Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415930 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1605 Gepost op: donderdag 25 juni 2015 - 18:16:52 »
We hebben de motorrijders trachten te beschermen en anderzijds ook de nadelen opgeworpen die motorrijders aan zichzelf toewerpen. Denken we maar aan motorkledij, racen, de op en afritten die bijzonder gegeerd zijn...

Marc, het is hier om te huilen als ik zie hoeveel motorrijders ook dit seizoen weeral al het leven verloren hebben.

Natuurlijk is het hier in de bergen gevaarlijker om te rijden dan in "le pays plat" van wijlen Jacques Brel. In België klagen ze over bomen langs de wegen. Als je hier van de weg gaat, heb je dikwijls de keuze tussen rotsblokken aan de ene kant en een afgrond aan de andere kant. In zogenaamd "Freilaufgebiet" zijn de weiden niet afgespannen en lopen de koeien over de wegen (en ben je sowieso 100% aansprakelijk als je zo een dier aanrijdt). Ik ben enkele maanden geleden met mijn Mercedes totaal zonder remmen gevallen, en heb hem gelukkig zonder enige schade tot stilstand kunnen brengen, maar de kans was hier groot dat het een drama geworden was.

De meeste ongevallen met motorrijders gebeuren hier evenwel op wegen in perfecte staat, door zwaar overdreven snelheid in een onoverzichtelijke bocht, of bij gewaagd inhalen. Onlangs werd hier in een bebouwde kom (max. 50 km/h) een motorrijder geflitst tegen 170 km/h.

Ik zie hier maar twee soorten motorrijders. Er zijn er die correct en voorzichtig rijden, meestal met zwaardere machines, en dikwijls in groep. De anderen zijn gewoon de roekeloosheid in het kwadraat. Tussensoorten zie je hier niet. Waar je hier 70 km/h mag, rijden motorrijders nooit 80 km/h; ofwel rijden ze 70 km/h, ofwel ver over de 100 km/h.

Citaat
Dan zouden we de dwalende rechtspraak ter zijde moeten laten? Ze is er wel hé, Jozef. Het komt meer dan eens voor dat een bestuurder wordt vrijgesproken op basis van wat jullie tegenspreken.

Inderdaad. Dergelijke rechtspraak bevestigt telkens weer hoezeer we op onze hoede moeten zijn voor de alsmaar toenemende rechtsonzekerheid in België. Ze betreft evenwel enkel het juridische luik. Veel belangrijker is het veiligheidsaspekt. Ook als een bestuurder die een zware fout gemaakt heeft, desondanks vrijgesproken wordt, mogen we ons daardoor niet laten misleiden en goedgelovig aannemen dat die bestuurder het ongeval niet kunnen vermijden had. Zelfs bij laagstaande zon had de betrokken politiebeamte het ongeval kunnen vermijden als hij zijn snelheid voldoende aangepast had aan die omstandigheid.

Citaat
Net zoals andere weersomstandigheden die je aanhaalde maar toch berusten op tegenspraak op basis van rechtspraak. Mijn inziens, indien jullie zo vast houden aan de wegcode, hoeft er geen geen enkele verkeersdeskundige nog op de plaats van een ongeval af te stappen. Want dan brengen jullie een belangrijke vraag op de helling wat het oorzakelijk verband betreft naar de omstandigheden tot het ongeval. En daar kunnen wij nou net niet omheen.

Mede gelet op de niet zelden zeer gebrekkige vaststellingen door de politie, heeft een verkeersdeskundige een zeer belangrijke taak bij een ongeval. Maar een verkeersdeskundige spreekt zich niet uit over de aansprakelijkheid. Wanneer een verkeersdeskundige vaststelt dat een bestuurder verblind werd door de laagstaande zon, dienen wij daaruit niet te besluiten dat het ongeval onvermijdbaar was, doch wel dat de bestuurder in functie daarvan te snel gereden heeft. Of die bestuurder daarvoor achteraf al dan niet veroordeeld wordt, verandert niets aan de fout die hij begaan heeft. In januari 2014 ben ik in München in een sneeuwstorm met mijn Volvo tegen amper 30 km/h onder een onverlichte vrachtwagen gereden die daar niet mocht staan, en werd ik 100% aansprakelijk gesteld voor het ongeval. Mijn advocaat heeft enkel mijn boete van 160 Euro kunnen laten seponeren (maar hij heeft mij wel 300 Euro gekost).

