Auteur Topic: zone met parkeerverbod  (gelezen 18032 keer)

Offline mazda

• Meer dan expert
zone met parkeerverbod
« Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 17:47:31 »
Mijn zoon heeft blijkbaar weer een paar overtredingen begaan.
Hij stond geparkeerd in een zone bord E1 parkeren verboden, met onderbord uitgezonderd laden en lossen van zaterdag tem donderdag van 18u tot 11u en vrijdag van 18u tot 5u.

Dit drie dagen na mekaar en op de derde dag 2X opgeschreven met een halfuur verschil.
Overtreding 1e graad 50 Euro per keer.
Wie kan mij de tekst op het onderbord uitleggen, want ik versta er eigenlijk niet veel van?
 Wat kan hij best doen?
Kan hij vrijstelling aanvragen voor de 2e overtreding binnen het half uur?
Klopt dit onderbord wel?
Wat denken jullie?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: zone met parkeerverbod
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 18:00:43 »
Hij stond geparkeerd in een zone bord E1 parkeren verboden, met onderbord uitgezonderd laden en lossen van zaterdag tem donderdag van 18u tot 11u en vrijdag van 18u tot 5u.

Wat is dat nu weer voor een klucht? E1 houdt een parkeerverbod in. Laden en lossen mag je daar sowieso 24 uur per dag en 7 dagen per week, want dat is niet parkeren, dat is stilstaan.

Citaat
Dit drie dagen na mekaar en op de derde dag 2X opgeschreven met een halfuur verschil.
[...]
Kan hij vrijstelling aanvragen voor de 2e overtreding binnen het half uur?

Als hij zijn voertuig binnen dat half uur verplaatst heeft, dan heeft hij terecht 2 bekeuringen gekregen, anders niet.

Er zijn flikken die een krijtstreep op de flank van een band trekken om te zien of het voertuig al dan niet verplaatst werd wanneer ze daar opnieuw voorbijkomen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 18:24:56 »
Dat extra- "uitgezonderd laden en lossen" is idd overbodig, maar doet geen afbreuk aan de wettelijkheid van de E1, imho;
zoiets gelijk die C43- 90 kmh met smog-onderbord.

De rest schijnt ok, het "mag uitzonderlijk" :
Citaat
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=11&node=art11#E1%20en%20E3
11.1. Verkeersbord E1. Parkeerverbod.
Verkeersbord E3. Stilstaan en parkeren verboden.

1° In beginsel moet het verbod dat door deze verkeersborden wordt opgelegd blijvend zijn.
Uitzonderlijk mag een onderbord van het type V van bijlage 2 tot dit besluit aanduiden :
a) hetzij de uren waartussen het verbod geldt; vb. " van 7 tot 19 u. ";
Type V
b) hetzij de dagen tijdens dewelke het verbod geldt; vb. " van maandag tot vrijdag ";
Type V
c) hetzij de uren waartussen het verbod geldt op sommige dagen; vb. " van 7 tot 19 u van maandag tot vrijdag ".

2° Om het parkeren altijd en het stilstaan slechts tussen bepaalde uren te verbieden, zal gebruik gemaakt worden van het verkeersbord E3, aangevuld met een onderbord van het type V van bijlage 2 tot dit besluit, met de vermelding : " Parkeren altijd verboden. Stilstaan verboden van ... tot ... u. ".
3° Indien een verbod slechts bij gelegenheid moet gelden, ondermeer wanneer openbare markt gehouden wordt, dan worden wegneembare of opklapbare verkeersborden gebruikt of ook verkeersborden E9.
4° De verkeersborden E1 en E3 mogen niet gebruikt worden om een verbod te bevestigen dat vermeld is in de artikelen 24 en 25 van het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer.
enkel Punt 4° nog.
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 februari 2010 - 18:30:13 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 20:44:31 »

Mensen,

Ik ben eens persoonlijk langs dat bord gereden waarvan het PV alleen vermeld  dat het om een zonebord E1 gaat, met opschrift.

Het zonebord omvat namelijk twee verkeersborden naast mekaar, links een C23 en rechts een E1 met daaronder
de tekst:

"uitgezonderd laden en lossen van zaterdag tem donderdag van 18u tot 11u en vrijdag van 18u tot 5u."

