Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906075 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4710 Gepost op: zaterdag 19 augustus 2017 - 08:56:01 »
Ik ben niet helemaal mee. Wat is een ICE-wagen?
Internal
Combustion
Engine
= (wagen met) verbrandingsmotor (benzine, diesel, lpg, cng, ...)


Hier nog een paar andere afkortingen met uitleg.

http://www.canadianfuels.ca/Blog/September-2016/ICE,-HEV,-PHEV-and-BEV-%E2%80%93-What-they-mean-and-what-s-under-the-hood/

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4711 Gepost op: zaterdag 19 augustus 2017 - 09:47:41 »
Citaat
Wat is een ICE-wagen? = (wagen met) verbrandingsmotor (benzine, diesel, lpg, cng, ...)
bedankt voor de verduidelijking.
Als ik het goed begrijp, wordt in deze draad met een ICE-wagen bedoeld: een automaat met 'verbrandingsmotor'.

Is de acceleratie met een E-auto dan zo verschillend?

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4712 Gepost op: zaterdag 19 augustus 2017 - 11:33:39 »
Citaat
Wat is een ICE-wagen? = (wagen met) verbrandingsmotor (benzine, diesel, lpg, cng, ...)
bedankt voor de verduidelijking.
Als ik het goed begrijp, wordt in deze draad met een ICE-wagen bedoeld: een automaat met 'verbrandingsmotor'.

Is de acceleratie met een E-auto dan zo verschillend?

Dat acceleratie is niet te vergelijken. De respons op het gaspedaal is veel directer. Je wordt dit zeer snel gewoon, ook het one-pedal driving ben je zo gewoon. De stap terug naar een ICE-wagen is groot!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4713 Gepost op: zaterdag 19 augustus 2017 - 16:34:09 »
De respons op het gaspedaal is veel directer.

Het wordt stilletjes aan tijd dat je een meer geschikte term gaat gebruiken, want gas doseer je niet met dat pedaal. In het Duits spreekt men over "das Fahrpedal".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4714 Gepost op: zondag 20 augustus 2017 - 00:08:31 »
Ik ben niet helemaal mee. Wat is een ICE-wagen?

Vraag me nu niet waarom.  Maar om 1 of andere reden, was een Duitse hogesnelheidstrein 't éérste dat in mij opkwam.  ;D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4715 Gepost op: zondag 20 augustus 2017 - 09:52:33 »
Het wordt stilletjes aan tijd dat je een meer geschikte term gaat gebruiken, want gas doseer je niet met dat pedaal. In het Duits spreekt men over "das Fahrpedal".

Welke term had je dan zoal in gedachten ?  ;D

(klassieke grap : waarom moet ik gas geven ?  ik rij met een diesel)

Ne keer meegemaakt dat een examinator een opmerking maakte tegen een leerlinge die wel érg traag reed.  Werkelijk hinderend storend in het verkeersbeeld.  We reden nog geen 30, waar 70 toegelaten was.  En inhalen zat er voor onze achterliggers ook niet in door de talrijke tegenliggers die ons tegemoet kwamen gereden.  Dan gebeurt het wel 's dat een examinator de leerling een hint geeft.  Let wel : die hint wordt slechts één keer gegeven.  Blijft de leerling dan stoïcijns storend traag rijden, dan is het over en out.    "Komaan, geef 's een béétje meer gas.  Het is hier al làng geen zone 30 meer"  De examinator bedoelde er natuurlijk niks kwetsends mee, maar de woordkeuze was toch ietwat ongelukkig.  Een blinde kon namelijk aan haar kledij zien dat de leerlinge van Joodse afkomst was .....
« Laatst bewerkt op: zondag 20 augustus 2017 - 10:02:01 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4716 Gepost op: zondag 20 augustus 2017 - 19:04:15 »
Het wordt stilletjes aan tijd dat je een meer geschikte term gaat gebruiken, want gas doseer je niet met dat pedaal. In het Duits spreekt men over "das Fahrpedal".

Welke term had je dan zoal in gedachten ?  ;D

Welk pedaal gebruik je om te (ont)koppelen? Het koppelingspedaal.
Welk pedaal gebruik je om te remmen? Het rempedaal.
Welk pedaal gebruik je om te rijden? Het rijpedaal.