Citaat
Diane hoeft ook nog samen te werken met politiediensten, Jozef.

Ja, en daar komt dan die welbekende mentaliteit naar boven: "Elkaar verdedigen is belangrijker dan de waarheid te erkennen, want die collega van wie ik nu een fout zou kunnen aanklagen, moet morgen  misschien mijn leven redden". Exact dezelfde denkwijze die niet strookt met de gevestige waarden in onze samenleving, en waarmee bepaalde allochtonen uit Noord-Afrika de multicultuur in België tot een rampzalige multi-kul maken.

Citaat
Of denk je dat het Christophoros forum af en toe eens niet ter sprake komt?

Vreemd dat geen enkele poltiebeamte actief wenst deel te nemen aan dit forum. Is er dan geen enkele die met kritiek kan omgaan? Die ons misschien elementen uit het politiewerk kan leren, waardoor we tot een beter inzicht komen in wat er misloopt? Ja, er zullen er zo wel zijn, maar die mogen van de rotte appels in de kist hier dan geen begrip voor onze bezorgdheid komen schrijven.

We hadden hier destijds de Patte, een politiebeamte die een zeer gewaardeerde forumdeelnemer was. Hij is helaas om onbekende redenen verdwenen.

Citaat
Er zijn nog beëdigde personen die hun taak naar behoren weten te vervullen, Jozef.

Zelfs meer dan naar behoren. Ik heb het hier al meermaals vermeld: de waarheid heeft haar rechten. Alleen zijn er veel te veel die hun taak niet naar behoren vervullen.

Citaat
Komt dit niet wat te weinig ter spraak op het forum? Tja....nu trek ik met Diane weer eens de kaart.

Die vraag mag je hier gerust opwerpen, Marc.

Enerzijds behandelen we hier meestal problemen. We plegen het hier niet in de verf te zetten als we nog eens een politieagent gezien hebben die blijkbaar niet dronken het verkeer stond te regelen, en dat ook nog langer dan 5 minuten kon zonder monsterfiles te veroorzaken.

Anderzijds ondernemen Joeri en ik geen pogingen om de teneur van het forum in een bepaalde richting te sturen. Wat hier verschijnt, is wat mensen hier uit vrije wil wensen te schrijven. Ik zal ook nooit iemand beletten om hier iets opvallends positief over de politie te schrijven (ik ga het trouwens zo dadelijk eens doen).

Citaat
Of het nu een beëdigd ambtenaar of een burger is, heeft geen enkel belang.

Dat is een standpunt waar ik begrip kan voor opbrengen. Anderen daarentegen zijn de mening toegedaan dat bevoegde personen een voorbeeldfunctie hebben.

Wat mij ergert aan de politiebeamte die een bejaarde doodgereden heeft, is niet dat hij een menselijke fout gemaakt heeft. We rijden vrijwel allen wel eens wat sneller dan nog echt veilig is. Wel ergert het mij dat hij, in plaats van zijn fout te erkennen, ze probeert af te schuiven op de laagstaande zon, en volhoudt dat hij niet te snel reed. Hij heeft er dus niets uit geleerd.

Ook is het niet normaal dat politiebeamten dikwijls niet of minder zwaar bestraft worden dan andere burgers voor analoge feiten. Meer nog dan andere burgers hebben zij immers de plicht om zich aan de wetten te houden vanwege de eed die ze afgelegd hebben.

Citaat
Ik heb het ook moeilijk met de rechtspraak in deze zaak. Stapvoets rijden zoals de rechter aanhaalde? Er zijn omstandigheden, weersomstandigheden, dat stapvoets rijden zelfs onverantwoord is. Voor eigen veiligheid en voor anderen. Denken we maar aan de weersomstandigheden van hagelbollen en hevige neerslag.   