E1 Parkeervebod
C23 Verboden toegang voor bestuurders van voertuigen gebruikt voor het vervoer van zaken.
Een opschrift op een onderbord beperkt het verbod tot de bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan de aangeduide massa.

Op welk bord slaat die tekst?
Het PV herneemt de tekst van het opschrift en spreekt over een zonebord E1. Nergens is sprake van een C23.

Graag jullie mening?

Ik begrijp ook de uren niet.
Bij een TV programma gaat men inderdaad verder tot het einde van de uitzending.
Vanaf OO uur wordt gewoon verdergegaan op de dag ervoor.
Maar dit kan toch niet het geval zijn op verkeersborden?
Van 11 tot 18 kan kloppen.
Maar van 18 tot 11 ?
En vrijdag van 18 tot 5?   Op vrijdag van OO tot O5 uur en van 18 tot  OO uur?
Op zaterdag van OO tot 11 en van 18 tot OO uur?
Of van zaterdag 18 uur tot donderdag 11 uur zonder onderbreking?
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 februari 2010 - 20:57:33 door mazda »

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 21:03:33 »
Het zonebord omvat namelijk twee verkeersborden naast mekaar, links een C23 en rechts een E1 met daaronder
de tekst:

"uitgezonderd laden en lossen van zaterdag tem donderdag van 18u tot 11u en vrijdag van 18u tot 5u."

2 borden naast elkaar op een zonebord kan.

Staat het opschrift onder 1 van de "deel"-borden, of in een keer onder alle 2 ?

http://wegcode.be/wet.php?wet=11&node=bijl7

Het kan lonen het bord eens na te meten ...

6.7.5.1°   Bij de toegang tot een zone mogen ten hoogste twee reglementeringen ingevoerd worden.

In dit geval mogen de verkeersborden met zonale geldigheid, boven of naast elkaar geplaatst worden op een en hetzelfde bord, dat als minimumafmetingen 0,60 m X 1,60 m heeft. Deze afmetingen mogen verminderd worden tot 0,40 m X 1,00 m, rekening houdend met de plaatsgesteldheid.

Wanneer in een zone met twee reglementeringen slechts aan één ervan een einde wordt gesteld, moet de reglementering die van toepassing blijft door een herhalingsbord aangeduid worden.

Beide reglementeringen mogen op hetzelfde verkeersbord afgebeeld worden overeenkomstig bijlage 7 tot dit besluit.

De plaatsgesteldheid is een volstrekt loze bepaling, cfr Correctionele rechtbank Gent, wegens niet bepaald in enige wetgeving .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 21:10:27 »
Het opschrift staat in één keer onder alletwee Inazuma.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 21:23:09 »
Het opschrift staat in één keer onder alletwee Inazuma.

Dan geldt het ineens voor beide.

65.5.9.   De betekenis van een signalisatie met zonale geldigheid kan worden aangevuld, nader bepaald of beperkt door een zwart opschrift of symbool.

Merk op dat men hier zeer algemeen van een zonale "signalisatie" spreekt.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 22:30:12 »
Heb je het opschrift al eens gelezen?
Duidelijk is anders.
Citaat:
Bij een TV programma gaat men inderdaad verder tot het einde van de uitzending.
Vanaf OO uur wordt gewoon verdergegaan op de dag ervoor.
Maar dit kan toch niet het geval zijn op verkeersborden?
Van 11 tot 18 kan kloppen.
Maar van 18 tot 11 ?
En vrijdag van 18 tot 5?   Op vrijdag van OO tot O5 uur en van 18 tot  OO uur?
Op zaterdag van OO tot 11 en van 18 tot OO uur?
Of van zaterdag 18 uur tot donderdag 11 uur zonder onderbreking?

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 23:12:49 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 23:58:31 »
Een klok draait altijd in dezelfde richting

Da's maar een gedacht. In Bayern geh'n die Uhren anders.

De rechtse is gemonteerd op de bodem van een biervat.

Auf Boarisch: "Mir sam mir!"
Auf Deutsch: "Wir sind wir!

:D
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 februari 2010 - 00:07:27 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 11 februari 2010 - 08:31:15 »
Een klok draait altijd in dezelfde richting (tenzij je een digitale hebt, die draait niet).

