....

Je had haar gezicht moeten zien toen we haar ne keer stevig op haar plaats zetten : "Madam, in plaats van te schelden, zou u mss beter ne keer de buggy deftig vasthouden, en 's kijken hoe het met uw zoontje gaat !".  Ja, ik beken : de chauffeur had een brute, oncomfortabele rijstijl.  Maar dat die buggy omgekieperd is, lag in de éérste plaats aan de mama, sorry.


Dan kunnen we binnenkort misschien eens een pint gaan drinken in het Fort. :)

Wat betreft die blonde heb ik maar één advies: "oppakken, eileiders afbinden en terug loslaten". Dergelijke vrouwen horen geen kinderen te hebben.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4678 Gepost op: vrijdag 19 mei 2017 - 22:58:23 »
En dat kindje had dan misschien ook nog rode cola gekregen...  :D

Mijn vrouw is ook een blondje. Op een dag zei mijn collega: "Dat is nog niet zo erg, maar die van mij is bovendien nog van de Limburg".  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4679 Gepost op: zaterdag 20 mei 2017 - 09:29:26 »
Gisteren, met de moto in de zone 30 in de Mechelse binnenstad. Ik rijd door de OLV-straat richting vijfhoek. Twee fietsers komen uit de tegenovergetelde richting en draaien vlak voor mijn neus links een straat in. Een van de twee had me zelfs niet gezien, de tweede pas op het laatste moment. Dit weerhield de laatste er trouwens niet van om toch links vlak voor mijn wiel af te slaan. Haar aandacht kreeg ik trouwens pas wanneer ik eens goed aan mijn gas draaide. Voor een andere fietser was ik natuurlijk de gek, fietsers mogen immers alles.

Een gele moto, met lichten aan, een knaloranje helm en een fluo geel hesje en bovendien een moto die lawaai maakt, dat zien de zwakzinnige weggebruikers zelfs niet meer!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519