Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415958 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politie blundert bij opvolging jihadkampen in Ardennen
« Reactie #1695 Gepost op: woensdag 21 oktober 2015 - 14:18:22 »
Citaat van: GVA
Politie blundert bij opvolging jihadkampen in Ardennen

http://www.gva.be/cnt/dmf20151021_01930581/politie-blundert-bij-opvolging-jihadkampen-in-ardennen
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Agent omschrijft kinderen als “negers met hun luizen”
« Reactie #1696 Gepost op: donderdag 22 oktober 2015 - 19:08:21 »
Citaat van: GVA
Agent omschrijft kinderen als “negers met hun luizen”

Een medewerkster van het Centrum voor Kinderzorg en Gezinsondersteuning had een verontrustende verdwijning van twee kinderen gemeld. Zij kreeg later een telefoontje van de politie met de mededeling dat “ze die twee negers met hun luizen hadden teruggevonden”.

http://www.gva.be/cnt/dmf20151022_01932495/agent-omschrijft-kinderen-als-negers-met-hun-luizen

Hoe zou het toch komen dat men geen respekt heeft voor een politie die het aan enig elementair fatsoen ontbreekt?

De Wever wil meer Marokkanen bij de politie. Wel, spreek zo een Marokkaanse agent maar eens aan met "mijnheer de kamelendrijver".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Agent omschrijft kinderen als “negers met hun luizen”
« Reactie #1697 Gepost op: zaterdag 24 oktober 2015 - 20:09:40 »
De Wever wil meer Marokkanen bij de politie. Wel, spreek zo een Marokkaanse agent maar eens aan
Voorzitter, deze agent had een pik op mij omdat ik een beetje het varken uithing  >:D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Agent omschrijft kinderen als “negers met hun luizen”
« Reactie #1698 Gepost op: dinsdag 27 oktober 2015 - 18:08:38 »
De Wever wil meer Marokkanen bij de politie. Wel, spreek zo een Marokkaanse agent maar eens aan
Voorzitter, deze agent had een pik op mij omdat ik een beetje het varken uithing  >:D

En als verklaring waarom je het varken uitgehangen hebt, zeg je dat het was om te vermijden dat die Marokkaanse agent je zou opeten.  8)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
POLITIE schakelt 14-jarige uit met verfkogel
« Reactie #1699 Gepost op: dinsdag 10 november 2015 - 08:39:18 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151109_01963504?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Citaat
Ook het Snelle Respons Team van de lokale politie arriveerde. Dat team werd ruim twee maanden geleden opgestart en is in de eerste plaats bedoeld als de ‘missing link’ bij ernstige incidenten, zoals een gewapend persoon op straat. Dat team besloot om het meisje neer te schieten met een kogel die bestaat uit metaal en verf. Op het moment dat ze werd beschoten, dreigde ze zichzelf te verwonden en was ze volgens onze informatie niet echt een gevaar voor de andere aanwezigen. Haar broers en zus waren toen al ergens anders..

Compleet buitenproportioneel dus.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 10 november 2015 - 08:41:34 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politie gebruikte foute foto voor doodrijder Merel
« Reactie #1700 Gepost op: dinsdag 17 november 2015 - 10:41:27 »
Citaat van: GVA
Politie gebruikte foute foto voor doodrijder Merel

De foto die politie en gerecht gebruikten voor het opsporingsbericht van de doodrijder van Merel De Prins (12) was niet die van de dader, maar van een naamgenoot uit Turkije.

http://www.gva.be/cnt/dmf20151117_01974676/politie-gebruikte-foute-foto-voor-doodrijder-merel

Weer maar wat zout in de wonden van de ouders.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1701 Gepost op: dinsdag 17 november 2015 - 18:47:29 »
Benieuwd wanneer we de eerste in zijn - of in dat geval toch maar bij voorkeur hààr - bloot gat zien staan  >:D

http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aanslagen-Parijs/article/detail/2527203/2015/11/17/Politievakbond-Regering-investeert-in-veiligheid-We-hebben-zelfs-geen-broeken.dhtml
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1702 Gepost op: dinsdag 17 november 2015 - 19:43:22 »
Benieuwd wanneer we de eerste in zijn - of in dat geval toch maar bij voorkeur hààr - bloot gat zien staan

Is dat nog niet gebeurd? Vlak na de terreur in Parijs vond België het niet nodig het veiligheidsniveau te verhogen, maar zodra bleek dat België er een belangrijke rol bij gespeeld heeft, ging het naar veiligheidsniveau 3.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Politie gebruikte foute foto voor doodrijder Merel
« Reactie #1703 Gepost op: woensdag 18 november 2015 - 00:13:59 »
Citaat van: GVA
Politie gebruikte foute foto voor doodrijder Merel

De foto die politie en gerecht gebruikten voor het opsporingsbericht van de doodrijder van Merel De Prins (12) was niet die van de dader, maar van een naamgenoot uit Turkije.

http://www.gva.be/cnt/dmf20151117_01974676/politie-gebruikte-foute-foto-voor-doodrijder-merel

Weer maar wat zout in de wonden van de ouders.