Wanneer je dan begint bij 18u, is er maar één mogelijkheid om tot 11u te geraken.
Wanneer je dan begint bij 18u, is er ook maar één mogelijkheid om tot 5u te geraken.

Op de dagen zaterdag, zondag, maandag, dinsdag, woensdag én donderdag dus van 18u tot 11u de dag nadien, op vrijdag van 18u tot 5u ook weer de dag nadien. Tenzij jij er in slaagt om van 18u naar 11u te gaan zonder een dag op te schuiven met een rechtsdraaiende klok...

Je maakt dingen moeilijker dan dat ze zijn.

Wanneer geldt dan het parkeerverbod?
De boetes zijn geschreven op een donderdag om 16.15u - een dinsdag om 11.08u - een maandag 11.10 en 11.37 u
Enfin ik heb gisteravond mijn zoon van 19 die nog studeert hierover aangepakt.
Het zijn maar 1e graads boetes maar wel telkens 50 Euro.
Hij zegt dat hij dat bord verkeerd heeft begrepen en dat als ze hem de eerste keer hadden verwittigd door een briefje onder de wisser dat hij daar dan niet meer was gaan staan.
Hij leest: parkeerverbod van 18 tot 11 op de dagen dat hij er stond. Hij heeft zijn auto daar pas na 11 uur geparkeerd.
Nu komen alle boetes na de feiten thuisgestuurd op mijn naam omdat hij met mijn auto reed.

C23  E1
"uitgezonderd laden en lossen, van zaterdag tem donderdag van 18u tot 11u en vrijdag van 18u tot 5u."

« Laatst bewerkt op: donderdag 11 februari 2010 - 11:30:46 door mazda »

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 11 februari 2010 - 12:30:04 »
Ik heb nog wat zaken nagelezen en door de post van Michel ben ik mij een aantal zaken gaan afvragen Citaat:

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=11&node=art11#E1%20en%20E3
11.1. Verkeersbord E1. Parkeerverbod.
Verkeersbord E3. Stilstaan en parkeren verboden.

1° In beginsel moet het verbod dat door deze verkeersborden wordt opgelegd blijvend zijn.
Uitzonderlijk mag een onderbord van het type V van bijlage 2 tot dit besluit aanduiden :
a) hetzij de uren waartussen het verbod geldt; vb. " van 7 tot 19 u. ";
Type V
b) hetzij de dagen tijdens dewelke het verbod geldt; vb. " van maandag tot vrijdag ";
Type V
c) hetzij de uren waartussen het verbod geldt op sommige dagen; vb. " van 7 tot 19 u van maandag tot vrijdag ".

2° Om het parkeren altijd en het stilstaan slechts tussen bepaalde uren te verbieden, zal gebruik gemaakt worden van het verkeersbord E3, aangevuld met een onderbord van het type V van bijlage 2 tot dit besluit, met de vermelding : " Parkeren altijd verboden. Stilstaan verboden van ... tot ... u. ".
3° Indien een verbod slechts bij gelegenheid moet gelden, ondermeer wanneer openbare markt gehouden wordt, dan worden wegneembare of opklapbare verkeersborden gebruikt of ook verkeersborden E9.
4° De verkeersborden E1 en E3 mogen niet gebruikt worden om een verbod te bevestigen dat vermeld is in de artikelen 24 en 25 van het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer.

Vervolg:

Het bord E1 mag volgens de plaatsingsvoorwaarden alleen worden aangevuld met een onderbord van type V.
Type V : blauw met witte letters met vermelding van uren of dagen of uren en dagen.

Bij het gebruik van zone borden mag een zwart opschrift onder het eigenlijke bord het verbod beperken.
DE VRAAG IS: MOET DE TEKST IN HET ZONE BORD VOLDOEN AAN DE PLAATSINGSVOORWAARDEN VAN TYPE V?
maw onder een bord E1 alleen een TYPE V, geldt dit ook bij zoneborden? Moet het zwart opschrift overeenkomen met de tekst van type V?

Het bord C23 mag alleen worden aangevuld door model Ia  (afstand, vb 200M) of door het model VIIa ( vb +2t).

Dezelfde vraag: mag men bij zoneborden afwijken van deze plaatsingsvoorwaarden en een andere tekst gebruiken?

