Auteur Topic: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg  (gelezen 4034 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 20:15:59 »
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 03:56:56 door jozef »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 20:22:32 »
Wacht maar ! Als de weg éénmaal is gerepareerd zie ik al direct een groot aantal mensen klaarstaan om de 90 km/u max te behouden. Het was toch zo veilig met deze beperking ! Ik vrees hier voor een precedent.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 20:24:06 »

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 20:25:00 »
90?! Dus allemaal schoon achter de camions blijven plakken... Tof tof...  :-\

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 21:01:14 »
Of ik ben gewoon een doemdenker. In ieder geval staat 1 ding vast: de flitswagens zullen morgen allemaal mooi paraat staan.
Ze hebben veel te weinig flikken - op straat - in Brussel, kunnen die bermtoeristen dat bureauwerk van die mannen niet overnemen ?  ;D

Die ex-politiecommissaris De Mol van Schaarbeek deed wel degelijk zijn job... en krijgt nu wel quasi gelijk...

Go East and South...
« Laatst bewerkt op: dinsdag 02 februari 2010 - 21:06:37 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 21:03:22 »
Al in 2003, toen de zonitis pas toesloeg was er bij mijn toenmalige werkgever een verkeerdeskundige die verwachtte dat de volgende regels in voegen zouden komen:

- max 90 km/u snelweg
- max 50 km/u secundaire wegen, 70 bij uitzondering op 2x2 en aangegeven door borden
- max 30 km/u in de bebouwde kom

Ik vrees dat die man uiteindelijk nog gelijk gaat krijgen. Ik kan er wel bij vertellen dat hij dit enkel had opgevangen vooral eigenlijk door het werk van lobbyisten, hij was er zelf niet akkoord mee.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 21:14:31 »
Al in 2003, toen de zonitis pas toesloeg was er bij mijn toenmalige werkgever een verkeerdeskundige die verwachtte dat de volgende regels in voegen zouden komen:

- max 90 km/u snelweg
- max 50 km/u secundaire wegen, 70 bij uitzondering op 2x2 en aangegeven door borden
- max 30 km/u in de bebouwde kom

Ik vrees dat die man uiteindelijk nog gelijk gaat krijgen. Ik kan er wel bij vertellen dat hij dit enkel had opgevangen vooral eigenlijk door het werk van lobbyisten, hij was er zelf niet akkoord mee.
lobbyisten van Bert A of Steve S toch niet ?
http://bop.vgc.be/tijdschriften/kits/031001/snelheid.html

Ik hoor liever die lobbyisten voor 160 kmh, maar dan moeten ze de wegen wat onderhouden...
Be geeft het minste uit per km van de EU, ca 50% minder als NL, vb Noorwegen geeft 5 x maal meer uit per km...
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 21:15:32 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 03 februari 2010 - 00:08:02 »
De eerste persoon die 90 km/u wil houden is een feit in de reacties in HLN.

Ach, de ongevallen dalen wel als ze iedereen hier wegpesten ;)

Wat had je anders verwacht ! Wacht maar tot die weg gerepareerd is. Ik zie de polls al verschijnen in de 'gazetten', "wie wil blijvend max. 90 km/u". Een politieker die wat electoraal gewin ruikt zal er dan wel opspringen. Kennis is in deze materie niet belangrijk. Kijk maar naar de twee randdebielen die hier al vermeld zijn, Steve - de cafébaas - S. en Bert - Bleiter - A.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 03 februari 2010 - 00:32:05 »
Max. 90 km/h op een autosnelweg als de E313 tot maart of april. En dan starten de herstellingswerken, dus mogelijk nog een lagere snelheidsbeperking.

Het zal alleszins een aantal doden op de weg overhevelen naar voor de rest van hun leven verminkten, maar aldus is het doel bereikt om het aantal dodelijke slachtoffers te verminderen.

Lieve mensen, ik wens jullie veel goede moed daar in België, met autosnelwegen waarop jullie nog hooguit tegen 90 km/h van het ene naar het andere gat in het wegdek mogen hotsen, terwijl ik hier over gewone wegen rijd waar buiten de bebouwde kom 100 km/h niet alleen toegestaan, doch ook perfect mogelijk is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 03 februari 2010 - 01:07:10 »
Citaat
En we willen niet dat het wegdek nog meer beschadigd wordt", zegt Jo Lieben van Wegen en Verkeer Limburg aan TV Limburg.