Voor de onschuldige naamgenoot wiens foto verkeerdelijk verspreid werd anders ook niet echt plezant ....  ook al woont hij dan in Turkije en betreft het feiten in België.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1704 Gepost op: vrijdag 20 november 2015 - 22:19:15 »
De Parijse flikken hàdden hun kans ... en hebben ze verknoeid.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151119_01979108
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: onschuldige Marokkaan als terrorist aanzien en onnodig hardhandig aangepakt
« Reactie #1706 Gepost op: donderdag 26 november 2015 - 17:38:13 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151125_01988865?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Dit heeft volstrekt niets met politiewerk te maken. Het gaat hier om psychisch zwaar gestoorde bastaards die het beroep van politiebeamte onwaardig zijn. Ze zijn gevaarlijker dan terroristen, en misbruiken de huidige spanningen om hun ziekelijk racisme te botvieren.

Nog erger is het dat de leidinggevenden zielige pogingen ondernemen om dergelijk misdadig gedrag trachten goed te praten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Jongeman zonder reden onder schot gehouden op Groenplaats
« Reactie #1707 Gepost op: maandag 30 november 2015 - 18:04:06 »
Citaat van: GVA
Jongeman wil excuses van politie: “Zonder reden onder schot gehouden op Groenplaats”

Hij werd onder schot gehouden terwijl hij achter een kennis aanliep die haar tas was vergeten.

Citaat
Ik werd tegen de grond geduwd en zag al snel een blauw uniform. Toen ik mijn hoofd draaide, keek ik recht in de loop van een MP5-machinegeweer, de veiligheid stond niet eens op. Als iemand een foutje had gemaakt, was ik gewoon neergeschoten geweest.
Citaat
Toen ik hen dan vroeg waarom ze me zonder waarschuwing tegen de grond smeten, kreeg ik te horen dat ik blij mocht zijn. Als ik doorgelopen zou zijn, dan hadden ze me neergeschoten, zeiden de agenten.

http://www.gva.be/cnt/dmf20151129_01995704/jongeman-wil-excuses-van-politie-zonder-reden-onder-schot-gehouden-op-groenplaats

Het is nog niet genoeg geweest met Jacob die in Mortsel gedood werd door de politie. Er moeten nog meer slachtoffers vallen vooraleer men inziet dat heel wat politiemensen situaties niet correct kunnen inschatten en op onschuldige mensen zouden schieten.

De Belgische politie: geen dreiging, zoals het terrorisme, doch dagelijks een reëel gevaar voor het land.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1708 Gepost op: dinsdag 01 december 2015 - 08:45:08 »
Over het correct inschatten van situaties gesproken.  Euh ....wat dan hier van gezegd ?  Drie kinderen van 12, 13 jaar krijgen het slotje van hun eigen fiets niet goed open.  Reden genoeg om door de politie aanzien te worden als fietsdieven en hen met véél machtsvertoon tegen de grond te werken.  En wààg het niet tegen te stribbelen.

Opgepast, niet echt voor gevoelige kijkers.

http://nieuws.vtm.be/binnenland/168903-tieners-opgepakt-na-stelen-eigen-fiets

Ja, ik kan nog begrijpen dat fietsendiefstal een plaag is in die stad.  Ja, ik kan ook nog begrijpen dat dergelijke handeling er wreed verdacht uitziet.  Ja, ik kan nog begrijpen dat je op die kinderen afstapt en hen vraagt wat er gaande is.  Ik kan zelfs nog begrijpen dat je  je geen blaasjes wil laten wijsmaken, en je die kinderen even meeneemt tot je 100 % uitsluitsel hebt dat het wel degelijk hun eigen fiets was. 

Maar het geweldgebruik dat ze hier weer tentoonspreiden ?  No way.  Dit kàn écht niet meer, sorry.  Ongewapende kinderen van godbetert een jaar of 12,13 moet je op een iets andere manieren makkelijk de baas kunnen.  Zelfs als het wel degelijk fietsdiefjes waren geweest (wat niet het geval was).  Als het zo moeilijk wordt om dwangmiddelen in verhouding tot het reële risico te hanteren ..... welnu : dringend de cursus geweldbeheersing nog ff doornemen, jongens.

En er komen zelfs nog geen excuses ....  Man, man, man .... ik moet er gewoonweg van kotsen.  >:(

Méér blauw op straat ..... wat geeft dat toch een héérlijk veilig gevoel .....  hmmmmm     geef mijn portie mor aan de kat zenne.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 01 december 2015 - 09:55:35 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1709 Gepost op: dinsdag 01 december 2015 - 12:22:00 »
Ik lees nergens dat die kinderen gevaarlijk zouden geweest zijn of weerstand zouden geboden hebben. Waarom moesten ze dan tegen de grond en in de boeien? Dat doet de Polizei hier in die omstandigheden nog niet met volwassenen.

En waarom eerst niet nagaan waarom die kinderen aan een fietsslot aan het prutsen zijn, in plaats van er al maar meteen van uit te gaan dat het fietsdieven zijn en ze te behandelen als bankovervallers?

Je kunt er niet naastkijken: het verhoogde veiligheidsniveau wordt door heel wat flikken misbruikt om hun frustraties af te reageren met barbaars machtsvertoon. En als bij louter toeval bij voorkeur uiteraard tegen personen met een donkere huidskleur.

Shame on you, burgemeester van Kortrijk. Als je vindt dat je blauwe gangsters het kaf van het koren niet moeten scheiden, dan hoop ik dat ze jou of één van je dierbaren ook eens op zo een schandelijke wijze aanpakken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."