Er zijn weersomstandigheden waarbij de inschatting van wat een aangewezen snelheid is, zeer uiteenlopend is, met het risico dat er gevaarlijk grote snelheidsverschillen ontstaan.

Het is de fout die ik in januari 2014 gemaakt heb: bij de sneeuwstorm die ter plaatse heerste, was 30 km/h inderdaad nog te snel, maar ik twijfelde om te vertragen vanwege een bumperklevende achterligger.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politie neemt fors meer mishandelde dieren in beslag
« Reactie #1606 Gepost op: donderdag 25 juni 2015 - 18:23:44 »
Citaat van: GVA
Politie neemt fors meer mishandelde dieren in beslag

Volgens minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA) zijn er sinds zijn aantreden de helft meer processen-verbaal opgesteld en is het aantal inbeslagnames met een kwart gestegen.

http://www.gva.be/cnt/dmf20150625_01747863/politie-neemt-fors-meer-mishandelde-dieren-in-beslag

Een initiatief dat ik enkel maar kan toejuichen.

Mijn echtgenote Leslie heeft het hotelwezen vaarwel gezegd. Ze werkt sinds kort in Oostenrijk bij Gut Aiderbichl, waar dieren die geen goede thuis meer hebben, tot het eind van hun leven de beste zorgen krijgen. Momenteel verblijven er meer dan 6.000 dieren. Dierenliefhebbers die het wensen, kunnen ook online voor slechts 10 Euo per maand peter of meter van een dier worden. Je krijgt dan een getuigschrift, het tijdschrift, en doorlopend gratis toegang met twee personen tot elk van de 25 vestigingen. En natuurlijk mag je het dier waarvan je peter of meter bent, zo dikwijls als je wil komen bezoeken, of er telefonisch naar informeren.
« Laatst bewerkt op: donderdag 25 juni 2015 - 18:36:09 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Politie neemt fors meer mishandelde dieren in beslag
« Reactie #1607 Gepost op: vrijdag 26 juni 2015 - 10:32:48 »
Mijn echtgenote Leslie heeft het hotelwezen vaarwel gezegd. Ze werkt sinds kort in Oostenrijk bij Gut Aiderbichl

Oostenrijk? Nieuwe taal leren... ;D
Bayern en  Österreich zijn niet altijd de beste vriendjes, dacht ik... ;)
Een stevige proficiat met je nieuwe job Leslie.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Politie neemt fors meer mishandelde dieren in beslag
« Reactie #1608 Gepost op: vrijdag 26 juni 2015 - 11:23:20 »
Oostenrijk? Nieuwe taal leren... ;D

Er zijn wel wat verschillen tussen Duits Duits en Oostenrijk Duits, maar dat valt nog best mee. Bovendien is het dialect in het Salzburger Land vrijwel hetzelfde als hier in het Berchtesgadener Land.

Citaat
Bayern en  Österreich zijn niet altijd de beste vriendjes, dacht ik... ;)

Het is zowat zoals tussen Vlaanderen en Nederland.

Voor ons is het een interessante combinatie. Het leven is hier een pak goedkoper dan in Oostenrijk, maar in Oostenrijk liggen de lonen een stuk hoger dan hier.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1609 Gepost op: vrijdag 26 juni 2015 - 12:31:06 »
Dat van die nieuwe taal is maar een grapje, maar dat wist je.
Ik heb noch in Beieren (en elders in Duitsland) noch in Oostenrijk (en bij uitbreiding Sud-Tirol in Italië) slechte ervaringen op gebied van vriendelijkheid en gastvrijheid (Zwitserland is een ander verhaal...).
Oostenrijk wat duurder, kan inderdaad, het zal ook wat van streek tot streek afhangen; maar het blijft toch veel schappelijker dan hier. In Frankrijk betaal je voor een B&B ook gemakkelijker het dubbele van wat ik bijvoorbeeld bij Martina aan de overzijde betaalde, vaak voor een minder aanbod.