Als er twee borden naast mekaar geplaatst zijn in een zonebord dan moet elk bord zijn eigen opschrift hebben en dit opschrift staat gewoon onder de twee borden.

Citaat Inazuma:
Staat het opschrift onder 1 van de "deel"-borden, of in een keer onder alle 2 ?

Conclusie: Als de opschriften in zoneborden moeten voldoen aan de algemene plaatsingsvoorwaarden voor verkeersborden dan is dit bord ongeldig.
Het C23 bord mag niet aangevuld worden met het opschrift : uitgezonderd laden en lossen en ook niet met uren of dagen.
Het bord E1 mag enkel worden aangevuld met uren en dagen of beide.

En dan lezen we dat het parkeren verboden is van zaterdag tem donderdag van 18u tot 11u en vrijdag van 18u tot 5u."
Bijgevolg is geen enkele overtreding vastgesteld tussen 18 uur en 11 uur.

Ik ga nu de vraag stellen op wegcode Be omdat ik niet zeker ben dat de opschriften in zoneborden ook moeten voldoen aan de algemene voorwaarden.
Ook had ik graag nog enige reactie van jullie gekregen alvorens ik mij niet akkoord verklaar met deze PV s

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 11 februari 2010 - 14:01:04 »
Ik zal mijn laatste post dan toch maar invoegen, blijkbaar heeft mijn andere post al wat geholpen:  ;)

Over die plaatsingsvoorwaarden, tja... dat is soms zo interpreteerbaar als een zeef, maar als ik jouw argumentatie lees, en daarmee de plaatsingsvoorwaarden van beide borden aandachtig doorlees, dan is dat onderbord opschrift* idd ongeldig zowel bij de C23 als voor de E1.
In elk geval staat het er zo niet bij, dan is het ook niet toegelaten neem ik sterk aan.
(*een opschrift bij een zonaal bord vervangt eigenlijk een onderbord bij een normaal bord)

In elk geval is het toch de bedoeling van de plaatsingsvoorwaarden bij borden- en onderborden-combinaties dat absoluut geen verwarring mogelijk is of tenminste zo weinig mogelijk, een bestuurder moet tenslotte enkel het verkeersreglement kennen en heeft nu echt geen tijd teveel hij wil gewoon parkeren en niet studeren...

Wanneer geldt dan het parkeerverbod?
De boetes zijn geschreven op een donderdag om 16.15u - een dinsdag om 11.08u - een maandag 11.10 en 11.37 u
Hij zegt dat hij dat bord verkeerd heeft begrepen en dat als ze hem de eerste keer hadden verwittigd door een briefje onder de wisser dat hij daar dan niet meer was gaan staan.
Hij leest: parkeerverbod van 18 tot 11 op de dagen dat hij er stond. Hij heeft zijn auto daar pas na 11 uur geparkeerd.
Nu komen alle boetes na de feiten thuisgestuurd op mijn naam omdat hij met mijn auto reed.
C23  E1
"uitgezonderd laden en lossen, van zaterdag tem donderdag van 18u tot 11u en vrijdag van 18u tot 5u."
Ik zal ´s proberen voor mij is dat ook verwarrend op het eerste zicht:
- die 2 borden met enkel 1 lang onderbord, eigenlijk zou het dan voor beide borden moeten gelden, en beide verbodsborden onderling ook, én omdat er UITGEZONDERD Laden en Lossen op dat één onderbord staat heft het de 2 verbodsborden op maar enkel voor het laden en lossen tijdens die dagen en tussen die bepaalde respectievelijke tijdsuren.

Maar voor de E1-specifiek is zo´n laden en lossen extra overbodig want dat is sowieso stilstaan voor personenwagens en behoeft dan een
E3: Stilstaan en parkeren verboden
.
Door de C23 is het parkeerverbod voor vrachtwagens eveneens overbodig. Soit, laten we dat terzijde.

Citaat
                                             |
       C23: Verboden toegang voor bestuurders van   |  E1: Parkeerverbod
       voertuigen gebruikt voor het vervoer van zaken.

E1 slaat enkel op parkerende voertuigen, vrachtwagens en personenwagens:
Citaat
2.23. "Geparkeerd voertuig" : een voertuig dat langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.

