Iemand een vaag idee waar die smalle middengeleidersplateau´s (foto hierboven) onder vallen ?
Michel,
Het KB van 3 oktober 1998, gewijzigd bij KB van 9 mei 1998, en de bijlagen 1 en 2 geven de technische voorschriften weer waaraan de verhoogde inrichtingen moeten voldoen. Het gaat hier over verkeersdrempels en verkeersplateaus. De vorm, de afmetingen en de mogelijke markeringen werden hierin vastgelegd.
Een ministeriële omzendbrief van 3 mei 2002 geeft hierover bijkomende toelichting en beschrijft ook de rijbaankussens. Al deze verhoogde inrichtingen zijn bedoeld om tegen slechts 30 km/u te worden overreden.
Het dienstorder LIN/AWV 2002/9 van november 2002 geeft nadere toelichting over de soorten plaatsen en de omstandigheden waar deze verhoogde inrichtingen mogen gerealiseerd worden en hoe ze dienen gesignaleerd te worden. Bovendien worden er ook “lokale verhogingen” omschreven die bedoeld zijn als ondersteuning van een snelheidsbeperking tot 50 km/u.
Beter nieuw topic openen voor deze verdere discussie.
In deze topic kunnen we verder aantonen tot welke schade en gevolgen gevaarlijke infrastructuur kan leiden. Aansluitend welke verbeteringen wij toen bekwamen na onderzoek van ernstige en dodelijke ongevallen. Verder heb veel zin en de moed terug gevonden om op het terrein te komen, o.a. na het lezen van "verkeersvriendelijk Pecq". Het ontbreekt alleen aan haar akkoord en medewerking vanwege Diane.
De familieleden van de slachtoffers zouden al onmiddelijk bewarend beslag kunnen laten uitvoeren op het voertuig voor onderzoek. Men hoeft zich niet neer te leggen bij de beslissing van het parket. En zoals vroeger meermaals bleek, dat de vaststellingen zeker niet altijd naar juistheid behoorden.
Ik vraag even ieders aandacht naar afgetekende sporen op het wegdek bij alle ongevallen die ik weergeef of heb weergegeven. Om daar later in deze topic op terug te komen.