Is dit sarcasme of is het grappig bedoeld?

Citaat
Veel vrachtwagens staan met moeilijkheden op hellingen. Dat is vooral het geval in Bouillon, waar de brandweer moest slalommen tussen de voertuigen om tot bij een boom te raken die op een weg lag.

Is het omwille van de sneeuw of door die boom dat het verkeer daar niet vooruit geraakt? ::)

Citaat
De snelheidsbeperking duurt waarschijnlijk tot maart of april. Dan starten de voorlopige herstellingswerken.

En wanneer zullen ze het dan eindelijk eens deftig aanleggen/herstellen?
Let op mijn woorden, vanaf maart/april* zullen ze afkomen met de superveilige Belgische maatregel. 90km/u voor de auto's en 70km/u voor de vrachtwagens op 1 en dezelfde rijstrook en dan doen alsof ze verwonderd zijn dat er weer x-aantal kop-staart ongevallen gebeuren.
Of erger nog, effectief verwonderd zijn. ::)

*Als het al niet vroeger is wegens het grote aantal ongevallen.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 03 februari 2010 - 12:15:37 »
En als de files echt te lang worden op de E313, gaan vele automobiisten uitwijken op de onveiligere gewone wegen waar vooral de zwweggebr plots mee betrokken wordt, de kwetsbare weggebruikers die ca 30% van het jaarlijks aantal verkeersdoden uitmaakt.

M.a.w. de Be-snelweg is statistisch -per voertuigkilometer- 2,57 X minder "dodelijker" als alle wegen.
Citaat
http://internationaltransportforum.org/irtad/pdf/risk.pdf
Road user fatalities / Risk indicators /per billion veh km /Belgium
All roads: 10,8
Motorways: 4,2
 
We kennen ook de NL-"studie" waar statistisch maar gemiddeld 1,8 verkeersdoden/jaar vielen, op 120 kmh-wegen over 6 jaar (1998-2003), door de toedracht "te snel rijden". Dit was heel duidelijk de minste oorzaak van dodelijkheid op de autosnelweg in NL.

http://www.minocw.nl/documenten/kamervragen-2004-antwoorden-2030413380.pdf (p 3-4, 1.4 met tabel toedrachten)
Cijfers in deze topic geciteerd: http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1824.msg17648.html#msg17648

Dus ik voorspel alleen maar méér doden -op alle wegen- door gebrekkige (snel)wegen en wegonderhoud, te lezen in mijn onderschrift.

Die tijdelijke 90 kmh zal maar een druppel zijn op de hete oven qua ongevaloorzaak.

Maar het kan wel x% minder verkeersdoden geven enkel op de E313 zelf qua minder ongevalgevolg door lagere impactssnelheden.
Tja als alles netjes aanschuift op de E313 kan er meestal enkel maar blikschade zijn...

Uiteraard gaan enkele "pop-politiekers" enkel daar opspringen, en blind zijn voor de -meer doorwegende- gestegen verkeersdoden op de alternatieve wegen en sluipwegen, om de files op de E313 te omzeilen...
« Laatst bewerkt op: woensdag 03 februari 2010 - 12:25:03 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rudi

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
Re: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 04 februari 2010 - 15:20:07 »
Is dit Black Ice?
Behoudens vergissing had Marc Annemans het er ooit over in een bijdrage over ongevallen met motoren.
Net van Het Nieuwsblad online gehaald in verband met inpalmen van de pechstrook tijdens de spits en de herstellingen aan de E31X
« Laatst bewerkt op: donderdag 04 februari 2010 - 15:21:53 door Rudi »

wooter

  • Gast
Re: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 04 februari 2010 - 16:40:38 »
Dit is pure black ice...  Teer zonder steentjes...

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Tot april slechts 90 km/u op autosnelwegen in Limburg
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 04 februari 2010 - 23:36:03 »
Is nochtans niet zo moeilijk op te lossen.
Zoals wij deden, gewoon steentjes op gooien en laten inharden.
Of is dat te moeilijk tegenwoordig?