Voor Leslie is het toch elke dag 50 km heen en 50 km terug. Maar afstanden liggen bij jullie anders dan in hier in belziek.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 26 juni 2015 - 12:33:34 door e49Memling »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1610 Gepost op: vrijdag 26 juni 2015 - 16:33:39 »
Oostenrijk wat duurder, kan inderdaad, het zal ook wat van streek tot streek afhangen; maar het blijft toch veel schappelijker dan hier.

Wat ons betreft, heb ik het uiteraard over de kosten voor een gezin in het algemeen, niet enkel over de kosten voor vakantiegasten. Maar je hebt ook wel gezien dat je hier in een goed restaurant amper de helft betaald van in België.

Brandstoffen voor de auto zijn in Oostenrijk wat goedkoper dan hier. Als er één van onze auto's moet getankt worden, gaat Leslie er dan ook mee werken, zodat ze hem in Oostenrijk kan tanken. Maar voor de rest is Oostenrijk wel degelijk duurder dan Bayern. Kijk maar eens naar de grafiek op pagina 2 van dit document. Bovendien is de inflatie in Oostenrijk momenteel groter dan in Duitsland.

Citaat
In Frankrijk betaal je voor een B&B ook gemakkelijker het dubbele van wat ik bijvoorbeeld bij Martina aan de overzijde betaalde, vaak voor een minder aanbod.

Ik hoop dat je dit jaar ook weer komt, als het kan samen met je echtgenote. Want ik heb goed nieuws voor jou: dit jaar kun je hier voor 0 Euro logeren. Wij hebben namelijk één van onze appartementen ingericht als vakantiewoning, maar enkel voor onze beste vrienden, zoals jij.  ;)

Citaat
Voor Leslie is het toch elke dag 50 km heen en 50 km terug.

Nee hoor, een enkele reis is 29 km, en ze doet er vrijwel nooit meer dan 40 minuten over. Bovendien krijgt ze van Gut Aiderbichl haar verplaatsingsonkosten vergoed. Voor verplaatsingen tijdens de werkuren beschikt ze over een firmawagen met tankkaart. :)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1611 Gepost op: zaterdag 27 juni 2015 - 10:13:31 »
Nee hoor, een enkele reis is 29 km, en ze doet er vrijwel nooit meer dan 40 minuten over. Bovendien krijgt ze van Gut Aiderbichl haar verplaatsingsonkosten vergoed. Voor verplaatsingen tijdens de werkuren beschikt ze over een firmawagen met tankkaart. :)

Dan zit ze niet in Henndorf? want volgens de kaart zit je dan aan bijna 50 km. Is er dan een nieuwe korter bij, of een bij google maps, onbekende binnenweg?

Citaat
Ik hoop dat je dit jaar ook weer komt, als het kan samen met je echtgenote. Want ik heb goed nieuws voor jou: dit jaar kun je hier voor 0 Euro logeren. Wij hebben namelijk één van onze appartementen ingericht als vakantiewoning, maar enkel voor onze beste vrienden, zoals jij.  ;)

Heel graag, maar september-begin oktober zou de enigste mogelijkheid zijn (hangt er een beetje van af hoe de examens van 'ons jongste' zijn geweest),. En dat zou niet met mijn echtgenote zijn, die periode is het druk op haar werk.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 27 juni 2015 - 10:17:39 door e49Memling »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1612 Gepost op: zaterdag 27 juni 2015 - 16:49:18 »
Dan zit ze niet in Henndorf? want volgens de kaart zit je dan aan bijna 50 km.

Neen, ze zit op het hoofdkantoor in Salzburg.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Antwerpse "Bottinekes" bij verstek veroordeeld
« Reactie #1613 Gepost op: zaterdag 27 juni 2015 - 23:28:33 »
http://www.gva.be/cnt/dmf20150625_01747776/psychiaters-en-zeven-bbt-ers-veroordeeld-voor-dood-jonathan-jacob

Daar heb ik en Diane het al héél lang moeilijk mee, Ina. De beelden spraken voor zich en liegen er ook niet om. Hiervoor hebben wij maar één standpunt voor.