Citaat
Ne keer meegemaakt dat een examinator een opmerking maakte tegen een leerlinge die wel érg traag reed.  Werkelijk hinderend storend in het verkeersbeeld.  We reden nog geen 30, waar 70 toegelaten was.  En inhalen zat er voor onze achterliggers ook niet in door de talrijke tegenliggers die ons tegemoet kwamen gereden.  Dan gebeurt het wel 's dat een examinator de leerling een hint geeft.  Let wel : die hint wordt slechts één keer gegeven.  Blijft de leerling dan stoïcijns storend traag rijden, dan is het over en out.    "Komaan, geef 's een béétje meer gas.  Het is hier al làng geen zone 30 meer"  De examinator bedoelde er natuurlijk niks kwetsends mee, maar de woordkeuze was toch ietwat ongelukkig.  Een blinde kon namelijk aan haar kledij zien dat de leerlinge van Joodse afkomst was .....

Inderdaad nogal een ongelukkige woordkeuze.

En wat was haar reactie? Ging ze sneller rijden, of liet ze er ene vliegen?  :D

(Dat laatste doen de luchtverkeersleiders op Zaventem in de zomer om de vijf minuten)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4717 Gepost op: zondag 20 augustus 2017 - 21:34:25 »
(...)
 "Komaan, geef 's een béétje meer gas.  Het is hier al làng geen zone 30 meer"  De examinator bedoelde er natuurlijk niks kwetsends mee, maar de woordkeuze was toch ietwat ongelukkig.  Een blinde kon namelijk aan haar kledij zien dat de leerlinge van Joodse afkomst was .....
Idd, wat ongelukkig gekozen maar "de wereld" zou eens mogen gaan stoppen met al die politieke correctheid of achter iedere zin van alles liggen te zoeken ...
De laatste jaren moet iedereen blijkbaar alle woorden op een goudschaaltje gaan afwegen "want men zou eens iemand per ongeluk kunnen kwetsen" of "verkeerd begrepen worden".

Jaren terug heb ik zo in een winkel -met me achteruit om te draaien- licht tegen iemand opgebotst.
Ik zei dan ook direct "Sorry, had je niet gezien".
De dame zei : "ik jou ook niet".
Dan pas gezien dat 't een blinde dame was ...



Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4718 Gepost op: zondag 20 augustus 2017 - 22:25:56 »
De snelheidregelaarpedaal   ;D

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4719 Gepost op: maandag 21 augustus 2017 - 09:07:44 »
(...)
 "Komaan, geef 's een béétje meer gas.  Het is hier al làng geen zone 30 meer"  De examinator bedoelde er natuurlijk niks kwetsends mee, maar de woordkeuze was toch ietwat ongelukkig.  Een blinde kon namelijk aan haar kledij zien dat de leerlinge van Joodse afkomst was .....
Idd, wat ongelukkig gekozen maar "de wereld" zou eens mogen gaan stoppen met al die politieke correctheid of achter iedere zin van alles liggen te zoeken ...
De laatste jaren moet iedereen blijkbaar alle woorden op een goudschaaltje gaan afwegen "want men zou eens iemand per ongeluk kunnen kwetsen" of "verkeerd begrepen worden".

Welnee, ZO erg was 't allemaal ni.  Ik had zeker niet de indruk dat de leerlinge er aanstoot aan genomen heeft.  Laat ons gewoon zeggen dat ik om 1 of andere reden zo'n binnenpretje had.

Jaren terug heb ik zo in een winkel -met me achteruit om te draaien- licht tegen iemand opgebotst.
Ik zei dan ook direct "Sorry, had je niet gezien".
De dame zei : "ik jou ook niet".
Dan pas gezien dat 't een blinde dame was ...

Da's al van hetzelfde kaliber als die keer ik als snotaap mee ging als medewerker met Ziekenzorg.  De dag van het vertrek mee de valiezen uit de kamers gaan halen, en klaarzetten voor de familieleden die de vakantiegangers kwamen ophalen.  In 1 van die kamers vond ik 1 schoen.  "Tiens, da's raar, ik vind er maar 1, waar is die andere ?"  Prompt een stem uit de badkamer "Ha, menneke, da zal die van mij wel zijn dan !  Weette gij da nu nog ni ?  (schaterlach)"  Oooohhhhh, shit .....  rats niet meer aan gedacht dat zij  maar 1 been had.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4720 Gepost op: maandag 21 augustus 2017 - 18:54:39 »
"Komaan, geef 's een béétje meer gas.  Het is hier al làng geen zone 30 meer"  De examinator bedoelde er natuurlijk niks kwetsends mee, maar de woordkeuze was toch ietwat ongelukkig.  Een blinde kon namelijk aan haar kledij zien dat de leerlinge van Joodse afkomst was .....
Had ik begrepen :)
Ik had het niet specifiek op jou(w bovenstaand voorbeeld) daarom dat ik "de wereld" gezet had.
Naast die ongelukkig gekozen woorden (aanstootblokje richting Hitler/nazi/Holocaust) bvb ook de laatste jaren aanstootblokjes rond "allochtoon-racist-bruine-neger-zwarte-m*k*k" - "islam-(in)tolerantie-integratie-seggregatie-assimilatie" - "Negerinnent*tten > Negerzoenen > Schuimzoen/Melocakes" - "unia-cgkr-vlaams blok/belang" - "(hang)jongeren-jeugd-respect" - "Sinterklaas en Zwarte Piet" - zelfs getekende figuurtjes ontsnappen er niet aan (de Zwarte Smurfen > Paarse Smurfen en de hetze rond Kuifje in Congo/Afrika), allerlei soorten van mensen qua gewicht, vorm, gestalte, geaardheid, ... blablabla, ...
 