*2.22. "Stilstaand voertuig" : een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.

of de "naakte" betekenis van die bordencombinatie, imho:

1. Verboden toegang voor voertuigen voor zaken of vrachtwagens (C23, E1 daardoor overbodig), maar mogen daar uitzonderlijk wel parkeren enkel voor het laden en lossen van zaken van zaterdag tem donderdag van 18u tot 11u en vrijdag van 18u tot 5u én - maar niet enkel - natuurlijk ook voor het in- of uitstappen van personen.

2. Personenwagens vallen niet onder C23, maar wel onder E1: enkel parkeerverbod, maar dus uitgezonderd, of mogen wel parkeren enkel voor het in- of uitstappen van personen of het laden en lossen van zaken, van zaterdag tem donderdag van 18u tot 11u en vrijdag van 18u tot 5u. Stilstaan volgens definitie* mogen personenwagens daar altijd (er staat geen E3), dus dat onderbord heeft geen waarde tov die E1, wel voor C23.

Tja,  :-\

Citaat
donderdag om 16.15u :  buiten de uren, parkeren mocht niet, stilstaan* altijd.  
dinsdag om 11.08u - een maandag 11.10 en 11.37 u: buiten de uren, parkeren mocht niet, maar stilstaan mocht sowieso altijd (geen E3) ook als het binnen de uren was, het speelt eigenlijk geen rol.

Zelfde vb:
Rood is verbod... Blauw is de uitzondering op het verbod - ALS er UITGEZONDERD bijstaat (met voorwaarden)
Hier enkel een C3.
: De C3 geldt niet voor - 7,5T laden lossen tijdens aangeduide tijdsperiodes.  

Vb andersom:
als er geen uitgezonderd bijstaat is het andersom ! dan geldt het verbod of verboden enkel tijdens die bepaalde dagen en tussen uurtijden op het onderbord
Citaat
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art70
Een opschrift mag de periode aanduiden tijdens dewelke het verbod geldt.
 Vb.  - van 7 tot 19 u  
       - van maandag tot vrijdag

Edit:
Citaat van: mazda

En donderdag om 16.15u was ook buiten die uren waar het parkeerverbod geldt... zoals het in Art 70 met onderbord V staat; en ook in Art 11 plaatsingsvoorwaarden:
Citaat
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art70
E1      Parkeerverbod
Een opschrift mag de periode aanduiden tijdens dewelke het verbod geldt.
Vb.  - van 7 tot 19 u  
       - van maandag tot vrijdag
; http://www.wegcode.be/wet.php?wet=11&node=art11

Uw zoon dacht dus eigenlijk dat "uitgezonderd laden en lossen," enkel voor de de C23 geldt, wat het ook doet;
en de rest van de onderbordtekst voor het parkeerverbod C1 is enkel geldig tijdens die uren.

Ik ga wat veranderen aan de onderbordtekst, maar heel weinig... (en aanpassen naar zonebord)
                                              Z O N E

uitgezonderd laden en lossen van
                                 zaterdag tem donderdag van 18u tot 11u
                                             en vrijdag van 18u tot 5u

Was het zo ongeveer ?  Dan dacht hij buiten de aangegeven uren te mogen parkeren.

Bij de zoneborden met aanvullende mededeling is die tekst toch veel beperkter, bij 2 borden of 2 reglementeringen staat enkel maar "herhaling" en dan nog tellend voor één reglementering (zie afbeelding onder II):
Bij één verkeersbord is de mededeling uitgebreider.
Citaat
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=11&node=bijl7
Bijlage 7: Verkeerssignalisatie met zonale draagwijdte.
I Voorbeelden van afbeelding van verkeersborden op de verkeerssignalisatie met zonale draagwijdte
c) Signalisatie met zonale draagwijdte met aanvullende mededeling

II Voorbeelden van verkeersborden die twee reglementeringen met zonale draagwijdte aanduiden

Uit algemenen bepalingen zonebord:
Citaat
65.5. Signalisatie met zonale geldigheid
1. Aan de verbodsborden en de borden betreffende het parkeren kan de zonale geldigheid worden gegeven.
Hun betekenis blijft ongewijzigd.
2. De Minister van Verkeerswezen bepaalt de verkeersborden die voor signalisatie met zonale geldigheid gebruikt kunnen worden.
3. Ze komen voor op een bord met witte achtergrond.
...
9. De betekenis van een signalisatie met zonale geldigheid kan worden aangevuld, nader bepaald of beperkt door een zwart opschrift of symbool.