Onmiddellijk ontslag voor de betrokken Botinnen. Verstek laten gaan getuigt op zijn allerminst van menselijkheid. Dit getuigt van je mon fou'tisme. Hun betrokken advoaat, nog zulke een goede met streken en neerkijkend op het de gewone arbeider.

Spijtig genoeg is zijn de botinnen een afdeling dat toch wel ver van de vroegere Groep Diane staat. Kijk maar eens naar de leuze van de Groep Diane, en die nog altijd met dezelfde leuze opereert. Optimale efficiëntie met zo weinig mogelijk gewonden!!!

Men denkt de vroegere groep Diane te kunnen nabootsen. Momenteel het DSU als nieuwe benaming. De botinnen mochten ze gewoon afschaffen. Dat is ook al geopteerd op hoger niveau....!!

De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Antwerpse "Bottinekes" bij verstek veroordeeld
« Reactie #1614 Gepost op: zondag 28 juni 2015 - 01:59:40 »
http://www.gva.be/cnt/dmf20150625_01747776/psychiaters-en-zeven-bbt-ers-veroordeeld-voor-dood-jonathan-jacob

Daar heb ik en Diane het al héél lang moeilijk mee, Ina. De beelden spraken voor zich en liegen er ook niet om. Hiervoor hebben wij maar één standpunt voor.

Ik kan begrijpen dat jullie het daar moeilijk mee hebben.

De weigering tot hulpverlening door psychiaters aan een psychisch gestoord persoon in nood valt uiteraard niet goed te keuren. Maar uiteindelijk zijn het de bottinekes geweest die, door gebruik van duidelijk overdreven geweld, het slachtoffer volkomen nodeloos gedood hebben.

Er schorten bijgevolg onmiskenbaar zeer belangrijke elementen bij de opleiding van de bottinekes. Doch nergens lees ik dat daaraan zal verholpen worden.
« Laatst bewerkt op: zondag 28 juni 2015 - 02:03:59 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1615 Gepost op: zondag 28 juni 2015 - 11:02:26 »
Met een voorwaardelijke straf, komen zij nog goed weg.  Toch meen ik, dat de botinnekes niet de enigen waren, die in de fout zijn gegaan.

De psychiaters die tot twee maal toe deze man weigerden verder te helpen ....  netjes buiten schot gebleven ? 
En de substitute op het parket dan, die de opdracht gaf Jonathan Jacob "plat te spuiten" ?  Ach ja, die was de dans al ontsprongen.  Zaak gespeoneerd bij gebrek aan bewijs.
En die inderhaast bijgeroepen dokter dan ?  Was het niet zo, dat die dokter nog een kalmeringsmiddel toediende op het ogenblik dat Jonathan Jacob al overleden was ? .... netjes buiten schot gebleven ?
« Laatst bewerkt op: zondag 28 juni 2015 - 11:08:04 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1616 Gepost op: zaterdag 04 juli 2015 - 21:24:04 »
agenten omzeilen file via de middenberm

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150704_01762992
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1617 Gepost op: zaterdag 04 juli 2015 - 21:34:33 »
En schrijven, kunnen ze blijkbaar ook al niet.  Lier is namelijk onbeRIEKbaar

http://www.gva.be/cnt/blcva_01762675/tour-de-france-lier-is-onberiekbaar
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1618 Gepost op: zaterdag 04 juli 2015 - 22:47:21 »
agenten omzeilen file via de middenberm

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150704_01762992

En natuurlijk zijn volgens de politie de overtreders weer maar eens niet die arrogante flikken, doch diegene die ze gefilmd heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1619 Gepost op: zaterdag 04 juli 2015 - 22:50:38 »
En schrijven, kunnen ze blijkbaar ook al niet.  Lier is namelijk onbeRIEKbaar

http://www.gva.be/cnt/blcva_01762675/tour-de-france-lier-is-onberiekbaar

Die flik diedaar kan schrijven, was die dag met verlof.

Nooit eens twee seconden besteden om eens na te lezen wat voor kemels ze weer geschreven hebben. Enig respect voor de mensen die ze aldus willen aanspreken, is hun totaal vreemd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."