Kijk hierboven over een agent die 180.000 euro steelt van demente meter : dit is een verkeersforum, wat is hier verkeersgerelateerd ?
Dat het met dergelijke criminelen is met wie de weggebruikers op de openbare weg kunnen geconfronteerd worden, en ze er daarom moeten op gewezen worden dat ze de politie niet kunnen vertrouwen en op hun hoede moeten zijn voor de politie, tot spijt voor de correcte politiebeamten.
Dan kan je beter ook een bankenforum openen, alsook een gerechtelijk forum alsook een minister-forum ...
Die hebben elk apart de bevolking vele malen erger belogen én bestolen dan al die rotte appels bij de politie ooit hebben gedaan en nog zullen doen.
(...) beëdigde personen (...) vrijwillig trouw gezworen aan de Belgische grondwet en aan de wetten van het Belgische volk (...) mijneed;
Maar mijneed is voor jou blijkbaar slechts een onbenulligheid.
Daar heb ik het allemaal niet over.
Inderdaad, zoals ik aangaf, is mijneed voor jou helaas slechts een onbenulligheid.
Je ontwijkt een antwoord, en nee, meineed is niet mijn ding, dat hebben er al wel een aantal ondervonden.
maar als er bij iemand een inbraak zou gepleegd worden, moeten ze dan langskomen met alle toeters en bellen (want zo staat 't in de wet) ? Dat de inbrekers zeker gewaarschuwd zijn om daarna te kunnen zeggen dat ze "beter zonder die toeters en bellen moesten komen want nu zijn ze weg". Zouden ze dan zonder de toeters en bellen afkomen en rijden ze reglementair, duurt het veel langer en zijn de inbrekers ook weg en krijg je ook commentaar.
Natuurlijk moeten ze naar een inbraak zonder zwaailichten en toeters rijden. En dat niet alleen voor het plezier om de wet te overtreden. De kans is dan veel groter dat ze onderweg enkele mensen kunnen doodrijden die zich niet aan hun capriolen verwachten, en dat ze, door niet prioritair te rijden, te laat komen. Het heeft bovendien het voordeel dat de inbrekers zo lang mogelijk de slachtoffers kunnen martelen en het kunnen afbollen.
In 't belachelijke trekken is geen deftig antwoord hé ...
't Is 't een of 't ander ... kies : "volledig reglementair naar de plaats van oproep" of "half/half-reglementair" ... welke de gevolgen van je keuze ook moge zijn ...
Het verkeersreglement is geen winkel waar je de artikels die je kan gebruiken pakt en andere laat liggen, 't is 1 soep, dus niet enkel met de balletjes gaan lopen.
Mss was die parkeerplaats er niet wanneer zij ter plaatse kwamen ...
Maar op het ogenblik van de foto was ze wél vrij.
Parkeer jij eens ergens waar het niet mag, met als voorwendsel dat, toen je aankwam, er geen parkeerplaats vrij was.
Ik denk niet dat er velen zijn die, als er plots plaats is, hun combi gaan parkeren, ze zijn bezig met het slachtoffer te helpen ...
Combi gaan parkeren is bijzaak dan, ik heb dat in andere landen ook al meermaals meegemaakt, maar denk daar niet bij na want het zal wel een reden hebben dat zij dat zo doen.
Ze zullen mogelijks daar ter plaatse blijven staan om op die plaats iets te beveiligen tot er een dienst is die daarvoor opgeroepen werd.
Stadswerkers (herstellen v infrastructuur) bvb, labo (vluchtmisdrijf, voor sporen) of gewoon om de weggebruikers er op attent te maken ...
Of idd mogelijk dat ze het voor hun gemakkelijkheid en ieders opvallendheid lieten staan, iedereen die een combi ziet staan is voorzichtig en kent dan plots het verkeersreglement hé ...
Geloof het of niet, maar ik parkeer niet waar het niet mag, ik rij/stap liever een eindje verder dan een boete te riskeren.
Minstens 200m van mijn deur sta ik geparkeerd, maximum 800m en dan nog liefst in een parkeervak dwars op de rijrichting ipv mee in de rijrichting.
Dat verhindert dat "ze" me voor en na de auto kunnen insluiten én er een trekhaakherinnering in mijn nrplaat staat.
Ja, spijtig geen eigen oprit/garage en we hebben hier enkele parkeer"helden" in de straat met "trekhaakparkeerhulp" ... , getuige de vele "indrukken" die in een aantal nummerplaten staan gedrukt.
Voor mijn deur laad/los ik alleen maar , al dan niet naast een geparkeerde auto.
Weet je 100% zeker waarom die kegel er zo staat, was je erbij ?
Mss was er nog iets anders aan de hand en moest er nog iets onderzocht worden op die plaats.
Dan wordt die plaats beveiligd door de combi en de kegel tot dat team ter plaatse is, zodat niemand daar over kan rijden of passeren.
Wat beveiligt die kegel daar? Niets, iedere voetganger kan de oversteekplaats gebruiken, en zonder die kegel zou je daar toch niet kunnen doorrijden vanwege het politievoertuig.
Dat ben je niet zeker, wie weet ligt er "een of ander bewijs of een te onderzoeken item" in afwachting van het labo ...
En als de combi + kegel daar nog staat zullen andere weggebruikers wel extra opletten als ze daar passeren.
Het kan idd ook lamzakkerij zijn, maar dat weet jij en ik niet zeker.