Tja, een combinatie... en dan nog met zo´n gecombineerde medeling is mogelijk, lijkt wel een achterpoortje, maar volgens mij moeten de eigenlijke plaatsingsvoorwaarden per bord toch doorslaggevend zijn.

En dit waar de bijlage 7 uit voorkomt: afmetingen ? max 2 reglementeringen = max 2 borden met één ? naderbepalend zwart opschrift...
Citaat
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=11&node=art6

6.7.5.1° Bij de toegang tot een zone mogen ten hoogste twee reglementeringen ingevoerd worden.

In dit geval mogen de verkeersborden met zonale geldigheid, boven of naast elkaar geplaatst worden op een en hetzelfde bord, dat als minimumafmetingen 0,60 m X 1,60 m heeft. Deze afmetingen mogen verminderd worden tot 0,40 m X 1,00 m, rekening houdend met de plaatsgesteldheid.

Wanneer in een zone met twee reglementeringen slechts aan één ervan een einde wordt gesteld, moet de reglementering die van toepassing blijft door een herhalingsbord aangeduid worden.

Beide reglementeringen mogen op hetzelfde verkeersbord afgebeeld worden overeenkomstig bijlage 7 tot dit besluit.

Kan laden en lossen niet aanzien worden als "3e reglementering" ? Ik denk het niet  :-\

Maar als "uitgezonderd laden en lossen van zaterdag tem donderdag van 18u tot 11u en vrijdag van 18u tot 5u" alleen nader bepalend is op de C23, en de E1 apart bekeken "moet" worden... het opschrift stond toch centraal onder beide borden ? dan telt het voor beide... verwarrend is het in elk geval.
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 februari 2010 - 16:58:14 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 11 februari 2010 - 16:45:15 »
Citaat michel:
Ik ga wat veranderen aan de onderbordtekst, maar heel weinig... (en aanpassen naar zonebord)
                                              Z O N E
                                     C23                         E1
Antwoord:
Dat is het Michel.

Maar het onderbord met IV uit bijlage II met "uitgezonderd ...) mag niet gebruikt worden bij een C23.
Alleen het bord type VIIa en model Ia zijn voorzien.

Bij een C1 mag type IV en alleen "uitgezonderd bus".
Bij een C3 mag een type IV "uitgezonderd (beperkende voorwaarden) landbouwvoertuigen of plaatselijk verkeer of laden en lossen.

Kijk ik ijver nog altijd voor een zuivere ondubbelzinnige wegcode en ik heb de pest aan al die rommel die men plaatst waar niemand nog aanuit kan zodat de kassa rinkelt.
Ik zou er mij niet parkeren net omwille van die onduidelijkheid, maar ja.

« Laatst bewerkt op: donderdag 11 februari 2010 - 16:47:03 door mazda »

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 11 februari 2010 - 16:55:23 »
Citaat michel:
                                              Z O N E
                                     C23                         E1
Antwoord:
Dat is het Michel.

Maar het onderbord met IV uit bijlage II met "uitgezonderd ...) mag niet gebruikt worden bij een C23.
Alleen het bord type VIIa en model Ia zijn voorzien.

Bij een C1 mag type IV en alleen "uitgezonderd bus".
Bij een C3 mag een type IV "uitgezonderd (beperkende voorwaarden) landbouwvoertuigen of plaatselijk verkeer of laden en lossen.

Kijk ik ijver nog altijd voor een zuivere ondubbelzinnige wegcode en ik heb de pest aan al die rommel die men plaatst waar niemand nog aanuit kan zodat de kassa rinkelt.
Ik zou er mij niet parkeren net omwille van die onduidelijkheid, maar ja.
Idd, en met die plaatsingsvoorwaarden van die onderborden volg ik ook.

De vraag blijft moeten de zwarte opschriften op een zonebord gezien worden als een vervanging van de witte opschriften op een blauw onderbord ?
Volgens mij wel, dus moeten ze ook onder dezelfde plaatsingsvoorwaarden van de normale borden met onderborden vallen.
© Koning Willem I