Je kunt het zo gek niet bedenken of er zou wel iemand zich door gekwetst of zich aangesproken voelen ...  ???

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4721 Gepost op: maandag 21 augustus 2017 - 21:06:09 »
Wegenwerken richting kust, op de E17 richting Kortrijk, thv de verkeerswisselaar in Destelbergen.  De rechtse rijstrook, werd daar afgelopen weekend opnieuw geasfalteerd.  Ik moest vanuit de Kempen richting Langemark (bij Ieper).  Normaal gesproken, zou de E34/N49 een prima alternatief zijn geweest, om dan via Zelzate en de R4 terug naar de E17 in Destelbergen te rijden.  Je komt dan terug op de E17 nét voorbij de wegenwerken dit weekend.

Maar neen : men besliste om de langdurigere wegenwerken op de E34/N49 en verderop de Zelzatetunnel met déze werken te laten samenvallen.  Op een weekend waarop natuurlijk veel dagjestoeristen zich richting kust willen begeven.  De gevolgen bleven dan ook niet uit : files vanaf Lokeren natuurlijk.  En ook op de E34/N49 liep het tussen Stekene en Moerbeke niet bepaald vlotjes meer.

Nu zijn er GVD toch 52 weekends in een jaar, dacht ik zo.  Welke dorpsidioot beslist er dan in hemelsnaam om uitgerekend die twee wegenwerken te laten samenvallen op DIT weekend met dagjestoeristen richting kust ?
« Laatst bewerkt op: maandag 21 augustus 2017 - 21:07:57 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4722 Gepost op: maandag 21 augustus 2017 - 22:02:07 »
Een dorpsidioot kijkt meestal niet verder dan binnen zijn eigen dorp.
Overleg en planning? Bestaat er eigenlijk wel een overkoepelende organisatie voor de planning van wegenwerken?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 augustus 2017 - 22:31:54 door de rijprof »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4723 Gepost op: donderdag 24 augustus 2017 - 21:28:48 »
Een dorpsidioot kijkt meestal niet verder dan binnen zijn eigen dorp.
Overleg en planning? Bestaat er eigenlijk wel een overkoepelende organisatie voor de planning van wegenwerken?

Als er al ééntje bestaat, dan toch eentje die niet werkt ....

Nu gaat men morgenavond (vrijdag 25/08) de weg weer openstellen tussen de Tijsmanstunnel en de Liefkenshoektunnel.  Het verkeer kan er vanaf zaterdagochtend terug over de normale capaciteit beschikken.  Maar IN de Tijsmanstunnel, zijn nu al her en der op de rechtse rijstrook (die nu afgesloten is) met fluo-markeringen pijnpunten gemarkeerd.  Die moeten nog aangepakt worden.

In plaats van dan door te bijten en dat dan in één moeite te doen !  Bijvoorbeeld op een tijdstip waarop de aannemer even niet verder kon tussen de twee tunnels wegens uitharden van het beton.   De rechtse rijstrook was nu toch al afgesloten, dus waarom niet ?  En dan waren we meteen volledig door de zure appel heen.

Maar neen.  Het is beter om ergens in september die putten in de Tijsmanstunnel nog ff aan te pakken, wanneer het verkeer opnieuw aanzienlijk drukker wordt.  En dan kunnen we de signalisatie die we NU weghalen,  daar grotendeels opnieuw aanbrengen.  Kwestie dat we nog ff bezig blijven.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4724 Gepost op: donderdag 24 augustus 2017 - 22:28:07 »
Citaat
Als er al ééntje bestaat, dan toch eentje die niet werkt ....
De dorpsidioot waar jij het over hebt, mag beslissen, heeft een functie.
Citaat
Welke dorpsidioot beslist er dan in hemelsnaam om uitgerekend die twee wegenwerken te laten samenvallen

Daarom dat ik mij afvraag:
Citaat
Bestaat er eigenlijk wel een overkoepelende organisatie voor de planning van wegenwerken?