Niet zeker, maar wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: dergelijke showgasten hebben nu eenmaal kegels nodig om op te vallen.
Mss wel, mss niet, mogelijk ook om de andere weggebruikers opmerkzamer te maken van op die moment op die plaats aandachtiger te zijn ...
En wat de politie daar al dan niet fout heeft gedaan volgens het verkeersreglement, ga ik niet van wakker liggen en ik denk de rest van de betrokkenen, toeschouwers en ramptoeristen ook niet.
Natuurlijk niet. Het overtreden van het verkeersreglement is toch de onschuldigste zaak ter wereld. Als er daar een fietser verongelukt omdat hij van het fietspad op de rijbaan moet komen, dan hebben die brave flikken daar natuurlijk geen schuld aan.
Zoals hierboven al aangehaald, zullen alle weggebruikers wel extra opletten als er zichtbaar een combi staat, want op dat moment is men ramptoerist hé ...
Ik heb doorheen de voorbije 28 jaar regelmatig in België en andere landen ook al veel zo'n situaties gepasseerd. Maar ik vraag me hoegenaamd niet af waarom die combi's, kegels en andere fraaie dingen daar zo staan als er voor de rest niets te zien is. Ik denk dan gewoon dat "het wel nodig zal zijn voor die situatie".
De twee voorbij vrijdagen (weekje vakantie in CenterParcs Bostalsee), heen- en terugrit op vrijdagmorgen : vlak voor/na de grens B/D waar de Belgische A27/E42 in Steinebrück overgaat in de Duitse E42/"60" , is er langs Belgische zijde aan weerszijden een werkzone van 18km (pak-'m-beet van Vielsalm tot Malmédy), dus iedereen via pechstrook en aan 70/u maximum.
Men is de middenberm aan 't vervangen. In de heenrit 2 werkgroepjes gezien over 2 km lengte (rest va, werfzone geen volk gezien), in de terugrit drie werkgroepjes gezien over 4 km lengte (rest van de werfzone geen volk gezien), waarom dan langs beide zijden 18km werkzone maken ?
Klaag ik ? Nee, ik vind het schreiend van zulke onlogica te zien ... schuif gewoon elke dag of bepaalde periode de werfafscheiding op. Bvb werfzone 5 km en 500m voor het eerste werkgroepje tot 500m na het laatste werkgroepje, werk gedeelte per gedeelte volledig af en niet zoals nu in fase de ganse werfzone onderdeel per onderdeel.
Svenn, ik heb er geen probleem mee dat je de politie in het algemeen verdedigt. Maar waarom altijd juist de rotte appels uit de mand? Je mag het hier ook komen posten als een politieagent het wiel met een platte band van een tachtigjarige vrouw vervangt, terwijl zijn collega voor haar een glas water haalt omdat ze over haar toeren is (gezien op de parkeerplaats Aachen-Nord). Maar in België zijn dergelijke politieagenten zo zeldzaam als witte mollen.
Ik heb al verscheidene keren in uniform iemand geholpen in uniform.
De "goede daden" van de "goede agenten" komen hier nauwelijks aan 't bod want dan krijg je reacties van "het is hun job" of "ze doen het voor de schijn omdat er volk is" of "...blablabla" ... maar het minste geringste dat er uit de pas wordt gestapt (of men denkt het al) moet je in de gazet, op internet and stuff ...
Opvallend ook dat zo'n filmkes nooit het begin van zoiets laten zien ...
Ik weet niet in hoeverre jij ginderachter Belgische reality series kan zien of volgt, maar wat de politie hier allemaal meemaakt verschiet ik er niet van dat er dan soms ook buiten proportie eens wordt gereageerd. En dan heb ik het niet over "de Buurtpolitie" want dat is enkel gebaseerd op waargebeurde situaties maar voor de rest volledig scripted en geromantiseerd)
Programma's zoals "het leven zoals het is : politie" - niveau 4" - "politie 24/7" - Alloo bij de lokale politie" - "Alloo bij de wegpolitie" -
Let op : ik begrijp het zeker, ik keur het daarom niet goed.
Maar het betekent wel dat we menselijk zijn met ieder zijn grenzen, de ene wat korter dan het andere.
Mogelijk wat gekruid met thuisproblemen, wederom begrijpelijk maar niet goed te keuren, maar menselijk.
Jaren terug heeft de politie in Nederland een man neergeslagen die wat zwalpte met z'n auto, toen hij uiteindelijk stilstond en de agent de deur open deed, riep de bestuurder "pas op, ik heb MS", de agent reageerde onmiddellijk op deze bedreiging door de man neer te slaan want hij begreep verkeerdelijk "pas op, ik heb een mes" ...
Zo zie je maar ... moest het hier gebeurd zijn, zal de krantenkop / de forumtitel geweest zijn "zinloos geweld - agent slaat ms-patiënt neer", gevolgd hier met ellenlange verwijten naar rotte appels die mensen zomaar in elkaar slaan.
Normaal gedrag tegenover politie ?
https://www.youtube.com/watch?v=o98WBhOjhAYVoor zover ik weet (is van 2001) heeft die enkel boete gekregen voor een nieuwe ruit in de combi.
Geen boete voor parkeren op mindervalidenplaats, slapen in de auto (op de openbare weg), weerspannigheid, smaad aan de politie
Curieus voor reactie op dit artikel ... ook politiefun wsl ?
https://www.hln.be/regio/antwerpen/stenengooier-riskeert-40-maanden-voor-aanval-op-combi~a907c55af/